Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 770 904
  • 34 076

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Jenkeissä tunnetaan Hondaa myös Acura merkkisenä ja Nissania Infiniti merkkisenä. Honda ja Nissan ei niin myydyimpiä nimiä ollut joten vaihtoivat parempien mallien merkkiä. Eli vähän kuin Toyota ja Lexus.

Edit: Monet teistä varmasti miettii, että miksi ei Infinitia ja Acuraa niin paljon näe suomessa. Löysin wikipedian Lexus artikkelista tyhjentävän vastauksen tälle mysteerille: "Hondan Acura ja Nissanin Infiniti ovat harvinaisempia Suomessa kuin Lexus, koska Acuraa ei Infinitiä myydä Suomessa, toisin kuin Lexusta."

Että näin.

Paitsi että Acuralla ja Infinitillä ei ole samoja malleja Hondan ja Nissanin kanssa, kuten ei Toyotalla ja Lexuksellakaan. Acuralla on ollut pienempiä ns. halvemman kategorian autoja joten tuo parempien mallien kohdalla asia ei ole ihan noin mustavalkoinen.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Avautui tässä mieleen se, miten huonoja vaihtoehtoja joidenkin elokuvien pääesittäjien ykkösvaihtoehdot, tai ainakin sellaiset nimet ketä rooliin vakavasti harkittiin, joihinkin kuuluisiin leffoihin olivat...

Indiana Jones -> Tom Selleck
John Rambo -> Dustin Hoffman
Han Solo -> Kurt Russell
Marty McFly (Paluu tulevaisuuteen -trilogia) -> Eric Stoltz
Minusta nuo olisivat olleet mielenkiintoisia nimiä. Varsinkin Hoffman Rambona. En epäile hetkeäkään, etteikö siitä olisi tullut isoa hittiä. Uskallan jopa väittää, että nyt parikymmentä vuotta myöhemmin porukka olisi nauranut vedet silmissä jo ajatukselle Stallonesta Rambona, mikäli Hoffman olisi tuohon alunperin saatu. Ja samaten Russell olisi mennyt hienosti Tähtien Sodassakin. Magnum Indynä menee jo huononnuksen puolelle, eli siinä saa elokuvahistoria olla kiitollinen tuosta kariutumisesta. Stoltziin en ota kantaa.

Ellen ihan väärin muista, Harvey Keitelin piti näytellä alunperin Ilmestyskirja nyt!:issä. Tuskin olisi tehnyt yhtä komeaa roolisuoritusta kuin Martin Sheen.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Indiana Jones -> Tom Selleck
John Rambo -> Dustin Hoffman
Han Solo -> Kurt Russell
Marty McFly (Paluu tulevaisuuteen -trilogia) -> Eric Stoltz

Aika mielenkiintoisia roolituksia todellakin. Mitähän näistä oli sikiänyt?

Listaa voisi jatkaa vielä eräällä elokuvalla. Nimittäin legendaariseen Rocky-sarjaan kaavailtiin alunperin Ryan O'Neiliä tai James Caania(!) Mitä helvettiä!? Oikeasti, jos joku näyttelijä sopii johonkin leffaan täydellisesti, on se juuri Stallone Rockyyn. Piste.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Avautui tässä mieleen se, miten huonoja vaihtoehtoja joidenkin elokuvien pääesittäjien ykkösvaihtoehdot, tai ainakin sellaiset nimet ketä rooliin vakavasti harkittiin...

...ja toisaalta, millaisista rooleista jotkut näyttelijät ovat kieltäytyneet.

Robert Redford kieltäytyi Dustin Hoffmanin roolista "Miehuuskokeessa". Alan Ladd kieltäytyi James Deanin roolista "Jättiläisessä". Hedy Lamarr kieltäytyi Ingrid Bergmannin roolista "Casablancassa". Jane Fonda kieltäytyi Faye Dunawayn roolista "Bonnie ja Clydessa".
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Scholl pinkkeine paitoineen on aikuis-fruittari.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Avautui tässä mieleen se, miten huonoja vaihtoehtoja joidenkin elokuvien pääesittäjien ykkösvaihtoehdot, tai ainakin sellaiset nimet ketä rooliin vakavasti harkittiin, joihinkin kuuluisiin leffoihin olivat...

Indiana Jones -> Tom Selleck
John Rambo -> Dustin Hoffman
Han Solo -> Kurt Russell
Marty McFly (Paluu tulevaisuuteen -trilogia) -> Eric Stoltz

Itse asiassa Russel olisi varmaan hoidellut Han Solon roolin ihan hyvin. Ei Russel ole mielestäni mitenkään huono näyttelijä. Dark Bluessa ja Miraclessa pikemminkin erinomainen noin esimerkkinä. Periaatteessa nuori Russel ei olisi varmaan juurikaan ollut erilainen kuin mitä Ford oli.

Hoffmanin Rambo olisi ollut varmasti erilainen ja jatko-osat tuskin olisivat olleet pelkkiä muskelin esittely leffoja. Itse en juuri Hoffmanista pidä, mutta eikähän nykyään tosiaan naureskeltaisi Stallonen mahdollisuudesta olla leffassa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Luettuani onniteluketjua huomasin että Johanna Tukiaisella ja ex-naisystävällä on synttärit samana päivänä. Pelottavaa... Mutta onnea vaan molemille vanhenemisen johdosta! :)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Luettuani onniteluketjua huomasin että Johanna Tukiaisella ja ex-naisystävällä on synttärit samana päivänä. Pelottavaa... Mutta onnea vaan molemille vanhenemisen johdosta! :)

Ei siinä ole mitään pelottavaa niin kauan kuin se naisystävä ei ole Johanna Tukiainen. Tai itse asiassa kun kyse on exästä niin vaarahan on jo joka tapauksessa ohi...
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tai itse asiassa kun kyse on exästä niin vaarahan on jo joka tapauksessa ohi...
Mutta kyllä toi ajatus että ex:llä ja Johanna Tukiasella on jotain yhteistä on sellainen turnoff että eipä tässä ole enää pelkoa että rupeisi vanha suola janottamaan. ;)
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
asia joka avautui kaverini serkulle..

Olin kaverini ja hänen turkulaisen serkkunsa kanssa nimeltä mainitsemattomassa hampurilaisravintolassa syömässä. Tilasimme ateriat, istuimme ja aloimme syömään. Söin muutaman ranskanperunan ja kas, minua alkoi janottaa. Otin tarjoittimeltani pillin ja vedin sen suoraksi.
Ja mikä tärkeintä, kysymyksessä oli sellainen pilli jossa on keskellä ns. "haitari" joka vedetään suoraksi ja sen voi kääntää mihin suuntaan tahansa.
Kun olin saanut tehtäväni suoritettua, turkulaisen ystävämme suusta lensi cokikset ulos ja hän ihmetti mitä minä oikein tein. Rakkaalla ystävällämme kun ei ollut mitään hajua näin uskomattomasta tekniikasta, jota pikaruokaketjut meille tarjoaa. Voiko joku oikeasti olla niin vitun pihalla, että ei tiedä tiedä että pillin voi vetää suoraksi?!
Siinä melkein lukee VEDÄ TÄSTÄ ja lapsikin tajuaa heti miksi se on sen mallinen. Tämä ko. henkilö oli kaikenlisäksi reilusti yli 20.
Mitähän seuraavaksi?
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Paitsi että Acuralla ja Infinitillä ei ole samoja malleja Hondan ja Nissanin kanssa, kuten ei Toyotalla ja Lexuksellakaan. Acuralla on ollut pienempiä ns. halvemman kategorian autoja joten tuo parempien mallien kohdalla asia ei ole ihan noin mustavalkoinen.
Paitsi että ei pidä paikkaansa Acuran ja Hondan kohdalla. Acura TSX on sama auto kuin Euroopassa myytävä Honda Accord. Myös NSX on ollut myynnissä niin Hondana kuin Acuranakin.

Acura nimenomaan on Hondan ylellisempien mallien merkki USA:n markkinoille, eikä mikään halvemman kategorian autojen.

EDIT: Eipä ollutkaan Acura/Honda ainoa virhe tuossa, sillä Lexus RX on Japanissa myynnissä nimellä Toyota Harrier.
 
Viimeksi muokattu:

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
Tässä ei ole mikään ihan tuore asian avautuminen kyseessä, mutta kerrotaan nyt, kun muistui eilen mieleen. Luulin nimittäin 5-vuotiaaksi asti, että televisio "pamahtaa", jos koskee niihin kuvan kirkkautta ja kontrastia yms. sääteleviin nappuloihin :) Ennen vanhaanhan ei ollut kaukosäätimiä ja meidän tv:ssä oli väännettävät nappulat äänenvoimakkuudelle ja niille kuvan säädöille. Oli lupa koskea vain virtakytkimeen, kanavanappuloihin ja äänenvoimakkuuteen. Muista nappuloista siis pamahtaa, sanoi iskä. Ja minä tietysti uskoin. Sitten tuli Petteri-setä lapsenvahdiksi ja tuumi, että telkkarin kuva näyttää jotenkin oudolta. Olin aivan kauhuissani, kun hän alkoi väännellä niitä kiellettyjä nappuloita ja juoksin sohvan taaksen pakoon kädet korvilla, "se pamahtaa, se pamahtaa!!" Eipä pamahtanutkaan. Ihan tehokas konsti kyllä estää lasta säätämästä tv:n kuvaa päin prinkkalaa.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olin kaverini ja hänen turkulaisen serkkunsa kanssa nimeltä mainitsemattomassa hampurilaisravintolassa syömässä. Tilasimme ateriat, istuimme ja aloimme syömään. Söin muutaman ranskanperunan ja kas, minua alkoi janottaa. Otin tarjoittimeltani pillin ja vedin sen suoraksi.
Ja mikä tärkeintä, kysymyksessä oli sellainen pilli jossa on keskellä ns. "haitari" joka vedetään suoraksi ja sen voi kääntää mihin suuntaan tahansa.
Kun olin saanut tehtäväni suoritettua, turkulaisen ystävämme suusta lensi cokikset ulos ja hän ihmetti mitä minä oikein tein. Rakkaalla ystävällämme kun ei ollut mitään hajua näin uskomattomasta tekniikasta, jota pikaruokaketjut meille tarjoaa. Voiko joku oikeasti olla niin vitun pihalla, että ei tiedä tiedä että pillin voi vetää suoraksi?!
Siinä melkein lukee VEDÄ TÄSTÄ ja lapsikin tajuaa heti miksi se on sen mallinen. Tämä ko. henkilö oli kaikenlisäksi reilusti yli 20.
Mitähän seuraavaksi?

Miksi muuten vedit sen suoraksi?
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Miksi muuten vedit sen suoraksi?

Kuulun kai siihen ihmisryhmään, jotka käyttävät tavaroita niin kuin niitä on suunniteltu käytettäväksi. Toisaalta voin olla pilli-insinöörin uhri.
 

Jumo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mulle avautu, että se haitari siihen pilliin on laitettu ajankuluksi jotta
sen voi joutessaa kiskaista siitä suoraksi. Olen luullu, että se on tehty taittamista varten.

Hitto, miks ne ei vetäse noita haitaribusseja suoraks kun ne lähtee varikolta, mahtus enempi väkeä kyytiin.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Haitaripillin suoraksi vetämisen hyödykkyys jäi itselleni todelliseksi mysteeriksi, mutta minua harmittaa tässä pikaruokaloitten pilliasiassa se että nykyisin ei juurikaan ole paperin käärittyjä pillejä. Ko. paperihan kuului repäistä päästä auki ja sitten puhaltaa pilliin niin että paperi lensi vastapäätä istuvan kaverin silmille tahi juomaan, mieluiten ajoittaen puhallus niin että kaveri oli tyhmyyksissään oman aseensa jo rutannut.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Niin minäkin. Tai siis, jos tuollaisen pillin saan käsiini, niin en minä sitä suoraksi koskaan vedä. Taittaminenhan siinä se olennaisin asia on (?).

Oleellista on istuuko pöydässä vai seisoskeleeko tiskillä. Taitan jos istun, suoraksi jos seisoskelen. Tuntuu jotenkin loogisimmalta. Näin seistessä lasia ei tarvitse kohottaa tarpeettoman ylös ja istuessa matalalla pöydän ääressä ei tarvitse kurkotella kun on pilli taitettu.
 

Rocco

Jäsen
Oleellista on istuuko pöydässä vai seisoskeleeko tiskillä. Taitan jos istun, suoraksi jos seisoskelen. Tuntuu jotenkin loogisimmalta. Näin seistessä lasia ei tarvitse kohottaa tarpeettoman ylös ja istuessa matalalla pöydän ääressä ei tarvitse kurkotella kun on pilli taitettu.
Ei ei ei... KAIKKI haitaripillien käyttäjät ovat väärässä... Haitaripillit on olemassa sitä varten, että vähintään kolme pilliä laitetaan sisäkkäin siten että saadaan lopputulokseksi puolen metrin mittainen pilli missä on kolme haitaria, ja se voidaan siis taittaa uskomattomille mutkille. Tällä tavalla juoma voi olla puolen metrin päässä ja jää kädet vapaaksi mellastamiseen syödessä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Haitaripillit on olemassa sitä varten, että vähintään kolme pilliä laitetaan sisäkkäin siten että saadaan lopputulokseksi puolen metrin mittainen pilli missä on kolme haitaria, ja se voidaan siis taittaa uskomattomille mutkille.
Ja grandmasterélpillimaister laittaa niitä pillejä niin paljon yhteen, että koko juomamuki tyhjenee pillien sisään ilman että juoma kuitenkaan on vielä saavuttanut suun.

Siitä sitten vaan laskemaan montako pilliä tuohon tarvittaisiin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Meillä monesti poikien kanssa saunailloissa puhutaan jääkiekosta ja pilleistä...
Oleellista on istuuko pöydässä vai seisoskeleeko tiskillä. Taitan jos istun, suoraksi jos seisoskelen. Tuntuu jotenkin loogisimmalta. Näin seistessä lasia ei tarvitse kohottaa tarpeettoman ylös ja istuessa matalalla pöydän ääressä ei tarvitse kurkotella kun on pilli taitettu.
Näin ehdottomasti. Tutkimusten mukaan pillin suoristamisella saatava etu lasin nostamistarpeeseen on jopa 1,3 senttiä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös