Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 772 165
  • 34 082

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Saman huomion olen tehnyt. Harmittaa, kun on pakko maksaa pelkän jenkkifutiksen takia täysin turhasta kanavapaketista.

Laajentaakseni havainnon koko digiuudistuksen aikaansaamaan tv-tarjontaan pitää todeta, että kanavia on nyt kymmenittäin, mutta katsomisen arvoista ohjelmaa tuntuu tulevan edelleen saman verran kuin ennen näitä kaikkia maxeja, jimejä ja kinoja sun muita. TV-puulaakeilla on nyt vain apukanavia, joiden kautta voidaan ajaa ulos kaikki huippusarjojen pakollisina kylkiäisinä saadut hömppäsarjat ja roskadokumentit. Härskiyden huippu on se, että nimenomaan näistä humpuukikanavista kiskotaan vielä maksua. Se, että rahalla saa esimerkiksi puoli tusinaa kanavaa, joilta tulee sontaa, ei asiaa paranna. Iso määrä sontaa ei ole parempi kuin pieni määrä sontaa.

Tilaa suoraan koneelle Live-streamina. Full HD resoluutiolla. Nimimerkki Rocco voi kertoa lisää jos haluat infoa.
 

lade

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En edes muista milloin olen viimeksi lukenut kirjan vapaaehtoisesti, siis silleen, että kirja ei liity millään muotoa kouluun tai muuhunkaan. En ole koskaan erityisemmin nauttinut kirjojen lukemisesta. Eilen oli sitten iltalukemisen puutetta ja kaivoin jostain pöydältä Dan Brownin Enkelit ja Demonit -kirjan, ja ekan sadan sivun jälkeen vaikuttaa kyllä todella mielenkiintoiselta ja hyvältä kirjalta. Melkeinpähän tässä alkaa odottamaan, että ehtii taas tuon kirjan nappaamaan käsiinsä. Tällaista fiilistä ei ole aikoihin ollut jostain kirjasta, onko edes ollutkaan. Tämä asia avautui minulle.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
En edes muista milloin olen viimeksi lukenut kirjan vapaaehtoisesti, siis silleen, että kirja ei liity millään muotoa kouluun tai muuhunkaan. En ole koskaan erityisemmin nauttinut kirjojen lukemisesta. Eilen oli sitten iltalukemisen puutetta ja kaivoin jostain pöydältä Dan Brownin Enkelit ja Demonit -kirjan, ja ekan sadan sivun jälkeen vaikuttaa kyllä todella mielenkiintoiselta ja hyvältä kirjalta. Melkeinpähän tässä alkaa odottamaan, että ehtii taas tuon kirjan nappaamaan käsiinsä. Tällaista fiilistä ei ole aikoihin ollut jostain kirjasta, onko edes ollutkaan. Tämä asia avautui minulle.

En minäkään kauheasti lue mutta kyllä nuo Dan Brownin kirjat vievät mennessään. Jos tuo tomii niin varmasti muutkinkin kirjat toimivat.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Avautui, että ei ole ilmeisesti kovin ihmeellinen musiikkivuosi ollut, kun katsoo Chinese Democracyn jyräämistä Jatkoaika Music Awards -ketjussa.

Ehkä sinulle joku päivä vielä avautuu, että sinä et päätä muiden musiikkimausta. Vaikka en Gunnareista hirveästi välittänyt kasariysärituotannon perusteella niin tämä uusin veti minulta jalat alta. Omasta mielestäni Gunnareiden paras levy.
 

Rocco

Jäsen
Saman huomion olen tehnyt. Harmittaa, kun on pakko maksaa pelkän jenkkifutiksen takia täysin turhasta kanavapaketista.
Tälle kaudelle on ehkä myöhäistä, mutta ensi kaudelle tutustu NFL:n kotisivuilla pakettiin NFL GamePass. Saat HD-tason lähetyksinä netin kautta kaikki runkosarjan ottelut kotiisi. Voit katsoa pelit jälkilähetyksinä milloin itse haluat. Kaikki pelit jäävät arkistoon katsottavaksi koko kauden ajaksi. Hintaa oli joku vähän yli 200$. Voit tilata kaikki kauden ottelut, yhden viikon kaikki ottelut tai yhden joukkueen kaikki kauden ottelut.

Erittäin toimiva paketti, suosittelen!
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ehkä sinulle joku päivä vielä avautuu, että sinä et päätä muiden musiikkimausta. Vaikka en Gunnareista hirveästi välittänyt kasariysärituotannon perusteella niin tämä uusin veti minulta jalat alta. Omasta mielestäni Gunnareiden paras levy.
Kertoo myös enemmän Jatkoajan kirjoittajakunnasta kuin vuoden musiikkitarjonnasta. Mietin nimittäin ihan samaa asiaa kuin Blackie, että viisi levyä vuodessa ostavat liehuletit äänestävät juuri niitä viittä levyä vuoden levyiksi. Ei mitään perspektiiviä asiaan, mutta äänestäminen on aina kivaa.
 

d2uce

Jäsen
Kertoo myös enemmän Jatkoajan kirjoittajakunnasta kuin vuoden musiikkitarjonnasta. Mietin nimittäin ihan samaa asiaa kuin Blackie, että viisi levyä vuodessa ostavat liehuletit äänestävät juuri niitä viittä levyä vuoden levyiksi. Ei mitään perspektiiviä asiaan, mutta äänestäminen on aina kivaa.

Mielenkiintoinen väite. Eli pitäisi ostaa enemmän levyjä, vaikkei kyseiset artistit tai levyt välttämättä kiinnostaisi pätkääkään, ihan vaan sen takia, että voi nimetä mielestään parhaat levyt tältä vuodelta? Itse olen kuullut Chinese Democracyltä kuin ehkä kaksi biisiä, enkä tykännyt kummastakaan, mutta ymmärrän kyllä, että se voi olla jonkun mielestä tämän vuoden paras levy.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mielenkiintoinen väite. Eli pitäisi ostaa enemmän levyjä, vaikkei kyseiset artistit tai levyt välttämättä kiinnostaisi pätkääkään, ihan vaan sen takia, että voi nimetä mielestään parhaat levyt tältä vuodelta? Itse olen kuullut Chinese Democracyltä kuin ehkä kaksi biisiä, enkä tykännyt kummastakaan, mutta ymmärrän kyllä, että se voi olla jonkun mielestä tämän vuoden paras levy.
Seuraa mitä tahansa vuoden/kaikkien aikojen/muuten vaan paras biisi/levy -gallupeja, niin huomaat, että aina ne samat kurahevibändit siellä kärjessä keikkuu. Eikä syynä ole se, että musiikki olisi jotenkin erityisen loistokasta. Niistä voi siis päätellä, että keskivertopalstalaisen musiikkimaku on niin kuraa ja ennen kaikkea suppeaa, että nuo äänestykset ja varsinkin niiden tulokset lähinnä säälittävät.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kertoo myös enemmän Jatkoajan kirjoittajakunnasta kuin vuoden musiikkitarjonnasta. Mietin nimittäin ihan samaa asiaa kuin Blackie, että viisi levyä vuodessa ostavat liehuletit äänestävät juuri niitä viittä levyä vuoden levyiksi. Ei mitään perspektiiviä asiaan, mutta äänestäminen on aina kivaa.

No kukapa sitä kerkeäisi/haluaisi tuhanteen levyyn tutustua vuoden aikana. Varsinkin nykyään, kun oma vapaa aika on kortilla niin sitä tutustuu vain joihinkin. Pyrin kyllä tutustumaan niiden bändien uuteen tuotantoon, joista olen aiemminkin tykännyt ja tuntemattomiin bändeihin sitten jollain muulla perusteella(kaverit/netti/keskustelupalstat).

Mainittakoon, että Gunnareiden uutuudelta en odottanut mitään ja ihan hyvin olisin voinut olla sen kuuntelemattakin, fani kun en ole koskaan ollut. Appetitehan on omasta mielestäni paska levy ja illusionit puoliksi täynnä lehmän lantaa. Madagaskarin sitten kuulin jostain ja sen jälkeen oli pakko levyynkin tutustua. Ainakin omat viisi levyä, jotka listasin oli ne joihin oikeasti ihastuin.

Mistäpä se sitten kertoo, että ajattelee itsellään olevan jotenkin ylivertainen musiikkimaku ja on sitä kautta varaa arvostella sitä mitä muut kuuntelevat tai listaavat? En oikein näe mitä lisäarvoa se tuo, että alkaa arvostelemaan sitä mitä muut äänestävät. Jääkö se kenties harmittamaan, kun jotain omaa lempparia ei ole kukaan huomannut tai edes koskaan kuullut? Toki minuakin harmittaa se, että kun televisiossa näytetään jotain kilpailua ja sen jälkeen tehdään siitä levyjä niin "kaikki" ostaa ne, vaikka ei edes tiedä millasta sontaa se sisältää. (Idols)

Seuraa mitä tahansa vuoden/kaikkien aikojen/muuten vaan paras biisi/levy -gallupeja, niin huomaat, että aina ne samat kurahevibändit siellä kärjessä keikkuu. Eikä syynä ole se, että musiikki olisi jotenkin erityisen loistokasta. Niistä voi siis päätellä, että keskivertopalstalaisen musiikkimaku on niin kuraa ja ennen kaikkea suppeaa, että nuo äänestykset ja varsinkin niiden tulokset lähinnä säälittävät.

eli jos musiikki ei ole sinun mielestä loistokasta niin se ei voi olla kenenkään muunkaan mielestä? Voin kyllä sanoa ihan satavarmasti, että kaikki 2000-luvun Iron Maiden albumit ovat minun mielestäni olleet helvetin loistokkaita. Eikä sitä muuta miksikään sinun mielipiteesi. Minua säälittää lähinnä sinun kaltaisesi musiikkipoliisit.
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Seuraa mitä tahansa vuoden/kaikkien aikojen/muuten vaan paras biisi/levy -gallupeja, niin huomaat, että aina ne samat kurahevibändit siellä kärjessä keikkuu. Eikä syynä ole se, että musiikki olisi jotenkin erityisen loistokasta. Niistä voi siis päätellä, että keskivertopalstalaisen musiikkimaku on niin kuraa ja ennen kaikkea suppeaa, että nuo äänestykset ja varsinkin niiden tulokset lähinnä säälittävät.

Olen siinä mielessä samaa mieltä, että esimerkiksi tänä vuonna gallupeissa kehutut Gunnareiden, AC/DC:n ja Metallican levyt ovat näiden tuotannosta sieltä paskimmasta päästä. Kaikilla näillä bändeillä on aivan loistavia levyjä, mutta ne on tehty vähintään 10 vuotta sitten. En ymmärrä, miksi näitä kehutaan vuoden parhaiksi levyiksi, ellei sitten tosiaan ole niin että kehujat eivät parempaankaan ole osanneet tutustua... No makuja on ziljoona ja kukin taaplaa tyylillään. Onneksi näitä ei tarvitse himassa kuunnella.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minua säälittää lähinnä sinun kaltaisesi musiikkipoliisit.

En ota kantaa tähän teidän keskuteluunne mutta tämä musiikkipoliisi asia on semmoinen joka minulle on auennut.
Ja kyllähän kaikkein ahdasmielisimmät löytyvät lähes poikkeuksetta juuri tästä kansanosasta joka GNR tyylistä musiikkia kuuntelee.
"Nistihipit ja trance ... vitun lökäpöksy pelle joujou ... klassista kuunteleva homo" usein trancea , hip hopia , klassista tms kuuntelevat arvostavat ja pitävät myös näistä rokin klassikoista mutta nämä rokkarit usein dumaavat kaiken muun musan aivan täysin.
Toisaalta tuommoista musaa kuuntelee yleensä tietynlaiset ja ikäiset miehet jotka nyt ihan yleisesti eivät ole mitään kauhean avarakatseisia.
 
Viimeksi muokattu:

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Olen siinä mielessä samaa mieltä, että esimerkiksi tänä vuonna gallupeissa kehutut Gunnareiden, AC/DC:n ja Metallican levyt ovat näiden tuotannosta sieltä paskimmasta päästä. Kaikilla näillä bändeillä on aivan loistavia levyjä, mutta ne on tehty vähintään 10 vuotta sitten. En ymmärrä, miksi näitä kehutaan vuoden parhaiksi levyiksi, ellei sitten tosiaan ole niin että kehujat eivät parempaankaan ole osanneet tutustua...

Miksei Metallican uusi levy voisi olla tämän vuoden paras levy, vaikka bändi onkin aikaisemmin tehnyt parempiakin? Puppetsia tai Black Albumia kun ei voi tämän vuoden parhaaksi levyksi äänestää, jouduin antamaan ääneni parhaalle tänä vuonna julkaistulle levylle, joka minun mielestäni on Death Magnetic. Voi tietysti olla, että mielipiteeni on vaan yksinkertaisesti väärä, mutta sille nyt ei voi mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mulle avautui, että kun napsauttaa sormia niin se ääni ei tulekaan keskisormen ja peukalon välisestä "kitkasta" vaan siitä kun keskisormi iskeytyy kämmeneen.
 

d2uce

Jäsen
Mulle avautui, että kun napsauttaa sormia niin se ääni ei tulekaan keskisormen ja peukalon välisestä "kitkasta" vaan siitä kun keskisormi iskeytyy kämmeneen.

Sarjakuvissahan yleensä lisätään ne napsahdusta kuvaavat viivat väärään kohtaan sinne sormien yhtymäkohdan tienoille kämmenen sijaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mistäpä se sitten kertoo, että ajattelee itsellään olevan jotenkin ylivertainen musiikkimaku

Huono musiikkimaku on mielestäni aikamoinen paradoksi. Vai myönnätkö sinä muka kuuntelevasi paskaa musiikkia? Mulla ainakin on maailman paras musiikkimaku. Omasta mielestäni.

Mulle avautui, että kun napsauttaa sormia niin se ääni ei tulekaan keskisormen ja peukalon välisestä "kitkasta" vaan siitä kun keskisormi iskeytyy kämmeneen.

Nerokasta! Oli pakko kokeilla tuota vielä varmuuden vuoksi niin, että laittoi kämmenelle paperia. Ei kuulunut napsahdusta ei.
 

Afan

Jäsen
Itselleni avautui, että jos Jatkoajan viestiketjussa on seuraavanlainen viesti...
Mulle avautui, että kun napsauttaa sormia niin se ääni ei tulekaan keskisormen ja peukalon välisestä "kitkasta" vaan siitä kun keskisormi iskeytyy kämmeneen.
...ja sen jälkeen seuraavanlainen...
Nerokasta! Oli pakko kokeilla tuota vielä varmuuden vuoksi niin, että laittoi kämmenelle paperia. Ei kuulunut napsahdusta ei.
...seurauksena on lähimpänä olleen paperin reunalla aiheutettu vertavuotava haava kämmeneen.

Miksei näissä viestiketjuissa ole mitään varoitustekstejä? Kenet saan haastaa oikeuteen?
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minulle avautui tässä Urheilukanavaa katsellessa, että Pentti Lindegren selostaa edelleen. Samalla avautui, että mies on niin pihalla kaikesta mitä ympäröivässä maailmassa tapahtuu, että jonkun pitäisi hakea setä pois tuolta. Toinen vaihtoehto on, että äly kyllä toimii, mutta suusta tulee ulos ihan mitä sattuu. Vappu Pimiän ulosanti on Penaan verrattuna oppikirjakamaa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
...seurauksena on lähimpänä olleen paperin reunalla aiheutettu vertavuotava haava kämmeneen.

Auts. Unohtui sanoa, että omissa empiirisissä kenttäkokeissani käytin talouspaperia.

Tästä keskustelunkulusta tuli mieleen se vanha kiertoviesti, jossa mainittiin mm. se, että 99% ihmisistä ei pysty nuolemaan omaa kyynärpäätään.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Huono musiikkimaku on mielestäni aikamoinen paradoksi. Vai myönnätkö sinä muka kuuntelevasi paskaa musiikkia? Mulla ainakin on maailman paras musiikkimaku. Omasta mielestäni.
.

Täytyy myöntää, että en ole varma mitä tarkoitat, mutta tuon heiton pointti minulla oli juuri se mitä tuossa toisella tapaa ehkä selvität. Kaikki kuuntelevat omasta mielestään parasta musiikkia. Palstan musiikkipoliisit taas yrittävät kertoa mikä on oikeaa musiikkia ja mikä ei. Jos listaat heidän mielestään väärän bändin niin sitä omaa liian suppean ja rajallisen musiikkimaun. Eli heidän mielestään ei ole oikein valita jotain bändiä suosikiksi, ilman että omaa tietämystä heidän suosikkibändeistään. Tai että jos listalla on Metallicaa/Iron Maidenia/Gunnareita niin se on päivän selvää, että omaa liian suppean musiikkimaun.

En olisi muuten listannut appetitea tai illusioneita Death Magneticin yläpuolelle. Appetite on omasta mielestäni maailman yliarvostetuin levy (= en itse hirveästi tykkää). Illusionit taas puoliksi täyttä paskaa. Chinese Democracysta jostain syystä pidän ihan kokonaisuudessaan.
 
Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Palstan musiikkipoliisit taas yrittävät kertoa mikä on oikeaa musiikkia ja mikä ei. Jos listaat heidän mielestään väärän bändin niin sitä omaa liian suppean ja rajallisen musiikkimaun.
Koska olen palstan musiikkipoliisi parhaasta päästä, oikaisen vääriä käsityksiäsi hiukan. Emme me musiikkipoliisit kerro, mikä on oikeaa musiikkia. Mutta me erotamme paskan musiikin ilman sen kummempia ponnistuksia. Kaikki nämä "maailman kaunein kappale" ym. äänestykset näyttävät, kuinka jotkut kuuntelevat vain ja ainoastaan tuota huonoa musiikkia. Jos minä avaan äänestyksen "paras tango", olen varma, että viimeistään toisella sivulla joku Beavis Metallica-paidassaan äänestää vaihtoehtoa "joku muu" ja ehdottaa November Rainia, koska se on hänen mielestään hyvä tango. Kumpi on väärässä, äänestäjä vai muu maailma?

Nyt tuossa tuoreessa äänestyksessä ei listata parhaita äänitteitä tältä vuodelta, vaan siinä listataan musiikkirajoitteisten uusimpia ostoksia. Ja paskat, ne mitään ostaneet ole. Waretuksia.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Emme me musiikkipoliisit kerro, mikä on oikeaa musiikkia. Mutta me erotamme paskan musiikin ilman sen kummempia ponnistuksia. Kaikki nämä "maailman kaunein kappale" ym. äänestykset näyttävät, kuinka jotkut kuuntelevat vain ja ainoastaan tuota huonoa musiikkia.

Ja mikäs se sitten on sitä hyvää musiikkia? Ihan vaan tahtoisin tietää että voisin tutustua koska minusta Metallica on hyvää, Maidenki menettelee, tietysti Popeda on hyvää puhumattakaan Guns n Rosesista tahi Ozzysta. Tykkään myös Zeppeliinistä ja muusta listoilla ja äänestyksissä jyräävistä paskoista niin mikä on sitä hyvää musiikkia?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ohhoh. Puolihuolimaton heittoni näköjään herättänyt keskustelua.

Mielessäni vaan kävi, että onkohan porukka vuonna 2008 levyjä hirveästi kuullut, kun omasta mielestäni varsin keskinkertainen Chinese Democracy on menestynyt niin hyvin tuossa Music Awards -ketjussa. En vaan voinut välttyä sellaiselta mielikuvalta, että Guns N' Roses menestyy, koska on Guns N' Roses ja viimein sai levyn ulos. Täysin subjektiivinen näkemys ja yleistys, jolla todennäköisesti ei totuuden kanssa ole mitään tekemistä. Ehkä olisi kuitenkin kuulunut viestini ihmettelyketjuun ennemmin. Ja ihmettelyn aihehan olisi ollut siis monen kirjoittajan poikkeava musiikkimaku omastani Jatkoajan Music Award -ketjun perusteella ;) Ei tällaisissa asioissa yhtä oikeaa mielipidettä ole.

Jos joku sitä levyä pitää erinomaisena, niin eipä se minulta mitään ole pois. Tärkeintä on, että itse siitä pitää, ei kannata yhden ihmisen mielipiteen antaa niin paljon vaikuttaa. Kuuntelee juuri sitä, mistä itse saa kiksejä. Ja en minä itse levyä missään nimessä minään rimanalituksena pidä.

Rauhaa ja rakkautta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös