Avautuipa itselleni, että millaisia säälittäviä, itsekkäitä ja kateellisia mulkkuja, kusipäitä varattujen kanssa vehtaavat ovat... Vai mitä?? Meilläpäin noille tehtiin jotain...
Parilla (tutulla) on nyt sitte PITKÄPITKÄ suhde alasimella.. On se nyt vittu, että tietentahtoen pitää pilata toisten ihmisten elämä...
No, onneksi, on... apua saatavilla...
Älähän nyt. Puolustelematta yhtään tapahtunutta, kaikki ei aina ole mustavalkoista ja yksioikoista. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä tarkoitat
"tietentahtoen pitää pilata toisten ihmisten elämä"? Tarkoitatko, että kolmas osapuoli on itse ottanut yhteyttä parisuhteen petettyyn osapuoleen, vai mitä? Tässä tapauksessa ymmärrän harmituksesi, koska itsekin olen sitä mieltä, ettei kolmansien osapuolten tehtävänä ole moista uutista kertoa. Kyllä se on pettävän henkilön tehtävä kertoa, jos kokee sen tarpeelliseksi. Tai jos jää kiinni, suoraselkäisesti kantaa vastuunsa ja ottaa vastaan se, mitä tuleman pitää. En kuitenkaan tarkoita mitään fyysistä ryöpytystä, enkä sitä missään nimessä hyväksy. Kyllä pitää olla joku toinen tapa setviä asiat.
Ja jottei kenellekään jäisi epäselväksi, en sinänsä hyväksy pettämistä, mutta ymmärrän, että elämässä tulee vaiheita, jolloin mahdollisesti toimii toista kohtaan väärin ja ylittää hyväksytyn käytöksen rajat. Aina ei tarvitse parisuhteessakaan olla kaikki ns. päin persettä, että homma karkaa lapasesta. Tosin useimmilla tämä kuitenkin on se tilanne, joka sitten johtaa kumppanin pettämiseen. Itsekään en hyvällä katsoisi, jos mieheni minua pettäisi ja voi olla, että suhteen jatko menisi vakavaan harkintaan tai jopa poikki kokonaan. Voi myös olla, että menisin itseeni ja miettisin, olisinko minäkin voinut tehdä jotakin toisin, vaikka pettäminen ei suoranaisesti minun tekemisistäni johtuisikaan. Päätöksen tekee aina pettävä osapuoli ja aina on olemassa toinenkin vaihtoehto kuin pettää. Oikeassa elämässä vain asiat joskus menevät pisteeseen, missä harkintakyky pettää pahasti.
Ja ei, en ole pettänyt miestäni, eikä hän tietääkseni minua. Ja jos olisinkin tullut petetyksi, juuri nyt en haluaisi siitä tietää.
Minulle taas avautui sellainen asia, että toiset ihmiset ovat vilpittömän onnellisia löytäessään taskunpohjalta tai lompakosta kolikoita juuri tasarahan verran. Good for them!