Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 718 886
  • 33 935

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Sytytin on vanhempi keksintö kuin tulitikku.
Ilmeisesti tarkoitetaan bensanhajuisten Zippo-miesten stendaria eikä "detonaattoria". Jos niin, näin todellakin on.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ilmeisesti tarkoitetaan bensanhajuisten Zippo-miesten stendaria eikä "detonaattoria". Jos niin, näin todellakin on.
Juu stenkkua. Käytin sanaa sytytin kun käsittääkseni kaikki eivät enää nykyään ymmärrä mitä ”stendari” tarkoittaa.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Vaikka kyseessä on kalsarikänniketju, niin kai voi laittaa perusteluita, että miksi tämä biisi. (Tiedän, etten ole se paras neuvoja, mutta...)
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On näköjään aika paljon kieltäytymisiä tullut Vain Elämää ohjelmaan, kun sinne on pitäny roudata Arja Korisevasta lähtiin porukkaa. Ei hyvää päivää.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Juu stenkkua. Käytin sanaa sytytin kun käsittääkseni kaikki eivät enää nykyään ymmärrä mitä ”stendari” tarkoittaa.

Itselle avautui jossain kohtaa että nykynuoret eivät tiedä että "stendari" tarkoittaa myös sitä mokkulaa joka sytyttää loisteputket. Itse en tiedä mikä sen virallinen nimi edes on.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Itselle avautui jossain kohtaa että nykynuoret eivät tiedä että "stendari" tarkoittaa myös sitä mokkulaa joka sytyttää loisteputket. Itse en tiedä mikä sen virallinen nimi edes on.

Sytytin eli sytkä?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Sytytin eli sytkä?

Ihan järkeenkäypää :-) Ja näin Olsonin Clasun sivujen mukaan onkin. Sytytin.

Itse asiassa juuri viime viikolla opin toisenkin virallisen termin. "Saddari" tai "satiainen" on "lyöntimutteri".
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Suklaa, jossa on kokonaisia hasselpähkinöitä, on parempaa kuin suklaa jossa pähkinät on rouhittuna.
No eikös tuo kerrota jo wikipediassakin? Tai jos ei kerrota, niin vähintään pitäisi opettaa koulussa köksäntunneilla.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pähkinöitä? Hyi yök en syö. On yksi niistä harvoista asioista mitä en voi sietää.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaupan kassa on tarkkana silloinkin kun itse on huolimaton.

Käytiin eilen illalla Prismassa ja ostettiin normaalit ruokaostokset ja minä keräsin vielä karkkeja mukaan ja viimeisenä tempaisin kassalle mennessä kirsikkakonvehtirasian (Madame Pompadour) kärryihin.

Kello oli reippaasti yli 21. Kassalla nuori nainen joutui sanomaan, että en voi myydä näitä enää ja poisti kirsikkakonvehtini ostoksista.

Tajusin heti töppäykseni. No, säästyin tissuttelemasta huomaamattani konvehdeilla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No eikös tuo kerrota jo wikipediassakin? Tai jos ei kerrota, niin vähintään pitäisi opettaa koulussa köksäntunneilla.
No ehkä pitäisi... Suosikkisuklaani (Fazerin sinisen ohella) on tuo kokonaisia hasselpähkinöitä sisältä Fazerin levy. Kun halusin vähän suklaapiristystä (joo, paha tapa) niin meinasin ottaa hasselpähkinälevyn. Sitä ei ollut siinä kaupassa jossa käytiin (pyhäinhäväistys!?!) joten ajattelin että sama kai se on jos ne pähkinät on rouhittuna. NO EI OLE!
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Avautui nimimerkki @ILIMAVEIVI . Olin tähän asti aina lukenut tuon yksinkertaisesti ILMAVEIVI:nä, mutta kas kummaa tuossahan onkin mualaisittain murtaen lisätty ovela I-kirjain väliin, joka on todennäköisesti jäänyt multa siksi huomaamatta, että kyseinen nimimerkki kirjoitetaan kokonaan isoin kirjaimin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kaupan kassa on tarkkana silloinkin kun itse on huolimaton.

Käytiin eilen illalla Prismassa ja ostettiin normaalit ruokaostokset ja minä keräsin vielä karkkeja mukaan ja viimeisenä tempaisin kassalle mennessä kirsikkakonvehtirasian (Madame Pompadour) kärryihin.

Kello oli reippaasti yli 21. Kassalla nuori nainen joutui sanomaan, että en voi myydä näitä enää ja poisti kirsikkakonvehtini ostoksista.

Tajusin heti töppäykseni. No, säästyin tissuttelemasta huomaamattani konvehdeilla.
Kuinkahan monta rasiaa noita pitäisi ahmia, että tulisi mitattavissa olevaan humalaan?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kaupan kassa on tarkkana silloinkin kun itse on huolimaton.

Käytiin eilen illalla Prismassa ja ostettiin normaalit ruokaostokset ja minä keräsin vielä karkkeja mukaan ja viimeisenä tempaisin kassalle mennessä kirsikkakonvehtirasian (Madame Pompadour) kärryihin.

Kello oli reippaasti yli 21. Kassalla nuori nainen joutui sanomaan, että en voi myydä näitä enää ja poisti kirsikkakonvehtini ostoksista.

Tajusin heti töppäykseni. No, säästyin tissuttelemasta huomaamattani konvehdeilla.
On hän.

Vielä tunnollisempi on automaattikassa. Kävin joku aika sitten mutsille kaupassa ja pyysi tuomaan mm kotikaljaa. Tottumuksesta siihen automaattikassalle (tai mikä lie pikakassa), niin eihän se sitä kotikaljaa suostunut mulle myymään. Hetkisen siinä meni hoomoilasena ihmetellessä. Onneksi sieltä tuli sitten ihan ihminen ja pelasti. Siinä kotikaljassa kun on alkoholia. Höh, en kyllä ollut tuota aiemmin tajunnut.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Kaupan kassa on tarkkana silloinkin kun itse on huolimaton.

Muistan, kun kesällä ostin jonkun kovalla kilohinnalla varustetun erikoiskukkakaalin, ja olin onnistunut sen vahingossa punnitsemaan kurkkuna, jonka kilohinta oli siinä hetkessä joku 0,99 e/kg.

Ei huomannu. Meinasin mennä valittaan, mutta otin sen sitten vaan jonain kanta-asiakasetuna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös