No ei nyt täysin kritiikki osu kohteeseen, koska en kuulu samaan "peace & love"-kerhoon Yläpesän ja kumppaneiden kanssa vaan sijoitan itseni ehkä teidän kahden (Ck vs Yläpesä) leirin puoleen väliin. Itse edelleen uskon, että yleinen asevelvollisuus on paras tapa suojata tätä maata ja puolustusvoimat pitää olla olemassa pelkästään vaikka näön vuoksi niille naapurimaille.
Jep, tässä vähän eroaa katsantomme, sillä pelkästään näönvuoksi oleminen on harhaa, sillä naapurimaa kyllä tietää, milloin maanpuolustuksemme on niin huonossa jamassa, että tänne voi tulla jos tarve on.
Mutta siinä kohtaa, kun sinä olet valmis laittamaan huomattavan summan valtion budjetista Puolustusvoimiin ja Yläpesä ottaisi kaikki rahat veks, niin itse taas uskon tähän nykyiseen linjaan jossa ne vähät rahat jaetaan siten miten parhaiten nähdään, eli nykyisen ikääntyvän Suomen on pakko tehostaa joka paikasta, myös puolustusvoimista.
Niin, en ole myöskään sitä mieltä, että järkyttäviä summia pitäisi tunkea puolustusvoimiin, toki olen sitä mieltä, että enemmän pitäisi. Enemmänkin itseäni ärsyttää tämä ei johdonmukaisuus tässä. Varsinkin pätevien ja oikeastaan tärkeimpien aseidenmme tuhoaminen, miinat + muut asevarastot. Tämä on rahantuhlausta ja sillä ei saavuteta mitään. Jo pelkästään näiden säästäminen ja sitten järkevä, pidemmälle mietitty puolustusvoimien uudistus olisi varmasti hyvä ratkaisu. Mitä yleisesti tulee raha-asioihin, niin tässä ei mielestäni ole käännetty kaikkia kiviä vaan ensimmäisenä menty PV:n taskulle ja sekin on väärä tapa. Yhden tavan toimia, esittelin aiemmin tässä ketjussa, eli Kelan, Sossun ja Työkkärin toiminnan integroiminen, muitakin tapoja on.
Ja jos asia suuresti itseäsi kiinnostaa, niin eikö yhteydenotto esim. tiettyihin kansanedustajiin kannattaisi? Itselle ensimmäisenä tulisi mieleen Kari Tolvanen, joka osaa ajatella realistisesti asioista, mutta on myös kiinnostunut viemään asioita eteenpäin ainakin omien kokemusten perusteella.
Tätäkin asiaa olen miettinyt ja on mahdollista, että näin teenkin, mutta täytyy katsoa.
Toki voidaan miettiä, että jos Persut olisivat olleet valmiita tinkimään EU-vastaisuudestaan niin vastapainona puolustusvoimien leikkaukset olisivat olleet varmasti pienemmät, kun oltaisiin leikattu samanaikaisesti jostain muualta.
Niin, en ota kantaa mitä mikäkin puolue olisi tehnyt toisin, mutta itse olisin säästänyt miinat = kuluja, johdonmukaisuus, aikaisemmin esittämieni laitosten integrointi, yli miljardin kehitysavusta pala pois ja varsinkin Kreikalle ei enää rahaa ja pakotteita heille - heillä on euroopan suurimpia puolustusbudjetteja BKT:hen nähden, selityksenä, että naapurimaa on Turkki.
Ja pahoittelut, että kärjistin kohdallasi viittaamalla 1930-lukuun. Omasta mielestä maailma on selkeästi tuosta ajasta muuttunut, joka täytyy pitää mielessä myös puolustusvoimia rahoittaessa, mutta kuten aikaisemmin mainitsin, niin on kuitenkin parempi olla olemassa ne puolustusvoimat edes nykyisellä tasolla varustettuna ja koulutettuna, kun eihän tästä maailmasta toisaalta tiedä mihin suuntaan ollaan menossa.
Jep, pahoitteluni myös täältä, omasta kommentoinnistani, joka oli ihan yhtä huono. Kiitoksia tästä kirjoituksesta, juuri tällaista keskustelua täällä kaipaa. Olen samaa mieltä, eteenpäin on menty 1930-luvulta, mutta onko ihmismieli kuitenkaan hirveästi muuttunut tänä aikana parempaan suuntaan, mielestäni ei, eli olen ennemmin sen kannalla, että varaudutaan kunnolla, toki PV:ssä on hyvä tehdä uudistuksia ja pienentää organisaatiota yms., mutta miksi käytännössä vain PV:ssä, miksi ei muualta?
Tässä on jo saatu videokuvaa teidän kokouksesta:
http://youtu.be/DZJTNLvOFRo (Youtube video Kansallisen liittoneuvoston kokouksesta)
Ensinnäkin, ei osunut, eikä uponnut. Olen pro-Israel tukija, en silti siinäkään asiassa fanaatikko. Toisekseen, mielestäni on aika halventavaa laittaa tällaisia videoita koskien toista kirjoittajaa. Kolmanneksi en silti loukkaannu tästä, en vaikken olisi pro-Israel. Neljänneksi Musta Kortin kanssa heittämä juttu oli vitsi, jota et ilmeisesti ymmärtänyt. Viidenneksi sinulla on ilmeisesti itsellä pahoja ongelmia, otan osaa. Kieltämättä onhan tuo video aika huvittava.