Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 759 786
  • 34 058

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kiitos tästä tiedosta. Huomenna ajattelin subineitsyyteni menettää, kun on vielä tonnikalapäivä. Mikä oisis tunalle soosi?

Mieti kannattaako nappineitsyys kuitenkin säästää. (linkki: JA)

Avautui, että lauteet ovat saunassa aikalailla turhat. Vuosi sitten tippui kaveriporukan kesäjuhlissa lauteellinen ukkojaan kaakelille persiilleen, kun seinäkiinnitteisten lauteiden ruuvit olivat ilmeisesti osuneet paneloinnin läpi juuri seinähirsien väleihin. Sitten saunottiin penkeillä maantasalla ja se oli itseasiassa kylpylätunnelmineen helvetin mukavaa. Harmi, että tuli rakennettua uudet lauteet. Vai mitä @BigJay

Myös tuo romahdus lattialle oli loppupeleissä varsin jännittävä kokemus, kun ketään ei sattunut. Suosittelen lämpimästi.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Minkä ihmeen takia tuo vaaka ei voi toimia samalla periaatteella kuin esim. keittiövaaka? Laitat ostoskorin ostoksineen omalle paikalleen ja repun tyhjälle puolelle ja painat "nollaa paino" tms. Sitten vaan skannaamaan ja lastaamaan samalla kädenliikkeellä reppua. Joku insinööri taas päässyt tekemään käyttöliittymää.
Noinhan se toimiikin, mutta joku maksimipaino on asetettu, minkä asiakkaan kassi saa painaa. Ja se ei kovin iso määrä grammoja ole se.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Noinhan se toimiikin, mutta joku maksimipaino on asetettu, minkä asiakkaan kassi saa painaa. Ja se ei kovin iso määrä grammoja ole se.
Aa, siis se tekee sen automaattisesti? Mulle on sanottu vaan, että reppua ei saa laittaa siihen. Ei maksaisi varmaan vaivaa kokeillakaan, kun normaalisti oon töistä tulossa läppärirepun kanssa kaupan kautta himaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eikös ne itsepalvelukassat ole Suomessa ihan nimellä pikakassa ja ideana on se että ne ihmiset jotka ostavat alle 10 esinettä voivat mennä sinne eikä aiheuttaa ruuhkaa niille toisille kassoille.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos tästä tiedosta. Huomenna ajattelin subineitsyyteni menettää, kun on vielä tonnikalapäivä. Mikä oisis tunalle soosi?
Päivän subi 30 cm (6.90e) hunajakauraan (eli kokojyväleipä). Saa paahtaa ja mausteisempi juusto. Saa pistää kaikki rehut (jotkut ei tykkää esim. jalopenosta) ja southwest-kastike (eli chipotle, tosi miedosti tulinen). Saa pistää kaikki mausteetkin (pippuri oregano, öljy ja etikka) ja mä otan sen mukaan (niin ei tarvitse limujakaan ostella kun repussa kuitenkin on kaljaa). Tuollainen rimpsu on mulla kun ne aina kyselee. Ilmaiseen Subway-korttiinkin kerään pisteitä ja on siinä varmaan nytkin sen verran että ison subin tai parikin saisin ilmaiseksi.

Joo se tonnikala on majoneesiin sekoitettu, mutta otan mä siihenkin kastikkeen. Ton hunajasinapinkin oon varmaan 5-10 kertaa valinnut, mutta mun mielestä sinappi ei oikein sovi patonkiin.
 
Viimeksi muokattu:

Wolves

Jäsen
Ei asiaa sen tarkemmin ole kyllä tullut mietittyä, mutta avautui (todennäköinen) syy Arizona Coyotesin farmiseuran nimen valintaan (Tucson Roadrunners).
 

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päivän subi 30 cm (6.90e) hunajakauraan (eli kokojyväleipä). Saa paahtaa ja mausteisempi juusto. Saa pistää kaikki rehut (jotkut ei tykkää esim. jalopenosta) ja southwest-kastike (eli chipotle, miedosti tulinen). Saa pistää kaikki mausteetkin (suola, pippuri, öljy ja etikka vai mitä ne oli) ja mä otan sen mukaan (niin ei tarvitse limujakaan ostella kun repussa kuitenkin on kaljaa). Tuollainen rimpsu on mulla kun ne aina kyselee. Ilmaiseen Subway-korttiinkin kerään pisteitä ja on siinä varmaan nytkin sen verran että ison subin tai parikin saisin ilmaiseksi.

Joo se tonnikala on majoneesiin sekoitettu, mutta otan mä siihenkin kastikkeen. Ton hunajasinapinkin oon varmaan 5-10 kertaa valinnut, mutta mun mielestä sinappi ei oikein sovi patonkiin.
Kiitti. Arvasin, että kun proolta kysyy, tulee tolkun vastaus. Kiitokset myös @cottonmouth ja @Red Label, mielipiteenne on huomioitu ja hyviksi havaittu.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Vieläkö tämä jaksaa ihmetyttää, vanha juttu jo joka ei tunnu avautuvan kaikille.

Maapähkinä ei ole biologisesti katsoen pähkinä vaan hernekasvi. Jos on allerginen pähkinälle, niin ehkä voi silti syödä maapähkinää. Jos ja kun noita maapähkinöitä ja pähkinöitä pussitellaan samoilla linjastoilla, on varoitus aiheellinen allergikkoja ajatellen.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Aa, siis se tekee sen automaattisesti? Mulle on sanottu vaan, että reppua ei saa laittaa siihen. Ei maksaisi varmaan vaivaa kokeillakaan, kun normaalisti oon töistä tulossa läppärirepun kanssa kaupan kautta himaan.
Ei automaattisesti, mutta aloitusruudussa on vaihtoehto "oma kassi" jota pitää painaa ja laittaa sitten kassi vaa'alle. Läppärireppu vaan saattaa olla liiaan painava ja kone hälyttää myyjän paikalle.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Muuten hyvä, mutta kun tiedetään suomalaisten rehellisyys, niin alkaisi hävikki tavarassa olemaan aika järkyttävää luettavaa. Voithan sinä laittaa reppusi täyteen vaikka kaljaa, lyödä sitten reppu siihen tyhjälle puolelle, nollata paino, ja skannata yksi purkkapaketti menemään. Sitten vaan repun kanssa ulos kaupasta. Kunhan vaan tuotteissa ei ole häläreitä niin toimii. Tai toimisi, jos sellainen systeemi olisi.

Tai sitten voi vaan laittaa repun täyteen kaljaa ja kävellä normikassan ohi maksamatta niin kuin rehellinen suomalainen tekee tälläkin hetkellä. Säästyy sen purkkapaketinkin ostolta. Kouvolan Prismassa on ainakin automaattikassoilla jatkuvasti päivystämässä 1 myyjä niitä kuutta kassaa kohden joten kai se samalla katselee pahimmat huijausyrityksetkin siinä samassa kun palvelee automaattikassojen asiakkaita.

Eikös ne itsepalvelukassat ole Suomessa ihan nimellä pikakassa ja ideana on se että ne ihmiset jotka ostavat alle 10 esinettä voivat mennä sinne eikä aiheuttaa ruuhkaa niille toisille kassoille.

Eipä noissa Prismoissa ole ainakaan ohjeistuksella neuvottu kuinka monta esinettä noiden läpi on tarkoitus kuljettaa. Kokemus opettaa niin kuin muissakin asioissa. Kyllä minä noista jatkossakin kehtaan ainakin 30 esinettä syöttää läpi kunhan mahtuvat yhteen muovikassiin.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kehonrakentajilla on pienet munat, mutta ei isot aivot. Mitäs sitten tehdään tämän teorian kanssa?

Huomioitavaa on myös, että epäeettisessä, kristillisen sukupuolisidonnaisuuden vastaisessa arkimaailmassa on olemassa myös sänkipäisiä rekkakuskeja ajavia leidykäisiä, joilla on isommat kivekset kuin vaaleanpunaisella Jopolla ajelevilla trikoohousuja käyttävillä hipsteripojulla.
Tämä ei siis ole teoria, vaan onneton poikkeama evoluution sivupolulle eli kyseessä on ohut siivu raa’an riemastuttavaa tilastomatematiikkaa.

Edit: -kuskeja
 
Viimeksi muokattu:

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Huomioitavaa on myös, että epäeettisessä, kristillisen sukupuolisidonnaisuuden vastaisessa arkimaailmassa on olemassa myös sänkipäisiä rekkoja ajavia leidykäisiä, joilla on isommat kivekset kuin vaaleanpunaisella Jopolla ajelevilla trikoohousuja käyttävillä hipsteripojulla.
Tämä ei siis ole teoria, vaan onneton poikkeama evoluution sivupolulle eli kyseessä on ohut siivu raa’an riemastuttavaa tilastomatematiikkaa.

Millainen on sänkipäinen rekka? En ole koskaan moista nähnyt mutta kai niitä on kun niin kerrot.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Millainen on sänkipäinen rekka? En ole koskaan moista nähnyt mutta kai niitä on kun niin kerrot.
Kyseessä oli oikolukutesti! Kuka ja kuinka nopeasti havaitsee puuttuvan sanan. *seli seli*
Koska olit nopein, niin saat palkinnoksi tämän virtuaalisen pokaalin ja kilon nektariineja, ole hyvä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Kyseessä oli oikolukutesti! Kuka ja kuinka nopeasti havaitsee puuttuvan sanan. *seli seli*
Koska olit nopein, niin saat palkinnoksi tämän virtuaalisen pokaalin ja kilon nektariineja, ole hyvä.

Kiitos niimpal kauhiast mutta en pidä nektariineista, onko muita vaihtoehtoja?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että olympialaiset alkaa jo lauantaina. Tai no periaatteessa jo huomenna, kun alkaa jalkapallot pyörimään jotka vetävät jo muutaman päivän ennen virallisia avajaisia ja muiden lajien käyntiinlähtemistä.
Yleensä kuitenkin kovana urheilun sekamiehenä on aina sellainen pieni alkuhuuma jo aikoja ennen kisoja, mutta nämä Rion kisat on jotenkin todellinen harmaa usva. Ei minkäänlaista intohimoa tai fiilistä herätä ennakkoon ja aika moni tuttu on samoilla linjoilla.

Kyllähän noita toki tulee varmaan paljon katseltua ja innostuttuakin, mutta tosiaan sen kyllä tiesin että varmaan jossain elokuun puolivälissä alkaa, mutta että jo lauantaina, sitä en tiennyt. Ehkä se kertoo aika paljon fiiliksestä.
 

Wolves

Jäsen
Maapähkinä ei ole biologisesti katsoen pähkinä vaan hernekasvi.

Tomaattikin on hedelmä, mutta nostaako siitä mitään idioottista esiin. Ei, koska tervettä maalaisjärkeä saa käyttää. Tuon vuoksi tuollaiset vaatimukset on suoraan sanottuna tyhmimpiä maan päällä.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Avaudun snobbailemaan jotain, joka on tietyst jo käsitelty jollain näistä kaheksastasadasta sivusta, mutta kerrataan:

Mansikka on epähedelmä, hieman hedelmärajoitteinen ainakin kuten banaanikin.
Ananas on epähedelmä, samoin viikuna.
Ovat etelän epähedelmiä nuo, paitsi mansikka.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tomaattikin on hedelmä, mutta nostaako siitä mitään idioottista esiin. Ei, koska tervettä maalaisjärkeä saa käyttää. Tuon vuoksi tuollaiset vaatimukset on suoraan sanottuna tyhmimpiä maan päällä.

Jos joku allergikko saa kohtauksen maapähkinäpussissa olleen pähkinän palan takia, vastuu on tuotteen valmistajalla. Jos pussissa ei ole varoitusta, vetoaminen maalaisjärkeen ei riitä korvauksia määritellessä.
 

Wolves

Jäsen
Jos joku allergikko saa kohtauksen maapähkinäpussissa olleen pähkinän palan takia, vastuu on tuotteen valmistajalla. Jos pussissa ei ole varoitusta, vetoaminen maalaisjärkeen ei riitä korvauksia määritellessä.

Maalaisjärki = Jos olen allerginen pähkinöille, en koske mihinkään missä lukee PÄHKINÄ.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Mitenkäs toisin päin. Jos olet allerginen maapähkinälle ja pakkauksessa lukee, että saattaa sisältää pähkinää, niin uskaltaako siihen luottaa, ettei saata sisältää myös maapähkinää.

Omalla tyttärellä on paha maapähkinäallergia ja näitä on nimittäin saanut vähän miettiä. Olikohan se niin, että Valion (tai mikä Nestle nyt onkaan) jäätelöissä on tuo "saattaa sisältää pähkinää". Sitten taas jossain muussa merkissä (Rainbow??) oli ihan erikseen mainittu, että "saattaa sisältää maapähkinää ja pähkinää". Jäätelöstä en ole vielä valmistajalta kysynyt, että voinko luottaa siihen, että "pähkinää" ei tarkoita myös "maapähkinää". Joistain tuotteista on tullut tuotakin varmisteltua. Niin ja Ben & Jerry's jäätelössä ei ainakaan mainita, että saattaisi sisältää mitään pähkinöitä, joten sitä on sitten syönyt noista pakettijätskeistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös