Ei kun täällä osa edelleen kaipailee tulevaisuuden jääkiekko kuninkaan perään, jolle omat pelaajatkin nauroivat. Elämme silti nykyhetkessä ja on helppo olla oikeassa, vaikka olisikin hetki sitten ollut väärässä. Helppoa matematiikkaa, oikein laskettua ja voitollista aina!
Kerro ihmeessä kenen tulevaisuuden kuninkaan perään osa kaipailee?
No Selinin joukkeesta myös puuttuu ykkössentteri
Seliniä puolustaessa puuttuu ykkössentteri, mutta sentteristä puhuttaessa puuttuukin vain sentteri ekaan kolmeen ketjuun. Semantiikkaako, vai argumenttien vääntämistä tarkoituksiin sopiviksi, hieman kuin puhuttaessa Santalan palkasta vs. Laakson palkasta?
Mun kirjoissa Selin ei ole mikään velho, mutta olisin valmis antamaan hänelle jatkoa, ihan vaan IFK:n surullisen valmentajahistorian takia. Kun IFK lähtee etsimään valmentajavelhoa, on tuloksena 90%:lla varmuudella
a) Huutokauppakeisarin rekvisiittaa mallia rikkinäinen käkikello, salaperäinen monalisahymy, sekava soppatykki tai yli-filosofinen teatteri-koiranruoka
b) Reality-sarjojen perushemmoja tyyliin raivohullu äitiluonto, selkävikainen juoppo, mykkä noviisi tai uskovainen punaniska,
Eli ihan turvallinen perusvalmentaja, IFK:n pelaajabudjetti ja osaava UTJ. Siinä avaimet menestykseen.
Tuo lista vetää kyllä sanattomaksi. Listaus olisi aivan hulvattoman hauska, ellei se olisi täyttä totta ja toisi melko masentavia muistoja, joille en ole vielä valmis pelkästään nauramaan..
Kyllähän tuo vikan rivin kombo saattaisi olla ihan toimiva. Itse en ole vieläkään täysin vakuuttunut Selin-Pikkaraisesta, etenkään kun en ole päässyt vielä CHL-pelejä lukuunottamatta tämän kauden matseja näkemään, mutta CHL-pelien, liigapelien raporttien ja maalikoosteiden perusteella on ollut paljon uusia elementtejä, nopeita kääntöjä, pistosyöttöjä ja vaihtelevuutta. En siis pistäisi pahakseni, jos tuo kaksikko jatkaa.
Jatkaa Selin vielä kolmannen kauden tai ei, niin kuka on Selinin jatkaja?
Pennanen 2019
Kivi 2019
Tuokkola 2019
Manner 2020
Virta 2020
Nieminen 2021
Lehterä 2019
Kotkaniemi 2019
Tuossa on kyllä useampi sellainen nimi jota en missään nimessä haluisi nähdä IFK:ssa. Esim. Lehterä, Kotkaniemi, Nieminen, Tuokkola ja Virta. Eri syistä tosin.
Jarno Pikkarainen olisi luonnollinen jatkumo Selinin aikakaudelle.
Minulle ei ole oikein selvinnyt mikä Selinin kontribuutio oikeastaan on, jos Pikkarainen on se pelisysteemivelho? Mutta sen osalta tottakai Pikkarainen olisi luonnollinen jatkumo.
Itse liputan edelleen ties kuinka monetta vuotta Ville Peltosen (tai Toni Söderholmin) puolesta. Voi olla että heitä täytyy jonkun aikaa odottaa, mutta juuri nyt ei näytä olevan mitään hätää edes miettiä asiaa, kun nykyvalmennus tuntuu hoitavan hommat asiallisesti.
Olin aika skeptinen viime kauden jälkeen, että tuleeko sinne pelitapaan mitään uutta ja mullistavaa vai onko teemana sama tiivis viisikkopuolustus, mutta jos ja kun sinne nyt rakennetaan modernia nopeata hyökkäyspeliä muun lisäksi, ei nykyisessä (tai pelkässä Pikkaraisessa) ole/olisi valittamista.