Arvostamasi nimimerkit

  • 234 902
  • 883
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
@pettter

Perustelu:
Noh, en mä ehkä raha-asioista viitsi täällä puhua. Enkä mä nyt silleen tietenkään ihmettele että monet käyvät töissä, mutta sellainen elämä kuulostaa tosi ankealta että ensin pitkä työpäivä, sitten ehkä syö, käy pesulla, katsoo telkkarista jonkun ohjelman ja hohhoijaa, pitääpä alkaa valmistautumaan seuraavaan työpäivään. Hukkaanhan se päivä silloin menee. Mä en kovinkaan montaa päivää halua heittää elämästäni hukkaan. Mä lähden siitä että kerran täällä vaan eletään. Seuraavaan elämään en viitsi jättää mitään kun en ole varma siitä. Ihminen on helposti työnantajan orja ja systeemin vanki kun rimpuloi oravanpyörässä, mitä mä ehkä enemmänkin ihmettelen. Oletushan aina on ettei lähde siihen oravanpyörään. Jos lähtee niin sen eteen pitää tehdä töitä, mennä vaikka pankkeja kiertelemään ja ottamaan selvää lainojen koroista ja ehdoista jne. Mitään vakuutuksiakaan mä en halua ottaa tai muita ahdistavia juttuja. Eikö ne muutenkin ole enemmän sellaisille pelkureille ja niille tylsää ja laskelmoitua elämää viettäville. Jokainen voi miettiä että voisiko vaikka huomenna lähteä muutamaksi viikoksi Tallinnaan ryypiskelemään? Onko kotona vaimoa ja lapsia ikävöimässä, onko mennyt ottamaan pankkilainan, jonka takia on jumissa töissä jne. Ihminen väkisinkin miettii ennen kuin noita juttuja valitsee että elämästä lähtee se kaikkein tärkein asia eli vapaus. Mä en halua menettää sitä. Monet ihmiset ovat niin syvällä siinä systeemissä että ajattelevat esimerkiksi että on normaalia varata vuotta aikaisemmin ulkomaanmatkat jne. Mistä hitosta sitä voi tietää että silloin haluaa just sinne tai ylipäätänsä lähteä minnekään? Ihmiset pitävät hauskaa silloin kun muut käskevät niin, elävät siis muiden pillin mukaan. Viikostakin 5/7 päivää eli 71 % sä et voi pitää hauskaa ja juhlia. Noi nyt vaan oli pieniä esimerkkejä, mutta muutenkaan mä en halua elää esimerkiksi niin kuin naapurit vaan niin kuin mä haluan. Ihmiset helposti vertaavat itseään muihin ja kilpailevat jollain ihmeen jutulla, mitä mä en käsitä. Mä haluan elää niin kuin on mulle (ja muillekin) parasta, enkä saada kiksejä siitä että nyt vuorostani minä ostin hienomman telkkarin tai auton kuin naapuri. Mä elin pitkään jonkinlaisessa kuplassa kun en tajunnut miten moni tekee noin, harrastaa pinnallisia sisustusjuttuja jne. Ja tää Jatkoaika on mulle ainoa paikka missä mä pääsen tutustumaan nörttien ja hikareiden ajatuksiin ja sielunmaisemaan, siihen vittuiluun, ylpeilyyn ja kilpailemiseen. Sitäkin mä oon monesti miettinyt että mistä ja milloin niille joillekin on tullut mieleen että joku työura ja rahan kerääminen olisi tosi tärkeä juttu? Mulle ainakin itse elämä on paljon tärkeämpi. Tietenkin on lottovoitto syntyä Suomeen, mutta jos ihmisarvoa miettii niin tossa oravanpyörässä rumpuilevilla monen asian orjuuttamilla ihmisillä se asia on täällä kaikkein huonoiten.
"Ainoa vapaus, joka nimensä ansaitsee, on se, että saamme etsiä onneamme omalla tavallamme emmekä yritä ryöstää muilta heidän onneaan tai estellä heidän yrityksiään saavuttaa sitä."
- J. S. Mill

Arvostan!
 
Viimeksi muokattu:

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ennen pidin nimimerkkiä @pettter vähän yhden tempun ponina, jos tällaisen anglismin sallitte. Voi olla, että olen lukenut vasta viime aikoina hänen viestejään vähän tarkemmin, tai sitten viestinsä ovat ottaneet vasta hiljattain tämän suuntauksen, mutta viimeisimmät tuotoksensa ovat olleet erittäin hyviä. Viestien ajatusmaailma on hieno ja arvostan ilman muuta. Jotain tuon yllä olevan tapaista olen itsekin joskus yrittänyt palstalle raapustaa vaihtelevalla menestyksellä.

Olen muuttanut näiden muutaman vuoden aikana ajatteluani pettteristä. Kyseessä on kuin onkin perin mainio skribentti.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Osallistun ylistykseesi. Jatkoajan keskustelupalstalla harvemmin törmää nimimerkkiin, joka käsittelee omaa suosikkijoukkuettaan kriittisesti ja samalla analyyttisesti.
Cobol on kyllä harvinainen kirjoittaja. Häneltä löytyy valtava määrä tietoa jääkiekosta ja yhteiskunnasta, mutta hän kirjoittaa kriittisetkin viestinsä erittäin kiihkottomasti, mikä vaatii taitoa.

Ylivoimaisesti Jokeri-osion paras nimimerkki.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Dee Snider
Ted Raikas
Evil
Murmeli
Mirasane
+ muut SaiPa-osion asiakirjoittajat
Faslapsi
Pisin Kääpiö 186cm
mjr
Musta Nuoli
Vlad
TosiFani
Vanha Len
...

Siinäpä niitä sen kummemmin erittelemättä. Jotain jäi varmasti myös mainitsematta.

Lisätääs vielä pari joiden juttuja on kiva lukea:

TKH = uutisfriikki, kuten minäkin
Cobol = tietomäärä, näkemys ja perustellut postaukset
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ai niin ja @TosiFani tietty. Mielestäni TF on kohtuuttomasti joidenkin hampaissa, itse tykkään hänen kirjoituksistaan.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä täytyy antaa @Geezer ille iso arvostus, kun jaksaa vääntää idioottien kanssa ja vielä haastaa heidän mielipiteitään. Itse en enää oikein jaksa.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä täytyy antaa @Geezer ille iso arvostus, kun jaksaa vääntää idioottien kanssa ja vielä haastaa heidän mielipiteitään. Itse en enää oikein jaksa.
Täältä sama huomio.
Mulla vaan on vähän huonot ennustukset siitä miten tuo tulee vielä päättymään...Toivottavasti olen väärässä. Täällähän on kaikille samat säännöt, eiku...
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Jaxuhali. Lemonparty. Tuo on niin söpöä. ^

Arvostan kaikkia nimimerkkejä. Vähän tai paljon.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kyllä täytyy antaa @Geezer ille iso arvostus, kun jaksaa vääntää idioottien kanssa ja vielä haastaa heidän mielipiteitään. Itse en enää oikein jaksa.
Myös täältä voimia ja kärsivällisyyttä mainitulle nimimerkille keskustellessaan tämän "kallion kuplan" sakin kanssa - arvostan!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Mä arvostan Action Bronsonin pitkää pinnaa palstan suun kautta hengittävien reikäpäiden sietämisessä vaikken jaakaan hänen poliittista taustaansa. Lätkäpalstan junttien takia en enää itsekään jaksa osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun täällä. "Kallion kupla" voi hyvä ihme :D
 

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Ahar. Jaksaa tuulimyllymiekkailla unelmajengin kanssa. Erityispisteet TukonenTuppurainen-keissin kommentoinnista. R!
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Täytyy kyllä sanoa, että nimimerkki @Kyle on kirjoittanut Ilveksen ketjuihin sellaista settiä, että täytyy arvostaa. Puolueettomasti, asiantuntevasti eikä provosoi. Ilo lukea kyllä. Perustelee vielä asiat.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
En ole tähän ketjuun ennen kirjoittanutkaan, mutta nyt on jostain mielestä tai jonkin takia mieli niin herkkä, että haluan täälläkin käydä. Ehkä tämä Joulu saa miehen kyyneliin, ainakin kaupoissa jonottaessa ja lahjoja itse paketoidessa silmät kostuu. Ja on ne raivonkin kyyneleet kyyneleitä. Ai niin, asiaan. Tämä nimimerkki ei tuo itseään ns. framille vaan tekee tasaisen varmaa suorittamista aina palstalla käydessään. Vaikka sekä Hämeenlinnalaisella kiekolla että Italialaisella seurajalkapalloilulla menee huonosti ja taso on laskenut (Juven viime kauden finaalipaikka Chämppärissä oli poikkeus joka vahvistaa säännön eikä yksi pääsky kesää tee) niin tämä nimimerkki on säilyttänyt positiivisen otteen kirjoituksiinsa eikä ole sortunut ylilyönteihin. Lisäksi hänellä on palstan yleiseen tasoon nähden hyvä yleissivistys ja knoppitietotaitotaso. Arvosta nimimerkkiä @Ralph aivan aikuisten oikeesti.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@TosiFani ymmärtää aika usein, mistä asioissa on kyse. Minua jaksaa jatkuvasti hämmästyttää, kuinka vähän tällaisia ihmisiä on.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Max Power.

Osaa kirjoittaa ajatukseni ja lisätä vähän kermaa kakun päälle. Ei voi muuta sanoo, ku hattuu nostaa.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
@faro

Todella neutraalisti pystyy katsomaan suosikkijoukkueensa (Jokerit) peliä, eikä lähde enemmistön tavoin ryssittelemään ja syyttelemään tuomareita. Muutenkin tuottaa erittäin hyvää tekstiä palstalle.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
@Moto

Foorumilla on paljon sellaisia nimimerkkejä, joiden kirjoituksia luen mielelläni, mutta harvoin tulee samanlaista tunnetta kuin silloin, kun Moto on kirjoittanut musiikkiaiheiseen ketjuun.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Nimimerkki @DAF :n uskomaton tietomäärä aina Kalevi Kivistön kengän koosta moukarinheiton vuoden 1988 olympiafinaalin toiseen heittokierrokseen jaksaa hämmentää. Ja aina kun joku alkaa keulimaan väärin tiedoin(nimimerkillä kokemusta on...), DAF vetäisee maton alta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös