Antti Törmänen HIFK:n valmentajaksi 2014–2017

  • 565 154
  • 2 088

Stigu

Jäsen
Ääh, sori.. Kallio=Korpi. Sori kämmi. Siis Rockyä ei missään nimessä meille.

Kiitos Kantorille maanpinnalle palauttamisesta!
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ääh, sori.. Kallio=Korpi. Sori kämmi. Siis Rockyä ei missään nimessä meille.

Kiitos Kantorille maanpinnalle palauttamisesta!

Arvasin, että tarkoitit Rautakorpea, mutta oli silti pakko kommentoida ;) Rautakorpi, Jalonen ja Kivi kelpaisivat itsellenikin, mutta ainakin tämän kauden menisin Stögön kanssa ellei nyt mitään totaalista mahalaskua tapahdu (johon en usko).
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Akuutti kysymys kuuluu: Onko Törmäsellä pelikirjaa ollenkaan. Sen verran sekavaa on joukkueen pelaaminen ollut, pisteitä on tullut puhtaasti muutamien pelaajien yksilösuorituksilla ja erinomaisella mv- pelillä, puolustuskin on toiminut kohtuullisesti, lukuisista poissaoloista huolimatta. Suurin huolenaihe on hyökkäyspeli ja nimenomaan hyökkäyksiin lähdöt.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Akuutti kysymys kuuluu: Onko Törmäsellä pelikirjaa ollenkaan.

Tai tuosta juonnettuna lukeeko muut koutsit Törmäsen pelikirjaa kuin sitä avointa kirjaa. Näyttää useasti siltä että vastustaja on astetta edellä ja johtaa siihen ettei IFK ole kiekollisena juuri ollenkaan, edes YV:llä. Toki huippuyksilöt voi sitten muutamalla loistosuorituksella putkeen saada kuvion ja maalipaikan aikaiseksi, mutta olen huolestunut siitä ettei tuolla systeemillä hallita kiekkoa lainkaan.

Toki isossa kuvassa Liigan taso on noussut huomattavasti mitä tulee viisikkopuolustamiseen lähivuosina, joten helppoja pisteitä tai maalejakaan ei juuri saada/tehdä enää siinä määrin mitä joskus 5-10 vuotta sitten.

Tästä sitten tälläinen lätkämaallikko juontaisi peliä yksinkertaisempaan suuntaan ja kyllä niitä maaleja tulee kun ammutaan maalille ja ajetaan sinne voimalla silläkin uhalla että saa turpaan. IFK:n hyökkäysalueen syötöt kusee pahasti niin hyökkäysalueella kuin muuallakin ja jos yrität tiiviin ja aktiivisen viisikon läpi namutella joka vitun hyökkäyksessä niin onhan se selvä ettei tulosta tule.

_
 
Viimeksi muokattu:

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Kyllä mä ottaisin Pekka Tirkkosen milloin vaan valmentamaan HIFK:ta, oikeastaan koko SaiPan valmennuskööri voisi tulla, pl. Lunkka saisi jatkossakin hoitaa maalivahdit. Tirkkosen aikakaudella SaiPa on ollut varmaan liigan vääntövoimaisin jengi ja joka jätkä hurjassa tikissä. Omaa lisäksi nykyaikaiset valmennusmetodit. Ainoa miinus ehkä vähän mitäänsanomaton persoona mediassa.
 

444

Jäsen
Kuulet/luet minulta ylistystä Stögöä kohtaan, jos

1. hän vie IFK:n mestaruuteen nykyisellä unettavalla ja epämääräisellä kiekolla
2. saa luotua jengille runkkarin aikana jonkun kelvollisen, selkeästi ymärrettävän pelisysteemin, jolla menestytään
3. tuo peliin elämyksiä

Nyt on mennyt puolitoista kautta, ja omasta näkökulmastani Stögön kontribuutio on ollut kohtaan 3, ja sekin hyvin vähäinen: Viime kauden pleijareita (6 peliä) oli kiva seurata, ja tällä kaudella Grilli taklasi kerran hienosti, samoin Arttu ajoi edellisessä Ipa-matsissa hienosti miehen pystyyn (samassa vaihdossa kun sai poikkarista rangaistuksen).

Petun suhteen, täytyy muistaa, että hän oli puikoissa ainoastaan kauden. Olet oikeassa siinä, että peli oli myös tuolloin aikamoista paskaa, mutta (kohta 2) hän luotsasi jengin runkkarissa kolmanneksi ja (kohta 3) olihan tuolla sentään joukossa ihan hyviäkin matseja, sekä muutama hieno persoona (Granlund, Peltonen, Söde). Lisäksi muistan Petun kaudelta esim. Pelicans- joukkotappelun, joka oli hieno elämys ja toi edes jollain tavalla mieleen vanhan IFK-brändin.

Myönnän lievän yliturhautumiseni Stögöä kohtaan, mutta odotukset häntä kohtaan olivat melko suuret, ja hän on osoittautumassa taas kerran tyhjäksi arvaksi.

Olen edelleen sitä mieltä, että IFK:n seuraavan valmentajan täytyy olla ns valmis valmentaja. Rautakallio tai Jalonen käyvät, Kiven kanssa on hiinähiinä. Mutta tämä nyt on spekulaatiota, eiköhän Stögöllä mennä ensi kausi loppuun.
Alkuperäisessä lainauksessa tartuin nimenomaan kohtaan "Jos IFK-fanille riittää, että Stögön IFK napsii pisteitä ja keikkuu 6:n parhaan joukossa, niin sittenhän tilanne on toinen.", ja omassa vastineessasi perustelit petufetissiäsi sillä, että joukkue oli runkosarjassa kolmas. Yliarvioin sinut, kun kuvittelin, että sinulle ei riittäisi runkosarjamenestys, kun kirjoitit vähän toiseen sävyyn. Toki Petulla oli selkeästi ymmärrettävä pelisysteemi; ajokoira. Pelikirjana tuo on kuitenkin ohuempi kuin Stögön mikäliehoki, ja kuten pudotuspeleissä sitten näimme, niin osaavampi valmentaja teki ajokoirista lähinnä väsyneenä räksyttäviä puudeleita. Viihdyttävämpää peli varmaankin oli, mutta mä toisaalta kuulun siihen porukkaan, joka mieluummin ottaa menestyksen kuin sirkushuvit alastomana moottorisahoineen riehuvan poliisin muodossa.

Tämä unelmatyöpaikastaan kesken sopimuskauden kävelemään lähtenyt vempula ei myöskään käsittääkseni ollut kovinkaan suurelti päävastuullinen siinä, että meillä pelasi niinkin hienoja pelaajia tuon kauden aikana. Kivoja perusteluja toki, joista paistaa läpi se, että Petulla on teikäläisestä jotain vieläkin raflaavampia kuvakollaaseja olemassa kuin Leinolla Stögöstä. Ei tuota fiksaatiota kummassakaan tapauksessa oikein voi muulla perustella.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missään nimessä Stögölle ei pidä näyttää ovea. HIFK on jo kulkenut sitä polkua ihan tarpeeksi. Jatkuvuutta pitää nyt saada myös valmennuspuoleen kans. Mutta. Kenkää jos:

- pleijareihin ei päästä/sääleistä ulos. Tässä kohtaa en usko enää kolmannen kauden+uusien pelaajien tuovan mitään uutta.

- pleijareiden ekalla kiekalla ulos. Nyt on mentävä pidemmälle, piste. Tolla rosterilla ei vain käy päinsä mikään muu.

Mä en usko että noihin joudutaan kuitenkaan. Stögö antoi hyvät näytöt ekalta kaudelta mielestäni, siis pudotuspelien osalta.

Stögön jälkeen onkin sitten taas uusi 'aika'. Sika paljon riippuu siitä mitä HIFK on saavuttanut siihen mennessä. Se on selvää että nykyinen pelaajistorunko hajosa palasiksi. Henk.koht. liputan(tällä hetkellä) Rautakorpi/KJ/Kivi kolmikon puolesta ja 2-3v yhteistyöstä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kyllä mä ottaisin Pekka Tirkkosen milloin vaan valmentamaan HIFK:ta, oikeastaan koko SaiPan valmennuskööri voisi tulla, pl. Lunkka saisi jatkossakin hoitaa maalivahdit. Tirkkosen aikakaudella SaiPa on ollut varmaan liigan vääntövoimaisin jengi ja joka jätkä hurjassa tikissä. Omaa lisäksi nykyaikaiset valmennusmetodit. Ainoa miinus ehkä vähän mitäänsanomaton persoona mediassa.

Kerro vähän lisää näistä valmennus metodeista ja miksi 90% IFK:n kannattajista torppaa sitäkin vaikka keikuttaisi sarja kärjessä? Itse useita Saipa peliä nähneenä en keksi mitään syytä miksi ehdottomasti haluaisin nähdä tuollaista lätkää Nordiksella? Tuo vääntömomentti ei riitä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Akuutti kysymys kuuluu: Onko Törmäsellä pelikirjaa ollenkaan. Sen verran sekavaa on joukkueen pelaaminen ollut, pisteitä on tullut puhtaasti muutamien pelaajien yksilösuorituksilla ja erinomaisella mv- pelillä, puolustuskin on toiminut kohtuullisesti, lukuisista poissaoloista huolimatta. Suurin huolenaihe on hyökkäyspeli ja nimenomaan hyökkäyksiin lähdöt.

Jo aikasemmin laitoin tänne Törmäsen idelogian nojaavan hyvin paljon Sveitsiläiseen pelityyliin. Peliä käännettän nopeasti. IFK:n tarkoitus ei ole pörrätä hyökkäys alueella tarpeettomasti. IFK:n peliin tulee koko ajan uusia elementtejä kun tarkasti seuraa. Taklaaminen on lisääntynyt huomattavasti kauden alusta jos ei nyt lasketa edellistä peliä mukaan yhtenä esimerkkinä.

Ei kyllä noin paljon mitä Antti Törmänen on urallaan voittanut voiteta ilman pelikirjaa. Ja kyllä itsellä on haju mikä Törmäsen filosofia on ja katson sitä ihan milloin vaan mielummin kuin Ilveksen tai Kalpan kiekon hierontaa maalin takana/ympäri kenttää.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jo aikasemmin laitoin tänne Törmäsen idelogian nojaavan hyvin paljon Sveitsiläiseen pelityyliin. Peliä käännettän nopeasti. IFK:n tarkoitus ei ole pörrätä hyökkäys alueella tarpeettomasti. IFK:n peliin tulee koko ajan uusia elementtejä kun tarkasti seuraa. Taklaaminen on lisääntynyt huomattavasti kauden alusta jos ei nyt lasketa edellistä peliä mukaan yhtenä esimerkkinä.

Ei kyllä noin paljon mitä Antti Törmänen on urallaan voittanut voiteta ilman pelikirjaa. Ja kyllä itsellä on haju mikä Törmäsen filosofia on ja katson sitä ihan milloin vaan mielummin kuin Ilveksen tai Kalpan kiekon hierontaa maalin takana/ympäri kenttää.

Hyvä kirjoitus. Itse kritisoin viimekaudella rankasti AirHockeyta kunnes tuli pleijarit ja viuuuuuhahhhhtaen käänsin rotsini. Stögö teki todella hyvää jälkeä ottaen huomioon saikkulistan ja ekan vuotensa(aka HIFK:n tila Soppa-Raivon jälkeen).

Tällä kaudella peli on ollut tehokasta pisteiden keräämistä mutta olen vinkunut tunteen& HIFK:n arvojen mukaisesta fiiliksen puutteesta. Tätä en pyydä anteeksi mutta ei se tarkoita mitään muuta kuin että olen ruikuttava fani. Samoin en koe mitään anteeksipyydeltävää viimekauden rotsinkäännöstä-> se on helvetti soikoon maksavan fanin oikeus.

@jph27 mukaista kehitystä on kyllä jonkun verran näkyvissä ja hyvä niin. Rosteri on kuitenkin ollut melko vajaa lähes koko ajan(ei Stögön syy). Mutta edelleen olen penännyt sitä tunnetta& fiilistä. Verenmaku suussa katsomossa mutta ei läheskään jäällä. Sen kummempaa valittamista ei just nyt ole. Saakoon Stögö siis toistaiseksi 8+ kiitokset ja jätän tilaa lisäykselle. Tai vaihtoehtoisesti ruikutukselle jos homma menee puuhun.

Sellasta on HIFK-fanitus meikäläisellä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä hetkellä ollaan siis ilmeisesti pistekeskiarvolla mitattuna sarjassa toisena ja pelattu taas kovien loukkaantumisten rasittamina. Kohta kolmannes runkosarjaa menty, joten statistiikan perusteella Törmänen ansaitsee alkukaudestaan hyvän arvosanan. Lisäksi kun otetaan vielä huomioon se, että tietyt avainpelaajat pelaajat, kuten Zaborksy ovat alisuorittaneet, niin tavallaan suoritus on ollut todella hyvä.

Viihdearvoltaan ottelutapahtumat ovat olleet vaisuhkoja ja pelaamisessa on edelleen tiettyjä puutteita, joiden johdosta HIFK:lla tulee pelissä pitkiä jaksoja, joiden aikana se ei käytännössä pääse hyökkäämään lainkaan. Itse haluaisin nähdä viihdearvoltaan parempaa jääkiekkoa etenkin runkosarjassa ja lisäksi haluaisin nähdä toista kautta valmentavalta valmentajalta valmiimpaa pelaamista. Varsinkin kun materiaali on viime kaudelta säilynyt ja liigatasolle kova.

Yhteen vedettynä tämä kausi on Törmäsellä pakko mennä ja viime kevään hyvä esitykset ovat vielä mielessä. Mikäli keväällä HIFK:n pelaaminen on yhtä sekavan oloista, kuin nyt ja mikä tärkeintä ei neljän joukkoon päästä, niin itse en missään tapauksessa haluaisi nähdä Törmäseltä kolmatta kautta. Tämä HIFK:n joukkuekin alkaa olemaan jo jatkoajalla, eli uskoakseni vaihtuvuus tämän kauden jälkeen tulee olemaan suurta. Siellä on monta pelaajaa, jotka haluavat luultavasti urallaan ottaa seuraavan stepin ja mikäli eivät tätä ota, niin ei HIFK:n kausikaan silloin ihan putkeen ole mennyt. Mikäli käy niin, että tulokset ovat Törmäsen kanssa olleet heikkoja, niin lähtisin kahden vuoden jälkeen rakentamaan uutta tulemista. Ei tämä enää olisi pitkäjänteisyyden puuttumista, vaan tulosten analysointia ja johtopäätösten tekemistä. Ei aina potkujen antaminen ole lyhytjänteisyyttä ja hätäilyä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sanoisin että pitäisi syyttää peliä ennemmin kuin joukkuetta taikka valmentajaa. Peli on muuttunut kun joukkueet ovat tasavahvempia kuin koskaan ja monessa yhteydessä korostettu puolustamisen helppous yhdistettynä suomessa aina laadukkaisiin maalivahteihin tekee pelistä helposti tylsäksi kritisoitavaa. Stögö toteuttaa ihan ok sitä peliä mitä sallitaan Liigassa ja mitä tulee viihdearvoon niin tällä kaudella ollaan jo nähty Grillin ja Järvisen toimesta enemmän pommeja kun viime kaudella yhteensä koko joukkueelta. Järvinen myös tuonnut torikokouksiin viihdearvoa. Mun mielestä peli on parantunut viime kaudesta ja viihdearvokin kasvanut.
Petrattavaa on edelleen ihan kaikilla osa-alueilla, ennen kaikkea YV:llä pitää pystyä rokottamaan useammin, mutta tuomitsen vasta sitten kun saadaan Rask, Taimi ja Hintz mukaan, veikkaan että IFK voi olla ensi vuoden puolella terveenä aika helvetin kova luu. Täytyy vain toivoa ettei käy kuten viime vuonna jossa kaksi tärkeintä sentteriä sivuun tärkeimmällä hetkellä.

_
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Se ei ole ainakaan täysin Törmäsen syy ettei fyysisyyttä alku kaudesta näkynyt. Törmänen voi antaa henkisen latauksen,mutta ei kummminkaan tee piirtoakaan jäällä itse. Grönman tämän hyvin analysoi jossain ottelussa, noiden ohjeiden antaminen on kuin heikoilla jäillä menemistä. Iso riski on siinä,että peli menee ylipelaamiseksi.

Törmänen tai joku valmentaja on sanonut,että.runkosarja on harjoittelua play-offeja varten. Olen täysin samaa mieltä siinä, että peliä tulee kehittää kevättä silmällä pitäen eikä jäädä jumittamaan yksittäisen ottelun tuloksen taakse. Nämä Kalpat ja Ilvekset sulavat aina loppukaudesta kun kamppailu otteluissa lisääntyy. Silloin ei voi enää mennä piiloon maalin taakse. Saipa on ainut noista ylikontrolli jengeistä joka on selkeästi panostanut siihen ja vähän maksaa nyt siitä hintaa.
Tossa aikaisemmin joku sanoi IFK tullut lopussa ohi maalivahti pelin ja loistavien yksilö suorituksilla. En kyllä vielä ole nähnyt kuin Hussolta sellaista maagisuutta. Itse kun sitä mietin niin IFK pelaa hyvin energiaa säästävästi, kun otetaaan vastaan tiputetaan tiiviseen trappiin ja kun hyökätään niin sitten mennään vauhdilla. Se tuntuu vaikuttavan vastustajaan ainakin henkisesti jos painat sitä trappia vastaan kolme erää ja sitten kolmannessa erässä IFK lisää tempoa ja prässiä. Siinä on vaikea enää vastustajan tehdä korjaus liikkeitä. Tätä on pari kertaa tapahtunut johtoasemassa myös jos sellainen kolmannesta erässä ollut.

Itse henkilökohtaisesi vihaan tätä meidän peli schaibaa mikä tulee joka tuutista. Siinä edellisessä Ilves pelissä oli tilanne jossa Ilveksen jamppa lähti hyökkämään, mutta vähän ennen punaista viivaa muutti suunnan ja teki leirin maalin taakse. Näin oksettavaan pelitapaan IFK:n peli on piristys ruiske koko liigalle.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Se tuntuu vaikuttavan vastustajaan ainakin henkisesti jos painat sitä trappia vastaan kolme erää ja sitten kolmannessa erässä IFK lisää tempoa ja prässiä. Siinä on vaikea enää vastustajan tehdä korjaus liikkeitä. Tätä on pari kertaa tapahtunut johtoasemassa myös jos sellainen kolmannesta erässä ollut.
.
Tämähän oli jo kohtalaisen toimiva taktiikka viime vuonnakin. IFK selvästi nostaa tempoaan kohti loppua ja tärkeintä on se että suoritetaan vikassa erässä taikka jatkoilla sen pelin parasta. Isossa kuvassa erittän hyvä lähtökohta ihan yksittäiseenkin peliin, paukut ei saa loppua loppua kohden vaan päin vastoin niitä pitää löytyä lisää ja sillä ratkotaan tasaisia pelejä.

_
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse henkilökohtaisesi vihaan tätä meidän peli schaibaa mikä tulee joka tuutista. Siinä edellisessä Ilves pelissä oli tilanne jossa Ilveksen jamppa lähti hyökkämään, mutta vähän ennen punaista viivaa muutti suunnan ja teki leirin maalin taakse. Näin oksettavaan pelitapaan IFK:n peli on piristys ruiske koko liigalle.

Tämä on se mitä olen Liigan ''viihteellisyydestä'' valittanut useimmiten hiljaa mielessäni, nuo viivelähtö joukkueet ovat lisääntyneet 2011-vuoden jälkeen todella paljon ja samalla pelin vauhti on laskenut jatkuvasti. Onhan nuo ''modernia ja nykyaikaista'' -peliä, ja toimiessaan tehokasta, mutta samalla ei uskalleta tai ymmärretä ääneen todeta kuinka paljon nuo tappaa pelin tempoa ja sitä kautta viihdettä. Toki joukkueen pärjääminen on ykkösjuttu, mutta kun itsekkin tulee lähes 60 matsia runkosarjaa katsottua, kyllä sitä haluaa nähdä hyvä tasoista peliä eikä mitään kiekon hieromista omassa päässä. Viivelähdönkin voi tehdä niin monella tapaa, nopea pysähdys ja heti jalalla ylös on hieman eri kuin se leiri maalin takana, mahdollisesti jopa pelaajat välillä vaihtaa ennen kuin lähdetään ylös. Kyllä vähemmästäkin alkaa kyrsimään tuo ihana meidän peli, josta Liigassa on useita eri variaatioita, esimerkkinä Kärpät joka ainakin HIFK:ta vastaan on pyrkinyt pelaamaan melko nopeasti ylös, eikä mitään KalPa:maista jätön jättöä ole ollut liikaa havaittavissa.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Ei Törmänen ole mun IFKn valmentaja, tullessaan jo teki itsemurhan silmissäni kun totesi että "Brändikiekkoa ei nähdä"
ja nyt Generouksen tiputtessa hanska kommentoi "se että kuuluuko nuo lajiin on eri asia" eli käytännössä kertoo ettei ole tappeluiden kannalla.
Mun puolesta tämä Narri voi lähteä vaikka samantien.
Ei ihme ettei Nordiksella olla nähty tunnetta, eilen oli kauden paras peli ja sit koutsi kommentoi noin.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei Törmänen ole mun IFKn valmentaja, tullessaan jo teki itsemurhan silmissäni kun totesi että "Brändikiekkoa ei nähdä"
ja nyt Generouksen tiputtessa hanska kommentoi "se että kuuluuko nuo lajiin on eri asia" eli käytännössä kertoo ettei ole tappeluiden kannalla.
Mun puolesta tämä Narri voi lähteä vaikka samantien.
Ei ihme ettei Nordiksella olla nähty tunnetta, eilen oli kauden paras peli ja sit koutsi kommentoi noin.

No eilisessä pelissähän oli tunneta vaikka kuin. Ainoastaan se showtappelu alussa oli sellainen, missä ei tunnetta ollut, vaan etukäteen sovittu vähän hölmö juttu. Ei Törmänen tunnetta otteluista pois halua, mutta kyllä itsekin olen samaa mieltä siitä, että ei tuollaiset showtappelut enää kuulu peliin. Ei mulle ainakaan se "tappelu" tehnyt eilisestä pelistä kauden parasta, vaan se kaikki muu.

Itse ainakin toivon, ettei tuollaisia tappeluita enää nähdä lisää liigassa. Spontaanit myllyt ok, mutta eihän tuollaisessa nyt ole mitään fiksua jos oikein miettii asiaa...
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
No eilisessä pelissähän oli tunneta vaikka kuin. Ainoastaan se showtappelu alussa oli sellainen, missä ei tunnetta ollut, vaan etukäteen sovittu vähän hölmö juttu. Ei Törmänen tunnetta otteluista pois halua, mutta kyllä itsekin olen samaa mieltä siitä, että ei tuollaiset showtappelut enää kuulu peliin. Ei mulle ainakaan se "tappelu" tehnyt eilisestä pelistä kauden parasta, vaan se kaikki muu.

Itse ainakin toivon, ettei tuollaisia tappeluita enää nähdä lisää liigassa. Spontaanit myllyt ok, mutta eihän tuollaisessa nyt ole mitään fiksua jos oikein miettii asiaa...

Joo tunnetta oli kunnes Narri totesi kolmannen erän alussa haastattelussa että meillä pitää olla maltti mukana, epäilemättä samaa on teroittanut kopissa. Ja sen näköistä se peli sitten olikin, Ässät käveli yli kolmannessa erässä.
Kyllähän se showtappelu asetti pelille suunnan, itse olen niidenkin kannalla. Ja joo samaa mieltä ettei se tehnyt pelistä kauden parasta yksinään.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo tunnetta oli kunnes Narri totesi kolmannen erän alussa haastattelussa että meillä pitää olla maltti mukana, epäilemättä samaa on teroittanut kopissa. Ja sen näköistä se peli sitten olikin, Ässät käveli yli kolmannessa erässä.
Kyllähän se showtappelu asetti pelille suunnan, itse olen niidenkin kannalla. Ja joo samaa mieltä ettei se tehnyt pelistä kauden parasta yksinään.

Jep, olen minäkin jostain samaa mieltä kanssasi. Eli tosiaan se, että lähdettiin kolmanteen erään tuolla "malttiasenteella" oli varmasti osasyy tappioon. Vaikea sanoa, mitä Törmänen sillä tarkoitti ja haki. Halusiko varoa mahdollisia turhia jäähyjä tms. mutta vähän harhaan taisi mennä vikan erän suunnitelma. Ja niin usein on nähty se, että ne kerran kun HIFK alkaa pelaamaan vähän kovempaa ja taklaamaan, niin myös pelin hallinta siirtyy meille. Toki eilen voi olla, että oli jo vähän paukutkin loppu pelaajilta fyysiseen peliin vikassa erässä ja maalithan tuli selkeistä puolustuspään virheistä ja tyhmästä pelaamisesta.
 

tiimari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän se Törmänen tuolla kommentillaan turvannut oman selustansa. Siellä on taas kohta sponsorit ja kukkahattutädit jonossa paheksumassa eilisen kiekko-ottelun hurjaa väkivaltaisuutta. Ja näin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tavallaan vähän turhaa dumata Stögöä eilisestä kolmannesta erästä, mitä moni on eri ketjuissa tehnyt.

Muistan Törmäsen ajalta useamman Ässiä vastaan pelatun pelin, jossa Hifk maalin tai kahden johtoo päästyään onnistui tehokkaasti tappamaan pelin ja tunteen = kliiniset kaksi tai kolme pistettä.

Tosin nyt tämän kauden ekakin matsi stadissa oli sellainen, josta Ässät olisi voinut ansaita enemmänkin, kuin yhden pisteen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
No eilisessä pelissähän oli tunneta vaikka kuin. Ainoastaan se showtappelu alussa oli sellainen, missä ei tunnetta ollut, vaan etukäteen sovittu vähän hölmö juttu. Ei Törmänen tunnetta otteluista pois halua, mutta kyllä itsekin olen samaa mieltä siitä, että ei tuollaiset showtappelut enää kuulu peliin. Ei mulle ainakaan se "tappelu" tehnyt eilisestä pelistä kauden parasta, vaan se kaikki muu.

Itse ainakin toivon, ettei tuollaisia tappeluita enää nähdä lisää liigassa. Spontaanit myllyt ok, mutta eihän tuollaisessa nyt ole mitään fiksua jos oikein miettii asiaa...

Jos kaksi kaveria ovat valmiita tiputtamaan hanskansa niin ei minulla ole sitä mitään vastaan päin vastoin oli hienoa nähdä tuollainen tappelu vielä tänä päivänä Liigassa. Ja kyllähän Leinokin haastattelussa sanoi ensimmäisellä erätauolla, että tuo sytytty tms. ja antoi pelille heti kunnon energiabuustin. Toivon, että Törmänen vain median takia sanoi mitä sanoi.
 

Lhutuur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jari Levonen haista vittu!!
Peli on jälleen aivan järkyttävää paskaa, muistuttaa ihan viime kauden kevätpuoliskon farssia. Kannattaisi antaa ajoissa monoa, eli nyt. Otetaan joltain mestisjengiltä pataan himassa, ei vittu!
 

Stigu

Jäsen
IFK: n viimeisten, about 7-8 pelin perusteella Stögö on luopunut AirHockeyn viimeisistäkin rippeistä ja on alkanut peluuttaa jengiä ns. normikiekon mukaan. Stögön pelissä toimii mielestäni ainoastaan hyökkäysalueen kiekoton peli, eli karvaus. Isoimmat ongelmat ovat puolustusalueen puolustuspelissä ja erityisesti puolustusalueen hyökkäyspelissä, eli hyökkäyksiin lähdöissä. Jos vastapuoli pelaa träppiä tai rintamalinjaa omalla siniviivalla, pitäisi hyökkäyksen olla kiihtyvä kohti vastustajan siniviivaa. IFK:lla näin ei ole. IFK: n tämäniltainen voitto tuli materiaalieron takia, vastaavasti eilen hävittiin taktisellsa puolella heikomman materiaalin omaavaa jengiä vastaan.

Itse odotan kovasti sitä peliä, jossa voi sanoa IFK: n voittaneen pelitaktiikan ansiosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös