Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 768 972
  • 34 071

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jumalauta! Meinasin lentää seläälleni kun avasin kiinteistöverokirjeen ja minulle avautui että kiinteistövero on noussut viime vuodesta 19,2 %! Milloinkas tämänsuuruinen korotus on päätetty? Hallitukselle vaan kauheesti kiitosta!
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ihme hernekeppejä nuo korkeusloikkaajat kansallisuudesta riippumatta. Ei tissejä kelläälsääää.

Lajin fyysiset vaatimukset, anyone (home)? Huoh.

Avautui Oulu-ketjusta, että Juhamatti Aaltonen on ainoa lapsi. Tämä selittää (parin muun tiedossa olevan seikan lisäksi) aika paljon:).
P.S. Väärinkäsitysten välttämiseksi: pirun taitava pelaaja ja viihdyttävä hahmo JMA on, ei sillä.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Jumalauta! Meinasin lentää seläälleni kun avasin kiinteistöverokirjeen ja minulle avautui että kiinteistövero on noussut viime vuodesta 19,2 %! Milloinkas tämänsuuruinen korotus on päätetty? Hallitukselle vaan kauheesti kiitosta!
Paitsi että kiinteistöveron suuruuden määrittelee oman kotikuntasi valtuusto.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiinteistövero

Veroprosentin suuruudesta päättää kunnanvaltuusto eduskunnan säätämien ala- ja ylärajojen mukaisesti.

En sitten tiedä, onko kotikunnassasi tuo vero ollut jo tapissa ja ovat sitten nostaneet, kun eduskunnan suoma maksimi on noussut.

Joka tapauksessa, kunnia sille jolle kunnia kuuluu...
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Hävettää myöntää, mutta 25 vuotta olen mieltänyt Chevroletin aina Chervoletiksi. Chervolet Camaro, Chervolet Corvette jne :)

Itse avautuminen tapahtui myös ilman dramatiikkaa. Tuttavani osti tällaisen Chevrolet Silverdaon ja tuijotin sitä tekstiä, tarpeeksi kauan. :)
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Hävettää myöntää, mutta 25 vuotta olen mieltänyt Chevroletin aina Chervoletiksi. Chervolet Camaro, Chervolet Corvette jne :)

Itse avautuminen tapahtui myös ilman dramatiikkaa. Tuttavani osti tällaisen Chevrolet Silverdaon ja tuijotin sitä tekstiä, tarpeeksi kauan. :)

No kyllä sen taitaa suurin osa sanoa edelleen Chervolet. Mulle tuo nimi aukeni jotain kymmenisen vuotta sitten mutta kyllä tuo Chervolet istuu paremmin suomalaisen suuhun. Tai emmää tiä. Mun ainakin.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hävettää myöntää, mutta 25 vuotta olen mieltänyt Chevroletin aina Chervoletiksi. Chervolet Camaro, Chervolet Corvette jne :)

Itse avautuminen tapahtui myös ilman dramatiikkaa. Tuttavani osti tällaisen Chevrolet Silverdaon ja tuijotin sitä tekstiä, tarpeeksi kauan. :)
Vähän kun tuijottelet sitä autoa lisää, huomaat ettei se olekaan Silverdao, vaan Silverado. :)
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Naurattavien asioiden ketjua lukiessani avautui, että taannoinen Itä-Suomea moukaroinut myrsky nimettiin Astaksi, kas kummaa, kalenterin avulla. Olin siinä luulossa, että kyseisellä nimellä olisi viitattu takavuosien suomalaiseen naiskuulantyöntäjään. Että myrsky oli niin hurja kuin Asta Hovi suuttuessaan tai jotain.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Eikös ne menekään selkä edellä sen riman yli?

Pieni anatomiavinkki: tissit on pitkälti rasvakudosta. Kysy isoilta pojilta lisää, jos ei ole vielä muuten avautunut tarkemmissa tutkimuksissa:).

Avautui, että päivä- ja viikkorytmi on loman ja sitä seuranneen pidemmän työmatkan jäljiltä täysin sekaisin; siihen tahtiin tulee sekoiltua asioiden sopimisessa/hoidossakin. Hyvä että tietää mikä kuukausi on menossa.
 

12961

Jäsen
Jumalauta! Meinasin lentää seläälleni kun avasin kiinteistöverokirjeen ja minulle avautui että kiinteistövero on noussut viime vuodesta 19,2 %! Milloinkas tämänsuuruinen korotus on päätetty? Hallitukselle vaan kauheesti kiitosta!

Kuten sanottua, kotikunta päättää kiinteistöverosta tietyissä puitteissa.

19.2% on vielä pientä, Raisio nimittäin tuplasi kiinteistöveronsa, joten meillä oli nousua melko hurjat 100%.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
No kyllä sen taitaa suurin osa sanoa edelleen Chervolet. Mulle tuo nimi aukeni jotain kymmenisen vuotta sitten mutta kyllä tuo Chervolet istuu paremmin suomalaisen suuhun. Tai emmää tiä. Mun ainakin.

Ei tuokaan vanhemmille suomalaisille suuhun sovi. Vaari vainaan Chevy oli yksiselitteisesti Letukka ja hän ei ole suinkaan ainoa, joka tuota nimeä Chevroleteista käyttää.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hävettää myöntää, mutta 25 vuotta olen mieltänyt Chevroletin aina Chervoletiksi. Chervolet Camaro, Chervolet Corvette jne :)
Itse kanssa olin pikkupoikana samassa uskossa.

Penskana pihapeleissä huudettiin usein, että N-Y-T nyt! Muistaakseni vasta vähän myöhemmin sitten hoksasin, että mistä nuo kirjaimet tulevat.

Ehkäpä huvittavin juttu on ollut se, kun vasta pari vuotta sitten minulle avautui, että scifi on lyhenne science fictionista. Science fictionista mulle tulee ensimmäisenä mieleeni sukellusveneet ja avaruussukkulat (esim. Jules Vernen kirjat 1800-luvulta). Scifiä taas pidin sellaisena nörttien "tieteisfantasiana" (esim. nämä 2000-luvun jotkut scifileffat), enkä aiemmin osannut yhdistää näitä juttuja tai sanoja toisiinsa.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Marlboroa äännettäessä r jää hiljaiseksi, eiköhän Mallu ole muodostunut tästä.

Ja Mallu oli upea mimmi silloin 70 -luvulla. Mitähän te tiedätte siitä? Ja avautui, että kaverin polttareista tulee parhaat aikoihin. Rauhalliset, hyvät, vanhempien miesten kokoonajot. Täysillä!
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Nyt vasta havahduin, on ollut joskus tapana ja taas iski. Kun teen safkaa niin selitän samalla mitä teen, yksin! Ei helpota tilannetta kun samaan aikaan maikkarilla joku Jouni kertoilee kanssa mitä se kokkailee.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Avautui, että kaksi hienoa kotimaista näyttelijää eli Tommi Korpela ja Elina Knihtilä ovat aviopari. Muistelisin näin aiemmin jostakin lukeneeni, mutta nyt se todella avautui.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Avautui tänään, että muusikko Ben Granfeltilla on brassijujutsussa ruskea vyö.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Avautui että Lostissakin on mainittu Suomi. Eka kausi kesken kun aloitin alusta, aikanaan kun tämä sarja jäi kesken toisen kauden jälkeen.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Ehkäpä huvittavin juttu on ollut se, kun vasta pari vuotta sitten minulle avautui, että scifi on lyhenne science fictionista. Science fictionista mulle tulee ensimmäisenä mieleeni sukellusveneet ja avaruussukkulat (esim. Jules Vernen kirjat 1800-luvulta). Scifiä taas pidin sellaisena nörttien "tieteisfantasiana" (esim. nämä 2000-luvun jotkut scifileffat), enkä aiemmin osannut yhdistää näitä juttuja tai sanoja toisiinsa.

Siitähän se sci-fi on lyhenne, mutta ainakin Harland Ellison on kanssasi samaa mieltä siitä, että science fictionilla ja sci-fillä on eroa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös