Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 717 164
  • 33 934
Suosikkijoukkue
Tappara
Toporowski tekee Lukkoa vastaan aina "pakollisen" maalin, ainakin Lukkofanien mielestä.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Nashville Predators on vähiten kiinnostavin joukkue Jatkoajassa, ainakin jos katsoo kyseiseen joukkueen kausiketjuun tulleita vastauksia. Sinänsä ihmetyttää miksi joku Florida tai vaikkapa Atlanta voi kiinnostaa enemmän? Meillä sentään on ollu Peltonen, Karalahti, Timonen, Laakso, Pihlström ja tällä hetkellä vielä Rinteen Pekka. Sijoitusten puolestaki taistellaan pleijaripaikasta kaudesta toiseen.

E: Tai joku vitun Columbus?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Nashville Predators on vähiten kiinnostavin joukkue Jatkoajassa, ainakin jos katsoo kyseiseen joukkueen kausiketjuun tulleita vastauksia. Sinänsä ihmetyttää miksi joku Florida tai vaikkapa Atlanta voi kiinnostaa enemmän?
Ainakin Panthersista voisin heittää willin veikkauksen. Välillä niihin "suosikkijoukkueisiin" tulee tunnesiteitä juuri paikan päällä - lomamatkalla - nähdyistä otteluista. Voisiko Florida Panthers olla suomalaisten eniten paikan päällä näkemä NHL-joukkue?

Jos Suomesta lähtee käymään jenkeissä, niin hyvin todennäköisiä matkakohteita ovat joko Miami tai New York (=Manhattan). Rangersien kotimatsiin on kohtuullisen vaikeata saada lippua, Islanders ja Devils ovat taas aika paljon kauempana Manhattanilta katsoen. Miamiin mentäessä suomalaiset majoittuvat pääasiassa Miamin pohjoispuolelle (Palm Beach yms.), jossa suurin osa suomalaissiirtolaisista ja -eläkeläisistäkin asuvat. Miamin Downtownin pohjoispuolella Fort Lauderdalessa sijaitsee myös Panthersien kotihalli.

Uskoisin, että "Catsien" suosio selittyy ainakin osittain tällä.

Vastaavasti jalkapallon ja Euroopan puolelta voidaan miettiä sitä, että miksi jollain CD Tenerifella tai UD Las Palmasilla on näitä etäkannattajia vähän joka maassa - erityisesti pohjoisemmassa Euroopassa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ainakin Panthersista voisin heittää willin veikkauksen. Välillä niihin "suosikkijoukkueisiin" tulee tunnesiteitä juuri paikan päällä - lomamatkalla - nähdyistä otteluista. Voisiko Florida Panthers olla suomalaisten eniten paikan päällä näkemä NHL-joukkue?

Veikkaisin kuitenkin, että kyse on lähinnä savolaisista ei kun siis hifkiläisistä Olli Jokis-fanipojista. LA:ssa ja NY:sa ei vielä natsannut, mutta Floridassa OJ teki läpimurtonsa, joten sitä kehtasi esiintyä Helsinkiläisissä sport-baareissa Floridan "Jokinen" paita päällä ja muistella "ysikasia".
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Ainakin Panthersista voisin heittää willin veikkauksen. Välillä niihin "suosikkijoukkueisiin" tulee tunnesiteitä juuri paikan päällä - lomamatkalla - nähdyistä otteluista. Voisiko Florida Panthers olla suomalaisten eniten paikan päällä näkemä NHL-joukkue?

Jos Suomesta lähtee käymään jenkeissä, niin hyvin todennäköisiä matkakohteita ovat joko Miami tai New York (=Manhattan). Rangersien kotimatsiin on kohtuullisen vaikeata saada lippua, Islanders ja Devils ovat taas aika paljon kauempana Manhattanilta katsoen. Miamiin mentäessä suomalaiset majoittuvat pääasiassa Miamin pohjoispuolelle (Palm Beach yms.), jossa suurin osa suomalaissiirtolaisista ja -eläkeläisistäkin asuvat. Miamin Downtownin pohjoispuolella Fort Lauderdalessa sijaitsee myös Panthersien kotihalli.

Uskoisin, että "Catsien" suosio selittyy ainakin osittain tällä.
Kai se enemmänkin johtaa siitä, että 90-luvulla kasvaneisiin lapsiin vetosi tuo hauska logo ja värikkäät pelipaidat. Sama juttu Sharksin ja Ducksien kanssa.
 
Sinänsä ihmetyttää miksi joku Florida tai vaikkapa Atlanta voi kiinnostaa enemmän? Meillä sentään on ollu Peltonen, Karalahti, Timonen, Laakso, Pihlström ja tällä hetkellä vielä Rinteen Pekka. Sijoitusten puolestaki taistellaan pleijaripaikasta kaudesta toiseen.

E: Tai joku vitun Columbus?
No. Atlantassa oli ensimmäisinä vähän enemmän tuolla NHL:ssä suomalaisena maalivahtina pelannut Pasi Nurmisen lisäksi ollut suht isojakin nimiä, kuten Ilya Kovalchuk, Dany Heatley ja Marian Hossa. Kun oli nuori ja tyhmä, niin isot nimet keräsivät suuremman huomion kuin itseäni nykyäänkin kiinnostava puolustamiseen keskittyvä ja toimiva systeemi ja laadukas maalivahtipeli. Eikä Jatkoajassa nyt näyttäisi kauhean montaa Thrashers-kannattajaa olla, ne harvat vain ovat sattuneet olemaan suhtellisen aktiivisia kirjoittelijoita (Predsillä 14 viestiä viimeiseen 6 kuukauteen, heh). Mutta juu Columbus, se on jo suht kummallisuus.

Itselleni avautui taas se, kuinka helppoa se kuitenkin on välttää niitä pieniä vahinkoja ja naarmuja autoa ajaessa. Tuli vain mieleen, kun eilen parkissa ollutta autoni oltiin hieman toisen auton toimesta naarmutettu (ja itse tapahtumankin oli kivasti tuon bensa-aseman omistaja huomannut), kun silloin ennen autokoulua oli jotenkin päässä sellainen käsitys, että koko ajan niitä tulisi, kun peruuttelisi tuollaista isoa peliä jne..
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kai se enemmänkin johtaa siitä, että 90-luvulla kasvaneisiin lapsiin vetosi tuo hauska logo ja värikkäät pelipaidat. Sama juttu Sharksin ja Ducksien kanssa.

Tai sitten siitä, että ainakaan minun kotipuolessani ei ollut tarjolla oikeastaan kuin Ducksien, Kingsien tai Sharksien koulureppuja, lippiksiä yms. Minulla oli sitten jostain syystä Kingsien reppu, penaali ja lippiskin. Mitenkään en siitä joukkueesta ole pitänyt kuitenkaan.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui, että Maikkarin blogin mukaan Jari Porttila on "Porttis". Mikä vitun Porttis? Eivät kehdanneet heittää Sporttilaa tai Spordea sinne.

Mikä vitun Porttis?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
"Pääsin" juuri osalliseksi Munamiehestä noin kolmen sekunnin ajaksi Kymppiuutisten päätteeksi. Noiden kolmen sekunnin aikana avautui, että aiemmin olen menettänyt vain ärsytyksestä pikavauhtia kohoavan verenpaineen.

Ei jumalauta. Kertokaa kiltit, mitä tuossa on hauskaa. Mä en snaijaa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei jumalauta. Kertokaa kiltit, mitä tuossa on hauskaa. Mä en snaijaa.
Jos ihan pakko on veikata niin luulenpa, että se hauskuus tulee siitä äänestä ja fyysisestä olemuksesta.

Joo en itsekään tykkää Munamiehestä, mutta kyllä mä pystyn ymmärtämään että siitä monet saattaa hyvinkin tykätä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Avaa Porttis puutarhaasi, niin tulen kuin sade....?

"Sydämeeni Sporden löysin
miltei huomaamattoman..."

lauloi jo Pekka Streng aikanaan lyhyeksi jäänellä urallaan.

Asia, joka ei avaudu, ei sitten millään, on Perussuomalaisten kannatus ihan fiksujen ja ajattelevienkin ihmisten keskuudessa. Tämänkin palstan Perussuomalaiset-ketjussa on ihan älykkäitä ja perusteltuja kannanottoja. Ei mene millään jakeluun, kuinka nämä samat ihmiset nielevät tuosta vaan Timo Soinin valehtelun sanotaan vaikka nyt sitten eläkerahastoista.

Ei aukene.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei jumalauta. Kertokaa kiltit, mitä tuossa on hauskaa. Mä en snaijaa.

Sympaattinen ja harmiton olemus. Yllättyminen, kun tuo ekan kerran käveli sisään ohjelmaan ja liikkui noinkin hyvin. Kuka tahansa ei pystyisi kävelemään tuossa asennossa noin näppärästi.

Myös tuo kimitys puhetapana oli aluksi ihan hauska, mutta toki se vaikutelma katoaa nopeasti. Mutta esimerkiksi Munamiehen tulkinta siitä Andrea Bocellin biisistä oli mun mielestä ihan oikeasti taidokas, kaveri osaa kuitenkin laulaa ja saa pidettyä tuon kimeän äänen silti hankalimmissakin kohdissa.

Onhan se vähän "yhden idean hahmo", mutta hämmästyttävän yleisesti tuomittu kuulopuheiden ja lyhyiden välähdysten perusteella. Mä pidän Maikkaria ihan juntteiluna, mutta ei tuo Putous kokonaisuutenakaan ihan pelkkää "tuulipukujen kosiskelua" ollut.

Ihan osaavia näyttelijöitä ja hauskoja(kin) juttuja siellä oli. Uskon kyllä, että mielikuva ohjelmasta voi olla toinen.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eilen postissa tullutta Tekniikan Maailman ilmaisnumeroa lukiessa avautui kuinka tärkeä asia matkustajalentokoneen oikea paineistaminen on, ja miksi sitä turvavyötä käsketään pitää kiinni aina, kun istuu penkillä.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle avautui jogurttien laadun epätasaisuus. Ostin pari purkkia Valion mustikkajogurttia. Ensimmäisessä oli todella runsaasti mustikoita. Toisessa purkissa mustikoita oli sitten huomattavan vähän. Olivat vielä vierekkäiset purkit kaupan hyllyltä, joten oletettavasti olivat samaa tuotantoerää.
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Mulle avautui jogurttien laadun epätasaisuus. Ostin pari purkkia Valion mustikkajogurttia. Ensimmäisessä oli todella runsaasti mustikoita. Toisessa purkissa mustikoita oli sitten huomattavan vähän. Olivat vielä vierekkäiset purkit kaupan hyllyltä, joten oletettavasti olivat samaa tuotantoerää.

Ite oon jättäny Valion jogurtit suosiolla rauhaan siitä lähtien kun mulle avautu, että Arla Ingmanin vastaavat tuotteet selkeesti laadukkaampaa tavaraa. Ainakin maun ja koostumuksen osalta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka mä oon ollut viimeisen reilun viiden vuoden aikana yli 70 kertaa laivalla, ti-ke olin ensimmäistä kertaa Baltic Princessillä. Siellä hieman ihmetytti eräs asia. Baarissa kun hiprakassa istuskelet niin sua tullaan yhtäkkiä kuvaamaan, ja näitä kuvia on mahdollista ostaa myöhemmin infopisteen vierestä. Moni kyllä näytti käyvän ostamassa. Jännää oli myös huomata, että baareissa oli kamerat ja esiintymislavan / tanssilattian menoa pystyi seuraamaan hytin telkkarista. Hyttien siivousajat kanssa hieman ihmetytti, mutta niin sen vissiin täytyy mennä kun se laiva tekee joka vuorokausi sen 22 tunnin reissun. Hytissä oltiin käyty vaihtamassa sänkyyn vuodevaatteet aamupäivällä sillä aikaa kun mä kiertelin sen pari tuntia Tallinnassa, vaikka myös tulomatkan se hytti oli mun käytössä. Tai no kannattaahan se homma virolaisilla teetättää siellä satamassa. Sekin myös avautui, että tuo kyseinen laiva on kallimpi kuin muut samalla reitillä liikennöivät, tosin ymmärtäähän sen kun viihderisteilystä on kyse. Murretta puhuvat ihmiset lappasivat kärryt täyteen tavaraa tax freessä. Teki mieli kertoa, että ne hinnat on noin puolitoistakertaiset maahintoihin verrattuna. Noh. Tulomatkalla vasta tuli nerokkaasti kalja "tarjoukseen". Laatikko 5% Becksiä 10.90. Tosin etukäteen tilatessa saisi vieläkin halvemmalla, esimerkiksi laatikko 5.2% Sakua 9.90 ja Koffin 5.5% lonkero 11.90. Ja tuosta pre-orderista tilatut tuotteet saa kätevästi tulomatkalla Helsingin terminaalista, joten laivalla ei tarvii tuliaisia kannella. Tallinnan sataman lähellä olevassa viinakaupassa tosin näyttää saksalainen Hansa 5% kalja maksavan 7.21 euroa laatikolta plus vissiinkin pantit 1.44. (Kuukausi sitten tuossa myymälässä oli jossakin tarjouskaljassa parasta ennen -päiväys lähellä, mutta en nyt muista mitä se oli.) Livikon uudessa liikkeessä 4-päkki Vana Tallinnaa oli tarjouksessa tasan 18 euroa ja kaupan päälle sai rukkaset. Kaksi tuollaista settiä ostin. Alkossa taitaa pullo tuota maksaa yli 15 euroa. Onneksi ei muutamaan vuoteen ole tarvinnut maksaa niitä järkyttäviä ja veret seisauttavia riistohintoja.

Tähän loppuun voisin vielä laittaa linkin. Sofi Oksanen kertoo hesarin kolumnissa Tallinnan iloisten tyttöjen hinnoista. Tossa alussa nyt on jotain muuta höpinää, mutta hypätkää suoraan toiseksi viimeiseen kappaleeseen, jos jotakuta nyt edes kiinnostaa.

Voi pojat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös