Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 716 432
  • 33 934

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei jumalauta jätkät, nythän mä sen keksin. Ettekä muut sitten kopioi tätä, vaikka suunnitelmani julkisesti kerronkin.

Muutan nimekseni Aku Ankka, ja asetun seuraaviin eduskuntavaaleihin ehdolle. Varma sisäänpääsy, leppoisat neljä vuotta ja toinen kausi tietenkin perään. Sitten pohditaan jatkoa tarkemmin.

Palaillaan asiaan 2019.
Onko mahdollisesti toiveita tulevasta ehdokasnumerostasi vaaleissa?
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tänään avautui että Kopliin ei mene enää ratikkaa. Vähän ennen Balti jaamia tekee uukkarin. No bussilla sitten kävin ja pummilla tietty. Ei sinne kyllä kesälläkään mennyt ratikkaa kun vähän siellä suunnalla käppäilin.

Päiväristeily + kymmenen puolen litran kaljaa reppuun + pizzaa Tallinnassa + parturi maksaa saman minkä pelkkä parturi Suomessa niin miksi ihmeessä sitä täällä kävis? Ei saa yhtään kaljaa eikä safkaa eikä matkaa minnekään. Ei se muutenkaan mikään sykiatri ole että pitäis elämästä tilittää, enkä mä lue mitään Me naisia.

No himassa nyt piti taas leikata pari senttiä lisää etuhiuksista että näyttää taas länsimaalaiselta.

Se Koplin rata tehdää uusiks. Aukee pätkittäin loppukesään mennessä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Suomalaisia haukutaan usein siitä että herraviha on syvässä, mutta USA:n pressanvaalit kyllä osoittivat että siellä tuntuu tällä hetkellä olevan vielä syvemmässä kun lähes puolet kansasta antoi äänensä ehdokkaalle jonka päällimmäinen teema tuntui olla "eliitin" ja "establishmentin" (miten tuo muuten suomennetaan? Vakiintunut vallanpitojärjestys tms?) vastainen ehdokas poliittisten broilerien joukossa.

Avautuneekohan seuraavaksi USA:laisille vastaehdokkaan äänestäjille ettei populistien lupaukset välttämättä aina pidä ja siinä vaiheessa kun helppojen sloganien ja vihanlietsonnan sijaan pitääkin tehdä vastuullisia päätöksiä, ei niitä helppoja ratkaisuja olekaan olemassa?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tässä on pitänyt intraa vähän tutkia ja huomasin yläpuolellani olevan kuusi pomoa joista kuudes on siis CEO & President. Kaksi ensimmäistä tunnenkin ja kolmannenkin olen mielestäni nähnyt eräässä tilaisuudessa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tänään avautui että Kopliin ei mene enää ratikkaa. Vähän ennen Balti jaamia tekee uukkarin. No bussilla sitten kävin ja pummilla tietty. Ei sinne kyllä kesälläkään mennyt ratikkaa kun vähän siellä suunnalla käppäilin.

Olen käsittänyt, että Tallinnassa julkinen liikenne on maksutonta. Olen sitten ilmeisesti väärässä koska kerta äijä siellä vaan pummilla ajelee..Avautuikohan mulle jotain just äsken?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen käsittänyt, että Tallinnassa julkinen liikenne on maksutonta. Olen sitten ilmeisesti väärässä koska kerta äijä siellä vaan pummilla ajelee..Avautuikohan mulle jotain just äsken?
Se vissiin on vaan paikallisille maksutonta ja jonkinlainen kortti pitäis esittää. En sitten tiedä onko niitä tarkastajia enää. Jossain luki että on. Turistit tuolla varmaan harvemmin käyttää julkisia kun keskusta ja monet nähtävyydet on lähellä satamaa ja taksitkin edullisempia kuin täällä.

Joskus ennen reissasin ja kiertelin tuolla usein kolme vuorokautta ja silloin monesti ostin sellaisen lipun tai latasin siihen paikalliseen matkakorttiin. Harvemmin nykyään yksittäisille lyhyille matkoille jaksan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Se vissiin on vaan paikallisille maksutonta ja jonkinlainen kortti pitäis esittää. En sitten tiedä onko niitä tarkastajia enää. Jossain luki että on. Turistit tuolla varmaan harvemmin käyttää julkisia kun keskusta ja monet nähtävyydet on lähellä satamaa ja taksitkin edullisempia kuin täällä.

Okei. Avautui siis, että Tallinnan maksuton joukkoliikenne on vain osittain maksuton. Hieno kaupunki se kyllä on joka tapauksessa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tässä on pitänyt intraa vähän tutkia ja huomasin yläpuolellani olevan kuusi pomoa joista kuudes on siis CEO & President. Kaksi ensimmäistä tunnenkin ja kolmannenkin olen mielestäni nähnyt eräässä tilaisuudessa.
Sitten kun saat vappunaamarilla varustautuneen tukityöllistetyn seuraksesi kameraryhmän kera, olet tavannut sen kuudennenkin.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Patrik Laineen oma ketju NHL-osiossa on aivan hirveää luettavaa. Ei pelkästään se, että keskustelu saa välillä aivan absurdit mittasuhteet vaan ketjussa vilahtavat myös termit "18 vuotias", "NHL taso" ja "NHL peli". En ole itsekään mikään asiantuntija näiden kielioppiasioiden suhteen, mutta nuo oikeasti toistuvat niin usein ja pistävät silmään, että se oikein ärsyttää ja aiheuttaa vakavaa päänsärkyä.
 

Nick Neim

Jäsen
Patrik Laineen oma ketju NHL-osiossa on aivan hirveää luettavaa. Ei pelkästään se, että keskustelu saa välillä aivan absurdit mittasuhteet vaan ketjussa vilahtavat myös termit "18 vuotias", "NHL taso" ja "NHL peli". En ole itsekään mikään asiantuntija näiden kielioppiasioiden suhteen, mutta nuo oikeasti toistuvat niin usein ja pistävät silmään, että se oikein ärsyttää ja aiheuttaa vakavaa päänsärkyä.
Samaisessa ketjussa on usein mainittu Mark Scheifele. Tai siis pikemminkin Sheifele, Schaifele, Shaifele tai joku muu vastaava väännös Scheifelen nimestä.

Harvemmin noista pahemmin häiriintyy, mutta tuon yleisyys alkaa vituttamaan. Ei nyt luulisi nimien olevan niin helvetin vaikeita, kun ei puhuta edes mistään Jakub Blaszczykowskista.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Beverly Hills 90210 sarjassa on aika nättejä minkkejä.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Samaisessa ketjussa on usein mainittu Mark Scheifele. Tai siis pikemminkin Sheifele, Schaifele, Shaifele tai joku muu vastaava väännös Scheifelen nimestä.

Harvemmin noista pahemmin häiriintyy, mutta tuon yleisyys alkaa vituttamaan. Ei nyt luulisi nimien olevan niin helvetin vaikeita, kun ei puhuta edes mistään Jakub Blaszczykowskista.

HFBoardsilla taas tuntuu että suurin osa kirjoittaa sen Schiefele. En voi ymmärtää mikä saa ihmisen kirjoittamaan sen tuohon muotoon. Pohjoisamerikkalaisista kirjoittajista siis kyse. Kirjoittavat varmaan taas Morgan Riellyn nimen Reilly, kjeh.
 

Puster

Jäsen
I before E, except after C.
Tosin tuohon on olemassa niitä säännön vahvistavia poikkeuksia todella paljon. Mutta eiköhän ne englantia puhuvat ole tuota sääntöä riittävästi koulussa tankanneet, että tulee ns ytimestä.
 

wundermann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LUFC
Vowel exchange pilasi englannin kielen. Ja sitten tuli vielä suuri kielenuudistus joka viimeisteli tuon germaanis-kelttiläisen sekasotkun entistä pahemman sotkemisen. Kokkolassa puhutaan edelleen kieltä jota englantilainen vuodelta ~1300 pystyisi ymmärtämään. Nykyään englanti on täynnä poikkeuksia ja poikkeuksia niistä. Phyf. Jäi paha maku suuhun.

e. Ranskalaisten vikaa toki tämäkin suurelta osin. Donnerwetter!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Klikkiotsikoista ollaan näköjään siirtymässä mahdollisimman pitkiin otsikoihin, joista ei kuitenkaan ilmene, mitä, missä, milloin - tai miksi.

Esimerkiksi Helsingin Sanomien otsikot ovat nykyisin yhä useammin tällaisia monirivisiä, tautologisia ja sitaattimuotoisia ilman lainausmerkkejä - Journalismin periaatteet tuntuvat olevan otsikkotasolla hukassa, sanon minä
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Mulla on pahasti oireita ruveta perustamaan perhettä. Tarttis vaan vaimo ensin löytää.

Tai sitten mun pitäisi juopotella joka viikonloppu. Ihmeellisiä ajatuksia putkahtaa mieleen kun istuu viikonlopun melki kokonaan kämpillä. Niin ja kun lähtee juopotteleen voi tavata ihmisiäkin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Ilkka "Danny" Lipsasella oli pieni rooli elokuvassa The Double (siis se vuoden 2013 Jesse Eisenbergin tähdittämä versio). Esitti sellaista folk laulajaa, mikä hän toki onkin. Mitenkähän mies on sinne päässyt?

The Double (2013) - IMDb
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Avautui erään nimimerkin vetovihjeistä lähes päivittäin että vihje on erinomainen kunhan linja ja tempo on hyvä ja veto menee vasta lopussa väärin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ai tältä se tuntuu saada potkut? Palkka tosin juoksee tuonne heinäkuulle + pitämättä jääneet lomat+lomarahat. Uutta duuniakin jo tarjosivat, tosin Oulussa ja määräaikaisena. En taida lähteä, jos olisi vakiduuni niin harkitsisin.

No, aamusta vielä viimeiset palaverit. Ei olis pakko (ei siis työvelvoitetta), mutta luonne ei anna periksi jättää väliin, ko asioista kun ei jäljelle jäävät tiedä käytännössä mitään. Riipaisen ne kuuluisat kännit sitten huomenna.

Saattaa olla että riipasen kovan kännin tänään ... - YouTube

Odotettua tämä oli, ei siinä mitään. Onhan aikaa olla landella rauhassa.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Tänään tipahdin lopulta lattialle kun etsin isäukolle erästä CD:tä. Huomasin levyn jossa luki: Billie Holiday. Ajattelin että katsotaanpa tuota levyä huvikseen tarkemmin, kun tuon Billyn nimen olen kuullut usein radiossa viimeisinä vuosikymmeninä, mutta se onkin näköjään Billie. Onhan niitä muitakin tunnettuja Billyjä/Billieitä, kuten Idol tai Joel. Mitä helvettiä! Billy Holiday olikin nainen! :O Sitten menikin aikaa kun ihmettelin että miten olen tämän(kin) asian pystynyt ohittamaan niin, että vaikka väittäisin kuulleeni tuon nimen mainitun ehkä satoja kertoja ja varmasti laulujaankin olen kuullut, niin silti olen koko elämäni luullut että Billie(perhana Billy se on) Holiday on mies. Ilmeisesti niin paskaa musaa että pää on sulkenut laulun tajunnasta pois ekojen sointujen jälkeen. Täytyypä kuunnella joskus.
 

Ralph

Jäsen
Jesse Puljujärvi on hukattu lupaus, koska joutuu 18-vuotiaana istumaan NHL:ssä pelejä katsomossa. Tämä aukesi minulle Oilersin kausiketjusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös