Armeija....

  • 31 536
  • 187

Oletko käynyt armeijan?....

  • Tietysti olen!

    Ääniä: 595 69,2%
  • En vielä, mutta tulevaisuudessa kyllä....

    Ääniä: 158 18,4%
  • Olen sivari

    Ääniä: 31 3,6%
  • Aion mennä tulevaisuudessa siviilipalvelukseen....

    Ääniä: 13 1,5%
  • Olen saanut vapautuksen (Terveydellisistä tms. syistä).

    Ääniä: 63 7,3%

  • Äänestäjiä
    860

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ajattelusta intissä

Niin, itse olen nyt suorittamassa asepalvelustani Santahaminassa, ja p-kausi alkaakin olla ohi. Siitä menikin muutama viikko Tilkassa maatessa, mutta ihan hyvin muuten meni. Joskaan Kuljetuskomppanian touhut eivät varmasti ole niitä rankimpia siellä. Esim. 2 JK:ssa meno lienee aika lailla rajumpaa. Tetsattu on ja rasteja suoritettu. Aika paljon on nyt tosin jäänyt väliin noiden sairastelujen takia.

Mutta asiaan. Se, joka on sanonut, ettei tuolla tarvitsisi ajatella on kyllä mielestäni osunut aika väärään. Tuollahan saa ajatella päänsä puhki että miten helvetissä tämäkin asia taas pitäisi hoitaa kun yksi esimies sanoo yhtä ja toinen toista. Lisäksi jotkut asiat vain ohimennen mainitaan eikä niitä todellakaan "opeteta" kuten aina sanotaan, vaan monia asioita on pitänyt tuvan kanssa keskenään pohtia tai itse miettiä. Tämä lähtee ihan varustuksesta liikkeelle. Esimerkkejä on vaikka kuinka paljon.

Minullekin sanottiin aina, että hyvin menee kun teet vain mitä sanotaan ja pidät turpasi kiinni. No, jos olisin pitänyt aina turpani kiinni ja tehnyt niinkuin sanotaan, olisi varmasti tullut runtua. Nimittäin silloin en välttämättä olisi osannut tehdä mitään. Pakko on olla äänessä ja selvittää mitä helvettiä siellä milloinkin tarkoitetaan, jottei tee kaikkea aivan päin persettä. Miten voisi osata muuten tehdä asioita ensimmäistä kertaa, jos siihen ei saa kunnon opastusta. Onneksi tosin yhteispelillä ollaan ratkottu monia juttuja kavereiden kanssa. Mutta itsekin olen kuitenkin sen verran uusavuton, etten välttämättä sitä telttaa saisi pystyyn ihan omien aivojeni avustuksella. INTIN OHJEISTUS ON PERSEESTÄ. Luulin alunperin, että siellä opetetaan suurinpiirtein vessassa käyntikin juuresta jaksaen, mutta eihän siellä opeteta kunnolla mitään. Itse saa kaiken miettiä loppuun. No, ehkä aseen käyttö opetetaan aika kunnolla. Se lieneekin ainoa asia.

Nyt sitten ensi viikolla alkaa e-kausi 2JK:n tiloissa eli spol-kurssi. Sen jälkeen pitäisi siirtyä sitten kuljettajan tehtäviin, joten toivottavasti suklaata on luvassa tulevaisuutta ajatellen :)
Terveisiä vaan muille Santiksen jätkille. TJ jotain päälle 200...
 

suuris

Jäsen
Kysymys

"Bebeto" tuossa yläpuolella mainitsi jotain kertausharjoituksista, niin tuli kysymys mieleen. Onko B-palveluskelpoisuusluokan miehillä kertausharjoituksia?

Oma palvelukseni on nyt jatkunut päivän verran. Hommia ei ole, ja vemppaa tuli heti ensimmäisenä aamuna 3 päivää. Perjantaina komission eteen palveluskelpoisuusluokan vaihtoa odottamaan. Sitten keitellään 113 vrk kahvia, rasvataan pyörän ketjuja, sulatellaan lumia ja täytellään ristikkolehtiä. =)
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Bebeto" tuossa yläpuolella mainitsi jotain kertausharjoituksista, niin tuli kysymys mieleen. Onko B-palveluskelpoisuusluokan miehillä kertausharjoituksia?"

On jos sijoitus natsaa sopivasti. Ainakin taannoisessa harjoituksessa jossa itse olin niin eräs B-mies kuski oli mukana, eipä se kyllä mitään tehnyt kun ei meillä Uazia ollut mutta....oli kuitenkin, ei tosin kannata odottaa mitään.
 
Suosikkijoukkue
HPK, Chelsea
Ei nyt löytynyt ketjua enkä tälle asialle uuttakaan viitsinyt tehdä. Tiedustelisin vain onko täällä Säkylän valmiusjoukkoja käyneitä kavereita? Millaisilla tuloksilla kuntotesteistä sisään pääsitte, millaista toiminta oli? Itse olen hakenut ensi heinäkuuksi valmiusjoukkoihin vai nopeantoiminnanjoukkoihin, kumminkin, ja mietin pitäisikö reenata hirveästi ennen testejä?
 

Cassu

Jäsen
no en ole vielä armeijaa käynyt, mutta toivottavasti sinne pääsen. Joo olen nainen, mutta silti... Jos teillä on jotain hyviä paikkoja tiedossa niin kertokaa. Lähinnä Lahden urheilujoukot kiinnostaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Armeija on turha paikka,
armeijassa vietät vuoden vaikka
skapparit sua päähän ottaa,
ja elämästäsi vuoden hukkaat,
sellainen on armeija!


Joo,eli eiköhän tuossa tullut mielipiteeni hyvin esille.

Enpä pidä armeijaa enää kovin tärkeänä juttuna.

Muutamia perusteluja:
- Armeijat ovat niin isojen poikien leikkipaikkoja, että sotimiseen opettaminen on huonontunut olennaisesti. Itsekin vietin koko armeijan lähes leipomossa töissä ja veljenikin esimerkiksi toimi korjaamolla apumiehenä. Näillä eväilläkö Venäjä pitäisi nurin pistää? Ja meitä on monia, keille varsinainen sotiminen armeijassa jäi vieraammaksi.

- Oletus, että armeija tekee miehen ei sekään itseni paikalla totta pitänyt. Armeija ei todellakaan ainakaan meikäläisestä miestä vielä tehnyt ja miksi olisikaan? Paremminkin minua on opettanut henkisesti armeijan jälkeinen muutto opiskelupaikkakunnalle omaan asuntoon, kauaksi kotoa.

- Armeijan aikana miehiltä menee käytännössä pakolla vuosi hukkaan elämässään. Tämä vuosi kostaantuu etenkin, jos käyt armeijan opiskelujen jälkeen vasta ja ennen kuin sinulla on varsinainen työpaikka. Tämän vuoden aikana ehtii tulla lisää valmistuneita samalta alalta ja näillä on myös uudistetummat tiedot ja taidot.
Itse kävin armeijan ennen opintojen aloittamista, mutta armeijan säälittävän pienen "palkan" sijasta olisin saanut ilman armeijaa kunnon palkkaa, koska työpaikka olisi ollut.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onkohan mitään jakoja saada vapautusta kun oikeasta jalasta on leikattu ristiside 2 kertaa ja vasemmastakin kerran? Ikääkin on jo 26v. Ei kiinnostaisi yhtään lähteä inttiin tuhlaamaan puolta vuotta valmistumisen jälkeen kun vaihtoehdot ovat 100e/päivä tai 3e/päivä.

Munkkipossu sille joka sanoo miten pääsen sluibaamaan tuosta paskasta!
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Mun mielestä varusmiespalvelus oli ihan mukava kokemus. Olin intissä vieläpä vuoden ajan. Itselläni homma sattui sellaiseen tilanteeseen, että en oikein tiennyt mitä alkaisin elämässäni lukion jälkeen tekemään ja siksi oli ihan mukava hengailla täydellä ylläpidolla valtion laskuun intissä. Sai paljon hyviä kavereita, kunto nousi eikä todellakaan ollut pulaa aktiviteeteista. Palveluksen toinen puolikas alkoi välillä ottaa pannuun, johtuen siitä että silloin vastasi alamaisten toiminnasta luutnantille ja tätä harmoniaa oli vaikeuttamassa eräs idioottikokelas, joka onnistui kusemaan joka ainoan asian mikä hänelle tehtäväksi annettiin. Syyt tämä sankari osasi kuitenkin aina vierittää miden niskaan. Muutenkin tuo vastuun tuleminen kuvioon mukaan hieman vähensi armeijan "aivot narikkaan"-meininkiä. Armeijan opetukset aukenivat minulle hyvin eikä siinä mielessä vituttanut näitä "tyhmyyksiä" siellä harrastaa ja sen verran vastuuntuntoinenkin olen, että osasin itse asennoitua hommaan sillä tavalla, että tehtävä se on. Kyllähän se välillä vitutti seistä sulkeisissa 25 asteen pakkasella tai kärvistellä sormet jäässä metsässä, mutta ei se elämä muutenkaan aina niin mukavaa ole. Eniten armeijassa otti päähän tyypit, jotka eivät koskaan ymmärtäneet, että hommat käyvät helpoiten kun tekee mitä käsketään ja tekee sen hyvin ja nopeasti. Niin ja unohtaa sen valittamisen ja keskittyy olennaiseen.

Kaikin puolin mukava reissu oli, suosittelen.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
2007 heinäkuu Keuruu pioneeriksi. A:n paperit
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Troy kirjoitti:
Eniten armeijassa otti päähän tyypit, jotka eivät koskaan ymmärtäneet, että hommat käyvät helpoiten kun tekee mitä käsketään ja tekee sen hyvin ja nopeasti. Niin ja unohtaa sen valittamisen ja keskittyy olennaiseen.

Kahdeksassa kuukaudessa (1/97 PohPr) huomasi ainakin sen, että varusmiehiä on neljää eri tyyppiä:
-tyyppi 1: Hiljainen ja laiska
-tyyppi 2: Suupaltti valittaja ja laiska
-tyyppi 3: Hiljainen ja tekee hommansa
-tyyppi 4: Suupaltti valittaja joka tekee hommansa

Tyypit 1 ja 2 käyvät hermoille varsinkin leiriolosuhteissa, tyyppi kolmonen on arvokas mutta ehdottomasti hupaisimpia ovat tyyppi neloset jotka nakin saatuaan aloittavat armottoman valituksen ja napinan, mutta jotka kuitenkin lopulta hoitavat hommansa joskus yliampuvallakin tarmolla..

Mukavat muistot inttiajasta jäi. Syksyllä lomareissun yhteydessä piti käydä Hiukkavaaran (R.I.P) "raunioilla" katsastamassa vanhat taistelupaikat. Ruokalassa oli kirpputori, 1.jk:ssa joitain pikku yrityksiä ja muissakin kasarmeissa jotain tomintaa. Haikea olo tuli, snif.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hartiapankki kirjoitti:
Kahdeksassa kuukaudessa (1/97 PohPr) huomasi ainakin sen, että varusmiehiä on neljää eri tyyppiä:
-tyyppi 1: Hiljainen ja laiska
-tyyppi 2: Suupaltti valittaja ja laiska
-tyyppi 3: Hiljainen ja tekee hommansa
-tyyppi 4: Suupaltti valittaja joka tekee hommansa

Joo, itsekin voin allekirjoittaa kyllä tuon.

Itse olin armeijassa valitettavasti tyyppi 1. Luonteeltani olen suht hiljainen normaaleissakin oloissa,mutta armeija ei jaksanut kiinnostaa, joten olin laiska.

Työelämässä pyrin olemaan taas tyyppi 3 ja vielä painottamalla tekee hyvin ja nopeasti hommansa. Tästä huomaa, että armeija ei napannut meikäläistä lainkaan.
 

Kraztog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Ac Milan,ManU,KuPS, Penguins
Intin suurin ongelma oli minusta kapiaisten huono taso ja saman asian miljoonaan kertaan toistamisen.Kun sadannen kerran tykin laittoi asemiin ja raahasi ne saatanan painavat ammuslaatikot tykille,niin rupesi tuntumaan tylsältä.
Koulutusta voisi monipuollistaa paljon,(en tiedä millainen armeija on nyt 180 päivällä)tetsausta olisi voinut olla enemmän,samoin koulutusta erilaisiin aseisiin ja erilaisiin tilanteisiin.Loppusota oli mielenkiintoinen kun rajasissit ja helikopterit hyökkäsivät,oli yö ammuntaa ja muuta.Kolmen viikon rova oli sitten perseestä,samoin kertausharjoitukset.
Kokonaisuutena intti oli kokemus jonka muistaa aina,suosittelen kaikille joilla pälli kestää.Loistava psyykkinen testi,paineensietoa testataan.
 

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Tietääkö kukaan vapaaehtoisena hakemisesta? Itselläni olisi kutsunnat vasta ensi syksynä, mutta kirjoitan jo keväällä pois lukiosta eikä intin takia viitsi pitää välivuotta opiskelusta. Tarkoitus olisi hakea kesäksi -07 tai tammikuuksi -08.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Maglor kirjoitti:
Tietääkö kukaan vapaaehtoisena hakemisesta? Itselläni olisi kutsunnat vasta ensi syksynä, mutta kirjoitan jo keväällä pois lukiosta eikä intin takia viitsi pitää välivuotta opiskelusta. Tarkoitus olisi hakea kesäksi -07 tai tammikuuksi -08.

Muuta en osaa sanoa tuohon ihan lonkalta kuin sen, että alaikäisenä ei nykyään enää pääse. Isoveli pääsi vuonna -92 vielä.

KymItR II/00 Hamina 9kk lääkintämies, näremittari ja kineskone kun kaiken maailman RUK:n leireillä piti koko ajan olla kökkimässä. 14 kinestä muistaakseni ja varsinaisista palveluspäivistä enemmän olin näreessä kuin kassulla, mutta toisaalta aikakin meni varmasti nopeammin. Jälkikäteen ihan hyvät muistot kokonaisuutena.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vapautuksen sain.
Sairastuin epilepsiaan 18 vuotiaana, ja ensimmäisistä kutsunnoista tulikin pari vuotta lykkyä, jotta voitiin katsella mihin suuntaan tauti kehittyy. Seuraavaksi kutsuntoihin vähän yli kaksikymppisenä, ja mieliala vähän sellainen nyt tai ei koskaan. Noh. Lääkitystä oli juuri vaihdettu voimakkaampaan, ja kutsunnoissa sitten ehdoteltiin sellaista, josko tutkittaisiin pari vuotta miten lääkkeet alkavat vaikuttaa..... Siis perkele joskus 25-vuotiaana inttiin. Esitinkin vastalauseeni, ja kerroin tahtovani palvelukseen mahdollisimman nopeasti, tai sitten haluavani vapautuksen.

Sain sitten jälkimmäisen, mutta kieltämättä joskus harmittaa ettei minua tuohon laitokseen ikinä huolittu.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Heinäkuussa 2007 Sodankylän jääkäriprikaatiin.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
irGGu kirjoitti:
Hakupaperit armeijaan lähetin jo jokin aika sitten, nyt vain odotellaan mitä seuraavaksi tapahtuu. Toivottavasti mahdollisimman pian tulee tietoa siitä milloin sinne pääsee, ja toivottavasti tuo palvelukseen astuminen tapahtuisi myös kohtalaisen nopeasti.

Ensimmäistä kertaa elämäni aikana tein päätöksen josta olin täysin varma jo etukäteen.

Jostain vanhoista teksteistä muistelen, että olet nainen ja toki jos tuon tekstin ymmärtää edes osittain oikein niin se selventää sitä seikkaa hiukan lisää. En sano, että naisille olisi jotenkin hyväksi käydä armeija. Ei toki, mutta varmasti näet suomalaisen miehen sielunmaiseman sen jälkeen ehkä hiukan eri tavalla. Toisaalta taas naiseen, joka on käynyt armeijan, suhtaudutaan vähän eri tavalla, jos vaikka jossain baarikeskustelussa tulee esille tällainen seikka. Ei välttämättä huonona pointtina, mutta erilaisena.
 

scholl

Jäsen
Tosiaan naiset pääsevät nykyään armeijaan. Tai ovat päässeet kai jo pari vuotta. Toista se oli silloin 90-l alkupuolella. Itse olen kyllä kääntänyt kelkkani tuon asian suhteen ja sanoisin, että kieltäisin naisilta pääsyn armeijaan.

Tekisin kyllä muitakin muutoksia tuohon palvelusjärjestelmään. Pitäisi pyrkiä ottamaan hieman paremmin huomioon miesten osaaminen. En nyt tarkoita urheilujoukkoja, vaan sitä kun sotiminen on muuttunut high tech suuntaan niin katsotaan, että jos mies on teekkari tai kauppatieteilijä tai joku muu niin sen mukaan sijoitetaan palvelukseen. Intti saa enemmän miehestä irti ja mies viihtyy paremmin intissä.

Sivaritouhun lopettaisin kokonaan. Tekisin niistä armeijan parissa olevia aseettomia tyyppiä. Siis jotka järjestävät esim. siviilikriisinhallinnan toimia jne. Nykyinen systeemi pitäisi sillä puolella ajaa kokonaan alas ja laittaa heidät puolustusministerin alaisuuteen ja armeijan kasarmeihin. Jos joku ei suostu niin laitettakoon sitten hänet hakemaan lykkäystä vuosi kerrallaan kymmenen vuoden ajan. Ja sitten vasta ulos järjestelmästä.

Niin. Itse menin A-miehenä inttiin. En koskaan valmistunut sieltä tavallaan tj 0 miehenä, vaan jalka meni säleiksi ja nykyään ollaan sitten C-porukkaa. Ja muistona se, että pitää vähän katsoa, että miten urheilee, ettei jalan kanssa tule iso ongelma. No toisaalta meneehän lätkäpelaajilla ja futareilla polvet ihan hajalle ajan kanssa, joten ei ne armeijan tapahtumat, mitkä olivat heidän vikojaan, enää niin vituta edes.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Onko kellään kokemusta sotakoiranohjaajan koulutuksesta? Itseäni kiinnostaisi kyseinen koulutus. Sen verta hyvin viihdyn eläinten parissa ja tulevaisuuden suunnitelmmisakin olisi hankkia itselleni koira kunhan elämäntilanne sen soisi. Eli kiinnostusta myös löytyisi.
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
MikGo kirjoitti:
Onko kellään kokemusta sotakoiranohjaajan koulutuksesta? Itseäni kiinnostaisi kyseinen koulutus. Sen verta hyvin viihdyn eläinten parissa ja tulevaisuuden suunnitelmmisakin olisi hankkia itselleni koira kunhan elämäntilanne sen soisi. Eli kiinnostusta myös löytyisi.

Ei omakohtaista kokemusta, mutta ne jotka meillä aikanaan Vekaralla ilmoittivat koirat intohimokseen, eivät juurikaan valittaneet. Olivat usein sotakoirakilpailuissa, metsässäkin oleilivat, mutta koiramiehille se on sellaista retkeilyä vaan. Ihan aina eivät saaneet joka yö leppoisia 10 tunnin unia (vrt.sissin n. 8h/5pv pahimmillaan).
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
TJ 35..PorPr STK PsTiedJ:n 3RJ, Kok J-Lo. Innoistuin tässä vielä jakamaan tähän astisia kokemuksia,hah!
Joo, tuonne missä olen ei naisia päästetä, sääli sinänsä. Ensinnäkin jos kerran päästetään inttiin, niin miksei joka aselajiin jos kerran tasa-arvo on, pakottaa ei saisi mutta halutessa. Tiedustelukoulutus on, RUKissa sitten panssaritiedustelua ja nyt kuulun Prikaati05 Prikaatin tiedusteluun joka lähtee ensimmäisenä matkaan normi timpoista ja menee syvyyteen linjojen taakse noin 20-~100km. Ajatuksena homma on täyttä itsemurhaa. Jos tulee rähinä, ollaan mestoilla 2 viikkoa ennen sitä, ei hyvältä näytä mutta eihän sitä tule.
Niin paljon on vituttanut ettei mitään määrää, nyt ne jo naurattaa, mutta loppusota alkaa tuossa keskiviikkona, se on paskaa jos mikä..Uni, mikä vittu se on..? Haminassa en ole käynyt, Parolassa vedettiin 15viikkoa, jokainen voi tästä vetää päätöksensä. Piiruakaan ei olla Haminan äijiä huonompia, kunto kovempi, johtajataidot aivan eri luokkaa ja tietopohja fifti-fifti..Panssareista ja niiden käytöstä tässä hommassa kaikki tieto, Haminalla ei mitään. Ei siinä, mitään. On siellä kovia äijiä, mutta jos toisessa on 700 ukkoa ja toisessa 58 niin jokainen voi ajatella kummassa saa paremman koulutuksen. Onhan se tosiaan tärkeää osata johtajan siivota ja aamutoimet vetää nopeasti, niilläkö ne napit tulee? Hah!

Älä mene metsään..
 
Viimeksi muokattu:

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sama paikka myös minulla oli ja tulee olemaan, PorPr STK. Ansiokkaasti P- kausi ja pari viikkoa AUK:sta vempassa ---> kotiin parantelemaan syyskuussa 05. Kohta koittaa maaliskuu ja Säkylä kutsuu jälleen, valtion tavoitteena saada minusta tiedustelujoukkueen lääkintä- au. (Puuha-pete olisi muuten saanut nauttia taidoistani jos kintut olisivat pysyneet kunnossa)
 

Pataprinsessa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
puuha-pete kirjoitti:
TJ 35..PorPr STK PsTiedJ:n 3RJ, Kok J-Lo. Joo, tuonne missä olen ei naisia päästetä, sääli sinänsä. Ensinnäkin jos kerran päästetään inttiin, niin miksei joka aselajiin jos kerran tasa-arvo on, pakottaa ei saisi mutta halutessa.
Juttujen mukaan ainakin kiinni komppanian päälliköstä, ettei naisilla STK:hon ole asiaa...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
puuha-pete kirjoitti:
TJ 35..PorPr STK PsTiedJ:n 3RJ, Kok J-Lo. Innoistuin tässä vielä jakamaan tähän astisia kokemuksia,hah!
Joo, tuonne missä olen ei naisia päästetä, sääli sinänsä. Ensinnäkin jos kerran päästetään inttiin, niin miksei joka aselajiin jos kerran tasa-arvo on, pakottaa ei saisi mutta halutessa. Tiedustelukoulutus on, RUKissa sitten panssaritiedustelua ja nyt kuulun Prikaati05 Prikaatin tiedusteluun joka lähtee ensimmäisenä matkaan normi timpoista ja menee syvyyteen linjojen taakse noin 20-~100km. Ajatuksena homma on täyttä itsemurhaa. Jos tulee rähinä, ollaan mestoilla 2 viikkoa ennen sitä, ei hyvältä näytä mutta eihän sitä tule.
Niin paljon on vituttanut ettei mitään määrää, nyt ne jo naurattaa, mutta loppusota alkaa tuossa keskiviikkona, se on paskaa jos mikä..Uni, mikä vittu se on..? Haminassa en ole käynyt, Parolassa vedettiin 15viikkoa, jokainen voi tästä vetää päätöksensä. Piiruakaan ei olla Haminan äijiä huonompia, kunto kovempi, johtajataidot aivan eri luokkaa ja tietopohja fifti-fifti..Panssareista ja niiden käytöstä tässä hommassa kaikki tieto, Haminalla ei mitään. Ei siinä, mitään. On siellä kovia äijiä, mutta jos toisessa on 700 ukkoa ja toisessa 58 niin jokainen voi ajatella kummassa saa paremman koulutuksen. Onhan se tosiaan tärkeää osata johtajan siivota ja aamutoimet vetää nopeasti, niilläkö ne napit tulee? Hah!

Älä mene metsään..

Aika outoa, että prikaatin tiedustelu muka ulottuisi 100km syvyyteen...yleensä se on armeijakunnan heiniä, eikä etenkään mekanisoitu kalusto missään nimessä lähde niin kauas selustaan ilman huoltoa. Sekoittanet tuon lukeman lentotiedusteluun, mikä kuuluu myös Prikaati05:n organisaatioon jossain määrin.

Heh, skidiä alemmuudentunnetta RUK:n Sissikomppaniaa kohtaan, tiedoksi toki että siellä on vain n. 100 koulutettavaa, joista 1/3 saa aselajikoulutuksensa sissilinjan puolella :)
Vähän kyllä haisee pieni alkoholikin tuossa vuodatuksessa, mutta tokihan jokainen Sissikomppaniassa siivonnut tietää, että koska sissi on sika siviilissä, pitää "kotona komppaniassa" siivota erityisen hyvin ja usein.

Itse tuli harrastettua partiotiedustelua ja panssaritiedustelua ja noin miehistön kannalta panssaritiedustelu on ainakin pelkkää vaunun perällä nukkumista verrattuna partiotiedusteluun. Johtajankin kannalta homma on aika suklaata, nukkua nyt noissa hommissa saa nukkua tasaisen vähän.

Naisia ei tiedustelu/sissijoukoissa ole yleensä sen takia, että naiset eivät yleensä fyysisesti kestä rasitusta, se on karu fakta jolla ei ole mitään tekemistä sovinismin kanssa. Kyse ei ole oikeastaan siitä, etteikö nainen voisi juosta cooperissa vaikka 3500 metriä, mutta kun selkään pistetään 30+ kiloinen rinkka, niin pelkkä ruumiinmassa/kantamus-suhde muuttuu niin epäedulliseksi, etteivät paikat pysy ehjänä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös