Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 886 142
  • 34 596
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Sipe Santapukin nimihän kääntyy muuten Google kääntäjällä muotoon Sipe Santa Claus. Mind = blown.

Huonosti käännettynä hän voisi olla englanniksi myös Sipe Santa-Santa eli ns. tuplapukki.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sipe Santapukin nimihän kääntyy muuten Google kääntäjällä muotoon Sipe Santa Claus. Mind = blown.

Huonosti käännettynä hän voisi olla englanniksi myös Sipe Santa-Santa eli ns. tuplapukki.
Muistan kun yhtyeeni oli edustamassa Pohjois-Karjalaa nuorison kansallisessa taidetapahtumassa vuonna 1992. Kisat oli Tikkurilassa. Siellä oli rockbändisarjassa jotain 30 yhtyettä ympäri Suomea. Muistaakseni tultiin viidenneksi. Kuudenneksi sijoittui heinolalainen punkbändi Apulanta. Niillä oli hyvä meininki, toivoin että olisivat voittaneet koko jutun. Voittajaa ei kai kukaan muista, mutta ainakin meidän bändi sijoittui paremmin kuin pohjanmaalainen Kuudennusmiehet. Sen laulaja oli muuan Jarkko Suo, joka nyttemmin tunnetaan nimellä Lauri Tähkä. Yritin siellä backstagella tarjota tälle Jarkolle ryyppyä taskumatistani, kun se vaikutti niin hermostuneelta ennen omaa vetoaan. Jätkä vaan sanoi että en ota junttien pulloista. Mistä se ite on, jostain Seinäjoen provinssista? Ja niin ylpeä ettei naukku kelpaa? No joo. Ehkä uramme lähtivät eri suuntiin silloin. Mutta ainakaan minua ei salakuvata kaduilla. Koen saaneeni sittenkin pidemmän tikun.

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Olen nähnyt molemmat elokuvat lukemattomia kertoja mutta avautui yhtäkkiä että imdb:n top2 elokuvista ykkösessä eli Shawshank Redemptionissa ei ole yhtään naisroolia ja kakkosessa eli Godfather I:ssa jonka kesto on 3 tuntia naisten aika ruudussa on noin 10minuuttia.

Miksei imdb:n sovinismista ole nostettu meteliä?

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Olen nähnyt molemmat elokuvat lukemattomia kertoja mutta avautui yhtäkkiä että imdb:n top2 elokuvista ykkösessä eli Shawshank Redemptionissa ei ole yhtään naisroolia ja kakkosessa eli Godfather I:ssa jonka kesto on 3 tuntia naisten aika ruudussa on noin 10minuuttia.

Noista voisi tehdä naisistetut uusintaversiot. Jos akkojen puutteesta puhutaan, Russell Crown tähdittämässä Maailman laidalla elokuvassa hameväkeä vilahtaa yhdessä kohtauksessa, siinäkin rasistisesti alkuasukkaan roolissa, ääneen ei todellakaan pääse. Shawshank Redemptionissa on sentään muutamia naisia mukana ja puhettakin heiltä kuullaan.

4

444

Tarkoitatko, että miksi elokuville äänensä antaneita kohtaan ei nosteta meteliä sovinismista? Eihän IMDb itsessään noita arvota mitenkään.
Hienoja elokuvia molemmat. Joskus otin projektiksi katsoa kaikki top20-elokuvat tuolta. On siellä joukossa sellaistakin tavaraa, joka ei itseeni liiemmin kolahda. Ehkä olen liian tyhmä arvostamaan niitä.

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tarkoitatko, että miksi elokuville äänensä antaneita kohtaan ei nosteta meteliä sovinismista? Eihän IMDb itsessään noita arvota mitenkään.

Vihellys vaan kuului kun sarkasmini meni yli.

Hienoja elokuvia molemmat. Joskus otin projektiksi katsoa kaikki top20-elokuvat tuolta. On siellä joukossa sellaistakin tavaraa, joka ei itseeni liiemmin kolahda. Ehkä olen liian tyhmä arvostamaan niitä.

Olen myös elokuvien suurkuluttaja ja tuon listan top70:ssä on vain Harakiri, kaksi Chaplinin elokuvaa ja nämä kaksi tusinasavengeria joita en ole nähnyt.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spice Girls -leffassa on pääosissa 5 naista, miksi vitussa? Kyllä niistä ainakin pari voitaisiin korvata miehillä. Joista toinen olisi toki afroenglantilainen.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lasketaanko muuten Sormusten herrat ja muut sellaiset tohon.
Joo, Bilbohan voisi olla nainen. Bilbarella. Suhaisi pitkin avaruutta hopeanhohtoisessa puvussa. Eroottinen hobitti, Veikko Vennamon naama ja Jane Fondan runko.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avautui, että jos Kim Kardashian menisi Kim Jong-Unin kanssa naimisiin olisi hänen nimensä Kim Jong-Un
Eikä olisi. Tuolla idässä sukunimi tulee ensin. Eli kyseisessä skenaariossa tuon rouvan nimi olisi Kim Kim.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Funtsikaa. Maaseudulla ihmisillä joutuu olemaan oma pesukone.

Ihan hyvin olisin voinut ottaa lauantai-illan pyykkivuoron kun sammuin jo aamulla ja nukuin päivän.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Ihan hyvin olisin voinut ottaa lauantai-illan pyykkivuoron kun sammuin jo aamulla ja nukuin päivän.
Pesukone? Täällä maalla ei tarvitse edes pestä vaateita. Pyykkivuoro kuulostaa vähintäänkin nynnyltä.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Minulla hajosi pesukone noin puoli vuotta sitten. En ole kertaakaan käyttänyt taloyhtiön pesukonetta, mutta koronan ansiosta pyykkikori on tyhjä, kun ei tarvitse joka aamu vetäistä puhtaita vaatteita päälle töihin. Hyvin tuo pyykinpesu hoituu käsinkin.

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF

Sähän oot täys nynny kun joudut varailee jotain pyykkivuoroja. Pyllistelet ja pokkuroit jollekin taloyhtiölle.. Aikuinen mies vielä, ei saatana.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistatteks te kun lapsena oli se huoleton olo ja riemu. Mut ei sitä tiennyt että aikuisena on vielä enemmän riemu, paitsi niinä päivinä kun joutuu menemään duuniin tai olemaan muijan kans.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kun olen nyt kirjoittanut viime aikoina jonkin verran tänne piirretyistä ja sarjakuvista niin jatketaan samalla tiellä. Katselin tuossa äsken alkuaikojen Smurffeja Netflixistä. Avautui että Smurffiina on alunperin Velhon luomus ja hänen katala juonensa. SItten Suursmurffi sai taiottua Velhon noituudet pois Smurffiinasta ja tehtyä tästä smurffin. Samalla Smurffiinan hiusten väri muuttui alkuperäisestä mustasta keltaiseen.

Voi olla että olen joskus lapsuudessa tuon asian tiennytkin mutta on päässyt unohtumaan.

Glove

Jäsen
Kun olen nyt kirjoittanut viime aikoina jonkin verran tänne piirretyistä ja sarjakuvista niin jatketaan samalla tiellä. Katselin tuossa äsken alkuaikojen Smurffeja Netflixistä. Avautui että Smurffiina on alunperin Velhon luomus ja hänen katala juonensa. SItten Suursmurffi sai taiottua Velhon noituudet pois Smurffiinasta ja tehtyä tästä smurffin. Samalla Smurffiinan hiusten väri muuttui alkuperäisestä mustasta keltaiseen.

Voi olla että olen joskus lapsuudessa tuon asian tiennytkin mutta on päässyt unohtumaan.
Enpä moista tiennyt. Smurffit tuli katsottua lukioaikana lauantai aamuisin kun tulin töistä.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ensimmäiset elokuvat Titanicin uppoamisesta tehtiin vuonna 1912. Näistä Saved from the Titanic sai ensi-iltansa 29 päivää uppoamisen jälkeen. Silloin pidettiin kiirettä kun piti tehdä rahaa tragedialla. Saved from the Titanic ei ole nähtävissä missään, ellei omista aikakonetta, mutta In Nacht und Eis löytyy kokonaisuudessaan YouTubesta.

Muutenkin YouTubesta löytyy kaikkea jännää. Esimerkiksi Battleship Potemkin löytyy kokonaisuudessaan sieltä. Pitää vielä pari tuntia tutkia tätä Wikipedia reittiä, kun sieltä saattaa löytyä vaikka mitä jännää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy