Suomessahan ei pitäisi periaatteessa enää periä Virtasen ikäisistä pelaajista minkäänlaisia korvauksia, kun hän siirtyy Suomessa sopimuksen päättymisen jälkeen toiseen seuraan. Vaan tiettävästi tämä homma toimii yhä Bosman-aikanakin. Ainakin näin olen ymmärtänyt tämänkin palstan fiksumpien kirjoittajien kautta.tzoni kirjoitti:Voisko joku kertoo enemmän näistä hys-hys-oikeuksista. Mikä estää tätä vaihtokauppa jos se on tullakseen?
Huerzo kirjoitti:Suomessahan ei pitäisi periaatteessa enää periä Virtasen ikäisistä pelaajista minkäänlaisia korvauksia, kun hän siirtyy Suomessa sopimuksen päättymisen jälkeen toiseen seuraan. Vaan tiettävästi tämä homma toimii yhä Bosman-aikanakin. Ainakin näin olen ymmärtänyt tämänkin palstan fiksumpien kirjoittajien kautta.
Eli jos Virtanen palaa Suomeen, niin uuden seuran pitää todennäköisesti maksaa rahallinen korvaus, jotta Virtanen voisi kantaa SM-liigassa jonkun muun seuran paitaa kuin JYPin. Tarkoista summista ei ole tietoa, mutta kokoluokka on kymmeniätuhansia euroja. Siis JYP tätä siirtoa ei voi estää, kunhan pelaajaoikeuksien siirrosta päästään yksimielisyyteen kahden liigajoukkueen välillä...
tummasaari kirjoitti:Mutta edelleenkään en pysty näkemään häntä maalintekijänä. Hänen laukauksensa ovat kerta kaikkiaan liian kesyjä ja hän pääsee hädin tuskin maalipaikkoihin.
Käänsin tämän kommenttisi tälle ruotsalaiselle ja hän halusi vastata siihen:FourForty kirjoitti:Jos Virtanen on hankittu Skellefteåån maalintekijäksi, niin väärän miehen ovat hankkineet. Ei Virtasen laukaus ole mikään ihmeellinen, vaan hänen vahvuuksiaan ovat loistavat syötöt sekä harhautukset.
rosswell kirjoitti:Tervetuloa JYPiin mun puolesta! Mutta huhuja olen jo kuullut että Bluesissa ja TPS:ssä oltaisiin kiinnostuneita ainakin. Uskoisin, että ottajia kyllä on, mutta uskon myös että Antti tarvii ison roolin onnistuakseen.
Takapassi kirjoitti:Niin, tässä nyt on pikkuisen kaksipiippuinen juttu, se viime kaudella valtaosan kautta surffaillut Virtanen ei minusta ole kyllä mikään oikea vahvistus joukkueelle kun otetaan huomioon että peliä tekeviä kavereita kyllä löytyy Filppulan, Vänttisen, Männikön ja miksei Tenkasenkin muodossa. Toisaalta parhaimmillaan Virtanen on vaarallinen hetkestä toiseen hyökkäyspäässä ja pystyy tekemään henkilökohtaisia ratkaisuja.
Tepi#45 kirjoitti:Taitoa miehellä kyllä on mutta näkisin että ennemmin sekin raha käytettäisiin fyysiseen voimahyökkääjään joka tuo voimaa myös maalinedus pelaamiseen ja tekee siitä tarvittavia räkämaaleja ja omaisi myös maalintekijän vaistot. Antista en näe apua tähän.
FourForty kirjoitti:Tämä pitää kyllä paikkansa, mutta pahoin pelkään, että vaihtoehdot ovat Virtasen hankinta tai sitten se, ettei joukkueeseen tule ketään. Olen jotenkin hyvin skeptinen sen suhteen, että ulkopuolelta vielä tulisi joku voimahyökkääjä.
Tosin Niemen, Louhivaaran ja Kangasniemen tervehtyminen voi näkyä joukkueen pelissä yllättävänkin paljon. Etukäteen ajatellen joukkueen viidestä fyysisimmästä pelaajasta kaksi on ollut pitkään sairastuvalla, joten ei tämän kauden joukkueen ilme kuitenkaan ole noin epäfyysinen kuin viime viikkoina on näyttänyt.
Tepi#45 kirjoitti:Meidän fyysisin ase hyvä jos mahtuu olemaan 13 hyökkääjä ja miten käy sitten kun Ossi ja Niemi palaa?
Takapassi kirjoitti:Tätä minäkin pelkään, toki Louhivaaran paikka nyt on takuuvarmasti pelaavassa kokoonpanossa ja uskon Niemenkin tarjoavan sellaista taitoa jota joukkue tarvitsee, mutta kukas sitten tarjoaa sellaista taitoa jota Rahikainen pystyy tarjoamaan? Pystyykö Samuli Piiroinen olemaan tällä hetkellä enemmän avuksi joukkueelle kuin Rahikainen? Alanen? Sipiläinen? Ei? (No okei, ei ehkä oteta Sipiläistä vielä tuohon listaan vaikka onkin vähän järjetön kohteltaja, on tehnyt sentään muutaman pisteenkin)
Huerzo kirjoitti:Ei tule JYPiin, siitä lyön muutaman kympin vetoa. TPS on vaihtoehdoista kaikkein todennäköisin.
Ei ole "Jortikan näköinen" pelaaja tuo Virtanen. Eli jos Jortsulta kysytään, niin vastaus on tyly mutta töykeä.Kirveellä töitä kirjoitti:Tuskin menee Tepsiinkään, niillä alkaa olla pelimerkit luultavasti vähissä kun ovat näemmä päättäneet vaihtaa joukkueen valmentajan sijasta.
Pystytkö kertomaan lisää näistä huhuista? Mites sitten nää hys hys-oikeudet? Rupeeko JYP laittamaan kapulaa rattaisiin jos miestä viedään muihin liiga seuroihin?rosswell kirjoitti:Tervetuloa JYPiin mun puolesta! Mutta huhuja olen jo kuullut että Bluesissa ja TPS:ssä oltaisiin kiinnostuneita ainakin. Uskoisin, että ottajia kyllä on, mutta uskon myös että Antti tarvii ison roolin onnistuakseen.
Huerzo kirjoitti:Ei tule JYPiin, siitä lyön muutaman kympin vetoa. TPS on vaihtoehdoista kaikkein todennäköisin.
Ja käyttöäkään meillä ei ole, jollei kokoonpanosta raivata pois useampaa kaveria. Antaa nykyisen hyökkääjistön näyttää (vielä) mihin ne pystyvät...