Mistä tässä pitäisi huolestua? Meinaatko ihan oikeasti, että Tepsi alkaa Kiviharjun (17v) takia pelaamaan hyökkäävämpää kiekkoa, jossa peli käännetään nopeasti ja kiekollisille pakeille annetaan vapauksia hyökätä. Huhuu?Olisiko syytä huolestua kenties jos ehkä koko TPS-historian lupaavin junnu joutuu vaihtamaan seuraa, koska ei koe TPS:n pystyvän tarjoamaan otollisia olosuhteita kehitykselleen. Huhuu?
Hassua miten joillekin on vaikea ymmärtää, kuinka paljon kotiseudulta uuteen ympäristöön muuttaminen kasvattaa ihmisenä. Ammattilaiseksi kasvamisessa yksi tärkeä elementti on, että tottuu muuttuvaan toimintaympäristöön. Jäämällä kotiseuraan pelailemaan, ei kerrytä sitä oppia, jota myöhemmin esim. änäriin siirryttäessä tarvitaan.
Olisiko syytä huolestua kenties jos ehkä koko TPS-historian lupaavin junnu joutuu vaihtamaan seuraa, koska ei koe TPS:n pystyvän tarjoamaan otollisia olosuhteita kehitykselleen. Huhuu?
No nyt on kyllä odotukset huipussaan. Mahdollisesti Suomen historian ensimmäinen ykkösvaraus.Täytyy kyllä olla ihan uskomattoman hyvä kieltämään tosiasiat, että pystyy tosissaan selittämään, miten mahdollisesti Suomen historian ensimmäisen ykkösvarauksen siirtyminen pois ei ole ihan järkyttävä farssi.
NHL:ään voi nuorukainen toki mennä ja se mikä siinä eniten harmittaa on että kasvattajaseuran korvaukset menevät Helsinkiläisille, mutta eipä tuon Kiviharjun varaan ensi eikä seuraavankaan kauden puolustusta voi rakentaa, vaikka seuraan jäisikin.
Niin, en tiedä oletko seurannut viimeisen vuoden aikaista keskustelua, kun Kiviharjun nimi on ajoittain nostettu esille vuoden 2024 draft rankingin ykköspickinä asiantuntijoiden listauksissa. Näin ollen tässä kohtaa on hyvinkin perusteltua todeta, että mahdollisesti Suomen historian ensimmäinen ykkösvaraus. Eilisestä U20 pelistä viis.No nyt on kyllä odotukset huipussaan. Mahdollisesti Suomen historian ensimmäinen ykkösvaraus.
Tältä istumalta en ihan heti usko tuohon.
Olitko katsomassa eilistä U20 TPS-Jokerit peliä?
Eipä ollut Kiviharju mitenkään dominoiva pelaaja ainakaan tuossa ottelussa, joten pitkä matka on mihinkään ykkösvaraukseen.
NHL:ään voi nuorukainen toki mennä ja se mikä siinä eniten harmittaa on että kasvattajaseuran korvaukset menevät Helsinkiläisille, mutta eipä tuon Kiviharjun varaan ensi eikä seuraavankaan kauden puolustusta voi rakentaa, vaikka seuraan jäisikin.
Hannu Virran tasoisia pakkeja on seurassa vain kerran viidessäkymmenessä vuodessa.
Olen kyllä vieläkin tuosta mahdollisesta ykkösvarauksesta eri mieltä, sanoo asiantuntijat mitä sanovat.Niin, en tiedä oletko seurannut viimeisen vuoden aikaista keskustelua, kun Kiviharjun nimi on ajoittain nostettu esille vuoden 2024 draft rankingin ykköspickinä asiantuntijoiden listauksissa. Näin ollen tässä kohtaa on hyvinkin perusteltua todeta, että mahdollisesti Suomen historian ensimmäinen ykkösvaraus. Eilisestä U20 pelistä viis.
Siitä huolimatta tuskin kukaan 17v juniorin "varaan" olisi ensi kauden puolustusta kasaamassa, tietenkään. Potentiaali on kuitenkin kiistaton. Voi hyvinkin seuraavan parin kauden aikana olla sarjan kärkipuolustajia.
Edelleen sitä mieltä, että täydellinen farssihan tämä on, mikäli Helsinkiin siirtyy. Suorastaan häpeällistä. Joku on silloin epäonnistunut pahasti. Euroopan paras kasvattajaseura, vai miten se muutaman vuoden takainen visio menikään. Samaan aikaan kaikkein suurin timantti näkee parhaakseen nostaa kytkintä.
Siitä olen täysin samaa mieltä, että jos tuo lahjakas juniori Helsinkiin menee joko omasta tai isänsä tahdosta, niin jossain kohdin TPS:ssä on asioita tehty pahasti väärin.
Oletko sitä mieltä että tepsin pitää valita pelitapa sen mukaan mikä sopii juuri Kiviharjulle? Mikäli tämä on syy mahdolliseen siirtoon pois Tepsistä en näe tepsiä kovinkaan suurena rikollisena tässä asiassa. Jos Kiviharju sr on sitä mieltä että mun poika ei jää tänne kun ei poika pääse ykköskentään ja yv:lle niin minkä sille sitten voi. Mistään en mitään tiedä mutta välillä se paska osuu tuulettimeen ja toisinaan ei.Siitä olen täysin samaa mieltä, että jos tuo lahjakas juniori Helsinkiin menee joko omasta tai isänsä tahdosta, niin jossain kohdin TPS:ssä on asioita tehty pahasti väärin.
No tässä nyt ei ole mitään järkeä. Ei ykkösvarausta varten pidä olla minkään tietyn tasoinen. Riittää, että olet ikäluokan paras/potentiaalisin (tai ensimmäisenä varaava joukkue näkee muusta syystä sinut parhaana vaihtoehtona).Jos vertaa esim. Barkoviin tuossa iässä, niin olihan Barkov silloin paljon valmiimpi pelaaja mitä Kiviharju on nyt, eikä silti Barkovia varattu ensimmäisenä.
Oletko sitä mieltä että tepsin pitää valita pelitapa sen mukaan mikä sopii juuri Kiviharjulle? Mikäli tämä on syy mahdolliseen siirtoon pois Tepsistä en näe tepsiä kovinkaan suurena rikollisena tässä asiassa. Jos Kiviharju sr on sitä mieltä että mun poika ei jää tänne kun ei poika pääse ykköskentään ja yv:lle niin minkä sille sitten voi. Mistään en mitään tiedä mutta välillä se paska osuu tuulettimeen ja toisinaan ei.
En ikinä vertaisi Barkovia ja Kiviharjua ovat ihan eritason lahjakkuuksista. Barkov dominoi ykköskentän sentterinä 16-vuotiaan, mikä oli täysin poikkeuksellista. Vertaisin Urho Vaakanaiseen, mikä pelaa samalla pelipaikalla ja saman tyyppinen pelaaja.Olen kyllä vieläkin tuosta mahdollisesta ykkösvarauksesta eri mieltä, sanoo asiantuntijat mitä sanovat.
Jos vertaa esim. Barkoviin tuossa iässä, niin olihan Barkov silloin paljon valmiimpi pelaaja mitä Kiviharju on nyt, eikä silti Barkovia varattu ensimmäisenä. Mutta aika näyttää mihin päin Kiviharjun kehitys kulkee.
Enkä sano tätä sen takia, että en haluaisi että hän olisi ykkösvaraus.
Totta kait haluaisin ja se olisi tosi hieno juttu.
Siitä olen täysin samaa mieltä, että jos tuo lahjakas juniori Helsinkiin menee joko omasta tai isänsä tahdosta, niin jossain kohdin TPS:ssä on asioita tehty pahasti väärin.
Mun kysymys oli että pitääkö seuran muuttaa pelitapaansa yhden junnu pelaajan takia? Jos jokin pelitapa on päätetty niin ei siihen Aaron tai Jani saa vaikuttaa. Se että onko jokin pelitapa hyvä vai huono on eri keskustelu. Niinkuin täälläkin monen kirjoituksissa on todettu niin yksikään pelaaja tai toimihenkilö ei saa olla seuraa suurempi.Kyllä mä pidän sitä aika helvetin hälyyttävänä jos Kiviharjun siirron yksi syy on pelitapa. Miksi tänne tulisi kohta enää ketään junnua kehittymään, kun täällä vedetään vierumäkiträppiä perse pystyssä keskialueella.
Mun kysymys oli että pitääkö seuran muuttaa pelitapaansa yhden junnu pelaajan takia? Jos jokin pelitapa on päätetty niin ei siihen Aaron tai Jani saa vaikuttaa. Se että onko jokin pelitapa hyvä vai huono on eri keskustelu. Niinkuin täälläkin monen kirjoituksissa on todettu niin yksikään pelaaja tai toimihenkilö ei saa olla seuraa suurempi.
Nyt sitten taas ne faktat pöytään ettei tänne halua tulla KUKAAN vai mahtaako tämä olla oma mielipiteesi asiasta? Oma veikkaus on että tepsin viime vuosien draft määrät kyllä vetävät nuoria edelleen turkuun.Nyt ei puhuta yhdestä junnusta. Ei KUKAAN junnu halua tulla tänne pelaamaan nollanollaa. Vaikka se kuinka jalolta kuulostaa, että on hyvä oppia puolustamista ja viisikkopeliä niin kyllä ne tehopisteet määrää enemmässä määrin. Jussin kiekossa edes Joly ei rikkoisi 40 pisteen rajaa. Se jos mikä on huolestuttavaa etenkin nuorten, eteenpäinpyrkiviä pelaajia kun koitetaan houkutella tai pitää täällä.
No tässä nyt ei ole mitään järkeä. Ei ykkösvarausta varten pidä olla minkään tietyn tasoinen. Riittää, että olet ikäluokan paras/potentiaalisin (tai ensimmäisenä varaava joukkue näkee muusta syystä sinut parhaana vaihtoehtona).
Sorry jos pahoitin mielesi siitä että epäilen että Kiviharju tuskin tulee olemaan ykkösvaraus kesän 2024 varaustilaisuudessa. Sitäpaitsi ainakaan minä ja tuskin sinäkään siihen pystyt millään tavalla vaikuttamaan tuleeko näin tapahtumaan vai ei. Se nähdään sitten kesällä 2024 ja silloin voidaan palata tähän aiheeseen että olinko oikeassa vai väärässä arvelujeni kanssa.No tässä nyt ei ole mitään järkeä. Ei ykkösvarausta varten pidä olla minkään tietyn tasoinen. Riittää, että olet ikäluokan paras/potentiaalisin (tai ensimmäisenä varaava joukkue näkee muusta syystä sinut parhaana vaihtoehtona).
No selvästi vaikuttaa, sen verran kipakka vastaus sieltä tuli. Pahoittelut, että menin pohdintasi logiikkaa kommentoimaan :)Sorry jos pahoitin mielesi siitä että epäilen että Kiviharju tuskin tulee olemaan ykkösvaraus kesän 2024 varaustilaisuudessa. Sitäpaitsi ainakaan minä ja tuskin sinäkään siihen pystyt millään tavalla vaikuttamaan tuleeko näin tapahtumaan vai ei. Se nähdään sitten kesällä 2024 ja silloin voidaan palata tähän aiheeseen että olinko oikeassa vai väärässä arvelujeni kanssa.
Eikä tämä minun elämääni vaikuta mitenkään vaikka nyt olisinkin väärässä.