Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 749 327
  • 34 014

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Vangitkin ovat heinäkuussa lomilla. Keskustelin erään tavarantoimittajan kanssa jokunen aika sitten, ja hän totesi varastotilanteen olevan eräässä tuotteessa toistaiseksi riittävä, mutta täydennyksiä on turha odottaa ennen elokuuta kun tuotteet tehdään vankien toimesta.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tällä viikolla pistin merkille, että Veikkauksen sivujen Pitkäveto-osio toimii nyt Chromellakin. Eihän tuohon ongelman korjaamiseen kauaa mennytkään, puoli vuotta?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Ajattele siitä, että se kertoo tämänhetkisistä Suomen Mestareista. Jopa alkaa paska biisi tuntumaan hyvältä.

Ainahan sitä saa ajatella mitä haluaa, muttei kovin pitkään kannata itsellensä valehdella. Tunnetusti Poju halusi esiintymään Jyväskylään JYPin mestaruushumuun ja hällä oli niin kova luotto omaan joukkueeseensa, että väänsi tuommoisen rallatuksen. Tämän jälkeen teki sopimuksen Nelosen kanssa kappaleen soittamisesta finaaleissa. Yksi homma suunnitelmasta ei vaan tunnetusti osunut. JYP ei valitettavasti mestaruutta vienyt, eikä Heinonen päässyt esiintymään torille, mutta maailmanmestaruuden myötä hän iski kultasuoneen ja pääsi hivenen isommalle torille.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ei ne ole sakkoja, ne on pysäköintivirhemaksuja. Sain kerran sakon liikenteen vaarantamisesta, kun mummeli hajotti Micran muovikeulan kylkeeni, kun sillä oli kiire hautajaisiin. Niin se sano, en tiedä meinasiko omiaan.

No hyvä, en siis saanut sakkoja. Maksettava nuo perkeleet silti on.

Avautui, että on tuo Petri Nygårdin Selvä päivä-kappale on ihan hauskaa kuunneltavaa ja katseltavaakin. Jotenkin sitä tullut koko ajan vain dissattua, muotiahan se on. Pakko nostaa omalla tavalla kaverille hattua, sai juttunsa toimimaan, nyt rahaa tulee. Aikoinaan haista vittu petri meinki tuo rahnaa, asiallista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ainahan sitä saa ajatella mitä haluaa, muttei kovin pitkään kannata itsellensä valehdella.
Parhaat on valehdelleet vuosikymmeniä, onnistuneesti ja onnellisina. Eli eriävä mielipide tähän: kylläpäs kannattaa!

Valehtele itsellesi ennen kuin muut ehtivät!
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Tänään paikallisessa marketissa käydessäni päätin ostaa 8-päkin olutta sen perinteisen laatikon sijaan sillä ajatuksella, että paljousalennukset ovat menneen talven lumia. No kassalla, ostokset maksettuani huomaan maksaneeni 8-päkistä n. 11€. Yksittäisen tölkin hinta oli kaljahyllyllä ilmoitettu 0,82€. Tästä valittamaan ensin kassapojalle, sen jälkeen infoon. Infossa tyttö ei osaa auttaa,soittaa jollekin olutpuolen tyypille, hän ei voi auttaa. Saan henkilön puh. numeron, joka on huomenna tavoitettavissa.

Kotiin päästyäni googlaamaan kyseistä asiaa netistä.
Lopputulos: Kauppa saa myydä 8-päkkiään korkeammalla hintaa, kuin mitä 8 irtotölkkiä maksaa.
Minun olisi siis pitänyt kassalla repiä 8-päkkini palasiksi, saadakseni sen n. 6,5€:lla
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänään paikallisessa marketissa käydessäni päätin ostaa 8-päkin olutta sen perinteisen laatikon sijaan sillä ajatuksella, että paljousalennukset ovat menneen talven lumia. No kassalla, ostokset maksettuani huomaan maksaneeni 8-päkistä n. 11€. Yksittäisen tölkin hinta oli kaljahyllyllä ilmoitettu 0,82€. Tästä valittamaan ensin kassapojalle, sen jälkeen infoon. Infossa tyttö ei osaa auttaa,soittaa jollekin olutpuolen tyypille, hän ei voi auttaa. Saan henkilön puh. numeron, joka on huomenna tavoitettavissa.

Kotiin päästyäni googlaamaan kyseistä asiaa netistä.
Lopputulos: Kauppa saa myydä 8-päkkiään korkeammalla hintaa, kuin mitä 8 irtotölkkiä maksaa.
Minun olisi siis pitänyt kassalla repiä 8-päkkini palasiksi, saadakseni sen n. 6,5€:lla

Olen kertonut tämän aikaisemminkin. Olen muutaman kerran aukaisut tuollaisen kasipäkin kassan linjalla ja lastannut tölkit takaisin maksettuani. Pari palaa teippiä pakkauspisteestä ja pakkaus on kuin uusi. Kassa tietysti voisi kieltää laatikon ulos viemisen, mutta niin niuhoa ei ole vielä tullut vastaan. Ja toimintani johtuu hinnoittelujärjestelmän vastustamisesta, pahvilaatikosta joutuu maksamaan useita euroja.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Niin eikö se laki nykyään mene niin että alkoholijuomissa ei saa olla mitään paljousalennuksia? Jos ei halvalla saa myydä niin myydään sit kalliimmalla, ihan loogista. Kyllä moni varmaan mielellään siitä pakkauksesta maksaaki pari euroa ylimääräistä kuin että alkaa latomaan siihen hihnalle sylikaupalla tölkkejä/pulloja. Muutenkin jos ostat 24- päkin niin se on ihan normaalia mut jos sulla on vaikka kuus lasipulloa olutta muovikassissa niin johan tulee juoppo olo kun ne kilisee siellä iloisesti.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo typerä lakimuutos on aiheuttanut sen että nykyään kaupat ovat täynnä auki revittyjä alkoholipakkauksia. Itse dokaan sen verran harvoin etten viitsi senttejä silloin laskea ja otan 6/8/12-päkin koska se on yksittäistölkkejä helpompi kantaa.
Periaatteessa kauppahan voisi velvoittaa paketin repijää ostamaan koko päkin. Laki koskee vain sitä että kaupan on myytävä yksittäispakkaus samalla hinnalla kuin mitä se maksaisi kappaletta kohden monipakkauksessa.

Pelkästään tuosta lakimuutoksesta tämä pakkausten repiminen ei johdu, vaan pääsyynä on ihmisten tyhmyys. Samaa pakettien repimistä esiintyy limupakeissa, jugurttipaketeissa ym.

Minulle ei ole myöskään avautunut se että kesken kauppareissun ostoskärryyn jo kerran laitettua tavaraa ei osata palauttaa takaisin omalle paikalleen mikäli kyseistä tuotetta ei halutakaan ostaa. Kuinka älykäs ihminen laittaa palvelutiskiltä haetun lohifileen keksihyllyyn, jäätelön karkkihyllyyn tai hammastahnan pakastealtaaseen?
Nimimerkillä: kaikkiin edellämainittuihin törmännyt.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Pelkästään tuosta lakimuutoksesta tämä pakkausten repiminen ei johdu, vaan pääsyynä on ihmisten tyhmyys...

Omaan repimiseen on ollut syynä kaupan tyhmyys, kaupassa ei ollut myynnissä yksittäisiä tölkkejä, kuten laki edellyttää. Nykyään olutta löytyy saman tyyppisistä pahvilaatikoista, joita on limu puolella ollut pitkään, ei tarvitse enää repiä pakkauksia.
 

Jeffrey

Jäsen
Niin eikö se laki nykyään mene niin että alkoholijuomissa ei saa olla mitään paljousalennuksia?

Paljousalennuksia ja tarjouksia saa olla, kunhan ne on voimassa tarpeeksi kauan. Olikohan nyt kaksi kuukautta. Siltikin kaupan on myytävä yksittäisiä tölkkejä samaan hintaan kun noita paljousalennettuja. yleinsähän siis yksittäistölkki on 24-päkin hinta :24. Päkit siltä väliltä onkin sitten kalliimpia. Tämä taas mielestäni innostaa ihmistä ostamaan vieläkin enemmän.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuolla on lisää keskustelua aiheesta: Tässä ketjussa revitään kaljapakkauksia auki - Jatkoajan keskustelupalsta

Ja minä ainakin ostan olueni nykyään lähes aina 0,33 litran Sandels-tölkeissä. Jollei ole yksittäisiä tölkkejä tarjolla, niin sitten avaan laatikon. En ymmärrä, mitä järkeä on ostaa pintin kokoisia Sandels-tölkkejä tai 6-packiä Sandelssia huomattavasti korkeammalla litrahinnalla kuin mitä yksittäisille tölkeille tulee. Tämä pätee tietenkin kaikkiin olutmerkkeihin.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Avautui, että maailma tosiaan loppuu 2012. Kaikki merkit on annettu:

-Suomen Euroviisuvoitto

-Suomen maailmanmestaruus

-HIFK:n mestaruus

Ja nyt viimeisimpänä:

Jatkoajan keskustelupalsta - Yksittäisen viestin lukeminen - Vedonlyönti

Linkki vie koirapojan viestiin Vedonlyönti-ketjussa.

Noh, noh, kyllä siellä nyt vitsaillaan. Pitää olla tarkkana etten pelaa noita kaikkia, sitten alkaisi loppu olemaan lähellä, harmittaisi ainakin. Unohdit Janne Holménin ja Jukka Keskisalon juoksumenestyksen, niistä on yhtä pitkästi aikaa kuin minun edellisestä asiallisesta vetovoitosta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Noh, noh, kyllä siellä nyt vitsaillaan. Pitää olla tarkkana etten pelaa noita kaikkia, sitten alkaisi loppu olemaan lähellä, harmittaisi ainakin. Unohdit Janne Holménin ja Jukka Keskisalon juoksumenestyksen, niistä on yhtä pitkästi aikaa kuin minun edellisestä asiallisesta vetovoitosta.

Joo, olen tänään hassuhassuttelupäällä. En tiedä johtuuko se juuri näkemästäni Harry Potterin päätösestä, vai mistä.

Mutta ehkä se yksi asia pitää vielä toteutua, että 2012 tapahtuu, eli mä alan voittamaan veikkauksesta itsekin. Mietin lisää kyllä noita todennäköisyyksiä maailmanlopulle, mutta ei tullut hetkessä mieleen.

Ja nyt painun sänkyyn nukkumaan ja lopetan tämän turhanpäiväisen paskanjauhannan. Kiitos, anteeksi ja näkemiin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...

Ja minä ainakin ostan olueni nykyään lähes aina 0,33 litran Sandels-tölkeissä. Jollei ole yksittäisiä tölkkejä tarjolla, niin sitten avaan laatikon...

Tätä keskustelua seuratessani minulle on auennut, että jotkut tosiaan ostavat olutta yksin kappalein, eikä kuten normimies, eli 24 tölkin laatikoissa. Kesällä noitakin toki useampi kerrallaan, kun ei sitä viitsi ajokunnossa joka päivä olla lisää hakemassa.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Avautui, että NHL-puolella todellakin esiintyy elitismiä, josta joskus kuulee puhuttavan, mutta jota en ole itse aikaisemmin juuri huomannut. Esim. teksti-tv-fani on haukkumasana, ja pelejä ilmeisesti pitäisi katsoa vähintään 50 per kausi, että ymmärtäisi jostain jotain. Mielellään niin että on nähnyt vähintään 10 peliä jokaiselta joukkueelta että asioita voi edes alkaa kommentoimaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Euroja on käteisenä liikkeellä yllättävän vähän eli n. 800 miljardia. Siis koko euroalueen liikkeelle laskemat yhteensä. Maailman varakkain ihminen Carlos Slim yksin voisi teoriassa hankkia niistä itselleen noin 7 %.

Eurosetelien määrä

Tuosta puuttuvat kolikot ja lienee inflaatiokin kasvattanut lukua sitten ko. tilaston tekemisen. Juuri näin jossain uusimman arvion setelien yhteisarvosta joka oli jo yli 800 miljardia.

Maailman rikkain
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Avautui, että kakskymppinen neuvoo ja "tietää" millainen kolmekymppisen elämä pitäisi olla. t. Yli nelikymppinen ja elän välillä kuin teini.
 

tutzba

Jäsen
Avautui, että kakskymppinen neuvoo ja "tietää" millainen kolmekymppisen elämä pitäisi olla.

Tästä lähtien pitää varmaan jokaisen viestin perään laittaa "tämä on tutzban mielipide, eikä välttämättä edusta kaikkien ihmisten näkemyksiä". Luulin vain, että tuo olisi kaikille entuudestaan selvää, mutta väärässä olin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tästä lähtien pitää varmaan jokaisen viestin perään laittaa "tämä on tutzban mielipide, eikä välttämättä edusta kaikkien ihmisten näkemyksiä". Luulin vain, että tuo olisi kaikille entuudestaan selvää, mutta väärässä olin.

Avautui, että yksiköstäkin saa näköjään väännettyä monikon.

Edit. Selvennetään, että kirjoitin kaksikymppisestä enkä kaksikymppisistä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös