Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 770 255
  • 34 075

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ollut jäsen mutta lukija kyllä. Benny Kultajalat, Super-Macit ja muut ovat legendoja.
Busterit tuli kyllä luettua junnuna läpikotaisin, mökkipitäjän edesmenneestä antikvariaatista paikalliselta pellehermannikäkkäräpäältä niitä haettiin aina isoveljen kanssa kun tarvittiin kesälomalukemista. Sitten vaan mökin pihalle nauttimaan kesästä pullollinen aurinko-Jaffaa, pussillinen herneitä ja läjä Bustereita käsissä.

Sitä jaksettiin jo silloin nuorina nauraa ja räkättää, että ne jätkät, jumalauta Leipurit ja muut vitosdivarin kaljamahat vetelivät nilkat ojennuksessa sellaisia jengoja ja banaanipotkuja, että jää moni pro-tason futaaja kakkoseksi.

Tyyli ennen kaikkea, Buster on ja säilyy sydämessä! Reilu parikymmentä vuotta käytössämme ollut termi Buster-maali tai Buster-potku tuleekin todennäköisesti meillä broidin kanssa säilymään ikuisesti, kun puhutaan ylikorostetun tyylikkäästä potkusta tai maalistatai sellaisen yrityksestä edes. Eli juuri sellaisesta, mikä vedetään metrin korkeudesta komealla volleyllä nilkka täysin suorana ja pallokin vielä mielellään kiertää kuin korkkiruuvi maalin ristikon kautta ylänurkkaan. Jumalauta Leipuri!

Avautui, että lapsuuden kesiä on kiva muistella, etenkin kun tuli juuri käytyä pelaamassa tuolla auringonpaahteessa kunnon setti futista hyvällä nurmella ja fiilis oli ja on aika hyvä ja kesäinen.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Avautui (äsken Ylen TV-uutisista) että Ruotsi luopui tänään yleisestä asevelvollisuudesta. No, eiköhän suomipoika hoida jatkossa Ruotsinkin idänpuolustuksen. Ja koska en itse oikein diggaa pitkistä keskusteluista täällä "ad hoc" -ketjuissa, ohessa varmuuden vuoksi linkit Jatkoajan "Asevelvollisuusarmeijasta luopuminen" ja "Inttiin lähdössä?" -ketjuihin.

Moderaattoreille tiedoksi: Linkit vievät Jatkoajan keskustelupalstalle ketjuihin "Asevelvollisuusarmeijasta luopuminen" ja "Inttiin lähdössä?".
 

Viljuri

Jäsen
Mikäli vertaa Facebookin jatkoaika.com -sivua tykkäävien naamoja esimerkiksi tavanomaiseen Otaniemen teekkari-iltaan, niin eittämättä voi joutua vetämään johtopäätöksen, että jälkimmäiset ovat jopa ylivertaisia vastakkaiseen sukupuoleen tutustumista ajatellen.

Ei että palstan tarkoitus olisi mitenkään aihepiiriin liittyvä, mutta huvittavan miesvaltaiselle näyttää.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmepoika Argentiinasta oli myös, joku nimikin hällä oli mutta unohtunut jo. Sarjiksen nimi oli tyyliin: "pojan nimi", ihmepoika Argentiinasta.
Jorge taisi olla etunimeltään, en muista mikä oli sukujaan.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Moderaattoreille tiedoksi: Linkit vievät Jatkoajan keskustelupalstalle ketjuihin "Asevelvollisuusarmeijasta luopuminen" ja "Inttiin lähdössä?".
Mikseivät moderaattorit tiedä sitä noiden linkkien perusteella? En vaan pysty ymmärtämään tätä mukahassuttelua linkkien kanssa. Sitä on kestänyt siitä asti, kun tiukkapipolinja otettiin. Hieman on vähentynyt, mutta muutamat hassunhauskimmat kaverukset jaksavat yhä.
 

Snagari

Jäsen
Rumban paras kansikuva ikinä. Tuo avautui mulle just nyt.

Mulle avautui, että Majassa on liikaa karskiutta minulle. Vaikka olenkin tähän asti tykännyt niin kyllä tuo on jo liikaa. Nimittäin jos naisella on isommat hokipohkeet kuin meikäläisellä niin se on nejnej vaikka kuinka olisi ruotsalainen blondi.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Minulle avautui eilen, että kuinka hieno kulkine vesijetti on. Ja olen jotenkin kuvitellut, että niillä olisi mukavaa ajaa tyynellä. Ja paskat, vähän ensin testausta lähellä rantaa (ensimmäistä kertaa jetin selässä) ja heti kauas rannasta ja kunnon aallokkoa etsimään. Mukavasti se hyppääkin välillä, jos kunnolla osuu aaltoon. Samalla avautui myös, että vaikka kääntyisi kuinka jyrkästi, niin jetti ei vain kaadu. Välillä oli sääri puoleenväliin asti vedessä, kun jetti oli mutkassa niin vinossa.

Suosittelen kaikille.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mulle avautui, että Majassa on liikaa karskiutta minulle. Vaikka olenkin tähän asti tykännyt niin kyllä tuo on jo liikaa. Nimittäin jos naisella on isommat hokipohkeet kuin meikäläisellä niin se on nejnej vaikka kuinka olisi ruotsalainen blondi.
Mulla taas avautui, että vaikka olen tuota kuvaa jo sen pari-kolme kertaa huolellisesti tarkastellut - eli joka kerta kun se on ketjussa mainittu - niin mitään pohkeita en ole vielä huomannut. Mikä lie vienyt huomion. Pitää jatkaa tarkastelua.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko Busterilla ollut oma ketju täällä? Kuinka moni tänne kirjoittavista konkareista oli jäsen jollain tuhatnumerolla? Kuka lähetti knoppivisoja ja kuka piirrustuksen Kevin Keeganista?

Ei ole muistaakseni ketjua ollut, mutta jossain nostalgiaketjussa asiaa on aikanaan käsitelty.

Itse asiassa ne kerhosivut muistuttivat aika paljon Jatkoajan kierrätyskeskusta kaikkine listoineen ja visailuineen. Jäsen en minäkään ollut, vaikka melkein kaikki lehden numerot omistin joltain ajanjaksolta. Nykyään ei taida olla tallessa muuta kuin pari Semicin erikoisjulkaisua Super-Macista ja Roversista.

Olikos se Barnes United missä Tommy Barnes potki itsensä "tähdeksi"?

Joo, siinä joukkueessa pelasi myös se rillipää, Ginger Collins, jonka lasit meni paskaksi yhdessä pelissä. Melkein kävi sääliksi.

Skid Solo oli semitylsä. Joku lätkäsarjakin siellä oli. Muistan kyllä miten lukijapalautteissa oli paljon nurinaa miksei lätkästä ollut enemmän sarjoja. Sitten siellä oli vielä joku intiaani, sen sarjiksen skippasin aina.

Skid Solot ja intiaanit kelasin minäkin yli, mutta lätkäsarjoja muistan kaksikin. Toinen oli Jääraketit, jossa joku mulqvisti yritti tuhota oman seuransa menestymismahdollisuudet. Tää joukkue kuitenkin nousi yhdessä matsissa huikeasti 3-0:sta 3-4 voittoon. Ainakin Ches veti hurjan lämärin ihan ylänurkkaan siinä ottelussa. Toisen sarjan nimeä en muista, mutta Helge(?) lopetti uransa siihen kun hänen vaimo synnytti.

Niin ja Rummuttajat oli mainio Yleisurheilusarja. Jack kiukutteli aina kaikille jos hommat meni vituiksi.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Lueskelen tässä wikipediasta tietoa erilaisista kidutusmenetelmistä, toistaiseksi teilipyörä on ehdottomasti mielenkiintoisin. Lisäksi avautui, että useat naisihmiset ovat töykeämpiä asiakaspalvelussa kuin miehet.

Edit: Nostan Juudaksen tuolin esiin, kamala tapa.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, siinä joukkueessa pelasi myös se rillipää, Ginger Collins, jonka lasit meni paskaksi yhdessä pelissä. Melkein kävi sääliksi.

Niin ja Rummuttajat oli mainio Yleisurheilusarja. Jack kiukutteli aina kaikille jos hommat meni vituiksi.

Futisihmekaveri. Voiko sarjakuvamaisemman typerämpää nimeä enää olla? Ginger oli aina kakkosmies tuossa joukkueessa. Tärkeä ja korvaamaton, mutta aina kakkosmies. Tästä sarjasta muistan myös ne kaksi runkkaria, joilla oli pakkomielle sabotoida Barnesin jengiä. Swate oli toinen.

Rummuttajat oli jotenkin semipelottava. Kaikilla oli jokin sosiaalinen kriisi kotona. Viina tietenkin kiusasi, puukkoa tuli ja joku joutui elättämään perheensä.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Futisihmekaveri. Voiko sarjakuvamaisemman typerämpää nimeä enää olla? Ginger oli aina kakkosmies tuossa joukkueessa. Tärkeä ja korvaamaton, mutta aina kakkosmies. Tästä sarjasta muistan myös ne kaksi runkkaria, joilla oli pakkomielle sabotoida Barnesin jengiä. Swate oli toinen.
Futisihmekaveri, sillähän se futiskoulutus oli ja Ginger oppilaana, jotensakin ärsyttävä tyyppi, Ginger oli asiallinen mies. Muistaako joku oliko se sama heppu jolla oli joka lajiin jotain vinkkejä? Olisiko ollut sivun mittaisia opastuksia, tennistä ja rugbya muistan opettaneen. Mutta se oli hyvä että opetuksen piiriin pääsi myös heikkotaitoisemmat ja paksummatkin jampat, jokainen kuka kynnelle kykeni.

Vieläköhän divareista Bustereita löytyisi, voisi verestää muistoja. Joko sitä lukisi nostalgian kyynel silmäkulmassa tai kiroilisi miten paskaa sarjista lukeekaan.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tästä sarjasta muistan myös ne kaksi runkkaria, joilla oli pakkomielle sabotoida Barnesin jengiä. Swate oli toinen.

Olikohan tuolla Swatella hieman kiharat hiukset, vai muistanko väärin? Varmaan kuitenkin nämä kyseiset idiootit oli siinäkin tempauksessa takana kun Barnesit joutuivat pelaamaan yhden ottelun ilman pelipaitoja, kun ne olivat kadonneet jonnekin. Ihmiset nauroivat, kun Gingerkin veti jollain hihattomalla aluspaidalla.

EDIT. Ja Wikipediastahan tuo löytyi, että näiden raggareiden nimet olivat Adam Waller ja Cyril Swate.

Joko sitä lukisi nostalgian kyynel silmäkulmassa tai kiroilisi miten paskaa sarjista lukeekaan.

Varmaan jotain tuolta väliltä. Omalta osaltani luulen, että Super-Macin tykeistä voisi saada vielä jotain irti, mutta esimerkiksi joku Benny Kultajalka on kyllä niin lapsellinen sarja ettei mitään määrää. Ehkä värikuviakin olisi mukavampi katsella, mutta toki kuuluu asiaan, että Busterit ovat nimenomaan mustavalkoisia.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Kyllä olisi Busterille oma ketju paikallaan...

Mitään argentiinalaista Jorgea en Busterista muista, mutta Brasiliasta taisi tulla Legenda da Silva (ei sukua Robsonille), joka oli maailman paras futaaja ja halusi pelata viimein Englannissa. No ei mennytkään mihinkään Liverpooliin tai Tottenhamiin pelaamaan vaan johonkin alemman tason joukkueeseen, kun tämän jengin manageri sattui pelastamaan Legendan varkaan kynsistä. No, tuo sarja taisi olla Busterin myöhäisemmältä ajalta, eikä ollenkaan niin laadukas, kuin muutamat muut futissarjat.

Jos kolme suosikkisarjaa pitäisi Busterista valita niin eiköhän ne olisi olleet Futis Ihmekaveri, Durrell's Palace ja Rummuttajat. Aiemmin haukutut Johnny Puuma ja Skid Solo (jestas, että oli alle 10-vuotiaalle Skid Solo -sarjiksen viimeisen osan viimeinen kuva pysäyttävä) olivat myös mieleeni, mutta noista enemmän humoristisista sarjoista (Super-Mac ja Pulla) en niin pitänyt, vaikka nekin toki luin.

Tästä sarjasta muistan myös ne kaksi runkkaria, joilla oli pakkomielle sabotoida Barnesin jengiä. Swate oli toinen.

Waller ja Swate, joista Waller oli se mulkumpi ja kiharapää.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Varmaan jotain tuolta väliltä. Omalta osaltani luulen, että Super-Macin tykeistä voisi saada vielä jotain irti, mutta esimerkiksi joku Benny Kultajalka on kyllä niin lapsellinen sarja ettei mitään määrää. Ehkä värikuviakin olisi mukavampi katsella, mutta toki kuuluu asiaan, että Busterit ovat nimenomaan mustavalkoisia.
Harjumäen Sisustakin kuvaa, olipas se tosiaan paskasti piirretty. Ei ihme että suoranilkkapotkuja on nähty ja tuli varmasti treenattua itsekin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös