No ei Kepu ja Marindemarit tule 3,5 vuotta yhdessätuumin laittamaan Suomea kuntoon.Jos Sanna Marin valitaan pääministeriksi, valitaan samalla SDP:n ryhmän HS:n nelikenttäanalyysin mukaan kahdeksasta kandidaatista vasemmistolaisin henkilö:
HS esittelee viisi mahdollista seuraajaa Antti Rinteelle – arvokartta havainnollistaa ehdokkaiden eroja
Sdp:n ensimmäistä varapuheenjohtajaa Sanna Marinia ja eduskuntaryhmän puheenjohtajaa Antti Lindtmania pidetään vahvimpina ehdokkaina Rinteen seuraajaksi. Molemmat ovat ilmoittaneet halukkuutensa tehtävään.www.hs.fi
Ei mitään järkeä.
Itse en juurikaan arvosta kokemusasiantuntijuutta. Minä olen ollut osallinen autokolarissa, mutta se ei pätevöittänyt minua asiantuntijaksi auton jarrutekniikoissa tai teiden rakentamisessa tai suunnittelussa.Tähänkin hyvä jokaisen tiedostaa, että kokemusta voi olla 34-vuotiaallakin. Kokemus voi tämän ikäisellä olla käytännössä koettuja puutoksia esim. kuntien palveluissa. Eikä tätä aina tarvita suoraan itselle, läheisetkin riittää. Niistä saa perspektiiviä kyllä.
Raavin sgeggeä ja ihmettelen, että viittiskö sitä käyttää viisiteräistä ja tulisiko naamasta nätti jos viittisi....
Terveyssiteiden pitäisi olla kaikille ilmaisia!* -Vasemmistoliitto
*Voisko ne muuten olla ilmaisia? Autoveron nostolla valtio voisi......-Sanna Marin
No ei Kepu ja Marindemarit tule 3,5 vuotta yhdessätuumin laittamaan Suomea kuntoon.
Edit: Toivottavasti
Esko Aho oli 36 v noustessaan pääministeriksi, että onhan näitä ollut.Marinin kokemattomuudesta kun puhutaan, niin lienee hyvä muistaa ettei Lindtman ole juuri sen kokeneempi. Ikäeroa on 3 vuotta, ja Lindtmanilla kolmas eduskuntakausi menossa kun Marinilla toinen. Molemmat ovat kaupunginvaltuustossa toimineet puheenjohtajana ja heillä on suht samanlaiset taustat puoluehommista. Ihan "märkäkorvia" kumpainenkin, siis.
Mielestäni on vain hyvä, että alle 40-vuotiaskin voi joskus pääministeriksi nousta. Tuo varmasti erilaista perspektiiviä, kuin 50-70 vuotiaat.
Erikoinen näkemys. Kyllä mä näkisin, että esimerkiksi pienen lapsen vanhemmalla on enemmän perspektiiviä lapsiperheen arjesta, kuin isovanhemmalla. Tässä taitaa olla määrittelyero: sinusta perspektiivi on yhtä kuin sen laajuus, kun minä viittasin siihen että eri ikäisillä on perspektiiviä eri asioista. Enkä ole edes ollenkaan varma, onko keskimääräisellä 60-vuotiaalla laajempi perspektiivi kuin keskimääräisellä 40-vuotiaalla. Aikaa kokemuksien kerryttämiseen on toki ollut enemmän, mutta monesti ihminen vanhetessaan tulee vähemmän avoimeksi uusille asioille.
Jatkuuko postilakko vielä kun Antti Rinne vie kuulemma jonkun kirjeen Mäntyniemeen?
Vittu mikä spede. Miksi ei voi sanoa, että menee jättämään eronpyyntönsä?Rinne lähtee Salen luo.
Nuoren perspektiivin ongelma on yksiulotteisuus.
Jos se vielä miettii, että onko siellä tovereiden antamassa kuoressa eroanomus vai vanhentuneita Elannon tarjouskuponkeja Konelan Lada-huoltoon.Vittu mikä spede. Miksi ei voi sanoa, että menee jättämään eronpyyntönsä?
Antti Rinne lähti Mäntyniemeen
Kerrankin meillä taitaa olla sama suunta
Posticase teki lopulta Antista posteljoonin. Huikeaa."Häh, vien presidentille kirjeen!"
Tuo tiuskaisu toimittajalle paljastaa aika paljon siitä minkälainen kansan palvelija tämä ex-pääministeri oli.
"Ei tässä olla Mäntyniemeen menossa"
Antti Rinne 2.12.2019
"Lähden Mäntyniemeen"
Antti Rinne 3.12.2019