Antti Mäkinen

  • 1 390 685
  • 4 505

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jommalla kummalla meistä on nyt jonkin sortin Mandela-efekti, koska olen niin varma asiastani. Mutta voi olla että olen väärässä, en jaksa tutkia asiaa pidemmälle. :)
No sen verran jaksoin nopeasti tutkia, että itse olen ainakin valittanut tässä ketjussa ko. asiasta useaan otteeseen vuosina 2020 ja 2021:

Mielelläni sen tekisin mutta kun Viaplay ei enää tarjoa enkkufiidiä.

Pääsee, mutta telkkarin sovelluksen kautta ei taida päästä, tai ainakaan en ole löytänyt. Toki olen siinä mielessä vähän tekopyhä, että kun Mäkinen näin paljon minua rassaa niin miksen sitten katso läppäriltä NHLtv:n kautta, mutta tää on tämmöstä. Ja se kuva kyllä nykii meikäläisen läppärillä, että ainakin vielä kestän mieluummin Mäkistä.

Tämä on moneen otteeseen jo tässä ketjussa kerrottu mutta väännetään vielä rautalangasta: Viaplayn telkkarisovellus ei tarjoa tällaista valintaa. No, nyt sinä saatat sanoa, että katso sitten läppäriltä tai puhelimelta. Johon minä vastaan, että vaikka Mäkisen selostukset minua vituttavatkin niin vielä enemmän vituttaa a) nykivä läppärin kuva ja/tai b) pieni puhelimen kuva. Joten valitsen kahdesta pahasta sen pienemmän. Koen tästä huolimatta oikeudekseni näin maksavana asiakkaana valittaa siitä pienemmästäkin (joskaan ei pienestä) pahasta, eli Mäkisen selostuksista.

Jahka saan telkkaristani valittua haluamani pelin enkkuselostuksella (tai Kainulaisella/Vihtilällä) niin voin hyvillä mielin unohtaa koko Antti Mäkisen olemassaolon, enkä kirjoita tähän ketjuun koskaan enää sanaakaan.

Tai sitten Viaplay voisi vaan tarjota telkkarisovellukseen sen toisen selostusvaihtoehdon. Tai sitten voisin investoida parempaan laitteistoon, jonka kuvassa ei esiinny nykimistä. Tai sitten Viaplay voisi vaan tarjota telkkarisovellukseen sen toisen selostusvaihtoehdon. Tai sitten voisin katsella peliä mutella.

Tai sitten Viaplay voisi vaan tarjota telkkarisovellukseen sen toisen selostusvaihtoehdon.
Ei sekään toki mahdotonta ole, että olisin tuolloin ollut ns. kassalla. Mutta jos oikein tulkitsen niin puhelimen tms. kautta katsottuna on saanut kielen vaihdettua, tv-sovelluksesta ei.

Mutta tämä nyt on vähän offtopicia, hyvä jos nykyään tuo on laitettu kuntoon.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Minä puolestani valitsen aina suomenkielisen selostuksen, jos vaan mahdollista. Varsinkin jenkkien puolen selostajat ovat mielestäni todella raskaita kliseautomaatteja, joilla on aivan saakelin huono huumorintaju, ja tietämys vallankin vierasjoukkueen pelaajista vähän niin ja näin. Lisäksi huumorinsa on just sitä jenkkiskeidaa, jota en tahdo mielelläni kuunnella. Hyvä että on valinnanvaraa.

Minusta suomalaiset selostajat ovat ylipäätään mukavan konservatiivisia.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
En ole Mäkistä enää jaksanut hetkeen seurata, mutta kai sillä on voimassaolevia vetoja päällä, joilla pääsisi taas itse hetkeksi valokeilaan? Tyyli näissä on: "Jos Crosby tekee vielä tällä kaudella kaksi maalia, niin konttaan Tesomasta keskustaan", eli hyvinkin mahdollisia toteutumaan ja todennäköisesti toivookin että toteutuu jotta saa huomiota. Ja sitten koitetaan Kime puhua mukaan haasteisiin, mutta Kime ei taida kaikkeen hullutteluun mukaan aina lähteä.

Taitaa ainoa veto tällä hetkellä olla toi @DomBBa- mainitsema 40 reppua / fillarointi. Muistaakseni pyörässä on tällä hetkellä niin paska akku, et se hyytyy jo Ikean kohdalla?
Nyt kun Beely on yks sponsori ohjelmalle, niin löytyisköhän fillareiden vuokraajaa, joka antais kunnon pyörän.

Kimellä taitaa aika mennä Hartnelin jekuttamiseen kylmäaltaassa oleilun kestoon / tenniksen peluuseen
 

Kruuvamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72
Beely varmaan sponsoroi auton, jolla AV voi ajella päähesoihin.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Pieni oma viisi senttinen AVM keskusteluun.

Kimanttia ja Antin selostukset on hyvää ja viihdyttävää settiä. Toki Kimanttia on viime aikoina jotenkin menettänyt sitä laatua ja hohtoa. Voisivat välillä keskittyä olennaiseen. Mutta omapa on heidän Show. Kuuntelen kaikesta huolimatta.
Antin selostuksia kuuntelen edelleen mielelläni. Kukaan ei ole täydellinen ja jos AMV:tä vertaa Esim. Mika Saukkoseen niin.. tarviiko edes sanoa mitään. Yö ja päivä. :)
On muutamia ehkä Anttia parempiakin nykyään jne. mutta Antti tekee taustatyön, osaa pelaajat ja osaa kommentoida myös itse peliä. Ja jos kaikki kommentit ei nyt aina osu ihan omaan lompakkoon niin mitä sitten.
Ei meistä kukaan ole täydellinen.

Hyvä että ihmiset tekevät mistä tykkäävät ja meille tuotetaan viihdettä. Ei mulla ainakaan ole tästä konseptista mitään vastaan sanomista. Mutta sen sanottuani, kyllä itsekin tunnistan kaiken mitä täälläkin kirjoitetaan kyseisestä mediapersoonasta. ;) Päätän vain olla välittämättä. Koska jos kaikki ne asiat mitä AMV:stä kirjoitellaan ja huomioidaan, tai mitä hän sanoo, menee oman ihon alle, niin ehkä kannattaa suunnata katseet ja korvat muualle.
Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi tähän. Mutta toki jos omat kiksit saa sitten siitä että viikottain seuraa mikä nyt oli huonosti tai sanottu väärin, ja jaksaa vielä nettiin/someen siitä valittaa niin mikäs siinä. Harrastuksia on kaikenlaisia.

Mutta itse toivon että AMV selostukset ja Kimanttia ei loppuisi.
Tuovat molemmat lisäväriä elämääni ja jääkiekon seuraamiseen.

Rauhaa ja rakkautta.
Hyvää joulua ja uutta vuotta.

We follow the best game in the world!
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kuuntelin pitkästä aikaa Kimanttia, ja jos ei muuta, niin ihan kiinnostavia vieraita on tulossa tammikuun aikana. Viima Hockeyn jamppa, tilasto-Parkkila ja Rane Raitsikka osa 2. Tosin en tiedä, kuinka hyvin kahdesta ekasta saadaan asiaa irti, kun Timonen hämmästelee, miten ei tätäkään tiennyt, ja Mäkinen taas tiesi senkin.

Timosen luonnonlapseus/hönöys tuli hyvin esille alun munienjäätymiskeskustelussa. Ilmeisen tosissaan se ihmetteli, kuinka kovaa voikaan särkeä, kun lämpö palaa kasseihin. Mäkinen nielaisi (mahdollisen) kokemusasiantuntijuutensa kerrankin.

Tuo meni vielä, mutta junnuleijonista jutustelu oli aika erikoista settiä kahdelle kiekkomiehelle. Käsittääkseni kuitenkin iso osa kritiikistä on pelitapaan eikä menestykseen viittaavaa, ja on aivan aiheellista huolestua junnutuotannosta, vaikka olemmekin pieni kansakunta, eikä sinänsä ole ihme, että isommista maista puskee massaa kentille enemmän.

Tulee varmaan kuitenkin yritettyä kuuntelua nöiden vieraiden osalta. Itseäni kiinnostaa pelaajien treenaaminen ja valmistautuminen otteluiden ja kauden ulkopuolella, ja ehkä sieltä jotain saisi irti, vaikka menisikin naureskeluksi isäntien osalta. Rane Raitsikan jakso todennäköisesti on kuunneltavaa settiä joka tapauksessa, kun vieras itse osasi ottaa pääosan ainakin viimeksi.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Nämä tilastojen luettelu jaksot on aika joutavia.

Jotain Bobby Orrin tai Wayne Gretzkyn pistemääriä, jos kiinnostelee käydä ihmettelemässä, niin löydän ne eliteprospectista kyllä itsekin. Mäkisellä aika usein vaan lähtee keulimaan näiden tilastojen kanssa, ja ne eivät tuo jaksoihin juuri minkäälaista sisältöä oikein koskaan.

No ehkä ensi jaksossa taso taas nousee.
 

Parson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nämä tilastojen luettelu jaksot on aika joutavia.

Jotain Bobby Orrin tai Wayne Gretzkyn pistemääriä, jos kiinnostelee käydä ihmettelemässä, niin löydän ne eliteprospectista kyllä itsekin. Mäkisellä aika usein vaan lähtee keulimaan näiden tilastojen kanssa, ja ne eivät tuo jaksoihin juuri minkäälaista sisältöä oikein koskaan.

No ehkä ensi jaksossa taso taas nousee.
Ainakin kolmannen kerran ihmeteltiin, kuinka se Väinö teki pisteitä aikoinaan.
 

Glory Hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Club de hockey Canadien
Mistä se Mäkinen tonkii noita tilastoja? Tai kuinka hemmetin hidas hän on kirjoittamaan Googlen hakukenttään ”nhl scoring leaders 88-89”.

Tulevilta vierasjaksoilta odotan paljon!
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Kuuntelin pitkästä aikaa Kimanttia, ja jos ei muuta, niin ihan kiinnostavia vieraita on tulossa tammikuun aikana. Viima Hockeyn jamppa, tilasto-Parkkila ja Rane Raitsikka osa 2. Tosin en tiedä, kuinka hyvin kahdesta ekasta saadaan asiaa irti, kun Timonen hämmästelee, miten ei tätäkään tiennyt, ja Mäkinen taas tiesi senkin.

Timosen luonnonlapseus/hönöys tuli hyvin esille alun munienjäätymiskeskustelussa. Ilmeisen tosissaan se ihmetteli, kuinka kovaa voikaan särkeä, kun lämpö palaa kasseihin. Mäkinen nielaisi (mahdollisen) kokemusasiantuntijuutensa kerrankin.
En tiedä, mutta tämä tuntuu olevan hyvä asia podcasteissa. Viime kaudella tuli vielä jotain jaksoja kuunneltua, mutta sitten riitti. Timonen vaikuttaa todella yksinkertaselta tapaukselta ja selänpesijä Mäkinen pitää huolen ettei välit mene.

Heidän ohjelma joten tehkööt miten haluaa mutta minusta on surullista että ilmeisen suosittua tuollainen. Ehkä se vaan on niin että asia lähetykset ei kuuntelijoita kiinnosta vaan kahden kaveruksen vitsin heittäminen.

Nämä vieraat esimerkiksi voisi olla hyviä, mutta kun siinä "kavereiden kesken" puhutaan niin ihan sitä samaa mitä ennenki. Viima mies esim. kertoo varmaan samat jutut mitkä THF lähetyksessä pari v sitten.


Kritiikistä huolimatta tehköön jatkossakin. Minä en kuuntele, mutta aika moni kuuntelee.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mikä ihmeen aivosumu AMV’lla kun ei tullut mieleen Horvatin nimi, ja jotain muitakin nimiä piti KP’n huudella? Ja nyt pitää kyllä jonkun Tampereella päästä Röömpårin juttusille ja tsekata koutsin mielipide AMV’sta, siellä kun ollaan kuulemma juteltu enemmän tai vähemmän Röömbårin ajatuksista…
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Toisinsanoen sinua harmittaa, että kaverit tekee hyvän mielen podcastia ja sillä on paljon kuuntelijoita?
Ei harmita. Harmittaa se, että ns asiapodcasteja ei montaa ole koska niille ei riitä kuuntelijoita.

Mainostus on nykyään hyvä mittari sille millon puhutaan siitä mistä halutaan vs puhutaan siitä mistä kannattaa puhua. Miksi minua pitäs harmittaa henkilön Antti Mäkinen tekemiset? En tunne miestä.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Heidän ohjelma joten tehkööt miten haluaa mutta minusta on surullista että ilmeisen suosittua tuollainen. Ehkä se vaan on niin että asia lähetykset ei kuuntelijoita kiinnosta vaan kahden kaveruksen vitsin heittäminen.

Miten se on surullista? Ei kait se niin mene, että kaverusten vitsinheitto-podcast veisi asiaohjelmilta kuulijoita?

Tarpeeksi hyvin tehtyä asiapodcastejakin kyllä kuunnellaan. On paljon todella suosittuja hyvin asiapitoisia tiede-, talous- ja politiikkapodcasteja. Ei ne Kimuranttien vitsit niiden kuulijoita vähennä.

Mäkisen ja Timosen podcastia kuuntelen silloin tällöin ja se on mielestäni aivan viihdyttävä. Mäkisestä en persoonana pidä, vaikuttanut aika minäkeskeiseltä ja jotenkin kovalta pätemään. Timosesta taas ihmettelin aikanaan itkua ja parkumista linnanjuhlakutsun perään. Muutoin aika hauskanoloinen rempseä luonnonlapsi.

Mutta, kaikista ei tarvitse pitää. Mäkinen kuitenkin podcastissa toimii aivan mukavasti. Selostajana en oikein pidä. Jos podcastissa ärsyttäisi enempi, niin en kuuntelisi ja se siitä.
 
Viimeksi muokattu:

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Miten se on surullista? Ei kait se niin mene, että kaverusten vitsinheitto-podcast veisi asiaohjelmilta kuulijoita?

Tarpeeksi hyvin tehtyä asiapodcastejakin kyllä kuunnellaan. On paljon todella suosittuja hyvin asiapitoisia tiede-, talous- ja politiikkapodcasteja. Ei ne Kimuranttien vitsit niiden kuulijoita vähennä.

Mäkisen ja Timosen podcastia kuuntelen silloin tällöin ja se on mielestäni aivan viihdyttävä. Mäkisestä en persoonana pidä, vaikuttanut aika minäkeskeiseltä ja jotenkin kovalta pätemään. Timosesta taas ihmettelin aikanaan itkua ja parkumista linnanjuhlakutsun perään. Muutoin aika hauskanoloinen rempseä luonnonlapsi.

Mutta, kaikista ei tarvitse pitää. Mäkinen kuitenkin podcastissa toimii aivan mukavasti. Selostajana en oikein pidä. Jos podcastissa ärsyttäisi enempi, niin en kuuntelisi ja se siitä.
No sillä tavoin että jos miettii vaikka 5 v sitten niin podcasteja ei enää tehdä sen takia että sitä olisi kiva tehdä vaan siksi että siitä pitäs saada rahaa. Miksi Yle Puhe lopettaa?

Jos nyt NHL-podcasteista esimerkiksi ottaa Kaukosenlaidalla niin tekijät yritti tehdä siitä rahaa, mutta kun sellanen perusteltu keskustelu ei kiinnosta ihmisiä. En minäkään tilausta Youtubessa laittanu vaikka sitä mainoksien takia lähetyksissä toivoivat.

Mutta jos siis puhutaan työmäärästä miten valmistaudutaan lähetykseen ja verrataan vaikka Kimanttiin niin on se minusta harmi että tällänen kavereitten naureskelu saa kuuntelijat paikalle. Tämä nyt on mun mielipide saahan sitä eri mieltä olla.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
No sillä tavoin että jos miettii vaikka 5 v sitten niin podcasteja ei enää tehdä sen takia että sitä olisi kiva tehdä vaan siksi että siitä pitäs saada rahaa. Miksi Yle Puhe lopettaa?

Jos nyt NHL-podcasteista esimerkiksi ottaa Kaukosenlaidalla niin tekijät yritti tehdä siitä rahaa, mutta kun sellanen perusteltu keskustelu ei kiinnosta ihmisiä. En minäkään tilausta Youtubessa laittanu vaikka sitä mainoksien takia lähetyksissä toivoivat.

Mutta jos siis puhutaan työmäärästä miten valmistaudutaan lähetykseen ja verrataan vaikka Kimanttiin niin on se minusta harmi että tällänen kavereitten naureskelu saa kuuntelijat paikalle. Tämä nyt on mun mielipide saahan sitä eri mieltä olla.
Yle Puhe radiokanavana ei varmaan vain toimi kun radiota kuunnellaan käytännössä vain autossa se 5-15 minuuttia kerrallaan. Hankala yhtälö asiaohjelmille.

Tottahan se on, että kaupallistuminen on entistä suurempaa. Itse en ole iloinen, enkä surullinen, mutta ymmärrän että helpolla viihteellä on paikkansa ja kuulijakuntansa. Moni fani varmastikin kuluttaa useampaa NHL:ään liittyvää podcastia. Ennen oli vain se Rantasen ja Nyholmin joku forever, nyt noita on useita.

On kuitenkin edelleen hyviäkin asiapitoisiakin podcasteja, joita tehdään nollabudjetilla ja harrastuksena.

Ymmärrän sinun pointin. Jos asiaa vietäisiin musiikkiin, niin jotkut yhtyeet hyvin pienellä treenillä ja musiikkiosaamisemlla saavuttavat isoja kuulijamääriä ja suosiota kevyellä musiikilla. Samalla klassisen musiikin mestarit aivan uskomattomalla työmäärällä ja lahjakkuudella eivät saa murto-osaakaan siitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös