Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 748 836
  • 34 013

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itsellä ei ollut yhtä huonokuuloista inttikaveria kuin minä. Valikoivakuulo on mikä rulaa. Tuo avautui syntymässä...ei intti, mutta huono kuulo. Varmaan HIFK:oon inttikaveri oli vieläkin "parempi".
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Avautui tänään (tai itseasiassa eilen) NCIS:tä katsellessa että kaikissa suosituimmissa rikostutkintasarjoissa (NCIS+CSI:t) on:

- pomona vanhempi, fiksu, äärimmäisestä alaistensa kunnioituksesta nauttiva, vähäsanainen, mutta nasevia lausahduksia viljelevä mies, joka kärsii työnarkomaaniudesta
- muut työntekijät ovat nuorempia ja viehättäviä ja heidän välilllään on yleensä (seksuaalistakin) jännitettä
- pääkuolinsuututkijana pomoakin vanhempi mies, joka on mitä ilmeisemmin jäämässä pian eläkkeelle, tässä luokassa on tosin yksi poikkeus, CSI Miamissa kuolinsuututkijana toimii keski-ikäinen nainen

Ja lisäksi kukaan merkittävässä roolissa oleva henkilö ei ole liikalihava.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Samuli Edelmann on Niisku.

Edit. Niiskua tarkoitin siis enkä Nipsua.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Kaupoissa ei ole enää mehujäitä, siellä on nykyään vain limujäitä. Tänään ostin yhden, ja kyllä oli väljähtänyttä. Ei siinä ollut happoja enää ollenkaan.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kaupoissa ei ole enää mehujäitä, siellä on nykyään vain limujäitä. Tänään ostin yhden, ja kyllä oli väljähtänyttä. Ei siinä ollut happoja enää ollenkaan.

Suosittelen tekemään mehujäitä itse jos et diggaa kaupan tuotteista, pitäisi olla aika helppoa ja vaivatonta.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Suosittelen tekemään mehujäitä itse jos et diggaa kaupan tuotteista, pitäisi olla aika helppoa ja vaivatonta.

Pointtini oli lähinnä se, että niiden nimi on muuttunut mehujäästä limujääksi, vaikka veikkaan että samaa tavaraa ne ovat.
 

Nick Neim

Jäsen
Laser onkin lyhennesana. Eli se tulee sanoista light amplification by stimulated emission of radiation.

Jännää. Tosin ei yhtä jännää kun joskus yläasteikäisenä tajusin luonnonmukaisen sanan lyhenteen. Tuolloin olo tuntui tyhmältä, mutta siitä avautumisesta on jo jonkin aikaa.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Laser onkin lyhennesana. Eli se tulee sanoista light amplification by stimulated emission of radiation.

TKK:lla eräs laser-tekniikasta luennoiva proffa kerää aina luentoyleisöltään vakionaurut (hymähdykset) toteamalla että ilmiön fysiikkaa kuvaisi paremmin jos sana amplification korvattaisiin sanalla oscillation, mutta että sille lienee syynsä että tätä lyhennettä ei olla otettu laajempaan käyttöön.

Toinen hassu juttu tuossa on se että alan tieteellisissä julkaisuissa monesti törmää verbiin lase, "...it started lasing when...". Eli tuo laser-sana mielletään ikään kuin olemattoman lase-verbin tekijämuodoksi.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Noista lyhenteistä on joskus avautunut: mamu = maahanmuuttaja (ei maanmukaan muuttuja) ja kävelijä = teenvedonliikunnallattäjä.
Jälkimmäisen avautti minulle kaverini, ja toki jos jostain tavasta haluaa eroon, sen korvaa monesti jollain toisella.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Minulle on aika hyvin avautunut tuo linkkien kuvailusääntö aika hyvin, mutta mielestäni yksi korjaus olisi vielä paikallaan.

fat of the land "YouTuben parhaat"-ketjussa kirjoitti:
Dave Grohl heittää tappelevan fanin ulos keikaltaan. http://www.youtube.com/watch?v=Sl9GMOTaqtc

Hatunnoston arvoinen suoritus artistilta, kivan nähdä kun lavalta puututaan perseilyyn.

Vaikka tuokin on periaatteessa ihan oikein kuvailtu, niin eikö tälla tavalla kuvailu ole paljon selkeämpää?

fat of the land kirjoitti:
Dave Grohl heittää tappelevan fanin ulos keikaltaan.

Hatunnoston arvoinen suoritus artistilta, kivan nähdä kun lavalta puututaan perseilyyn.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Avautui että Dekolla ei taida netin ulkopuolista elämää olla. Ainakin jos kirjoitustahtia katsoo. No parempi tuo kuin joku nuorisorikollisuus.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Avautui että Dekolla ei taida netin ulkopuolista elämää olla. Ainakin jos kirjoitustahtia katsoo. No parempi tuo kuin joku nuorisorikollisuus.

Onhan mulla, oikeasti. ;)

Kesälomalla ei hirveämmin ole tekemistä joten kyllä tänne tulee aika paljon kirjoitettua. Viestitystahtini varmaankin laskee kun menin rekisteröitymään HFBoardsille, jossa korkea aktiivisuuteni ei varmaankaan ole mitenkään poikkeavaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen kuulin melko pitkänkin pätkän siitä Poika saunoo -kappaleesta, josta täällä jatkoajassa on aina välillä puhuttu. Hölmöhän se oli.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Itselle avautui, että sain elämäni ensimmäisen ja toisen sakon 16 tunnin sisään. Tästä tosin nyt on jo parisen viikkoa. Parkkisakkoja vielä molemmat, uskomatonta.
Ei ne ole sakkoja, ne on pysäköintivirhemaksuja. Sain kerran sakon liikenteen vaarantamisesta, kun mummeli hajotti Micran muovikeulan kylkeeni, kun sillä oli kiire hautajaisiin. Niin se sano, en tiedä meinasiko omiaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eilen kuulin melko pitkänkin pätkän siitä Poika saunoo -kappaleesta, josta täällä jatkoajassa on aina välillä puhuttu. Hölmöhän se oli.

Ajattele siitä, että se kertoo tämänhetkisistä Suomen Mestareista. Jopa alkaa paska biisi tuntumaan hyvältä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jäi nyt vähän epäselväksi, että oliko kyseessä rikesakko vaiko päiväsakkoja?
Tuosta tulikin mieleeni, että jos laittaa seuranhakuilmoituksen, jossa tavoitellaan nuoria tyttöjä kahvikupposen ääreen juttelemaan mukavia, niin silloin hakusessa lienee päiväsakkoseura? Sitä vaan ei parane lyhentää muotoon 'PS-seura', ettei sieltä pian paukkaa joku teuvohakkarainen tai timosoini ilmaisen kaffen toivossa kylään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös