Kertoo myös enemmän Jatkoajan kirjoittajakunnasta kuin vuoden musiikkitarjonnasta. Mietin nimittäin ihan samaa asiaa kuin Blackie, että viisi levyä vuodessa ostavat liehuletit äänestävät juuri niitä viittä levyä vuoden levyiksi. Ei mitään perspektiiviä asiaan, mutta äänestäminen on aina kivaa.
No kukapa sitä kerkeäisi/haluaisi tuhanteen levyyn tutustua vuoden aikana. Varsinkin nykyään, kun oma vapaa aika on kortilla niin sitä tutustuu vain joihinkin. Pyrin kyllä tutustumaan niiden bändien uuteen tuotantoon, joista olen aiemminkin tykännyt ja tuntemattomiin bändeihin sitten jollain muulla perusteella(kaverit/netti/keskustelupalstat).
Mainittakoon, että Gunnareiden uutuudelta en odottanut mitään ja ihan hyvin olisin voinut olla sen kuuntelemattakin, fani kun en ole koskaan ollut. Appetitehan on omasta mielestäni paska levy ja illusionit puoliksi täynnä lehmän lantaa. Madagaskarin sitten kuulin jostain ja sen jälkeen oli pakko levyynkin tutustua. Ainakin omat viisi levyä, jotka listasin oli ne joihin oikeasti ihastuin.
Mistäpä se sitten kertoo, että ajattelee itsellään olevan jotenkin ylivertainen musiikkimaku ja on sitä kautta varaa arvostella sitä mitä muut kuuntelevat tai listaavat? En oikein näe mitä lisäarvoa se tuo, että alkaa arvostelemaan sitä mitä muut äänestävät. Jääkö se kenties harmittamaan, kun jotain omaa lempparia ei ole kukaan huomannut tai edes koskaan kuullut? Toki minuakin harmittaa se, että kun televisiossa näytetään jotain kilpailua ja sen jälkeen tehdään siitä levyjä niin "kaikki" ostaa ne, vaikka ei edes tiedä millasta sontaa se sisältää. (Idols)
Seuraa mitä tahansa vuoden/kaikkien aikojen/muuten vaan paras biisi/levy -gallupeja, niin huomaat, että aina ne samat kurahevibändit siellä kärjessä keikkuu. Eikä syynä ole se, että musiikki olisi jotenkin erityisen loistokasta. Niistä voi siis päätellä, että keskivertopalstalaisen musiikkimaku on niin kuraa ja ennen kaikkea suppeaa, että nuo äänestykset ja varsinkin niiden tulokset lähinnä säälittävät.
eli jos musiikki ei ole sinun mielestä loistokasta niin se ei voi olla kenenkään muunkaan mielestä? Voin kyllä sanoa ihan satavarmasti, että kaikki 2000-luvun Iron Maiden albumit ovat minun mielestäni olleet helvetin loistokkaita. Eikä sitä muuta miksikään sinun mielipiteesi. Minua säälittää lähinnä sinun kaltaisesi musiikkipoliisit.