Paitsi että kiinteistöveron suuruuden määrittelee oman kotikuntasi valtuusto.Jumalauta! Meinasin lentää seläälleni kun avasin kiinteistöverokirjeen ja minulle avautui että kiinteistövero on noussut viime vuodesta 19,2 %! Milloinkas tämänsuuruinen korotus on päätetty? Hallitukselle vaan kauheesti kiitosta!
Veroprosentin suuruudesta päättää kunnanvaltuusto eduskunnan säätämien ala- ja ylärajojen mukaisesti.
Hävettää myöntää, mutta 25 vuotta olen mieltänyt Chevroletin aina Chervoletiksi. Chervolet Camaro, Chervolet Corvette jne :)
Itse avautuminen tapahtui myös ilman dramatiikkaa. Tuttavani osti tällaisen Chevrolet Silverdaon ja tuijotin sitä tekstiä, tarpeeksi kauan. :)
Vähän kun tuijottelet sitä autoa lisää, huomaat ettei se olekaan Silverdao, vaan Silverado. :)Hävettää myöntää, mutta 25 vuotta olen mieltänyt Chevroletin aina Chervoletiksi. Chervolet Camaro, Chervolet Corvette jne :)
Itse avautuminen tapahtui myös ilman dramatiikkaa. Tuttavani osti tällaisen Chevrolet Silverdaon ja tuijotin sitä tekstiä, tarpeeksi kauan. :)
Ihme hernekeppejä nuo korkeusloikkaajat kansallisuudesta riippumatta. Ei tissejä kelläälsääää.
Lajin fyysiset vaatimukset, anyone (home)? Huoh.
Lähikuvasta tuli mieleen Schumi, joten ei kiitos. Ihme hernekeppejä nuo korkeusloikkaajat kansallisuudesta riippumatta. Ei tissejä kelläälsääää.
Eikös ne menekään selkä edellä sen riman yli?
Jumalauta! Meinasin lentää seläälleni kun avasin kiinteistöverokirjeen ja minulle avautui että kiinteistövero on noussut viime vuodesta 19,2 %! Milloinkas tämänsuuruinen korotus on päätetty? Hallitukselle vaan kauheesti kiitosta!
No kyllä sen taitaa suurin osa sanoa edelleen Chervolet. Mulle tuo nimi aukeni jotain kymmenisen vuotta sitten mutta kyllä tuo Chervolet istuu paremmin suomalaisen suuhun. Tai emmää tiä. Mun ainakin.
Itse kanssa olin pikkupoikana samassa uskossa.Hävettää myöntää, mutta 25 vuotta olen mieltänyt Chevroletin aina Chervoletiksi. Chervolet Camaro, Chervolet Corvette jne :)
Hävettää myöntää, mutta 25 vuotta olen mieltänyt Chevroletin aina Chervoletiksi. Chervolet Camaro, Chervolet Corvette jne :)
Mutta miksi Chevrolet on on Suomessa Chevy mutta Marlboro on Mallu?
Marlboroa äännettäessä r jää hiljaiseksi, eiköhän Mallu ole muodostunut tästä.
Avautui tänään, että muusikko Ben Granfeltilla on brassijujutsussa ruskea vyö.
Ehkäpä huvittavin juttu on ollut se, kun vasta pari vuotta sitten minulle avautui, että scifi on lyhenne science fictionista. Science fictionista mulle tulee ensimmäisenä mieleeni sukellusveneet ja avaruussukkulat (esim. Jules Vernen kirjat 1800-luvulta). Scifiä taas pidin sellaisena nörttien "tieteisfantasiana" (esim. nämä 2000-luvun jotkut scifileffat), enkä aiemmin osannut yhdistää näitä juttuja tai sanoja toisiinsa.
Avautui tänään, että muusikko Ben Granfeltilla on brassijujutsussa ruskea vyö.