Wilderness
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Mun tietääkseni ja oman kokemuksen perusteella tuo Estetty tulee silloin, kun soittaja soittaa tuntemattomasta numerosta. Näin ainakin Iphone 3G, 4 ja 4S ovat tehneet
Eli eli, tossa toissa viikonloppuna mulle soitettiin ja näytölle pamahti nimenä ihmeellisesti "Estetty". En ole yhtäkään puhelinnumeroa estänyt...
Tämä ei ole niinkään ongelma, mutta mistä tämä johtuu? Tämä on nyt käynyt kaksi kertaa ja muuten näkyy aina nimi, joka soittaa. Salainen numero, ei voi olla puhelinmyyjä ja heillä vissiin näkyy numerotkin. Ja ei kai ne tähän aikaan soittele, vai?
Auttakaa ja pelastakaa, jos tuon pystyy ratkaisemaan!
Mun tietääkseni ja oman kokemuksen perusteella tuo Estetty tulee silloin, kun soittaja soittaa tuntemattomasta numerosta. Näin ainakin Iphone 3G, 4 ja 4S ovat tehneet
Mitä mieltä porukka on? Vieläkö Apple nousee ja haistattaa Nokialle, Samsungille ja HTC:lle pitkät?
Älypuhelinbisnes on nykyään niin kilpailtua, että en usko Applen markkinaosuuksissa tulevan suuria muutoksia ylöspäin ilman todella merkittäviä innovaatioita. Myyntimäärät varmaankin kasvavat edelleen, ja katteet ovat kohdillaan, mutta todennäköisesti isommat nousut tulee mahdollisilta uusilta tuotesegmenteiltä (TV, älykellot), jos sieltäkään.Mitä mieltä porukka on? Vieläkö Apple nousee ja haistattaa Nokialle, Samsungille ja HTC:lle pitkät?
Apple tekee nykyisellä sapluunalllaan niin paljon rahaa, että se ei ota yhtään riskejä, ettei rahantekokone saa hikkaa. Muistuttaa siis Nokiaa v. 2005-2007. Veikkaan, että joku kaulimella litistetty 4,7 tuuman iPhone tulee Cook-uunista ulos 10. syyskuuta, samoin muovinen n. 4 tuuman halpa-iPhone ja muutama iPad-laite, joille sama käsittely kuin puhelimelle. Haukotus perään.
Mielestäni halpis-iPhone on pitkällä tähtäimellä riski, sillä se todennäköisesti tekee hallaa Applen brändille.
Tällä hetkellähän IPhonet ovat olleet just sellaisia sopivia puhelimia, nimenomaan puhelimia. Samsungin ja HTC:n uusimmat puhelimet alkavat olla mun makuun liian suuria, eikä niitä enää oikein puhelimeksi voi laskea. 4,5" näyttö on suurin piirtein se vedenjakaja itselle, että sitä isompaa ei oikein tarvitsisi olla.
Toivoisin, että uusi IPhone olisi just tuollainen 4,3" - 4,5" näytöllä varustettu lituska, josta löytyisi kuitenkin suorituskykyäkin. Hinta näissä se ongelma aina tahtoo olla, kun "samanveikkaisen" kilpailijan saa puolet halvemmalla.
Siis eikös tuollainen normaali kuluttajasuoja ole kaksi vuotta ja käsittääkseni Applekin on tähän EU-alueella taipunut. Jotenkin laskeskelin tuosta, että alle kaksi vuotta on ostostä tällä hetkellä.
Itse odotan mielenkiinnolla tuota 5S:n julkaisua, mutta vaikea sanoa yleisesti noista Applen luomuksista, kun en ole koskaan moista omistanut. Tällä hetkellä kuitenkin vakavasti mielessäni olisi seuraavaksi ostaa sellainen.Aina kun avaa tän ketjun niin pelottaa minkälaista settiä tänne on taas heitetty. Kun Apple julkaisee uuden iPhonen ja samalla iOS seiskan niin iPhone tulee muuttumaan merkittävästi. iOS 7 on oikeasti _suuri_ parannus vanhaan verrattuna. Tässä kesän beta versioita käyttäessä on tottunut tähän uuteen ilmeeseen ja on kyllä paljon järkevämpi ja joka tavalla parempi kun 6 versio. Ja musta tuntuu, että suurin osa ei tajua sitä kuinka iso ero iPhone 4(s):n ja 5:sen välillä on. Pitäisitte niitä edes kädessä yhtä aikaa niin tajuaisitte että ne tuntuukin erilaisilta. Ja ne jotka valittaa, että näyttää samalta niin tottakai se yleisilme on sama. Miksi muuttaa parasta?
Dougie, vaikutat tietävän näistä Applen puhelimista mukavasti, niin osaatko perustella, miksi minun esimerkiksi kannattaa maksaa 800 euroa IPhonesta, kun saan 400-450 eurolla todella paljon kehutun Nokia Lumia 920/925-luurin?
Juuri noin, eli kannattaa kyllä vielä tarkistaa kuluttajaneuvonnan kanta ja käydä uudelleen tarjoamassa vaihtoon.
iPhonen taitaa kyllä saada vajaalla 700€:lla. On toki törkeä hinta jos vertaa Nokian lippulaivoihin, mutta on siinä sitten toimivammat softat ja käyttis muutenkin monessa tilanteessa ja on paremman kokoinen noin niinkuin taskussa. Jokainen voi sitten itse päätellä mistä haluaa maksaa. Itselläni on ollut viimeisen parin vuoden aikana iPhone 4S, Lumia 800, Samsung Galaxy SIII, Lumia 920 ja LG Nexus 4. Sanoisin kyllä noista, että vähiten päänvaivaa on aiheuttanut iPhone.
Dougie, vaikutat tietävän näistä Applen puhelimista mukavasti, niin osaatko perustella, miksi minun esimerkiksi kannattaa maksaa 800 euroa IPhonesta, kun saan 400-450 eurolla todella paljon kehutun Nokia Lumia 920/925-luurin?
Kiitokset molemmille vinkeistä, pitääpä ryhtyä toimiin.
Nämä ovat hyvin henkilökohtaisia asioita, enkä halua väittää sinua likaiseksi valehtelijaksi. Omat kokemukseni ovat kuitenkin kolmen vuoden MacBook Pron työkäytön jälkeen täynnä tismalleen päinvastaisia tuntemuksia. OS X:n kanssa saa yhä opetella miten joku tietty (lähes) jokapäiväinen asia tehdään, koska turhan moni toiminto on käyttöliittymänsä puolesta kaikkea muuta kuin intuitiivinen.Minulle taas on juhlaa, kun vuoteen ei ole tarvinnut ajatella pätkääkään koneen tekniikkaa vaan tehdä hommia ja kaikki toimii eleettömän varmasti. Photoshopin suodattimet toimivat ripeasti ja muutenkin ei mitään isompaa lagaamista ilmene. Ja käytön loogisuus sekä helppous jaksavat vieläkin ihastuttaa. Enkä ole asentanut yhtään kolmannen osapuolen apuohjelmaa. Ei ole ollut tarvetta.
Finder on tosiaan OSX:n murheenkryyni, ja saanut viime vuosien varrella yllättävän vähän rakkautta Applelta. Toki ne kansiotkin saa listattua ensimmäisenä, jos haluaa nähdä vähän vaivaa (linkki ohjeeseen): Force Your Mac to Sort Folders on Top of Files (Windows Style) , ja monet asiat saa viilattua kuntoon myös defaults-komennolla, mutta silloin tällöin kyllä kaipaisi että käyttöliittymä itsessään tarjoaisi hieman enemmän asetusvaihtoehtoja.Viimeisin esimerkki oli se, että OS X:ssä ei ole mahdollista listata Finderissa tiedostolistaa siten, että hakemistot olisivat järjestettynä listan alkuun omana ryhmänään. Sitten kun pitää navigoida vähän syvemmälle hakemistopolussa - kuten työhommissani aika monesti joudun - on jatkuvasti etsittävä seuraavaa hakemistoa tiedostojen seasta skrollaamalla finderin näkymää alas päin.