Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 771 369
  • 34 077

Nick Neim

Jäsen
Itse en pahemmin noita energiajuomia enään litki, silloin tällöin kyllä, mutta kaverini kanssa joka on varsinainen suurkuluttaja tehtiin suht mielenkiintoinen huomio.

Batterysta löytyy 165kcal/100ml, vastaavasti ED:ssä taisi olla 50(?). ED Lemon Lightissa (joka on minun suosikkini, jos jotain juon) on 8kcal/100ml. Tuo Batteryn määrä meinaan kuulostaa järkyttävältä. Yli 500 kcal yhdestä tölkistä. Just.
 

Nick Neim

Jäsen
Mistä olet tämmöisen luvun saanut? Pikainen googletus näyttäisi antavan n. 49 kcal/100 g ravintosisällöksi.

Tölkin kyljestä. Mitähän ihmettä, vai oliko se sitten joku paskaversio eikä tavallinen Battery? Meinaan kumpikin se nähtiin ja kumpikin sitä ihmeteltiin. Nyt täytyy kaivaa jostain Battery-tölkki.

E: Mun moka. Kofeiinipitoisuus ilmoitetaan yläpuolella, joka siis on 32MG/100ml. 165kcal ja 36,4g sokeria taas on koko tölkissä. Siellähän alhaalla se lukee, per 330ml. Väärin siis "avautui" tämäkin asia.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Rihannalla on kuin onkin yksi miltei kuunneltava biisi. Slovariosastolle kuuluva 'California King Bed'. Se ämmähän osaa vissiin jopa laulaa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Tuolta puuttuu länsimaiden pahin ongelma: "Menin kakalle, mutta unohdin ottaa kännykän mukaan. Et arvaa kuinka tylsää oli."

Mä käyn paskalla aina läppärin kanssa. Siinä pöntöllä istuessa kun on aika rajoitettua se mitä voi tehdä niin eikö se ole sama selata vaikka päivän Jatkoajat läpi niin jää sit aikaa muuhunkin?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mä käyn paskalla aina läppärin kanssa. Siinä pöntöllä istuessa kun on aika rajoitettua se mitä voi tehdä niin eikö se ole sama selata vaikka päivän Jatkoajat läpi niin jää sit aikaa muuhunkin?

Kuten tulevaisuudessa peräpukamien kanssa kärsimiseen..?
Ylimääräinen pöntöllä istuskelu on nimittäin aika hyvä tapa hankkia ne.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuten tulevaisuudessa peräpukamien kanssa kärsimiseen..?
Ylimääräinen pöntöllä istuskelu on nimittäin aika hyvä tapa hankkia ne.
Ei kai sinne iäisyyksiksi kannata jäädä istumaan? Jospa thego kirjotti ton viestin johonkin 30sekkaan..siihen kun lisäät vielä saman verran lueskelu ja nautiskeluaikaa niin päästään minuuttiin. Tuo olisi ainakin tehokasta.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Minulle ei ole koskaan avautunut, miksi kanadalaisia kutsutaan nikkareiksi "Lukolle nikkarihyökkääjä" jne. help me out here.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kuten tulevaisuudessa peräpukamien kanssa kärsimiseen..?
Ylimääräinen pöntöllä istuskelu on nimittäin aika hyvä tapa hankkia ne.

Niin no en mä nyt ylimääräistä siellä istu vaikka läppärin otankin matkaan. Tulista ruokaa tulee aika paljon vedettyä ja silloin on kyllä vakio et menee helposti puoliki tuntia aamulla pöntöllä istuessa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Minulle ei ole koskaan avautunut, miksi kanadalaisia kutsutaan nikkareiksi "Lukolle nikkarihyökkääjä" jne. help me out here.

No, hommahan menee näin. Täältä pohjolan perukoilta kun aikanaan lähti Kanadaan kansaa kultaa ja puulusikoita vuolemaan, siellä oli tietysti jo tummanahkaisempaa jannua asukkaina, paenneita orjia. Niiltä rallienglannilla kyseltiin mitäs sakkia, nämähän vastasi tietysti että "nigger", kotopuoleen suomalaiset ilmoittivat että nikkareita ovat.

Ihan itse keksin ja vihapuheista sanoudun irti.
 
Minulle ei ole koskaan avautunut, miksi kanadalaisia kutsutaan nikkareiksi "Lukolle nikkarihyökkääjä" jne. help me out here.

Vastaus Turun Sanomien Aimo annos -palstalta vuosien takaa: "Nikkari on pelkästään jääkiekkotermi, joka viittaa nimenomaan kanadalaiseen pelaajaan ja pelitapaan. Nikkarihan on kyllä alun perin (ja vieläkin) tarkoittanut yleiskielessä varsinaisesti puuseppää, mutta jääkiekkoslangissa nikkari pelaa kanadalaisittain kovaa, antaa puutavaraa eli käyttää mailaa, mutta välillä myös taituroi, kuten kunnon puuseppä ikään. Nikkari-nimitys tuli jääkiekkokieleemme muistaakseni jo 1960-luvulla."
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Lennart Petrell on pelannut pikkujunnuna Jokereissa. En olisi kyllä millään uskonut.

Mitäs sanot jos kerron Ilari Melartinkin pelanneen?

Minulle avautui pullon korkki. Ihan Pepsiä toki vain.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Rihannalla on kuin onkin yksi miltei kuunneltava biisi. Slovariosastolle kuuluva 'California King Bed'. Se ämmähän osaa vissiin jopa laulaa.
Hittolainen, heti seuraavana päivänä avautui, että myös Lady Gagalta löytyy kuunneltava kipale, 'You And I'.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rihannalla on kuin onkin yksi miltei kuunneltava biisi. Slovariosastolle kuuluva 'California King Bed'. Se ämmähän osaa vissiin jopa laulaa.

Rihanna on kyllä yllättänyt mut täysin. Hankin uusimman levyn Spotifystä kuunteluun ja sieltä on löytynyt mielestäni jo useita kuuntelemisen arvoisia biisejä. Mainitsemasi on jees, muttei parhaasta päästä. Tykkään jostain kieroutuneesta syystä tästä Man Down -biisistä. Tulee se Barbados-aksentti kivasti esiin (TJEU 4:10 ->).

Näköjään musiikkivideokin on ihan mukiinmenevä...

Mä olen viime aikoina alkanut pitää yhä enemmän mainstream-naisartisteista, ja hyviä levyjä löytyy nyt jopa kolmelta "hittiartistilta": Nelly Furtado (Loose), Alicia Keys (The Element of Freedom) ja nyt Rihanna (Loud). Useimmiten ne eniten radiosoittoa saavat humpat ovat levyjen heikointa antia.
 

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
Näen nimimerkki Dekossa tulevaisuuden nimimerkki Tutzban. Tiedän jo nyt, että haluan osallistua hänen järjestämäänsä harrastejääkiekkoturnaukseen vuonna 2013. On vain ajan kysymys, koska Deko ylittää Tutzban.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Erosin kirkosta just ja verolaskurilla selvisi, että rahaa säästyy monta sataa nyt. Olin elänyt kuvitelmassa, että kirkolle menee joku max 100€ vuodessa, mutta paskanmarjat. Nyt voin ostaa näilläkin rahoilla jotain maallista.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Erosin kirkosta just ja verolaskurilla selvisi, että rahaa säästyy monta sataa nyt. Olin elänyt kuvitelmassa, että kirkolle menee joku max 100€ vuodessa, mutta paskanmarjat. Nyt voin ostaa näilläkin rahoilla jotain maallista.
Minä erosin kirkosta noin 10 vuotta sitten. Makselin kirkollisveroa noin 500 euroa vuodessa eli säästöä on tullut noin 5000 euroa. minusta tuo on kohtuullisen iso summa.

Nyt kun puhutaan mahdollisista veronkorotuksista niin kirkon jäsenillähän on itse mahdolisuus pudottaa kokonaisverotustaan 1-2 % eroamalla kirkosta.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Erosin kirkosta just ja verolaskurilla selvisi, että rahaa säästyy monta sataa nyt. Olin elänyt kuvitelmassa, että kirkolle menee joku max 100€ vuodessa, mutta paskanmarjat. Nyt voin ostaa näilläkin rahoilla jotain maallista.
Ohoh, itsekin luulin samaa, ja tosiaan, monta sataahan tuossa säästyy vuodessa. Laitetaan linkki muillekin pakanoille, jotka haluavat laskea kannattaako sponsoroida kirkkoa ihan vaan tavan vuoksi: Eroa kirkosta Verolaskuri
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös