Olen positiivisesti yllättynyt Selinistä ja täytyy myöntää, että joudun kääntämään rotsini. Olin aivan varma, että mies olisi petu vol. 2, mutta olin väärässä. Hän näyttää vittumaiselta porilaiselta hitsaajalta ja hänen aisaparinsa näyttää semisti juopolta, mutta ulkonäkö pettää. Uskon, että miesten keskinäinen yhteistyö toimii hyvin. Ensinnäkin asustelevat molemmat Turun seudulla, joten voivat käyttää niitä matkoja hyödyksi ja käydä läpi valmennuksellisia asioita. Toiseksi miesten persoonat voivat täydentää toisiaan, mikä on hyvä asia. Niinhän se oli Erkalla ja Ramillakin.
Joukkue oli joukkuehengeltään lopulta erinomainen, mistä sulka hattuun valmennukselle ja johtaville pelaajille. Syksyllä tuntui, ettei johtavia pelaajiakaan ole, mutta heitä löytyi kauden aikana. Erityisesti Lennu petrasi paljon ja hän oli kapteenin C:n arvoinen. Erkka nosti viime viikolla Hesarissa esille tuon johtavien pelaajien merkityksen ja allekirjoitan sen täysin. Ne viimeiset prosentit tulevat sieltä.
Muutama edellinen vuosi joukkue on ollut sellainen, että siellä on ollut muutamia hemmetin hyvin pelanneita pelaajia, mutta samalla myöskin rajusti alisuorittaneita yksilöitä. Nyt alisuorittajia ei kovinkaan paljon ollut. Toki esim. Partanen, mutta hän vaihtoikin sitten maisemaa. Tästä myös valmennukselle kredittiä. Ehkä osin menestys tuli siitä rajusta alkusyksystä. Kun ollaan pohjalla, on jokainen peli kuin pleijaripeli. Silloin voi joko yrittää tai luovuttaa. Jätkät yrittivät ja kun onnistumisia alkoi tulla, niin se kantoi eteenpäin. Veskareilla on iso rooli tässä. Engren piti jengiä pystyssä pitkään runkosarjassa ja Lankinen nyt keväällä. Antoivat tavallaan joukkueelle mahdollisuuden.
Suurin kysymysmerkki on se, kuinka Selin tulee toimeen, jos ei olisi ihan näin duunarijengi. Haluaisin nähdä joukkueessa parempia pelaajia, mutta jos heitä tulee, niin meneekö homma perseelleen. Ottaa päähän kyllä tuo, että kun jengi ei ole tuota parempi, niin on sinniteltävä mukana sen sijaan, että dominoitaisiin. Siinä mielessä Selinissä on papereissani yhä sellaista petumaisuutta tai ainakin peturiski on olemassa. Jännä nyt nähdä, millaisia pelaajia ensi kaudeksi hankitaan.
Selin on joka tapauksessa paljon parempi valmentaja kuin luulin.