Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 698 666
  • 33 886

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
On muuten hieno. Kukahan tehnyt?
Enpä tiedä eikä ole edes oikeastaan havaintoa milloin tuo vihreä-valkoinen logo on otettu käyttöön. 2000-luvun alkupuolella oli käytössä vähän erilainen viritelmä (ks. liite)
 

Liitteet

  • IMG_20200309_224516.jpg
    IMG_20200309_224516.jpg
    227,1 KB · kertaa luettu: 134
Kinder tekee hyvää suklaata, mutta aivan paskaa ja ylihintaista jäätelöä. Jos mietitte kannattaako ostaa Kinder-jäätelöä, niin sanon, ettei todellakaan kannata, ostakaa mielummin vaikka joku 40 sentin halppisjäätelö.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 444

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
PHJ:n (Päijät-Hämeen Jätehuolto) logossa todellakin on kirjaimet P, H ja J (ks. liite). En ole ennen sitä huomannut.
Osuuspankin logossa on O ja P sekä samma på Svenska eli (Andelsbank) a ja b, sekä % merkki.
 

Liitteet

  • 1200px-OP_Financial_Group.svg.png
    1200px-OP_Financial_Group.svg.png
    59,1 KB · kertaa luettu: 127
K

Kiekkokatsoja

Miltä mallin työt näyttäisi CV:ssä? Kieltäydyin kyllä. Saa akat maalata jotain toista.
Itse lähinnä mietin, että minkähänlainen olisi herran maalattu taulukuva?
Äijjä taju kankaalla, housuissa kenties ulostetta, vierellä kasa juomahylsyjä, ja muutama tyhjä pizzalaatikko.. Suusta valuu jotain.. ja tietty päällä t paita, jossa lukee jatkoaika.
Kenties tällainen? Eka mielikuva on tuo.
Toisaalta se voisi olla suomalaisuuden taideteos, ja tulevaisuudessa esillä Louvressa. Monaliisan vieressä.
Tosiaan, tuo on vain kirjoitettu mielikuva, ei vittuilua..
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kinder tekee hyvää suklaata, mutta aivan paskaa ja ylihintaista jäätelöä. Jos mietitte kannattaako ostaa Kinder-jäätelöä, niin sanon, ettei todellakaan kannata
Varoitus tuli liian myöhään. Ostettiin kerran veljen lapsen kanssa pari pakettia jäätelöitä johonkin piknikille jälkiruoaksi. Koska lapsi tykkää kinder-munista niin kinder-puikot oli hänen valintansa. Oli kyllä pettymyksiä nuo jäätelöt...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse lähinnä mietin, että minkähänlainen olisi herran maalattu taulukuva?
Äijjä taju kankaalla, housuissa kenties ulostetta, vierellä kasa juomahylsyjä, ja muutama tyhjä pizzalaatikko.. Suusta valuu jotain.. ja tietty päällä t paita, jossa lukee jatkoaika.
Kenties tällainen? Eka mielikuva on tuo.
Toisaalta se voisi olla suomalaisuuden taideteos, ja tulevaisuudessa esillä Louvressa. Monaliisan vieressä.
Tosiaan, tuo on vain kirjoitettu mielikuva, ei vittuilua..
Miten sattuikin. Eilen just pistin @Czescku lle kuvia taidenäyttelyn avajaisista ja mun maalauksesta. No pois lähti kun huomasivat jekun, mutta oli taiteilijan omakuva!
 
Varoitus tuli liian myöhään. Ostettiin kerran veljen lapsen kanssa pari pakettia jäätelöitä johonkin piknikille jälkiruoaksi. Koska lapsi tykkää kinder-munista niin kinder-puikot oli hänen valintansa. Oli kyllä pettymyksiä nuo jäätelöt...
Joo itse olen suuri Kinder-munien ja Kinder Buenon ystävä, joten olen hölmönä maistanut kaikki ne jäätelötkin läpi. Se uutuus "suklaamunajäätelö" on surkein jäätelö, jota olen koskaan maistanut. 40 grammaa jäätelöä ja hintaa pari euroa. Ajattelin, että nyt on varmaan hyvää, kun on niin kallista, mutta en olisi voinut olla enempää väärässä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Noista Kindereistä avautui, että noita välimeren maissa myytäviä Kindereitä saa nykyään meilläkin nimellä Kinder Joy. Pari viikkoa sitten löysin lähikaupasta. Ymmärrän kyllä ettei noissa lämpimissä maissa voida myydä normaaleja suklaamunia, mutta lapset aikoinaan ihastuivat noihin siellä myytäviin versioihin, joita ei sitten rantalomalta kotiin palattua enää Suomesta saanutkaan. Mutta nykyään näköjään saa.
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Noista Kindereistä avautui, että noita välimeren maissa myytäviä Kindereitä saa nykyään meilläkin nimellä Kinder Joy. Pari viikkoa sitten löysin lähikaupasta. Ymmärrän kyllä ettei noissa lämpimissä maissa voida myydä normaaleja suklaamunia, mutta lapset aikoinaan ihastuivat noihin siellä myytäviin versioihin, joita ei sitten rantalomalta kotiin palattua enää Suomesta saanutkaan. Mutta nykyään näköjään saa.
Anteeksi paskalehti linkkini, mutta tarkoittanet näitä Tässä IS uutuusjäätelömainoksessa mainittuja kinderJOY:ta.

Maistoin ja eihän tuolla oo mitään tekemistä kindermunan kanssa. Yök


Edit: korjasin linkin, sorry huolimattomuus copy-pastessa
 
Viimeksi muokattu:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Anteeksi paskalehti linkkini, mutta tarkoittanet näitä Tässä IS uutuusjäätelömainoksessa mainittuja kinderJOY:ta.

Maistoin ja eihän tuolla oo mitään tekemistä kindermunan kanssa. Yök
Linkki ei toiminut mutta ei puhuta jäätelöstä vaan munasta (en ole itse ikinä maistanut, mutta lapset tykkäävät).

Kinder Joy - Kinder Suomi
 

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saatoin eilen hyvinkin nähdä isäni viimeistä kertaa elossa. Hän kuuluu useampaan koronaviruksen ja muidenkin tautien riskiryhmään, ja juuri tuli ryhmäkodista ilmoitus, että kaikki vierailut kielletään toistaiseksi. Onneksi hän on jo niin iloisesti pihalla maailman menosta, ettei ymmärrä asiaa eikä osaa ahdistua siitä. Jossain vaiheessa jotain kautta tauti sinne livahtaa, ja jälki on sitten sen mukaista. Ei käy hoitajia kateeksi.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Avautui, että Abreun Anna ei keikkojaan peru minkään miesflunssan vuoksi.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Siis sehän oli sit kuitenki blessing in disguise että mun koeaika ruokakaupan kassalla ei poikinut työsopimukselle jatkoa...
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Avautui, että Abreun Anna ei keikkojaan peru minkään miesflunssan vuoksi.
Jyväskylän yliopistomaailmassa kun tulee oltua mukana niin hauska tuossa että opiskelijat ovat maksaneet tapahtumalipun jolla olisi pitänyt päästä Abreun keikalle. Opiskelijatapahtuman järjestäjä ilmoittaa että pandemian takia etkot ja jatkot peruttu. Keikka kuitenkin tapahtuu, eli siellä voidaan laskuttaa nytten uudestaan sisäänpääsystä samoilta henkilöiltä ketkä kertaalleen siitä jo maksoivat, jos haluavat sinne alkuperäiseen jatkopaikkaan mennä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jyväskylän yliopistomaailmassa kun tulee oltua mukana niin hauska tuossa että opiskelijat ovat maksaneet tapahtumalipun jolla olisi pitänyt päästä Abreun keikalle. Opiskelijatapahtuman järjestäjä ilmoittaa että pandemian takia etkot ja jatkot peruttu. Keikka kuitenkin tapahtuu, eli siellä voidaan laskuttaa nytten uudestaan sisäänpääsystä samoilta henkilöiltä ketkä kertaalleen siitä jo maksoivat, jos haluavat sinne alkuperäiseen jatkopaikkaan mennä.
Ei vittu mitä paskaa. Jos on maksanut liput niin pitäis päästä sisään. Ei voi mennä noin oikeasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös