Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 705 243
  • 33 907

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Siellä se oli perse pystyssä kun menin käymään.

Vanha pervo... joo, olen molempia.
Toivottavasti oli myös jotain vaatetta päällä...

nm. Ikuiset traumat

PS. Jos mutsin notkeus tekee ihmisestä pervon, kah, pehrvoha se sitte miehkhii...
PPS. Rauha äidin muistolle
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Toivottavasti oli myös jotain vaatetta päällä...

nm. Ikuiset traumat

PS. Jos mutsin notkeus tekee ihmisestä pervon, kah, pehrvoha se sitte miehkhii...
PPS. Rauha äidin muistolle
Oli hänellä ihan vaatteet päällä.

Oon kyllä joskus (kauan) sitten nähnyt vanhempani kun ne oli "silleen". Yökastelu ei ole vieläkään loppunut.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Osaatko sanoa, onko yörakastelu vielä aktiivista?
No ei varmasti ole, faija vaihtoi hiippakuntaa kolmisen vuotta sitten. Tai sitten tapahtuu jotain mitä en tiedä. Onneksi.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Retroäänestykset siirrettiin Testialueelle.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
No höh, osanottoni vielä tässä vaiheessa.
Sen piti olla ihan hauska juttu, kun aluksi luin asiayhteydessä yökastelun yörakasteluksi.
Lukeminen kannattaa aina. tmDonnerinJörkka.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tiesittekö juntit, ettepä tietenkään, että Brasilian pohjoisin kohta (northernmost) on lähempänä Kanadaa kuin Brasilian eteläisintä kohtaa (southernmost).
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tiesittekö juntit, ettepä tietenkään, että Brasilian pohjoisin kohta (northernmost) on lähempänä Kanadaa kuin Brasilian eteläisintä kohtaa (southernmost).
Tämä juntti tiesi tämän. Jossakin matkaohjelmassa oli, minkä joku aika sitten väijyin. Epäilen Matkapassia syypääksi tälle tiedolle.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Tiesittekö juntit, ettepä tietenkään, että Brasilian pohjoisin kohta (northernmost) on lähempänä Kanadaa kuin Brasilian eteläisintä kohtaa (southernmost).
Tämä juntti tiesi tämän. Jossakin matkaohjelmassa oli, minkä joku aika sitten väijyin. Epäilen Matkapassia syypääksi tälle tiedolle.
Vaan tiesittekö juntit, että Jan Hautalalla on uran yhteenlaskettu kärkilyöntimäärä 1776 ja prosentit mukavat 63.29%? Nytpähän tiedätte.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Ihmettelin, että miten voi olla mahdollista, että viikon tykätyin viesti on saanut enemmän tykkäyksiä kuin kuukauden tykätyin. Kunnes se pienen pohdinnan jälkeen avautui.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Että puhdas vesi ei ole kirkasta vaan oikeasti siniseen vivahtavaa. Eli vesi ei ole väritöntä.
Is pure water really clear? First, you won't find truly pure water in a natural setting. The water you see every day contains dissolved minerals and often suspended materials. But, for practical purposes, if you fill a glass from your faucet the water will look colorless to you. The water is in fact not colorless; even pure water is not colorless, but has a slight blue tint to it, best seen when looking through a long column of water. The blueness in water is not caused by the scattering of light, which is responsible for the sky being blue. Rather, water blueness comes from the water molecules absorbing the red end of the spectrum of visible light. To be even more detailed, the absorption of light in water is due to the way the atoms vibrate and absorb different wavelengths of light
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaksi eri asiaa avautui minulle tässä hiljattain:

Albert Einsteinin sukunimi olisi suomalaisittain Yksikivi.
Saksaksi ein = yksi ja stein = kivi. Pertti Yksikivi, tuo nero!


Ranskan pisin maaraja on Brasilian kanssa.
Tämän taisin bongata jostain Youtube videosta, on kyllä hämmentävä nippelitieto.
Syy tähän on tietty Ranskan Guiana, jolla on 730 km rajaa Brasilian kanssa. Seuraavana tulee sitten Espanja, jonka kanssa ihan Euroopan Ranskalla on 646 km yhteistä rajaa.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Kaksi eri asiaa avautui minulle tässä hiljattain:

Albert Einsteinin sukunimi olisi suomalaisittain Yksikivi.
Saksaksi ein = yksi ja stein = kivi. Pertti Yksikivi, tuo nero!
Jos olisit lukenut Aku Ankkaa olisit tämänkin tiennyt jo 90-luvulla. T: Alpertti Ykskivi
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kaksi eri asiaa avautui minulle tässä hiljattain:

Albert Einsteinin sukunimi olisi suomalaisittain Yksikivi.
Saksaksi ein = yksi ja stein = kivi. Pertti Yksikivi, tuo nero!
...
Tuon Einsteinin voisi kääntää myös pelkästään Kiveksi tai vaikka Eräskivi, sillä sana Stein on maskuliini substantiivi ja sen epämääräinen artikkeli on ein, jolloin ein Stein tarkoittaa jotakin yhtä määräämätöntä kiveä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ranskan pisin maaraja on Brasilian kanssa.
Tämän taisin bongata jostain Youtube videosta, on kyllä hämmentävä nippelitieto.
Syy tähän on tietty Ranskan Guiana, jolla on 730 km rajaa Brasilian kanssa. Seuraavana tulee sitten Espanja, jonka kanssa ihan Euroopan Ranskalla on 646 km yhteistä rajaa.
Tätä olen ehdottanut monesti baaripähkinään kysymykseksi, mutta ainakaan visiossa joissa minä olen käynyt, tätä kysymystä ei ole esitetty.

Ranskan Guyana kuuluu kiinteänä osana Ranskaan, EU:hun ja valuutta on Euro.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ja Kanadasta Suomeen on pari tuhatta kilsaa. Toki sama myös toisinpäin. Tätä ihmeteltiin oikein porukalla Jatkoajassa joskus noin 2016.

Edit. Sivu 864 tässä ketjussa. Oli vuonna 2017.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Wreck-it Ralph -leffan nimi on suomeksi Sokerihumala ainakin IMDd:ssa. Masentavan surkea nimiväännös, joka ei yhtään palvele hyvää leffaa. Kakkososan nimi on samaisella saitilla Sokeriruuhka verkossa.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Wreck-it Ralph -leffan nimi on suomeksi Sokerihumala ainakin IMDd:ssa. Masentavan surkea nimiväännös, joka ei yhtään palvele hyvää leffaa. Kakkososan nimi on samaisella saitilla Sokeriruuhka verkossa.
Räyhä-Ralf se on ihan suomeksi. En tiedä mistä tuollaisen olit kaivanut. Edes Google ei löydä mitään, jos kirjoittaa Wreck-it Ralph sokerihumala

Ja kannattaa muuten ehdottomasti vaihtaa imdb:stä kieli englanniksi. Suomeksi tuo on täysin lukukelvoton sivusto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös