Okei!
Sanoit, että ”vastaava” iPhone maksaisi 1300€, niin ei asia niin yksinkertainen ole. Tottahan on, että iPhonella ei noin isoja näyttöjä ole lukuunottamatta Pro maxeja. Jos näytön koko on ainoa kriteeri niin sittenhän asia näin tietysti on, mutta tottakai täytyy huomioida mitä muuta sillä rahalla saa (ylihintaisia ovat Applen tuotteet, en sitä kiellä missään nimessä).
Mutta jos otetaan vaikka iPhone X. Näyttö ei yhtä iso ole, mutta ”vain” tuuman pienempi. Siinähän puhutaan jo ihan eri luokan puhelimesta kuin Oneplus 7T. Sitähän ei enää valmisteta, mutta esim. Swappielta saa tosi hyvään hintaan (~500€) takuullisia laitteita isolla 256gb muistilla. Löytyy pikalataus, langaton lataus (toisin kuin Oneplussassa), näyttö parempi (tosin ei ole 90hz), kamera valovuoden edellä, IP67 jne.
Tarkoitus ei ole kehua iPhonea mutta reilu vertailu olisi paikallaan. Kukin tietysti valkkaa sen mikä itselle on paras kuten sinulle juuri tuo puhelin!
Joo mulla on varmaan eri speksit kuin "tavallisella" käyttäjällä. Tuuma on aika iso ero puhelimen näytössä, vähän kuin telkkarissa 55" vs. 65" + iPhonessa valtava notch. Ok siinä on face ID, mutta 7T sormenjälkilukijakin toimii moitteettomasti, samoin iPhone 8:n touch ID.
Kameraa käytän erittäin vähän ja olen ollut tyytyväinen 7T:n kuviin ja videoihin.
Olen myös siinä uskossa, että 7T on myös vesitiivis siitä huolimatta, ettei virallista luokitusta ole.
7T:n mukana tulii 30W pikalaturi ja suojakuori mukana myyntipakkauksessa. Uusimmassa iPnonessa ei mitään laturia ja vanhemmissa se 5W-laturi, jolla toki tuon iPhone 8:n pienen akun saa ladattua muutamassa tunnissa.
Tuo iPhone X on kolme vuotta vanha malli, joten en ymmärrä mitä järkeä siitä on maksaa 500€ käytettynä, tai millä tavalla se on ihan eri luokan puhelin? Tämä 7T maksoi keväällä 499€ poistomyynnissä ja on nyt tasan vuoden vanha malli. Nyt OP8 irtoaa samaan hintaan ja uusi 8T on 599€. Näihinkin luvataa nykyään 3v softapäivityksiä.
Tykkäsin aikanaan varhaisemmista iPhone malleista, kun ne olivat parhaita puhelimia. Helkkarin laadukkaita ja toimivia puhelimia. Nyt kun on tottunut Androidia käyttämään, tuo iOS tuntuu kankealta ja vaikealta käyttää. Mutta ei tästä tämän enempää. Mielipide- ja tottumuskysymyksiähän nämä ovat.