Antti Törmänen HIFK:n valmentajaksi 2014–2017

  • 562 865
  • 2 088

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Kyllähän homma lähti menemään reisille siinä vaiheessa, kun organisaatiossa ryhdyttiin ylimielisiksi ja päätettiin korvata hyvää työtä tehnyt KJ enemmän HIFK:n näköisellä valmentajalla Petri Matikaisella. Itse kelailen niin, että jos oltaisiin menty KJ:lla vielä se yksi kausi, niin oltaisiin kausien 98-99 tavoin pelattu kaksi perättäistä kautta finaaleissa ja oltaisiin mahdollisesti tuplamestareita. Ei myöskään oltaisi nähty seuraavan kolmen kauden aikaisia nöyryytyksiä.

Sen enempää HIFK-organisaatiota puolustelematta, koska sitä organisaatio ei ole ansainnut, on pakko kysyä; Onko sinulla varma tieto, että KJ olisi ollut valmis jatkamaan Stadissa vielä neljännen kauden? Ei muuten, mutta aika usein me HIFK-fanit ollaan niin vitun ylimielistä sakkia, että oletetaan kaikkien olevan halukkaita pelaamaan ja valmentamaan meillä just niin pitkään kuin tämä semiammattilaisorganisaatio sen vaan sallii.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen enempää HIFK-organisaatiota puolustelematta, koska sitä organisaatio ei ole ansainnut, on pakko kysyä; Onko sinulla varma tieto, että KJ olisi ollut valmis jatkamaan Stadissa vielä neljännen kauden?

KJ:n kanssa sovittiin, että palataan sopimusasioihin ekalla maajoukkuetauolla... Oli varmasti mukava lukea heti syksyllä, että Matikaisen kanssa on tehty sopimus.

Ja kun asiasta nyt puhutaan, niin sanottakoon, että Kojo ei missään nimessä pitänyt jatkoa mahdottomana. Asioissa ei kuitenkaan koskaan päästy niin pitkälle, kun Matikaisen kanssa tehtiin sopimus jo hyvin varhaisessa vaiheessa.

Mä en koskaan, ikinä, milloinkaan anna Petri Matikaiselle anteeksi sitä, miten hän kohteli Kimiä. Kaksinaamainen paskanpuhuja, joka tiesi, että Kimillä oli iso loukkaantuminen taustalla. "Mut hei, ei se mitään, annetaan ajan kulua". Paskan vitut. Kimi ei saanut koskaan kunnon mahdollisuutta edes. Petri Matikaisen toiminta ja hänen aikansa on HIFK:lle kaikin puolin todellinen häpeäpilkku. Aina ei natsaa, edes omien pelaajien kanssa, mutta kun HIFK niin mielellään korostaa tätä Perhe-teemaa, niin tolla tavalla ei perheessä toimita.

Törmäsen suurin haaste on se, kuten muuten monen muunkin HIFK:ssa valmentaneen koutsin, että hän saa joukkueen aidosti käsittämään, että pahin vastustaja on joukkue itse. HIFK vie tämän ihan uudelle tasolle ja henkinen vireys on meillä jopa pelikirjaa tärkeämpää. Onko Törmäsen ballsit riittävän isot tähän? En usko, mutta olen mielelläni väärässä ja Törmänen virittää joukkueen huikeeseen lentoon.
 
Viimeksi muokattu:

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Sen enempää HIFK-organisaatiota puolustelematta, koska sitä organisaatio ei ole ansainnut, on pakko kysyä; Onko sinulla varma tieto, että KJ olisi ollut valmis jatkamaan Stadissa vielä neljännen kauden? Ei muuten, mutta aika usein me HIFK-fanit ollaan niin vitun ylimielistä sakkia, että oletetaan kaikkien olevan halukkaita pelaamaan ja valmentamaan meillä just niin pitkään kuin tämä semiammattilaisorganisaatio sen vaan sallii.

Ei ole. Mutta miksi KJ olisi lähtenyt HIFK:sta valmentamaan Pelicansia ellei olisi lopulta saanut KHL-diiliä?
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Ei ole. Mutta miksi KJ olisi lähtenyt HIFK:sta valmentamaan Pelicansia ellei olisi lopulta saanut KHL-diiliä?

Ihan vaikka vaan sen vuoksi, että koki saavuttaneensa HIFK:ssa kaiken mahdollisen. Tai ehkä hän koki Pelicansin mielekkäämpänä haasteena. Nuo nyt tulevat ensimmäisinä perusteina mieleen. Ei mulla ole tästä kuviosta mitään tietoa, mutta ei se aina niin mene, että HIFK päättää, että yhteistyö ei jatketa. Välillä vaan voi käydä niin, että joku ei enää ole kiinnostunut työskentelemään HIFK:ssa.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Ihan vaikka vaan sen vuoksi, että koki saavuttaneensa HIFK:ssa kaiken mahdollisen. Tai ehkä hän koki Pelicansin mielekkäämpänä haasteena. Nuo nyt tulevat ensimmäisinä perusteina mieleen. Ei mulla ole tästä kuviosta mitään tietoa, mutta ei se aina niin mene, että HIFK päättää, että yhteistyö ei jatketa. Välillä vaan voi käydä niin, että joku ei enää ole kiinnostunut työskentelemään HIFK:ssa.

Jaa siis siinä vaiheessa, kun syksyllä 2010 ei ollut saavuttanut vielä mitään HIFK:n paidassa ja projekti oli täysin kesken? Tieto Matikaisen tulevasta diilistä vuoti julkisuuteen varsin varhaisessa vaiheessa syksyllä 2010.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Jaa siis siinä vaiheessa, kun syksyllä 2010 ei ollut saavuttanut vielä mitään HIFK:n paidassa ja projekti oli täysin kesken? Tieto Matikaisen tulevasta diilistä vuoti julkisuuteen varsin varhaisessa vaiheessa syksyllä 2010.

Niin, vaikka siinä vaiheessa. Turhaan sinä minulta niitä syitä tivaat, minä kyllä voin niitä pähkäillä, mutta ei se silti sitä faktaa muuta, että minulla ei ole mitään hajua KJ:n haluista jatkaa HIFK:ssa kaudella 2011-2012. Koita nyt hyvä ystävä ymmärtää, että mun ainoa pointti on se, että kaikki ei aina ole HIFK:n käsissä. On ihan hyvin mahdollista, että KJ on ilmoittanut Nyballe, että ei tämä teidän rantaruotsalainen homoporukka enää kiinnosta, mä muutan Chicagoon. Kaikki ei aina ole HIFK:n käsissä, vaikka me ylimieliset HIFK-fanit tykätäänkin ajatella, että HIFK on kaikille se juttu.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Niin, vaikka siinä vaiheessa. Turhaan sinä minulta niitä syitä tivaat, minä kyllä voin niitä pähkäillä, mutta ei se silti sitä faktaa muuta, että minulla ei ole mitään hajua KJ:n haluista jatkaa HIFK:ssa kaudella 2011-2012. Koita nyt hyvä ystävä ymmärtää, että mun ainoa pointti on se, että kaikki ei aina ole HIFK:n käsissä. On ihan hyvin mahdollista, että KJ on ilmoittanut Nyballe, että ei tämä teidän rantaruotsalainen homoporukka enää kiinnosta, mä muutan Chicagoon. Kaikki ei aina ole HIFK:n käsissä, vaikka me ylimieliset HIFK-fanit tykätäänkin ajatella, että HIFK on kaikille se juttu.

Ok, point taken. Ei jaksa vääntää asiasta enempää.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puuttumatta kenenkään pelaajan otteisiin tällä hetkellä, onko tietoa millainen yksittäisen pelaajan kehittäjä Stögö on? Tarkoitan lähinnä sitä että kuuluuko se millään tavalla äijän valmennusmetodeihin, onnistumisesta on hankalaa puhua tällä hetkellä, kun peli on mitä on roiskismista.
Jotkut valmentajat nykyään kehittävät peliä nimenomaan yksilöt edellä, toiset taas on enemmän pelikirja-hemmoja, mihin kategoriaan Törmänen tässä katsannossa osuu?
 

Viivapelote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole mitään tietoa Törmäsen valmennusmetodeista, mutta onhan tuossa joukkueessa kuitenkin pelaajia, jotka ovat ottaneet kehitysaskeleita viime kaudesta. En nyt tiedä voiko laittaa puhtaasti Stögön piikkiin, mutta Ikonen, Taipalus, Nykopp ja Auvitu kuitenkin menneet eteenpäin. Alkukaudesta näytti siltä, että yksilöitä kehitettäisiin ja junnuille tai "junnuille" löytyi peliaikaa. Kun täällä nyt on vuoron perään haukuttu pelikirjan riittämättömyydestä niin annan vaihteeksi kehuja Törmäselle, että Jasse Ikosesta on tehty hetkessä liigapelaaja. En itse ainakaan nähnyt minkäänlaista potenttiaalia viime kaudella.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tosi huono homma, että Stögön pesti jatkuu ensikaudella myös. Tollaseen pistekeskiarvoon (millä jengi on viimeiset pari kuukautta vetänyt) olisi varmaan joukkue pystynyt ihan ilman valmentajaakin. Mitäs uutta me kaudella 2015-16 nähdään, kun koutsi on sama, ja pelaajat isolta osin samoja kun nytkin.

Voittoja tuonut hybridi on muuttunut roiskimisen ja virkamieskiekon sekoitukseen, joka on päättymässä totaaliseen mahalaskuun. Kauden tärkeimpiä pelejä mennään kevään kynnyksellä, ja IFK ottaa kahta sarjajumboa vastaan 2/6 pinnaa. Kyllähän tuo kertoo tässä vaiheessa meidän "iskukyvystä" aika paljon,
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hänhän on tosi hyvä valmentaja. Oikein tulevaisuuden lupaus. Katsokaa vaikka itse! Helvetin hyvin menee.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Tsot tsot douppi, sinähän suorastaan negailet, vaikka lapsenuskosiipi on siitä useasti täällä eri kirjoittajille ärähtänyt. "Neljä jalkaa hyvä, kaksi jalkaa paha - neljä jalkaa hyvä, kaksi jalkaa paha..." , näin sitä omaa joukkuetta tulee kannattaa (kirjoitti jo Orwell kauan sitten )
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Ja kattokaa noita pelaajia! Kaks jamppaa tuli nojailemaan Ramin ja tuomarin väliin suojellakseen johtajaansa, jottei tällä keittäisi liikaa yli ja tunnekuohussa huitaisisi tuomaria mailallaan. Eipä tommostakaan kovin usein nähdä!
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Ei ole mitään tietoa Törmäsen valmennusmetodeista, mutta onhan tuossa joukkueessa kuitenkin pelaajia, jotka ovat ottaneet kehitysaskeleita viime kaudesta. En nyt tiedä voiko laittaa puhtaasti Stögön piikkiin, mutta Ikonen, Taipalus, Nykopp ja Auvitu kuitenkin menneet eteenpäin. Alkukaudesta näytti siltä, että yksilöitä kehitettäisiin ja junnuille tai "junnuille" löytyi peliaikaa. Kun täällä nyt on vuoron perään haukuttu pelikirjan riittämättömyydestä niin annan vaihteeksi kehuja Törmäselle, että Jasse Ikosesta on tehty hetkessä liigapelaaja. En itse ainakaan nähnyt minkäänlaista potenttiaalia viime kaudella.
Stögöllä aika vähän tekemistä Ikosen kehityksen kanssa. "hetkessä liigapelaaja"→kaveri teki 12 byyriä Kalpassa jo kaudella 11-12, Auvitu on vastannu lisääntyneeseen peliaikaan parantamalla peliään, Taipalus samaten, tosin maalimäärä ei ole parantunut. Joten se tästä Stögön pelaajien kehitystyöstä tällä erää. Nämä kolme olivat ns. valmiita pelaajia tullessaan.
Goldie on jotain Stögöltä (tai Elkinsilta) oppinut, parempaa puolustuspeliä.
Nykopp on sitä vastoin kehittynyt huikeasti Stögöstä huolimatta! (sarkasmia)
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Niin, tuota Raivo-Raatoa mä vähän odotin näkeväni Liigassakin, koska sehän tiedettiin että menestystä ei tule mutta ei tullut sitten noita sirkushuvejakaan. Pettymys oli, taisi raivota vain suljettujen ovien takana äänieristetyssä kopissa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Niin, tuota Raivo-Raatoa mä vähän odotin näkeväni Liigassakin, koska sehän tiedettiin että menestystä ei tule mutta ei tullut sitten noita sirkushuvejakaan. Pettymys oli, taisi raivota vain suljettujen ovien takana äänieristetyssä kopissa.

Onhan siitä todisteita, että Psykolla meni yli myös vaihtoaitiossa. Jokerit oli ainoa vastustaja, jonka yhteydessä lääkkeet jätettiin kaappiin, muissa tapauksissa mentiin lobotomia potilaan elkeillä.
 

Viivapelote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stögöllä aika vähän tekemistä Ikosen kehityksen kanssa. "hetkessä liigapelaaja"→kaveri teki 12 byyriä Kalpassa jo kaudella 11-12, Auvitu on vastannu lisääntyneeseen peliaikaan parantamalla peliään, Taipalus samaten, tosin maalimäärä ei ole parantunut. Joten se tästä Stögön pelaajien kehitystyöstä tällä erää. Nämä kolme olivat ns. valmiita pelaajia tullessaan.
Goldie on jotain Stögöltä (tai Elkinsilta) oppinut, parempaa puolustuspeliä.
Nykopp on sitä vastoin kehittynyt huikeasti Stögöstä huolimatta! (sarkasmia)

Joo, ei itsellä hirveästi tietoa mikä on ollut valmentajan osuus pelaajien kehittymiseen, mutta tarkoitus olikin sanoa jotain positiivista välillä kaiken negatiivisen keskellä. Tiedostan kyllä, että tavallaan kaikki olivat jo valmiita pelaajia eikä enää voida puhua junnuista, mutta jokainen kuitenkin mennyt eteenpäin suhteessa viime kauteen. Menneet sitten eteenpäin Törmäsen ansiosta tai siittä huolimatta, mutta ei se kuitenkaa mikään itsestäänselvyys ole, että punaisessa paidassa tulisi jotain positiivista kehitystä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ja Törmänen hymyilee haastattelussa tappion jälkeen. Ei saatana, vaikka oltiinkin hyviä ja tulos ei ollut oikeutettu niin voisi silti syntyä jotain tunteita?
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai jumalauta mua vituttaa toi naureskelu haastetteluissa! "Toinen erä oli vähän huvittava", ei saatana... Ulos! Ei se paikkojen voittaminen ja pelin hallitseminen merkitse paskaakaan jos ei paikoista tehdä maaleja ja pelikirja on sudenpentujen käsikirjan takakansi. Perkele.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Niin noh, ihmiset näyttävät tunteet eri lailla. Varmasti vituttaa, mutta Törmänen näyttää sen tuolla lailla.
 

el_hazardo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ja Törmänen hymyilee haastattelussa tappion jälkeen. Ei saatana, vaikka oltiinkin hyviä ja tulos ei ollut oikeutettu niin voisi silti syntyä jotain tunteita?
Huvittavaa aina lukea tällaisia.. Ihan kun sillä olisi jotain merkitystä, minkälaisen kuvan valmentaja antaa pelin jälkeen kameroille. Luulet(te)ko, että Törmänen samalla tavalla hymyilee kopissa? Ja itseasiassa, vaikka hymyilisikon niin mitä vittua sitten? Onhan se toki uutta ja ihmeellistä, kun tappiollisten pelien jälkeen valmentaja ei sysääkkään koko joukkuetta ja tuomareita perisuomalaiseen tyyliin alimpaan helvettiin, vaan lähteekin käsittelemään asioita ns. positiivisen kautta.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Huvittavaa aina lukea tällaisia.. Ihan kun sillä olisi jotain merkitystä, minkälaisen kuvan valmentaja antaa pelin jälkeen kameroille. Luulet(te)ko, että Törmänen samalla tavalla hymyilee kopissa? Ja itseasiassa, vaikka hymyilisikon niin mitä vittua sitten? Onhan se toki uutta ja ihmeellistä, kun tappiollisten pelien jälkeen valmentaja ei sysääkkään koko joukkuetta ja tuomareita perisuomalaiseen tyyliin alimpaan helvettiin, vaan lähteekin käsittelemään asioita ns. positiivisen kautta.
Fanina se ottaa saamaristi aivoon. Enkä ole ainoa asian kanssa. Jengi sukeltaa tuloksellisesti kauden tärkeimmillä hetkillä ja koutsi hymyilee ja nauraa matsin jälkeisessä haastattelussa. Tottakai sitä ottaa tappio päähän, en missään vaiheessa ole muuta väittänytkään. Enkä toivo, että Antti sysää jengin alimpaan helvettiin matsin jälkeen, varsinkin kun olimme parempi joukkue. Olen Törmäsen puolustaja ja uskon hänen vielä vievän IFK:n menestykseen sopimuksensa aikana.

"Vaikka hymyilisikin, niin mitä vittua sitten?" Niinkö? Ei oo kuule meillä ollut hymyn aihetta pelin suhteen sitten tammikuun. Eikä pitäisi olla Törmäsellä, pelaajilla tai IFK:n johtohenkilöillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös