Antti Pihlström Jokereihin

• 51 464
  • 212

Jvg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se taitaa olla herran toinen comeback Jokereihin edessä. U16-U18 pelejä (+1 U20 peli) alla juniorivuosilta, sitten viimeisin stintti idässä ja nyt paluu "vielä kerran" Mestikseen. Odotetaan kuitenkin vielä huomiseen, niin saadaan vahvistus. Uutta ketjua ei Bill tarvitse.
Aina on hienoa saada tämän tason paluumuuttajia takas jengiin. Mutta vähän on ristiriitaiset fiilikset. Uskon että pillusta tasan tarkkaan tiedetään mitä saadaan. Kovaa koohotusta, taklauksia, laadukasta av pelaamista jne. Mutta mitä me kaivattaisiin sitä tämäkään ei ratkaise.
Mielelläni olen väärässä tämän asian kanssa.
Edit. Odotellaan huomiseen.

spede1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Olin kannustamassa Pelsuja viime keväänä ettei jullit päässeet yllättämään. Kyllä Antti oli molemmissa peleissä näkyvä ja piikki lihassa, ärsyttävä pelaaja. Jos vertaa pellailijaan niin oli ihan eri tasolla. Tervetuloa Antti takas narreihin.

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
OT:n puolelle, mutta Aaltonen kerran kerrasta ohi Pihlströmin jos valita saisi. Olisi täsmälääkettä ylivoimaan. Mutta hyvä, että saatiin edes Pihlström, joka saanee paikkansa myös ylivoimalla ja toki alivoimaa mies pelaa aivan varmasti.

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tervetuloa Vermon koohottaja! Ehdottomasti vahvistus, vaikka ikää onkin jo reippaasti. On kokemusta kovista peleistä ja tietää mitä vaaditaan liigajengiä vastaan pelatessa. Luistin taitaa yhä liikkua suht vikkelään ja tuskinpa ainakaan asenteesta jää kiinni Antilla.

AV:lle tärkeä palanen, tosin AV on mun silmään ollut nyt jo ihan mallikasta. Enemmänkin YV tarvitsee parannusta. Itse olisinkin toivonut rightin maalipyssyä, mutta eihän Pihlströmin tulo sitä estä, että sellainenkin olisi vielä tulossa.

Innolla jo odotan huomista Bill Strömin minuutin mittaista haastattelua. Varmaan jälleen kuvattu siinä samassa jäähallin kahvion pöydässä kun aina. Haastattelussa meidän raudanluja media-alan ammattilainen tonkii koko kansakunnan tuntemasta Pihlströmistä esiin sellaisia asioita, joita kukaan ei ole koskaan kuullutkaan, seuraavanlaisilla syväluotaavilla kysymyksillä:
Miltää nyyt tuntuu pukeea Jokeeripaita päälle?”
”Minkkäälaisen pelaajan Jokeerit sinuusta saa?”
”Mitkä ovaat vahvuutesi pelaajana?”

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
OT:n puolelle, mutta Aaltonen kerran kerrasta ohi Pihlströmin jos valita saisi. Olisi täsmälääkettä ylivoimaan. Mutta hyvä, että saatiin edes Pihlström, joka saanee paikkansa myös ylivoimalla ja toki alivoimaa mies pelaa aivan varmasti.
Niin 29.11 on viimeinen Kajaanin reissu joka ei Aaltosta napostele..joten malttia malttia. ;)

jokerikarhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bruins
Pörräämisen mestari tervetuloa viemään Onni Lind peliaika. No tätä moni haluu, niin tervetuloa. Itse oisin vaa säästäny rahojani molariin taikka yv-pakkiin. On Billlluu tai ei, niin mestis oisi voitettu silti. Katellaa onko herrasta nostaa narrit liigaan oikeissa peleissä.

Vai onko tämä Heikkisen korvaaja kevääksi. Meidän uusi kakkossena pilhström.. Loistavaa!!

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Järkyttävä hankinta. Veteraani, jolle Mestis on epäilemättä viimeinen päätepysäkki ennen eläkepäiviä. Luistin epäilemättä liikkuu edelleen, mutta vie taas peliaikaa yhdeltä nuoremmalta ja nälkäisemmältä hyökkääjältä. Voi perkele minä sanon, jos esim. kehityskelpoiset Onni Lind tai Emil Kuusla menettävät paikkansa tälle jäähdyttelijälle!

Vielä viime kaudella Jokerien strategiana oli tarjota omille nälkäisille junioreille mahdollisuus kilpailla pelipaikoista. Niin se strategia taas muuttuu, kun on pakko menestyä. Kaikuja 90-luvun lopulta Harkimon hulluista vuosista... Mutta tuleeko menestys näiden koko alkukauden ilman seuraa olleiden veteraanien avulla? Mä vähän epäilen... Mielelläni olen toki väärässä ja Jokerit pelaa keväällä karsintoja Pihlström yhtenä johtotähtenään.

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
@Jack Daniel's tällä hetkellähän ei ole ollenkaan kilpailua pelipaikoista hyökkäyksessä. Pihlströmin mukaantulon luulisi nimenomaan piristävän etenkin Kuuslan edesottamuksia, jonka suoritukset hyökkäyspäässä jättävät toivomisen varaa. Eivät toki ole saman roolin pelaajiakaan, mutta ei tuolla mitään kiintiöpaikkoja kenelläkään ole. Paitsi ehkä Vallella ;)

Mun mielestä Jokerien strategia on ollut alun alkaenkin väärä, jos omia kasvatteja pitää käsitellä silkkihansikkain. Eikä tämä nyt sattuneista syistä taida olla se paras kausi ajamaan määrätietoisesti junnutuotantoa sisään edariin, kun nousta pitäisi.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mun mielestä Jokerien strategia on ollut alun alkaenkin väärä, jos omia kasvatteja pitää käsitellä silkkihansikkain. Eikä tämä nyt sattuneista syistä taida olla se paras kausi ajamaan määrätietoisesti junnutuotantoa sisään edariin, kun nousta pitäisi.

Niin ja jos joku 40v papparainen vetää ohi pelipaikasta niin silloin vain pitää pelata paremmin. Eiköhän siellä yritetä voittaa ja parhaimmat pelaa eikä mitään etukäteen määriteltyjä pelipaikkoja. Luulen muutenkin että Pihlström saattaa yllättää tehojenkin muodosta Mestiksessä vaikka totta kai vahvuudet muualla.

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Niin ja jos joku 40v papparainen vetää ohi pelipaikasta niin silloin vain pitää pelata paremmin. Eiköhän siellä yritetä voittaa ja parhaimmat pelaa eikä mitään etukäteen määriteltyjä pelipaikkoja. Luulen muutenkin että Pihlström saattaa yllättää tehojenkin muodosta Mestiksessä vaikka totta kai vahvuudet muualla.

Saattaa yllättää tai sitten se Liigan neloskentän jyyrä on ihan samanlainen neloskentän energiapelaaja Mestiksessäkin kuten Karvinen ja Vainikainen ovat tässä jo näyttäneet 1,5 kauden otoksella.

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Niin no, tämän viime kauden strategian tuloksena mm. Kuusla, Lind ja Risikko breikkasivat Mestis-tason pelaajiksi. Kaikissa näen potentiaalia myös korkeammalle, kunhan kehityksen kannalta elintärkeää vastuuta tulee jatkossakin.

Kyynisyyteni saattaa johtua siitä, että olen Jokerien kohdalla nähnyt liian usein sen, että ei kovia nimiä hankkimalla tule automaattisesti menestystä. Liian moni muualla kovia tehnyt pelaaja on hiipunut Jokereissa peruspelaajaksi, kun sopivaa roolia joukkueesta ei ole löytynyt. Tämän kauden joukkueessa olen aistivinani ikävän paljon kaikuja menneisyydestä, mutta tottakai toivon olevani väärässä!

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Saattaa yllättää tai sitten se Liigan neloskentän jyyrä on ihan samanlainen neloskentän energiapelaaja Mestiksessäkin kuten Karvinen ja Vainikainen ovat tässä jo näyttäneet 1,5 kauden otoksella.
No en tiedä. 24 pistettä olisi kelvollinen lukema suurimmassa osassa Liigan kakkosketjujakin. Karvinen tai Vainikainen eivät ole urallaan koskaan yltäneet samaan. Kyllä Pillulla on isoa pistepotentiaaliakin Mestikseen, jos ei kesän aikana ole ihan kokonaan jalkojaan menettänyt.

Tälle tasolle todella monipuolinen pelaaja ja tuo mukanaan sellaista kokemusta, jota ei joukkueessa koskaan ole liikaa.

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin no, tämän viime kauden strategian tuloksena mm. Kuusla, Lind ja Risikko breikkasivat Mestis-tason pelaajiksi. Kaikissa näen potentiaalia myös korkeammalle, kunhan kehityksen kannalta elintärkeää vastuuta tulee jatkossakin.
Jep, viime kaudella tämä sisäänajo oli mahdollista ja osittain varmaan pakollistakin, koska sen verran nopeasti jengi lyötiin kasaan. Ovat nämä herrat osoittaneet kyllä tosiaan senkin, että rahkeita on korkeammallekin.

Kyynisyyteni saattaa johtua siitä, että olen Jokerien kohdalla nähnyt liian usein sen, että ei kovia nimiä hankkimalla tule automaattisesti menestystä. Liian moni muualla kovia tehnyt pelaaja on hiipunut Jokereissa peruspelaajaksi, kun sopivaa roolia joukkueesta ei ole löytynyt. Tämän kauden joukkueessa olen aistivinani ikävän paljon kaikuja menneisyydestä, mutta tottakai toivon olevani väärässä!
No joo, tämähän on periaatteessa Jokereiden DNA:ssa jo, että haetaan pikavoittoja. Kyllä itseäkin kyrsi aikanaan KHL-siirto, koska silloinen Jokereiden kultainen sukupolvi (93-95 syntyneet) breikkasi muualla. Muutamia nimiä mainitakseni Hännikäinen, Korpisalo, Lindell, Turunen jne...

Jos jotain eroa tästä voi hakea menneisiin aikoihin, niin ainakin varsinaisia palkkasotureita luulisi olevan "hieman" vähemmän nyt Mestiksessä.

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Mielenkiintoinen pelaaja, vaikka en ehkä olisi hankkinut häntä. Onko hän oikeasti sellainen, kun tarvitaan? Kymmenen vuotta sitten oli suht ok. Monipuolinen pelaaja. Työmäärä ja moraali ovat vahvuudet. Osaa pelata Riston jääkiekkoa. Taitoa ei nimeksikään.

Niin. Tällä kaudella ei voi ajaa liikaa nuoria sisään, kun pitäisi nousta, ensi kaudellako sitten voitaisiin, kun pitäisi pysyä Liigassa. Hehe.

En olisi myös hankkinut yhtään KHL-Jokeria, jos se olisi minusta kiinni. Annan kuitenkin hänelle ja joukkueelle työrauhan. Tuomitsen tai kehun keväällä lopullisesti.

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siirretty huhuketjusta kun lipsahti väärälle puolelle.

Näkisin tuossa Pillun tulemisessa potentiaalia sille häiritsevälle pörrääjälle, loputtomalle karvaamiselle ja liikkeellä tilan tekemiselle muulle porukalle. Ei se kuitenkaa aivan puukäsi ole ja pystyy pelisilmällä sijoittumaan niin että vastustajan organisoituminen on paljon hankalampaa.

Pari taituria rinnalle ja hyvä tulee.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit

Kuten @Giroux tuossa toi jo esille, viime kaudella ei ollut oikeastaan paineita Mestiksen mestaruudesta saati liiganoususta. Tärkeintä oli se, että Jokerit jälleen jossain kotimaan sarjassa pelasi. Tuossa tilanteessa oli helppo antaa vastuuta omille äijille.

Niin olen minäkin, ja kyllähän se on vituttanut siitä asti, kun ensimmäinen ”Omat pojat” -projekti julkaistiin joskus 2000-luvun alussa. Ei se kauaa pitänyt.

Nyt taas tosin on tilanne, jossa ollaan yrittämässä kauden jälkeen liiganousua ja tämä vaatii, kuten kaikki tietävät, 4 voittoa liigajengistä (jos sinne asti päästään). Nuo voitot vaativat sen, että jengissä on myös jonkun verran kokemusta isommista sarjoista ja paino nimenomaan sanalla ”kokemusta”. Tähän yhtälöön ei mielestäni nyt sovi se, että väkisin annetaan omille pojille vastuuta ja näyttöpaikkoja, jos näillä omilla pojilla ei taso vielä riitä. Jos taso riittää, niin sitten ehdottomasti.

Pihlström on juuri sellainen pelaaja, jolle Jokerit ei yksinkertaisesti voi tässä tilanteessa sanoa ei. Tosin sekin on pakko todeta, että en usko Kuuslan tai Lindin olevan liipaisimella ensimmäisenä, kun mietitään peliaikaa…

jokerikarhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bruins
Kuten @Giroux tuossa toi jo esille, viime kaudella ei ollut oikeastaan paineita Mestiksen mestaruudesta saati liiganoususta. Tärkeintä oli se, että Jokerit jälleen jossain kotimaan sarjassa pelasi. Tuossa tilanteessa oli helppo antaa vastuuta omille äijille.

Niin olen minäkin, ja kyllähän se on vituttanut siitä asti, kun ensimmäinen ”Omat pojat” -projekti julkaistiin joskus 2000-luvun alussa. Ei se kauaa pitänyt.

Nyt taas tosin on tilanne, jossa ollaan yrittämässä kauden jälkeen liiganousua ja tämä vaatii, kuten kaikki tietävät, 4 voittoa liigajengistä (jos sinne asti päästään). Nuo voitot vaativat sen, että jengissä on myös jonkun verran kokemusta isommista sarjoista ja paino nimenomaan sanalla ”kokemusta”. Tähän yhtälöön ei mielestäni nyt sovi se, että väkisin annetaan omille pojille vastuuta ja näyttöpaikkoja, jos näillä omilla pojilla ei taso vielä riitä. Jos taso riittää, niin sitten ehdottomasti.

Pihlström on juuri sellainen pelaaja, jolle Jokerit ei yksinkertaisesti voi tässä tilanteessa sanoa ei. Tosin sekin on pakko todeta, että en usko Kuuslan tai Lindin olevan liipaisimella ensimmäisenä, kun mietitään peliaikaa…
Pihlström tulee nimenomaan syömään lindin peliaikaa alivoimasta sekä vähentää linnun 5vs5 peliaikaa. Täytyy toivoa, että Lind ottaa oppia herralta sekä ei ala kattoo muualta peliaikaa..

Juhis aaltonen vielä jengiin, nii näyttää hyvältä, kun on Filua, Ahonen, Pihlström, Aaltonen ja kaikki pelaa 26-35min per peli!!!

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Kyllä itseäkin kyrsi aikanaan KHL-siirto, koska silloinen Jokereiden kultainen sukupolvi (93-95 syntyneet) breikkasi muualla. Muutamia nimiä mainitakseni Hännikäinen, Korpisalo, Lindell, Turunen jne...
Muistanko nyt väärin, mutta Lindelle ja muut listassa lipsahti Jokereista jo ennen KHL:ää?

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muistanko nyt väärin, mutta Lindelle ja muut listassa lipsahti Jokereista jo ennen KHL:ää?
Muistat. Lindell breikkasi 14-15 Ässissä, Hännikäinen samalla kaudella JYPissä. Korpisalo toki heitettiin viimeisellä liigakaudella Ipaan ja dominoi siellä välittömästi.

Teuvon tähtihetkistä saatiin onneksi nauttia vielä ennen koheloa.

Kiekkonarri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, New Jersey Devils
Muistat. Lindell breikkasi 14-15 Ässissä, Hännikäinen samalla kaudella JYPissä. Korpisalo toki heitettiin viimeisellä liigakaudella Ipaan ja dominoi siellä välittömästi.

Eikös Kivistö ole tätä samaa sarjaa? Lähti Ilvekseen ja pelasi läpimurto kauden. Vaikka toki onkin muutamaa ikäluokkaa vanhempi.

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Lindell poistui juuri 14-15 eli 1.Rybykausi.

Miten hitto muistan, että Lindell ja Hännikäinen olisi siirtyneet ilman KHL:ääkin, eli että sopimus oli joka tapauksessa tehty muualle kuin Jokereihin. No hyvä että täältä voi varmistaa!

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eikös Kivistö ole tätä samaa sarjaa? Lähti Ilvekseen ja pelasi läpimurto kauden. Vaikka toki onkin muutamaa ikäluokkaa vanhempi.
Stouni teki diilin Carolinan kanssa 2011, pelasi seuraavan kauden meillä lainalla ja siirtyi sitten rapakon taakse kaudelle 12-13. Olisi voinut tulla sieltä takaisin meillekin, mutta uskoisin että Ilveksellä oli tarjota tälle isompi rooli.

Menee näköjään jo pahasti OT:ksi, sori siitä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy