Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 886 955
  • 34 596

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Useita kymmeniä ihmisiä kuolee vuosittain saunaan. Siis ihanko totta? Ja luvussa ei ole ymmärtääkseni mukana sairaskohtaukseen saunassa kuolleet vaan ns. tapaturmaisesti kuolleet eli lähinnä saunaan simahtaneet. Tärkeintä saunakuolemien ennalta ehkäisyssä olisi ettei saunottaisi yksin ja kännissa.

Mutta pelkkiä tapaturmaisiakin saunakuolemia on paljon, vuonna 2017 peräti 61. Vertailun vuoksi polkupyörällä on viime vuosina kuollut keskimäärin 30 ihmistä. Tulipaloissa puolestaan kuoli viime vuoden alustavien tietojen mukaan tapaturmaisesti 42 ihmistä.
Viimeiset löylyt – Saunakuolemien määrä on kasvussa ja lauteille kuolee jo enemmän suomalaisia kuin tulipaloissa (Ylen juttu saunakuolemista)

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Katselen tässä Mikko Niskasen Nuoruuteni Savotat -Päätalo-filmatisointia. Ihmettelin, että miten tuo elokuvan taustamusiikki on niin tutun kuuloinen. Sitten tajusin: Studio Julmahuvin legendaarinen Roudasta Rospuuttoon. Piti oikein varmistaa. Sama kappale.

Saimaannorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Tajusin tänään, että herttuatar Meghan on Suits-sarjan Rachel. Enhän mä oo sarjaa kattonu, kun vuodesta 2011 ja Meghan on ollut herttuana lööppien kannessa jo useamman vuoden. Oon vaan miettinyt, että onpas neidellä paljon samaa näköä.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tajusin tänään, että herttuatar Meghan on Suits-sarjan Rachel. Enhän mä oo sarjaa kattonu, kun vuodesta 2011 ja Meghan on ollut herttuana lööppien kannessa jo useamman vuoden. Oon vaan miettinyt, että onpas neidellä paljon samaa näköä.

Sitten tulee päivä, kun Harry-prinssi älyää, että toi mun muijahan on sama kuin se Suitsin eukko jolle mä yhä runkkaan tosi paljon.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viking Linen ensimmäisten "Ella"-laivojen nimeämiskäytäntö. Ilmeistä kun sen näkee, mutten ole tullut ajatelleeksi.

Kapella, Marella, Aurella, Turella, Rosella

Kapellskär, Mariehamn, Aura(joki), Turku, Roslagen.

Helella ja Stoella jäi sitten tekemättä.

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viking Linen ensimmäisten "Ella"-laivojen nimeämiskäytäntö. Ilmeistä kun sen näkee, mutten ole tullut ajatelleeksi.

Kapella, Marella, Aurella, Turella, Rosella

Kapellskär, Mariehamn, Aura(joki), Turku, Roslagen.

Helella ja Stoella jäi sitten tekemättä.

Keravella, Forssella, Böndellä...

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy