Mainos

Antti Pennanen byebye!

  • 237 001
  • 1 487

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eiköhän seuraava valmentaja ole samaa koulukuntaa Pennasen kanssa, että sinänsä puhtaalta pöydältä ei lähdetä opettamaan uutta pelityyliä…
 

Frölunda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Boston
Pennanen pitäisi heittää heti pihalle jos ja kun jatkaja on valmis aloittamaan.
Tässäkään touhussa ei ole mitään järkeä että Pennanen aivopesee pelitapaansa, jos sitä nyt edes on, joukkueeseen ja uusi koutsi tulee reilun puolen vuoden päästä aloittamaan jälleen kaiken alusta.
Nyt herranen aika pitkäjänteistä toimintaa ja pitkäjänteistä valmennusta tähän tuhuun.
Pendo pihalle heti. Meillä kallis laadukas rosteri niin varaa jälleen kusta omiin muroihin Koskelan johdolla??
Puhelimet esiin, painitrikoovaahtosammutinmies bäckiin vähän isoja kaloja naaraamaan, ja mitä tekee Esa, Vesa, Honkalehto? Äijät remmiin kans, niin saadaan vähä draamankaarta takas! #licencetoplay #sadantonninsakot #mygod never again
 

Iitee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Koovee, Hifk
#licencetoplay

License to play, ah. Ilveksen markkinointihistoriaa ja lähes filosofista pohdintaa tästä.

License to play- mainoskampanja oli itseironinen ja täysin typerä, paljon herjattu, mutta mielestäni se synnytti kauniin lapsen. Minä nimittäin väitän, että tuolloin ensimmäistä kertaa markkinointikompanssin viisari värähti siihen suuntaan, jolla tiellä koko markkinointitiimin tuleva menestystarina oli mahdollinen.

Kun näin tuon mainoksen, olin että mitä vittua, ei jumalauta. Epätoivon seasta pieni hymähdys. Vedin ilmaa poskiin ja puhalsin hitaasti ulos facepalmin alla. Mieli oli musta ja viimeinen toivo mennyt. Mainos törötti Hakametsän risteyksessä ja sen näkee kaikki. Valahdin polvilleni, puristin väriseviä huulia yhteen, katsoin syyttävästi taivaaseen sitten karjuin, huusin, kunnes jäljellä oli rintaa kouraiseva itku. Ja tyhjyys. Kantakaa minut hautaan ja lapioikaa maata päälle.

Olen taas elossa ja muistelen, että tuo oli ensimmäinen kerta, kun Ilveksen mainonta herätti minussa tunteita. Tämän kaiken kansan silmille räkäistyn, hälläväliä vittu mitä paskaa vittu license to play, -mainonnan sivutuotteena oli eittämättä syntynyt tilanne, jossa mainonta oli luopunut itsekritiikistään ja itsesensuuristaan. Se ei enää ollut nöyrä sen hetken realiteeteille, se teki pilkkaa niistä. Toimistoa ei kiinnostanut mikään ja sitä ei enää kiinnostanut sekään, mitä Ilveksestä ajatellaan.

Ilveksen nousun, ja voidaan sanoa menestyksenkin, takana näen kolme mentaliteettia joiden tiedoton ameebamainen esiaste oli syntynyt license to play -mainoksessa. 1. Häpeilemättömyys 2. Huumori 3. Mainonta ei nöyrry realiteeteille.

Myöhemmin mainonta jalostui, ja tällaisesta mahdollisuudesta Honkalehdolla ei ollut mitään käryä, siihen oivallukseen, että mainonta voi olla häpeilemätöntä, se ei tunnusta realiteetteja, se voi sanoa mitä vaan ja vetää realiteetteja haluamaansa suuntaan. Sittemmin ollaan voitu bussin kokoisella mainoksella julistaa "koe ilmiö, josta puhutaan vielä pitkään", ennenkuin mitään tällaista on tapahtunut. Mainonta määrää suunnan, todellisuus seuraa perässä. Kaukana ei oltukaan, sillä paikallisfinaali olisi voinut olla markkinointi-ilmiön ja lupauksen lihaksi tuleminen.

Koko vuoden markkinointi kasvatti mahtipontisella runollisella kielellään Ilves-ilmiötä kohti kliimaksia, mutta palkeet tyhjenivät vastoin kaikkia odotuksia välierissä. Jos markkinoinnin pala palalta kasvattama implisiittinen lupaus tulevaisuuden suunnasta ja täyttymyksestä olisi käynyt toteen, kukaan ei olisi ollut pettynyt eikä ivallinen.

Tästä takaiskusta ei olla täysin toivuttu vieläkään vaan markkinointi on alkanut jälleen hillitsemään itseään. Se ei rohkene enää. Se odottaa realiteeteilta lupaa sanoa. Ehkä ajatellaan, että itse joukkuekin musertui ja lamaantui tulevaisuuskuvaa rakentavan markkinoinnin paineiden alle. Sekin on mahdolista, markkinoinnin voimaa ja seurauksia ei tule väheksyä ja siksi niitä tuleekin käyttää. Taas on väliä sillä, mitä pilkkakirveet sanovat. Voiko kielikuvia tehdä enää olenkaan. Pari peliä hävitään ja joku kölvi Ilvesfoorumilla poimii markkinoinnin nerokkaan iskulauseen ja heti paskantaa sen päälle normaalit ripulinsa. Kaikki tämä on inhimillistä, mutta mielestäni license to play-kiveksiä ei pidä kadottaa kokonaan, koska silloin ei erotuta muista seuroista enää lainkaan. Markkinointi ei saa menettää nostovoimaansa korkeallakaan, muutoin se jälleen laahustaa realiteettien perässä.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
License to play, ah. Ilveksen markkinointihistoriaa ja lähes filosofista pohdintaa tästä.

License to play- mainoskampanja oli itseironinen ja täysin typerä, paljon herjattu, mutta mielestäni se synnytti kauniin lapsen. Minä nimittäin väitän, että tuolloin ensimmäistä kertaa markkinointikompanssin viisari värähti siihen suuntaan, jolla tiellä koko markkinointitiimin tuleva menestystarina oli mahdollinen.

Kun näin tuon mainoksen, olin että mitä vittua, ei jumalauta. Epätoivon seasta pieni hymähdys. Vedin ilmaa poskiin ja puhalsin hitaasti ulos facepalmin alla. Mieli oli musta ja viimeinen toivo mennyt. Mainos törötti Hakametsän risteyksessä ja sen näkee kaikki. Valahdin polvilleni, puristin väriseviä huulia yhteen, katsoin syyttävästi taivaaseen sitten karjuin, huusin, kunnes jäljellä oli rintaa kouraiseva itku. Ja tyhjyys. Kantakaa minut hautaan ja lapioikaa maata päälle.

Olen taas elossa ja muistelen, että tuo oli ensimmäinen kerta, kun Ilveksen mainonta herätti minussa tunteita. Tämän kaiken kansan silmille räkäistyn, hälläväliä vittu mitä paskaa vittu license to play, -mainonnan sivutuotteena oli eittämättä syntynyt tilanne, jossa mainonta oli luopunut itsekritiikistään ja itsesensuuristaan. Se ei enää ollut nöyrä sen hetken realiteeteille, se teki pilkkaa niistä. Toimistoa ei kiinnostanut mikään ja sitä ei enää kiinnostanut sekään, mitä Ilveksestä ajatellaan.

Ilveksen nousun, ja voidaan sanoa menestyksenkin, takana näen kolme mentaliteettia joiden tiedoton ameebamainen esiaste oli syntynyt license to play -mainoksessa. 1. Häpeilemättömyys 2. Huumori 3. Mainonta ei nöyrry realiteeteille.

Myöhemmin mainonta jalostui, ja tällaisesta mahdollisuudesta Honkalehdolla ei ollut mitään käryä, siihen oivallukseen, että mainonta voi olla häpeilemätöntä, se ei tunnusta realiteetteja, se voi sanoa mitä vaan ja vetää realiteetteja haluamaansa suuntaan. Sittemmin ollaan voitu bussin kokoisella mainoksella julistaa "koe ilmiö, josta puhutaan vielä pitkään", ennenkuin mitään tällaista on tapahtunut. Mainonta määrää suunnan, todellisuus seuraa perässä. Kaukana ei oltukaan, sillä paikallisfinaali olisi voinut olla markkinointi-ilmiön ja lupauksen lihaksi tuleminen.

Koko vuoden markkinointi kasvatti mahtipontisella runollisella kielellään Ilves-ilmiötä kohti kliimaksia, mutta palkeet tyhjenivät vastoin kaikkia odotuksia välierissä. Jos markkinoinnin pala palalta kasvattama implisiittinen lupaus tulevaisuuden suunnasta ja täyttymyksestä olisi käynyt toteen, kukaan ei olisi ollut pettynyt eikä ivallinen.

Tästä takaiskusta ei olla täysin toivuttu vieläkään vaan markkinointi on alkanut jälleen hillitsemään itseään. Se ei rohkene enää. Se odottaa realiteeteilta lupaa sanoa. Ehkä ajatellaan, että itse joukkuekin musertui ja lamaantui tulevaisuuskuvaa rakentavan markkinoinnin paineiden alle. Sekin on mahdolista, markkinoinnin voimaa ja seurauksia ei tule väheksyä ja siksi niitä tuleekin käyttää. Taas on väliä sillä, mitä pilkkakirveet sanovat. Voiko kielikuvia tehdä enää olenkaan. Pari peliä hävitään ja joku kölvi Ilvesfoorumilla poimii markkinoinnin nerokkaan iskulauseen ja heti paskantaa sen päälle normaalit ripulinsa. Kaikki tämä on inhimillistä, mutta mielestäni license to play-kiveksiä ei pidä kadottaa kokonaan, koska silloin ei erotuta muista seuroista enää lainkaan. Markkinointi ei saa menettää nostovoimaansa korkeallakaan, muutoin se jälleen laahustaa realiteettien perässä.

Tuon ajan jälkituotteena syntyneet Silvennoinen & Vanaja -otteluennakot olivat loistavia. Vastustajaa kehdattiin pilkata kärjistyksillä ja paskoilla Kummeli-/Lihaksia ja Luoteja -vitseillä. Ihan mahtavaa, miten tämä löi läpi kiekkoyhteisössä.
 

Samppakalja69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Hyviä oivalluksia yllä. Vähän ehkä tosiaan mediatiimi hyytynyt parhaista vuosistaan, onko sitten kisaväsymystä vai pitääkö nyt keskittyä enemmän muuhun taustatyöhön kuin aiemmin?

Toivottavasti vielä löytyy vanhat metkut ja pallit mediatiimistä, joka vetää vähän överiksi, hyvän maun rajoja hipoen, vastustajia pilkaten ja morkaten silleen sopivasti ja tunteita nostattavasti.

Vaikka Ipa onkin nyt noussut käytännössäkin takaisin Liigan ja ehkäpä Euroopankin kärkijoukkueeksi, niin pientä pilkettä pitää olla jatkossakin silmäkulmassa ja paskat nakata mielensäpahoittajille ja hyvän maun hymisteijöille. Röyhkeästi rokki soimaan ja paska haisemaan vaan taas!
 

Kotka1939

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Hyviä oivalluksia yllä. Vähän ehkä tosiaan mediatiimi hyytynyt parhaista vuosistaan, onko sitten kisaväsymystä vai pitääkö nyt keskittyä enemmän muuhun taustatyöhön kuin aiemmin?

Toivottavasti vielä löytyy vanhat metkut ja pallit mediatiimistä, joka vetää vähän överiksi, hyvän maun rajoja hipoen, vastustajia pilkaten ja morkaten silleen sopivasti ja tunteita nostattavasti.

Vaikka Ipa onkin nyt noussut käytännössäkin takaisin Liigan ja ehkäpä Euroopankin kärkijoukkueeksi, niin pientä pilkettä pitää olla jatkossakin silmäkulmassa ja paskat nakata mielensäpahoittajille ja hyvän maun hymisteijöille. Röyhkeästi rokki soimaan ja paska haisemaan vaan taas!
Käykö tässäkin kuten käy monen yritysmaailman brändinkin kanssa eli alkuun kun hakevat paikkaansa näkyvyys on "kukkopoikamaista" ja osuvaa piikittelyä suuntaan / toiseen sekä selkeitä vastakkainasetteluita. Sitten kun tulee mainetta, kunniaa ja noustaan ns. isojen joukkoon niin mainonta/näkyvyys muuttuu pakostakin "virkamiesmäisemmäksi". Kun tuotteen käyttäjien määrä / suosio menee tietyn pisteen yli, aletaan välttämään turhia otsikoita ja pidetään huolta että tuote myy isolle massalle.

Toivottavasti Ilves pitää kuitenkin oman, sopivan ärsyttävän linjansa
 

Bronco

Jäsen
Sillä on varmasti myös osansa, että sellaista omistautunutta sisällöntuotantoa ja luovaa ideointia jaksaa tehdä vaikka puoli-ilmaiseksi palavalla intohimolla - mutta vain aikansa. Mikäli kuviot kasvaa, mutta tiimi pysyy pääluvultaan lähes ennallaan, jossain vaiheessa palaa loppuun. Some / markkinointi myös muuttuu jäätävää vauhtia ja siinä on perässä pysymistä. Huolella offtopicia eikä omasta puolestani vielä valitettavaa Ilveksen touhuun. Totean silti.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Onko muut laittaneet merkille, että Pennanen on lähes aina pelin jälkeisissä tilaisuuksissa todella kypsän oloinen? Maajoukkueessa tuo median edessä oleminen on vielä isommassa roolissa, niin mielenkiintoista nähdä kuinka siellä tulee menemään.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Onko muut laittaneet merkille, että Pennanen on lähes aina pelin jälkeisissä tilaisuuksissa todella kypsän oloinen? Maajoukkueessa tuo median edessä oleminen on vielä isommassa roolissa, niin mielenkiintoista nähdä kuinka siellä tulee menemään.

Syystä tai toisesta oli yhdessä pelissä erikoisen hyvällä tuulella. En tosin muista että mikä peli. Muuten tosiaan tuntuu olevan nykyään melko kypsä verrattuna viime kauteen.
 

Samppakalja69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Nyt se valkeni, miksi Pendo on kaikin tavoin koittanut sekoittaa pakkaa ketjuruletilla, treenijumilla, CHL-jatkopeleillä, penkityksillä. Selvisi myös syy siihen, että mitä pidempään Ilves on keikkunut sarjan kärjessä, sitä enemmän on mies kiemurrellut lehdistötilaisuuksissa kameran edessä vaivautuneena.

Nyt se sitten tapahtui, estely-yrityksistä huolimatta.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä Ilves kyykytti ihan itse itseään. Iso osa kardinaalivirheistä tuli vielä paineettomissa tilanteissa. Karvauksen altahan tultiin ihan nätisti pois.

Tekopaikkoja ja ylivoimaa oli naulata peli jo hyvissä ajoin. Pelitapa toimi ja 48 laukausta joukkueelta, jonka tyylinä on välttää pelkkää roiskimista maalia kohti maalintekosektorin ulkopuolelta, kertoo paljon.

Toivottavasti tästä jää useammallekin pelaajalle muistijälki. Pitää olla malttia pelata riskittömämmin johtoasemassa (ei tarkoita passivoitumista tai peruuttelua).

Pelitavan puolesta ollaan ihan aikataulussa. Sentterien aloitukset ovat lähinnä huolena. Mäntykiven saldo näissä oli eilen erityisen murheellinen. Bau puolestaan petraa koko ajan aloitusympyrässä.
 
Viimeksi muokattu:

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca, Rory McIlroy
Mäntykiven saldo näissä oli eilen erityisen murheellinen. Bau puolestaan petraa koko ajan aloitusympyrässä.

Sitten kun valmennuksen osalta peluutus on näissä vielä välillä vähän kummallista. Ymmärrän toki ettei Ilveksellä nyt ole varmaa seppää oman pään alotuksiin, mutta esim. tuo toisen erän viimeinen minuutti ja Tappara saanut juuri kavennuksen ja henkeä, niin onko nyt kaikista viisainta heittää Mäntykiveä sinne, että varmasti pyöritään se loppu vielä omissa.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mäntykiven ketjuun tarvittaisiin joku aloituksissa hyvä laituri ottamaan ainakin oman pään aloituksia. 20%:n saldolla on todennäköisyys vastustajan pyöritykseen liian suuri.
 

George Parros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks 06-07
Sentteritilanne Mäntykiven ja Baun osalta on sikäli pirullinen, että ensimainittu pärjää keskellä muutoin jopa erinomaisesti, mutta aloittaa ei osaa ja jälkimmäisen kohdalla vastaavasti alottaminen kohtuullista, mutta muutoin ei oikein tahdo riittää mitenkään.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sentteritilanne Mäntykiven ja Baun osalta on sikäli pirullinen, että ensimainittu pärjää keskellä muutoin jopa erinomaisesti, mutta aloittaa ei osaa ja jälkimmäisen kohdalla vastaavasti alottaminen kohtuullista, mutta muutoin ei oikein tahdo riittää mitenkään.

Hyvä analyysi. Baun iso koko ja ulottuvuus on toki auttanut alivoimapelissä, mutta mitään hyökkäyspelin dynamoa hänestä ei saa. Asiaa eivät ole helpottaneet ketjukaverit á la Gregoire.
 

George Parros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks 06-07
Hyvä analyysi. Baun iso koko ja ulottuvuus on toki auttanut alivoimapelissä, mutta mitään hyökkäyspelin dynamoa hänestä ei saa. Asiaa eivät ole helpottaneet ketjukaverit á la Gregoire.
Juu ja alivoimaakin Bau pelannu joukkueen hyökkääjistä eniten ja Ilveksen av alle 80% ja sarjan 9. Parasta... Että kyllä siihenkin rooliin pitäis pleijareihin mennessä parempi sena löytyä tilalle.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Kodytekista pitäisi ottaa enemmän irti. Oli alkukaudella Ilveksen paras sentteri ja sitten tapahtui varmaankin jotain. Ehkä se, että peli kulki hyvin Suomen kanssa, mutta Eemeli telakoitui Palveen viereen?

Sen jälkeen parhaiten on sujunut Stranskyn kanssa, mutta joku siinäkin on tökkinyt. Eilen Kodyn kavereina oli Ratinen ja Meskanen, jotka ei nyt ehkä ihan sopineet. Kummallakin on ehkä tiukassa mahtua kokoonpanoon juuri nyt.

Ilveksen kannalta on haastavaa, että Mäntykiven sentteripelaaminen ei tahdo riittää ja toisaalta laidalle on ylitarjontaa. Tästä puuttuu enää se, että kokeillaan Kodytekia laidassa.

Laituriosastolla on sitten liikaa lähes samasta muotista tehtyjä pelaajia: Alvarez, Ratinen, Könönen, Gregoire, Päkkilä ja ehkä myös Virtanen. Näistä pitäisi nyt saada jotain erityisosaamista irti. Varmaan jotain löytyy, kun ei pakotettaisi vain koohottamaan.

Posin puolella toki paljon. Palve on ollut vähintään odotetun hyvä ellei parempi ja Nyman aivan timangia. Jotenkin en voi välttyä ajatukselta, että sentterihaaste kulminoituu nyt Kodytekin ja Mäntykiven rooleihin, jotka on hukassa.
 
Suosikkijoukkue
Koovee
Antti kuule mun toive ja laita Stransky keskelle ja Kodytek laitaan, samaan kenttään. Sinun pelitapasi ei ole muutenkaan vanhanliiton ajattelumallin mukainen vrt. siihen miten moni edelleen mieltää sentterin roolin PAPP:ssa. Lisäksi hyökkäykseen istuisi ideana kuin nenä päähän ja saataisiin kärkiketjut sitä kautta ainakin asemoitua kevättä silmällä pitäen. Aloitukset on kyllä aina peluutus-/järjestelykysymys jos joku siihen tarttuu. Kärkiketjujen laiturit:

Suomi-Nyman
Kodytek-Meskanen

Kodytekilla ei siis riitä hyökkäyssuuntaan pelintekijänä sentterin tontilla jonka johdosta kokonaisvaltainen hyökkäyspelaaminen ontuu isosti hänen ollessa jäällä.
 

Melarus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ottamatta sen enempää kantaa tekstiin kokonaisuutena, niin Meskanen ei ole kyllä lähelläkään kärkikenttien laiturinpaikkaa. Ei ollut sitä odotusarvoisesti ennen kautta, eikä missään nimessä kauden aikana. Ikosellakin on ollut haasteensa, mutta menee kerran kerrasta Meskasen ohi hierarkiassa. Pidin Meskasen hankintaa melko erikoisena, mutta toisaalta potentiaalinen 20 maalin pelaaja kolmoskentässä, niin kai sellaista kokeilla voi. Nyt tekee kyllä tiukkaa mahtua edes pelaavaan. Ei pelkän laukauksen takia voi kokoonpanossa roikottaa. Jos pelkkä laukaus on riittävä meriitti, niin tuolta löytyy ulkojäiltäkin varmasti pari kovaa laukojaa, jotka tulisivat ihan ilmaiseksikin pelaamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös