Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 772 941
  • 34 084

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos nyt oikein käsitin, että mikä asia pernaveikolle tuossa aiemmin "avautui" Shawshank Redemptionin suomennoksesta on se, että miten hemmetissä se Rita Hayworth liittyy tuohon elokuvaan. Rita Hayworth esiintyy jo alkuperäisen novellinkin nimessä ja tuo suomennoksen "pakollinen" loppuosa viittaa sen Rita Hayworthin julisteen käyttöön elokuvassa. Jos pernaveikko tarkoitti jotain muuta - astuin miinaan ja poistun tästä keskustelusta takavasemmalle!

Tuota leffan suomennosta on kritisoitu, koska se paljastaa koko elokuvan ratkaisun. Uusimmissa dvd:ssä nimi onkin pelkkä "Avain pakoon".

Pernaveikolla siis avautui, että spoilaus tehtiin jo alkuperäisnovellissa. Englanninkielinen elokuvan nimi korjasi virheen ja suomennos toi sen takaisin. Ja nyt se on taas korjattu.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Avautui, että lake79 on kasvanut aikuiseksi :)

Itse olin jo tulossa kirjoittamaan ennen nukahtamista, kun tuossa puoli yhden aikaan perkeleen teinarit paukuttelivat tuossa läheisessä leikkipuistossa mitä ilmeisemminkin. Mutta onneksi loppui muutaman suhauksen ja paukauksen jälkeen.

Nyt sen vasta tajuaa miten vittumaista se töihin meneville oli, kun itse oli tuossa iässä. Turhaa hommaa tuo.
 

tutzba

Jäsen
Avautui se, että muut joutuvat kärjistelemään liigapelien kalliiden lippujen kanssa, kun taas minä hyökkään tuomarikortilla ilmaiseksi. Pitkään aikaan ei ole tarvinnut miettiä hintoja, kun raitapaidan pukemisella saa näinkin hyvän työsuhde-edun.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Minulle avautui juuri, että nimimerkki pikkukatti ei ajakaan linja-autoaan Turussa vaan jossain Itä-Suomessa. Lähinnä olen lukenut hänen viestejään täällä vapaan puolella, missä hän useimmiten haukkuu (ilmeisesti syystä) urpoja kuskeja joita on tavannut liikenteessä. Jotenkin näistä urpoista on syntynyt alitajuinen kytkentä Turkuun.

Lisätään vielä, etten edes pode mistään Turku-antipatiasta, mutta kaikki nämä Turun hienon kaupungin mollaamiset ovat näköjään kuitenkin vaikuttaneet alitajuntaani.

"ai nyvvai?"
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Avautui se, että muut joutuvat kärjistelemään liigapelien kalliiden lippujen kanssa, kun taas minä hyökkään tuomarikortilla ilmaiseksi. Pitkään aikaan ei ole tarvinnut miettiä hintoja, kun raitapaidan pukemisella saa näinkin hyvän työsuhde-edun.

Jep, tyhmä sitä itseänsä kipeeksi maksaa. Itse olen aina mennyt lasten lipulla sisään (5e), ja niin menen myös hamaan tappiin. Jossei lippuja tuon paremmin tarkisteta..
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katselin tossa päivällä telkusta pari minuuttia sitä simpsons -leffaa ja huomasin, että se silmälasipäinen nörttihahmo näyttää jotenkin ihan espoon blues -fanilta.

Edit. Sen hahmon nimi näyttää olevan Milhouse.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minulle avautui juuri, että nimimerkki pikkukatti ei ajakaan linja-autoaan Turussa vaan jossain Itä-Suomessa.

Itse olen ollut jostain syystä siinä uskossa, että ajelisi Helsingissä, tosin sehän ei ole Itä-Suomea poissulkeva vaihtoehto, vaikka eihän Helsinki sentään ihan itärajan pinnassa kuitenkaan ole.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei ei, kyllä pikkukatti harjoittaa ammattiaan jollakin paljon pienemmällä paikkakunnalla. (linkki pikkukatin viestiin.)

Tämä on tosiaan vielä sen verran pieni kaupunki, ettei niitä busseja ihan jatkuvasti kulje. Ja reitit ei paljonkaan mene "päällekkäin" Eli aika monella pysäkillä tietää että ne on siihen kyytiin tulossa, kun ei siitä muitakaan autoja kulje. Sitten on tuo "isompi" tie, josta kulkee useampi paikallisliikenteen auto ja useita pitkänmatkan autoja. Ja on pari pikavuoropysäkkiäkin.

*edit* linkki korjattu yleisön pyynnöstä.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Minulle avautui juuri, että nimimerkki pikkukatti ei ajakaan linja-autoaan Turussa vaan jossain Itä-Suomessa.
Itse olen ollut jostain syystä siinä uskossa, että ajelisi Helsingissä, tosin sehän ei ole Itä-Suomea poissulkeva vaihtoehto, vaikka eihän Helsinki sentään ihan itärajan pinnassa kuitenkaan ole.
Ei ei, kyllä pikkukatti harjoittaa ammattiaan jollakin paljon pienemmällä paikkakunnalla.
Tuota... olisiko Lappeenranta huono veikkaus?
Linkkisi vie Kehu teiden ritareita/Hauku idiootit liikenteessä -ketjun sivulle 106. Koska kaikki eivät välttämättä käytä samoja asetuksia, kannattaa linkittää ennemmin suoraan viestiin kuin jollekin tietylle sivulle. Esim. itselläni kyseisessä ketjussa on vain 70 sivua.

Pikkukatin viesti
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin ei aja bussia L:rannassakaan. Itse epäilisin, että ajaa toisen suosikkijoukkueensa kotikaupungissa sitä bussia.
Miten tästä tulikin mieleeni yksi pätkä Naked Gun 33 1/3 -leffasta...

- Kennedy Assassination
- Amelia Earhardt
- Location Of Jimmy Hoffa's Body
- Missing Eighteen Minutes Of The Watergate Tapes
- Photos Of Heidi Fleiss With A Lot Of Celebrities
- Tanya Peters' Address At The Lake
- pikkukatti's Hometown
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Täytän tänä vuonna 30 vuotta. Jumankekka... No, kai se elämä jatkuu.
 

Duffman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chelsea, Florida Panthers, Azzurri
Jarmo Wasaman mystisesti numeroon kaksi liittyvän kuoleman päivämäärä oli 2.2.1966. 1+9+6+6=mikäsmuukaankuin 22
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jarmo Wasaman mystisesti numeroon kaksi liittyvän kuoleman päivämäärä oli 2.2.1966. 1+9+6+6=mikäsmuukaankuin 22
Ja tämän lisäksi 9-6-1=2 ja 6+6-1-9=2. Mieletöntä!
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Täytän tänä vuonna 30 vuotta. Jumankekka... No, kai se elämä jatkuu.

Hyvä, että sampiokin pääsee miehen ikään. Täältä tullaan vähän perässä, mutta kuitenkin samaan suuntaan. Pistetäänkö yhdessä eläkepaperit vetämään jo? Vanhuus hiipii jo lähelle.
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Jatkoajan Winter Classic-ketjusta minulle avautui että vasuritkin tekevät sen oikealla kädellä:

http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=2554425&postcount=233
Minulle taas avautui tuosta sinun postauksesta, että joku (= Gags) näköjään luulee vieläkin rightien olevan vasen- ja leftien oikeakätisiä, miten asia ei siis todellakaan ole. Ei edes lähellekään. No toki tämä on ymmärrettävää, jos ei ole eläessään pitänyt kädessään muita mailoja kuin sitä jalkojen välistä löytyvää. Lapa pusikkoon ja nimi lehteen.
 

J.Petke

Jäsen
Minulle taas avautui tuosta sinun postauksesta, että joku (= Gags) näköjään luulee vieläkin rightien olevan vasen- ja leftien oikeakätisiä, miten asia ei siis todellakaan ole. Ei edes lähellekään. No toki tämä on ymmärrettävää, jos ei ole eläessään pitänyt kädessään muita mailoja kuin sitä jalkojen välistä löytyvää. Lapa pusikkoon ja nimi lehteen.

Näin olen minäkin luullut. Muutaman poikkeuksen tiedän mutta ainakin kun itse pelasin pallopelejä niin enemmän tuo oli sääntö kuin poikkeus, että vasenkätiset pelasivat rightilta.

Hieno idea muuten tämä Winter Classic. Täytyy katsoa jos pääsisi paikanpäälle katsojaksi ystäväni jaloviinan kanssa. Tai sitten kummeli-tyyliin valmentajaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Jatkoajan Winter Classic-ketjusta minulle avautui että vasuritkin tekevät sen oikealla kädellä:

http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=2554425&postcount=233

Itsehän olen täysin umpioikeakätinen ja -jalkainen, ja kahden käden mailapeleissä on vasen käsi alhaalla, ei ajatustakaan että voisi rightin puolelta pelata. Olen tietysti kokeillut mutta siitähän ei tullut yhtään mitään, järkyttävän hankalaa oli.

Itsesaastutuksesta ja kätisyydestä ei sen enempää.
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
Minulle taas avautui tuosta sinun postauksesta, että joku (= Gags) näköjään luulee vieläkin rightien olevan vasen- ja leftien oikeakätisiä, miten asia ei siis todellakaan ole. Ei edes lähellekään. No toki tämä on ymmärrettävää, jos ei ole eläessään pitänyt kädessään muita mailoja kuin sitä jalkojen välistä löytyvää. Lapa pusikkoon ja nimi lehteen.

Alkuperäinen teksti: "rightilta pelaavaa äijää mukana. Siis runkkauskäsi alhaalla"

rightilta pelaavaa = runkkauskäsi alhaalla
oikea käsi alhaalla = runkkauskäsi alhaalla
oikea käsi = runkkauskäsi

Lopputulos: "vasuritkin tekevät sen oikealla kädellä"
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nykyään esim. etusivulla olevassa jatkoaika 65:00 -logossa onkin ympyrän sisällä jääkiekko! Yllätys yllätys. Ei mennyt taas kauaa huomata.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Avautui tässä että kaikkien rakastama Captain Jack on edelleen toiminnassa, kaikkea sitä näkee kun wikipediaa selailee.

"Alkuperäinen Captain Jack eli Franky Gee kuoli vuonna 2005 sairauskohtaukseen ja pitkään ounasteltiin, että bändi jatkaisi hänen Suomessakin esiintyneen poikansa Franky Gutierrez Jr.:n voimin. Captain Jackin keulakuvaksi haalittiin kuitenkin Yhdysvalloissa syntynyt Bruce Lacy, jonka aisaparina toimii Jamie Lee." -wikipedia

Ja toinen juttu mikä avautui on se, että Captain Jack on puskenut ulos jo yhdeksän albumia, sanattomaksi vetää. Ei ole mahtanut moni rantautua Suomeen asti :)

Tätä vielä joskus fanitettiin kiukulla... Kaikenlaista.
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tätä vielä joskus fanitettiin kiukulla... Kaikenlaista.
No viimeksi torstaina kuuntelin, kun naapurin teini-ikäinen nassikka piti kotibileitä ja em. artistin levy oli löytänyt soittoneulan alle. Samoissa bileissä soi mm. Mr. President - Coco jambo, Daze - Superhero lover yms muita legendaarisia biisejä.

Toisin sanoen, avautui, että nykynuoriso kuuntelee n. 5-10 vuotta vanhoja diskobiisejä. Jos ne vaan olivat niin hyviä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös