Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 773 038
  • 34 084

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Avautui, että Suomessakin on näköjään jonkinasteista toimintaa lacrossen suhteen. Kuvittelin aiemmin, että kyseessä on pelkästään Pohjois-Amerikassa pelattava laji. Ihan liitot ja kaikki kuitenkin täällä kotimaassamme.

Linkkiä Suomen lacrosseliitto ryn sivuille.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Porvoon metrilakut ovat vain 70 cm pituisia. Tämä avautui minulle juuri hetki sitten kun mittasin lakun.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Porvoon metrilakut ovat vain 70 cm pituisia. Tämä avautui minulle juuri hetki sitten kun mittasin lakun.
Tämä lienee se kuuluisa "Porvoon mitta". Muiden metri on Porvoon 70 senttiä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämä lienee se kuuluisa "Porvoon mitta". Muiden metri on Porvoon 70 senttiä.

Ei sitten kai mikään ihme, jos siellä ahistaa. Miestenkin pitää kompensoida vaikka pyssyillä puutteitaan niissä muissa miehisyyden mitoissa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Avautui muuten ruokakaupassa tänään, että herkkutatti on sveduksi karljohanssvamp. Siis mitvit? Kaarle Juhanan sieni?
 

J.Petke

Jäsen
Avautui muuten ruokakaupassa tänään, että herkkutatti on sveduksi karljohanssvamp. Siis mitvit? Kaarle Juhanan sieni?

Kaarle Juhanilla taisi olla aikamoinen herkkutatti.

Minulle ei ole avautunut se, että miksi ihmiset eivät tee enempää ostoksia internetissä. Helvetin kätevä ja edullinen paikka.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Avautui muuten ruokakaupassa tänään, että...
Keskiolutta ei enää ole myytävänä koreittain, siis silleen 24 pulloa muovisessa häkkyrässä. Ei sitä ole edes tietoisesti ajatellut, mutta kun tänään tuli tutun kanssa asia puheeksi niin ei tosiaan vanhanaikaisa kaljakoreja ole päivittäistavarakaupoissa ollut enää muutamaan vuoteen. Itse tosin olen enemmän lonkeron ja siiderin ystävä, mutta kyllä takavuosina koppa keppanaakin tarttui joskus mukaan.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Keskiolutta ei enää ole myytävänä koreittain, siis silleen 24 pulloa muovisessa häkkyrässä. Ei sitä ole edes tietoisesti ajatellut, mutta kun tänään tuli tutun kanssa asia puheeksi niin ei tosiaan vanhanaikaisa kaljakoreja ole päivittäistavarakaupoissa ollut enää muutamaan vuoteen. Itse tosin olen enemmän lonkeron ja siiderin ystävä, mutta kyllä takavuosina koppa keppanaakin tarttui joskus mukaan.

Turun siwassa oli koreissa kaljaa, mutta ne oli ykköstä. Tai saattoi siellä olla keskikaljaakin, mutta oli kyllä pulloja sellaisessa muovihäkkyrässä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Turun siwassa oli koreissa kaljaa, mutta ne oli ykköstä. Tai saattoi siellä olla keskikaljaakin, mutta oli kyllä pulloja sellaisessa muovihäkkyrässä.
Ehkä eivät ole kokonaan poistuneet käytöstä, mutta kyllä ne kepardit nykyään raahataan pääasiassa ulos kaupasta "salkuilla" tai "mäyräkoirilla".
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Norjalaiset voivat sittenkin jäädä kiinni dopingista (norjalaiskävelijän tapaus).

Sporde on sittenkin ollut hajulla kaikki nämä vuodet.

Maailmankuvani mullistui.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Eino_Mies kirjoitti:
Keskiolutta ei enää ole myytävänä koreittain, siis silleen 24 pulloa muovisessa häkkyrässä.

On myytävänä ja oikein tarjouksessakin koreineen. Esim Porissa Tokman-tavaratalo mainiostaa Olvin keppanaa 19.90 kori sis.pantin. Olen muuten hakenutkin sieltä kyseistä tuotetta, joten todistan sen olevan lasipullossa :)
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Keskiolutta ei enää ole myytävänä koreittain, siis silleen 24 pulloa muovisessa häkkyrässä.

Ei muuten olekaan. Nyt sen vasta ymmärsin. Tuli nostalginen ja hiukan haikea olo. Yhtäkkiä kädessä tuntuu sen muovirivan paine ja polven/pohkeen sivussa hankaus ja kolke kun kori hakkaa siihen kannettaessaan. Ja joka kolauksella se sama 24 lasin tanssiva kilke. Sniif.
 
Avautui, että Suomessakin on näköjään jonkinasteista toimintaa lacrossen suhteen. Kuvittelin aiemmin, että kyseessä on pelkästään Pohjois-Amerikassa pelattava laji. Ihan liitot ja kaikki kuitenkin täällä kotimaassamme. URL="http://www.lacrosse.fi/index.htm"]Suomen lacrosseliitto ry[/URL]n sivuille.

Minulle puolestaan avautui tuossa taannoin Lacrosseen liittyen, että lajin maailmanmestaruuskisoihin osallistuu Irokeesien joukkue. Ja tämä on vieläpä yksi lajin huipuista, kaikissa MM-kisoissa sijoittunut sijalle 4.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Helsingissä ei bussikuskeille paljoa suoda opetusta siitä, millaista reittiä lähtevät ajamaan. Eilen jouduin jälleen kuskin pyynnöstä toimimaan oppaana ja tällä kertaa sai ihan tosissaan jatkuvasti neuvoa mihin helvettiin nyt pitäisi kääntyä. 1,5 kilometriä kun oli tultu, kaveri oli lähdössä aivan väärään paikkaan. Olisi ilmeisesti venäjän suunnalta tuleva painellut suoraan punaisiakin päin, ellen olisi opastanut. Vahingossa ilmeisesti tosin, aika pihalla kaveri oli.

Eikö näille oikeasti voisi saada jotakin kunnon systeemiä ennen reitille lähettämistä. Ei ole kokemusta, mutta voisin uskoa iltapäivällä tuolla ruuhkassa bussilla kurvailun olevan muutenkin melko v-mäistä puuhaa, niin lähdeppä tuossa helteessä vetämään ilman tietoa miten reitti menee. Noita autoja nyt ei ihan joka kolkassa ympäri käännetäkään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulla meni näin kauan aikaa ennen kuin tajusin mistä tuo Azulin uusi nimimerkki tulee...
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Avautui, että nakkikastike taitaa olla nuorin kirjoittelija tällä palstalla tai sitten kyseessä on pikkuinen typo. Kukin voi itse tarkastaa iän tuolta Kovaltshuk -ketjusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös