Avautui, että ketjuja tulee availtua keskimäärin kerran kuussa, kaksi parhaassa. Reilun vuosikymmenen mittaisen Jatkis-läsnäoloni aikana eli 120 kuukauden aikana olen avannut 130 ketjua.
Oman näppituntumani mukaan olen avannut ison osan ketjuistani arvokisapuolelle sekä Mestis-puolelle (mukaan lukien otteluketjut), vaikka ensisilmäyksellä tietysti voi tuntuakin, että tykitän tekstiä lähinnä vapaalle puolelle ja kierrätyskeskukseen.
Tilastot puoltavat tätä näppituntumaani. Tänä vuonna olen avannut 20 uutta ketjua, jotka jakautuvat seuraavasti:
-MM-kisat 2013: Ruotsi & Suomi: 9 ketjua
-Otteluketjut/otteluseurantaketjut (lähinnä TuTon pelejä): 5 ketjua
-Mestis-osio: 2 ketjua
-Kierrätyskeskus: 2 ketjua
-TuTo-osio: 1 ketju
-Vapaa keskustelu: 1 ketju
Minulle siis avautui, että 85% tämän vuoden ketjuavauksistani liittyy ihan oikeasti jääkiekkoon jääkiekkoaiheisella keskustelupalstalla. Sehän on hyvä juttu se.
Muutama vuosi jatkoaikalaisena minullakin meni ennen kuin rohkenin ketjuja ylipäätään edes avata. Ensimmäisen ketjun avasin helmikuussa 2007, aiheena kolmas välieräottelu sarjassa TuTo-Jukurit.
Ylivoimainen murskaenemmistö ketjuavauksista liittyy joko Mestikseen tai MM-kisoihin. Ensimmäisen ei-kiekkoaiheisen ketjuni avasin niinkin myöhään kuin viime vuoden tammikuussa, aiheena presidentinvaalien ykköskierroksen äänestys. Sitä seurasi toinen samaan aiheeseen liittyvä exit poll -äänestysketju.
Harvoihin ketjunavauksiini sisältyvät muun muassa Merkkihenkilöt kautta historian, ketju eettisesti ja moraalisesti monimuotoisille kysymyksille ja tuoreehko teatteri-, sirkus- ja varieteeketju. Mukaan mahtuvat myös Retropelien ystävät - Good Old Games -ketju, Nörttimäisintä mitä tiedät -ketju sekä ken on Game Of Thrones -maassa kaikkein kaunein -äänestys kuumimmista GoT-kissoista.
Mutta onneksi muut ovat avanneet minun puolestani tiukkoja ja ajankohtaisia ketjuja kuten pillukarvaketjun, johon olen kohtalaisen kontribuution antanut, samoin peniksien pituusketjuihin.
Avautui myös, että Jatkoaikaan tarvittaisiin kunnon käyttäjäkohtainen tilastointi, jossa näkisi listauksena mihin ketjuihin on kirjoittanut ja kuinka monta viestiä, ja kuinka monta viestiä on kirjoittanut minäkin vuonna ja minäkin kuukautena. Tai mihin kellonaikaan.