Ääh, sori.. Kallio=Korpi. Sori kämmi. Siis Rockyä ei missään nimessä meille.
Kiitos Kantorille maanpinnalle palauttamisesta!
Akuutti kysymys kuuluu: Onko Törmäsellä pelikirjaa ollenkaan.
Alkuperäisessä lainauksessa tartuin nimenomaan kohtaan "Jos IFK-fanille riittää, että Stögön IFK napsii pisteitä ja keikkuu 6:n parhaan joukossa, niin sittenhän tilanne on toinen.", ja omassa vastineessasi perustelit petufetissiäsi sillä, että joukkue oli runkosarjassa kolmas. Yliarvioin sinut, kun kuvittelin, että sinulle ei riittäisi runkosarjamenestys, kun kirjoitit vähän toiseen sävyyn. Toki Petulla oli selkeästi ymmärrettävä pelisysteemi; ajokoira. Pelikirjana tuo on kuitenkin ohuempi kuin Stögön mikäliehoki, ja kuten pudotuspeleissä sitten näimme, niin osaavampi valmentaja teki ajokoirista lähinnä väsyneenä räksyttäviä puudeleita. Viihdyttävämpää peli varmaankin oli, mutta mä toisaalta kuulun siihen porukkaan, joka mieluummin ottaa menestyksen kuin sirkushuvit alastomana moottorisahoineen riehuvan poliisin muodossa.Kuulet/luet minulta ylistystä Stögöä kohtaan, jos
1. hän vie IFK:n mestaruuteen nykyisellä unettavalla ja epämääräisellä kiekolla
2. saa luotua jengille runkkarin aikana jonkun kelvollisen, selkeästi ymärrettävän pelisysteemin, jolla menestytään
3. tuo peliin elämyksiä
Nyt on mennyt puolitoista kautta, ja omasta näkökulmastani Stögön kontribuutio on ollut kohtaan 3, ja sekin hyvin vähäinen: Viime kauden pleijareita (6 peliä) oli kiva seurata, ja tällä kaudella Grilli taklasi kerran hienosti, samoin Arttu ajoi edellisessä Ipa-matsissa hienosti miehen pystyyn (samassa vaihdossa kun sai poikkarista rangaistuksen).
Petun suhteen, täytyy muistaa, että hän oli puikoissa ainoastaan kauden. Olet oikeassa siinä, että peli oli myös tuolloin aikamoista paskaa, mutta (kohta 2) hän luotsasi jengin runkkarissa kolmanneksi ja (kohta 3) olihan tuolla sentään joukossa ihan hyviäkin matseja, sekä muutama hieno persoona (Granlund, Peltonen, Söde). Lisäksi muistan Petun kaudelta esim. Pelicans- joukkotappelun, joka oli hieno elämys ja toi edes jollain tavalla mieleen vanhan IFK-brändin.
Myönnän lievän yliturhautumiseni Stögöä kohtaan, mutta odotukset häntä kohtaan olivat melko suuret, ja hän on osoittautumassa taas kerran tyhjäksi arvaksi.
Olen edelleen sitä mieltä, että IFK:n seuraavan valmentajan täytyy olla ns valmis valmentaja. Rautakallio tai Jalonen käyvät, Kiven kanssa on hiinähiinä. Mutta tämä nyt on spekulaatiota, eiköhän Stögöllä mennä ensi kausi loppuun.
Kyllä mä ottaisin Pekka Tirkkosen milloin vaan valmentamaan HIFK:ta, oikeastaan koko SaiPan valmennuskööri voisi tulla, pl. Lunkka saisi jatkossakin hoitaa maalivahdit. Tirkkosen aikakaudella SaiPa on ollut varmaan liigan vääntövoimaisin jengi ja joka jätkä hurjassa tikissä. Omaa lisäksi nykyaikaiset valmennusmetodit. Ainoa miinus ehkä vähän mitäänsanomaton persoona mediassa.
Akuutti kysymys kuuluu: Onko Törmäsellä pelikirjaa ollenkaan. Sen verran sekavaa on joukkueen pelaaminen ollut, pisteitä on tullut puhtaasti muutamien pelaajien yksilösuorituksilla ja erinomaisella mv- pelillä, puolustuskin on toiminut kohtuullisesti, lukuisista poissaoloista huolimatta. Suurin huolenaihe on hyökkäyspeli ja nimenomaan hyökkäyksiin lähdöt.
Jo aikasemmin laitoin tänne Törmäsen idelogian nojaavan hyvin paljon Sveitsiläiseen pelityyliin. Peliä käännettän nopeasti. IFK:n tarkoitus ei ole pörrätä hyökkäys alueella tarpeettomasti. IFK:n peliin tulee koko ajan uusia elementtejä kun tarkasti seuraa. Taklaaminen on lisääntynyt huomattavasti kauden alusta jos ei nyt lasketa edellistä peliä mukaan yhtenä esimerkkinä.
Ei kyllä noin paljon mitä Antti Törmänen on urallaan voittanut voiteta ilman pelikirjaa. Ja kyllä itsellä on haju mikä Törmäsen filosofia on ja katson sitä ihan milloin vaan mielummin kuin Ilveksen tai Kalpan kiekon hierontaa maalin takana/ympäri kenttää.
Tämähän oli jo kohtalaisen toimiva taktiikka viime vuonnakin. IFK selvästi nostaa tempoaan kohti loppua ja tärkeintä on se että suoritetaan vikassa erässä taikka jatkoilla sen pelin parasta. Isossa kuvassa erittän hyvä lähtökohta ihan yksittäiseenkin peliin, paukut ei saa loppua loppua kohden vaan päin vastoin niitä pitää löytyä lisää ja sillä ratkotaan tasaisia pelejä.Se tuntuu vaikuttavan vastustajaan ainakin henkisesti jos painat sitä trappia vastaan kolme erää ja sitten kolmannessa erässä IFK lisää tempoa ja prässiä. Siinä on vaikea enää vastustajan tehdä korjaus liikkeitä. Tätä on pari kertaa tapahtunut johtoasemassa myös jos sellainen kolmannesta erässä ollut.
.
Itse henkilökohtaisesi vihaan tätä meidän peli schaibaa mikä tulee joka tuutista. Siinä edellisessä Ilves pelissä oli tilanne jossa Ilveksen jamppa lähti hyökkämään, mutta vähän ennen punaista viivaa muutti suunnan ja teki leirin maalin taakse. Näin oksettavaan pelitapaan IFK:n peli on piristys ruiske koko liigalle.
Ei Törmänen ole mun IFKn valmentaja, tullessaan jo teki itsemurhan silmissäni kun totesi että "Brändikiekkoa ei nähdä"
ja nyt Generouksen tiputtessa hanska kommentoi "se että kuuluuko nuo lajiin on eri asia" eli käytännössä kertoo ettei ole tappeluiden kannalla.
Mun puolesta tämä Narri voi lähteä vaikka samantien.
Ei ihme ettei Nordiksella olla nähty tunnetta, eilen oli kauden paras peli ja sit koutsi kommentoi noin.
No eilisessä pelissähän oli tunneta vaikka kuin. Ainoastaan se showtappelu alussa oli sellainen, missä ei tunnetta ollut, vaan etukäteen sovittu vähän hölmö juttu. Ei Törmänen tunnetta otteluista pois halua, mutta kyllä itsekin olen samaa mieltä siitä, että ei tuollaiset showtappelut enää kuulu peliin. Ei mulle ainakaan se "tappelu" tehnyt eilisestä pelistä kauden parasta, vaan se kaikki muu.
Itse ainakin toivon, ettei tuollaisia tappeluita enää nähdä lisää liigassa. Spontaanit myllyt ok, mutta eihän tuollaisessa nyt ole mitään fiksua jos oikein miettii asiaa...
Joo tunnetta oli kunnes Narri totesi kolmannen erän alussa haastattelussa että meillä pitää olla maltti mukana, epäilemättä samaa on teroittanut kopissa. Ja sen näköistä se peli sitten olikin, Ässät käveli yli kolmannessa erässä.
Kyllähän se showtappelu asetti pelille suunnan, itse olen niidenkin kannalla. Ja joo samaa mieltä ettei se tehnyt pelistä kauden parasta yksinään.
No eilisessä pelissähän oli tunneta vaikka kuin. Ainoastaan se showtappelu alussa oli sellainen, missä ei tunnetta ollut, vaan etukäteen sovittu vähän hölmö juttu. Ei Törmänen tunnetta otteluista pois halua, mutta kyllä itsekin olen samaa mieltä siitä, että ei tuollaiset showtappelut enää kuulu peliin. Ei mulle ainakaan se "tappelu" tehnyt eilisestä pelistä kauden parasta, vaan se kaikki muu.
Itse ainakin toivon, ettei tuollaisia tappeluita enää nähdä lisää liigassa. Spontaanit myllyt ok, mutta eihän tuollaisessa nyt ole mitään fiksua jos oikein miettii asiaa...