K
Kiekkokatsoja
Tässä kun lomalla olen, niin sekoitin captain morgan rommiin appelsiinimehua. Olipas kummallinen ja uusi maku. Ei jatkoon.
Tuttu seikka ja itselläni tuo toimii. Varsinkin auringonvaloa kohti katsoessa saa varmimmin pärskähdyksen tulemaan. Kaikki eivät kuitenkaan usko tuohon, kun olen kertonut. Ilmeisesti sitten se ei toimi kuin osalla ihmisiä.Mä oon aina, tai ainakin siis niin kauan kun muistan tehnyt näin tilanteissa missä aivastus on tuloillaan mutta jää johonkin matkalla. Eli sillon pitää katsoa kirkasta valoa kohti, niin aivastus pärskähtää ulos hetimiten. Tänään kuitenkin opin, että tuo kikka toimii vaan 18-30% ihmisistä. Mahtaako pitää paikkaansa? Luotan kyllä lähteeseen mistä sen opin, mutta kertokaas arvon palstalaiset, onko tuo fotogeeninen aivastusrefleksi sinulle tuttu vai tuntematon seikka?
Mä luulin tähän päivään saakka, että tietenkin toimii kaikilla. Jännän äärellä taas kerran.Tuttu seikka ja itselläni tuo toimii. Varsinkin auringonvaloa kohti katsoessa saa varmimmin pärskähdyksen tulemaan. Kaikki eivät kuitenkaan usko tuohon, kun olen kertonut. Ilmeisesti sitten se ei toimi kuin osalla ihmisiä.
Mä oon aina, tai ainakin siis niin kauan kun muistan tehnyt näin tilanteissa missä aivastus on tuloillaan mutta jää johonkin matkalla. Eli sillon pitää katsoa kirkasta valoa kohti, niin aivastus pärskähtää ulos hetimiten. Tänään kuitenkin opin, että tuo kikka toimii vaan 18-30% ihmisistä. Mahtaako pitää paikkaansa? Luotan kyllä lähteeseen mistä sen opin, mutta kertokaas arvon palstalaiset, onko tuo fotogeeninen aivastusrefleksi sinulle tuttu vai tuntematon seikka?
Tuttu ilmiö. Tässä on oltava jotain geneettistä pohjalla, koska minulla ja siskoillani on tämä sama. Paitsi, että aivastuksen saa kyllä halutessaan tulemaan ns. nollista, jos vaan sopivasti siristelee esim. aurinkoa kohti. Siskojen kanssa tutkittiin aikanaan asiaa ja törmättiin johonkin prosenttilukuun, joilla tämä sama ominaisuus on. Muistelin, että se oli 3%, koska en ollut ikinä kuullut kenestäkään muusta jolla aivastus tulisi kirkkaaseen valoon katsomalla. Mutta jos sinä olet löytänyt haarukan 18-30%, niin voi olla, että se minun silloin aikanaan löytämäni luku olikin 13%.Mä oon aina, tai ainakin siis niin kauan kun muistan tehnyt näin tilanteissa missä aivastus on tuloillaan mutta jää johonkin matkalla. Eli sillon pitää katsoa kirkasta valoa kohti, niin aivastus pärskähtää ulos hetimiten. Tänään kuitenkin opin, että tuo kikka toimii vaan 18-30% ihmisistä. Mahtaako pitää paikkaansa? Luotan kyllä lähteeseen mistä sen opin, mutta kertokaas arvon palstalaiset, onko tuo fotogeeninen aivastusrefleksi sinulle tuttu vai tuntematon seikka?
Vähän tossa googlailin menemään ja olet saamieni tietojen mukaan varsin oikeassa, kyseessä on nimenomaan periytyvä ominaisuus.Tuttu ilmiö. Tässä on oltava jotain geneettistä pohjalla, koska minulla ja siskoillani on tämä sama. Paitsi, että aivastuksen saa kyllä halutessaan tulemaan ns. nollista, jos vaan sopivasti siristelee esim. aurinkoa kohti. Siskojen kanssa tutkittiin aikanaan asiaa ja törmättiin johonkin prosenttilukuun, joilla tämä sama ominaisuus on. Muistelin, että se oli 3%, koska en ollut ikinä kuullut kenestäkään muusta jolla aivastus tulisi kirkkaaseen valoon katsomalla. Mutta jos sinä olet löytänyt haarukan 18-30%, niin voi olla, että se minun silloin aikanaan löytämäni luku olikin 13%.
Tänään kuitenkin opin, että tuo kikka toimii vaan 18-30% ihmisistä.
Tuttu ainakin minulle. Alakoulussa oli pätevä konsti päästä tylsältä tunnilta hetkeksi rentoutumaan käytävälle. Naama vaan kohti ikkunan takana paistavaan mollukkaan ja hetkessä oli päällä raamatullinen aivastuskohtaus. Ei siinä opettajakaan vastaan laittanut kun käsi pystyssä pärskien poistuin ovesta ulos. Aina toimi paitsi tietysti pilvisellä säällä.Luotan kyllä lähteeseen mistä sen opin, mutta kertokaas arvon palstalaiset, onko tuo fotogeeninen aivastusrefleksi sinulle tuttu vai tuntematon seikka?
Mä oon aina, tai ainakin siis niin kauan kun muistan tehnyt näin tilanteissa missä aivastus on tuloillaan mutta jää johonkin matkalla. Eli sillon pitää katsoa kirkasta valoa kohti, niin aivastus pärskähtää ulos hetimiten. Tänään kuitenkin opin, että tuo kikka toimii vaan 18-30% ihmisistä. Mahtaako pitää paikkaansa? Luotan kyllä lähteeseen mistä sen opin, mutta kertokaas arvon palstalaiset, onko tuo fotogeeninen aivastusrefleksi sinulle tuttu vai tuntematon seikka?
Samoin. Täytyy alkaa katselemaan ehdokkaita. Sitten viime kunnallisvaalien olen vaihtanut paikkakuntaa, eikä mulla oikeastaan ole palan havaintoakaan kuka täällä on päättänyt/ehdokkaana.Avautui, että ennakkoäänestys on alkanut tänään. Pitänee alkaa etsimään sopiva ehdokas ja käydä äänestämässä.
Saitpa ilävän korvamadon aikaiseksi.Villarreal televisiossa > tulee mieleen Villa Villekulla > mene Wikipediaan > Peppi Pitkätossu > tunnussävel.
Melkoinen läppä tuo on ollut aina. Ei kauheasti vaadi tuon tekeminen. McDavid voisi halutessaan tehdä n. 70 Gordie Howe hattutemppua kaudessa.Jaahas ja mitäs vittua kaupan päälle. Gordie vitun Howe pelas ammattilaisena 2421 peliä, ja kahdesti, siis kaksi (2) kertaa onnistui tekemään maalin, syöttämään maalin ja tappelemaan samassa pelissä. Kenen idea tää koko läppä nyt oli? VMP.
Olemme muuttaneet nykyiseen kotiimme/kuntaamme lähes seitsemän vuotta sitten ja jo yhdet kunnallisvaalitkin on käyty, mutta vieläkään ei ole hajuakaan, kuka ja miten täällä kuntatasolla vaikuttaa.Samoin. Täytyy alkaa katselemaan ehdokkaita. Sitten viime kunnallisvaalien olen vaihtanut paikkakuntaa, eikä mulla oikeastaan ole palan havaintoakaan kuka täällä on päättänyt/ehdokkaana.
...
Meillä sentään on Slunga-Poutsalo! Tai joku sellainen. Onko se totta vai ei, se on toinen asia. Näin ne asiat koetaan.Samoin. Täytyy alkaa katselemaan ehdokkaita. Sitten viime kunnallisvaalien olen vaihtanut paikkakuntaa, eikä mulla oikeastaan ole palan havaintoakaan kuka täällä on päättänyt/ehdokkaana.
Muutaman pointin tosin olen jo löytänyt minkä perusteella haarukoin. No, ans kattoo mitä tästä tulee.
No, niillä ei ilmeisesti ole ainakaan koiraa, kun kerran viikkoon imurointi riittää...... Muutenkin oon miettinyt että millaistahan olisi asua tuollaisen siivousfriikin kanssa, jolla on joku pakonomainen tarve kerran viikossa imuroida. ...