Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 705 569
  • 33 907
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Huomasin että NHL kommentaattori Pierre McGuire lla on Pensin Stanley Cup sormus, piti oikeen googlata että miksi. Oli ysärillä näemmä apuvalmentaja Pingviineille.

Linkki Wikipediaan.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
@Ollakseni @vilperi ah, upeaa! Poliittiset ketjut on siis suodatettu nyt omaksi keskustelualueekseen. Johan helpottui allekirjoittaneen Vapaan keskustelun seuraaminen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Suomalaista hc-punkkia kuunnellaan ja tehdään Brasiliassa asti:

Sepulturan jäsenet ainakin tykkäsivät Terveistä Käsistä ja muista hyvin paljon aikanaan. Olipa Iggorilla Terveiden Käsien paita päälläkin kun Cavalera Conspiracy soitti Suomessa 2009. Joo varmaan TK:n paita oli päällä, koska ollaan Suomessa, mutta ei se bändi sattumalta valikoitunut. Ja olisiko jossain punk historiikeissa tullut selville, että suomalaiset hc-bändit kiertävät erityisen paljon Etelä-Amerikassa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tämmöinen tuli vastaan ja kyllähän Suomessakin puhutaan oravannahoista. Ilmeisesti uralilaisten kansojen juttu tämä.
 

Liitteet

  • 762928.jpg
    762928.jpg
    137,2 KB · kertaa luettu: 188

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mysli on maidon kanssa saatanan hyvää. Taidan laittaa flanelihousut jalkaan ja syödä mysliä vai myslejä? Miten flanelihousut tähän sitte liittyy? Ne on mukavat jalassa
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Avautui tässä muutama päivä sitten, että Edvin Laineen Tuntematon sotilasversiossa ne kantavatkin haavoittunutta Ukkolaa, eivätkä Kariluota. Olen jotenkin yhdistänyt tuon haavoittuneen sotilaan aina Matti Ranisiksi, mutta siinä onkin Taneli Rinne. Jälkikäteen, kun olen Tuntemattoman sotilaan lukenet, ajatellut, että ne on muuttanut kirjassa olevaa kyseenomaista kohtausta ja laittaneet siihen Kariluodon Ukkolan sijaan. Oppia ikä kaikki!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kauan sitten avautunut mutta mainihen nyt:

Kylmästä lihasta saa mehukkaan paistovalmista, kun sen hivauttaa mikroaaltouunin sulatustehoilla kädenlämpöiseksi. Huoneenlämmössä puoli päivää rojumisen aika on ohi.

Isippä selittää: kylmää lihaa kun paistaa, käy niin, että neste poistuu lihasta, ja lopputulos on kuiva eli sitkeä. Liha alkaakin keittyä omassa mehussaan eräänlaiseksi lihakeitoksi. Kädenlämpöistä lihhaa kypsentäessä neste pidättäytyy lihan sisällä = mehukas, vaikka paistaisi kypsäksi saakka.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei ole liian kylmää lihaa, jonsei nyt suoraan pakkasesta ota. On vain liian kylmä pannu.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kukaan ei soita kuin Sielun Veljet. Tai jäljittelijöitä on totta kai, mutta onhan tämä kulmikas soundi ihan omaa luokkaansa. Aivan kuin olisivat keksineet rock n´ rollin uudelleen.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Br lion #79 onkin Manu Juhani.
 

redpecka

Jäsen
En ole omistanut mikroaaltouunia vuosiin.
Mä en ole omistanut ikinä. Kämpissä missä asunut - joissain on tollanen, joissain ei - se on ihan sattumasta kiinni mikä milloinkin on talouskoneiden kattaus.

Nyt on tollanen. Mutta voisiko joku kehittää sellaisen uunin joka lämmittäisi ruoan astian sijaan tai vaihtoehtoisesti kehittää astian joka ei kuumene enempää kuin isäntä? Armomurhakin kävis.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Yhtään elokuvaa en viime vuonna(kaan) katsonut elokuvateatterissa. Mikähän on viimeinen elokuva minkä kävin leffateatterissa katsomassa... varmaan Mustaa jäätä. Ei kyllä oli Rango. Eli tänä vuonna tulee kuluneeksi kymmenen vuotta kun kävin elokuvissa oikein teatterissa.

Mä käyn varmaan keskimäärin vähintään kerran kuukaudessa, sekä sitten elokuvafestareille osuessani useampia putkeen. Poislukien luonnollisesti viimeisin vuosi, jolloin tahti oli harvempi.

Eli varovaisenkin arvion mukaan johdan sinua lukemin 250-1 viimeisen 10 vuoden ajalta. Siinäpä kirimistä sinulla.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...

Isippä selittää: kylmää lihaa kun paistaa, käy niin, että neste poistuu lihasta, ja lopputulos on kuiva eli sitkeä. Liha alkaakin keittyä omassa mehussaan eräänlaiseksi lihakeitoksi. Kädenlämpöistä lihhaa kypsentäessä neste pidättäytyy lihan sisällä = mehukas, vaikka paistaisi kypsäksi saakka.
Kannattaa muuten liittyä facessa vaikka sous vide tms. safkfriikkien ketjuun, niin tulet luultavasti korjatuksi. Itse olen oppinut siellä, että sous vide vakuumiin laitetut mausteet ovat turhia, koska ne ei imeydy ikinä, paitsi suola. Myös sellainen "paistan pihvin pinnat kiinni" on paskapuhetta, ei ne kiinni mene.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Mä oon aina luullut, että "sukkahousuhevillä" tarkoitetaan jotain sellaista kauheen tunteellista ja hidasta sähkökitaramusaa

Nyt avautui, että sillä kai sittenkin tarkoitetaan bändien pitkiä tukkia ja "sukkahousumaista" pukeutumistyyliä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös