Paljonkohan noi erilaiset julkkikset saa erilaisia ehdotuksia sähköposteilla, puheluilla tai fb-viesteillä. Enkä tarkoita nyt niitä misseille lähetettyjä seksuaalisia ehdotteluja, mistä kirjoitetaan lehdissä joka toinen päivä. Tyyliin paljonko jotain Hjallista tullaan repimään hihasta et haluisiks sijoittaa mun firmaan, paljonko Elastiselle tulee viestejä että kuuntele mun musaa pääsenks Rähinään, tai paljonko Aku Hirviniemelle tulee jotain facebook-kaveripyyntöjä jne.
Mulle aukes tänään, että ilmeisesti noita lähetellään aika paljon, ja ihan tosissaan vakavalla naamalla. Yks mun vanha koulukaveri soittaa nyt ihan hyvässä nosteessa olevassa bändissä, ja tuntuu että kaikkia sen bändin jäseniä revitään vaikka mihinkä mukaan. Tapasin tänään pitkästä aikaa yhden toisen vanhan koulukaverin, joka alkoi mulle heti haukkumaan tuota muusikko-kaveria. Oli kuulemma ihan uskomaton mulkku nykyään. Kyselin että mites se nyt mulkuks ois muuttunu, kun omasta mielestä se on julkisuudesta huolimatta melko jalat maassa oleva kaveri. Tää toinen kaveri alkoi sitten ihan vakavalla naamalla selittämään että miten oli laittanut useamman kerran tälle muusikolle facebookissa viestiä, jossa oli pyytänyt tätä lopettamasta nykyisessä bändissään soittamisen ja liittymään tän kaverin omaan bändiin. Eli siis tän muusikko-kaverin pitäs hylätä nykyinen bändinsä jossa on tekemässä juuri läpimurtoa, ihan vain siksi, että voisi liittyä jonkun vanhan kaverinsa bändiin. On sillä uudella bändillä kuitenkin nimi, ja yks jäsen, eli tämä kaveri kenet tänään näin. Taisi se niissä facebook-viesteissään mainita että muusikon rahojakin tarvittaisiin että päästäisiin studioon. Kyllä sillä sankarilla riitti juttua siitä miten mulkku tuo muusikko on, kun ei vastaa viesteihin mitään. Ja tosi tyhmäkin vielä, sillä tämä uusi bändi tulisi olemaan vielä menestyneempi kuin tuo nykyinen.
Ei varmaan tartte kertoa että tuolla vihaisella kaverilla on MT-taustaa. Ei saisi nauraa, mutta.. Onneksi en itse ole julkkis. Mulla ei hermot kestäisi niitä jatkuvia kyselyitä siitä, että voitko seurata mua instassa tai twitterissä. Tai edes kaveripyyntöjä tuntemattomilta. Joskus jotain Latelan facebook-kommentteja lueskelin, ja vissiin useampikin kaveri oli kysellyt että voisiko liittyä Latelan talliin mukaan. Latelathan on todennu jossain haastatteluissa, että niille tuli joskus päivässä jopa kymmeniä kaveripyyntöjä täysin tuntemattomilta ihmisiltä, sen jälkeen ku ohjelma alkoi pyörimään töllössä. Hyi että. Tuntuu kiusalliselta jo kuunnella vierestä näitä. Miten kiusallista se on sitten sille julkkikselle, etenkin jos joku tulee esittämään ideaansa päin naamaa.