Antti Mäkinen

  • 1 393 034
  • 4 505

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mun mielestä siinä molemmat ymmärsi toisiaan väärin, eikä Mäkinenkään oikein keskittynyt aiheeseen.
Ei, vaan AMV ei tiedä mitä tilastollinen maaliodottama tarkoittaa tai miten se lasketaan…
 
Viimeksi muokattu:

arska07

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Kärpät, Patrik Laine
Itse oon aina Mäkisestä tykännyt mutta nyt särähti korvaan viimeisimmässä kimanttia jaksossa. Puhuttiin Bedardista ja sitten esimerkiksi otettiin Joe Thornton että ei Joe myöskään oo tehny 40 maalia ikinä. Thornton oli ihan erityylin pelaaja. Täysi pelintekijä ja loistava sellainen. Senhän näkee jo puusilmäkin ku kattoo nuita syöttömääriä.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Joe Thornton että ei Joe myöskään oo tehny 40 maalia ikinä.
Oli kyllä kummallinen vertaus, toki jos saat Jonathan Cheechoon voittamaan maalipörssin 56 maalilla, niin melkein noista voisi puolet merkata Throntonille.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mäkinen kun rupesi tuota vertausta selittämään niin luulin aluksi että puhuu Patrick Marleausta vaikka taisi lopettaa jo aiemmin kuin Thornton. Nyt kun katsoin tilastoja niin Marleau olisi ollutkin ihan hyvä vertaus jos tuohon olisi jaksanut muutaman minuutin käyttää. NHL:n maalitilastossa sijalla 24. mutta rikkoi 40 maalin rajapyykin vain kerran urallaan.
 

Stevie Why

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Red Wings, Rams, Blue Jays
Olikohan tällä autotalon liiderillä jo paikka varattuna Sunny Car Centeristä?
Sunny Car Centerin haasteet ovat kaikkialta muualta kuin Suomesta.
 

Stevie Why

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Red Wings, Rams, Blue Jays
Ei, vaan AMV ei tiedä mitä tilastollinen maaliodottama tarkoittaa tai miten se lasketaan…
Tietääpäs! Tässä käyttöönne sitaatti ;)
No se [maaliodottama] tulee niinku, se lasketaan niinku keskiarvollisesti se odotusarvo mikä tolla kaverilla on kauden alussa, ja ku kausi lähtee eteenpäin et missä sen maalimäärän pitäis mennä. Maalisuhteessa.... xG-arvon kautta... nyt mä puhun vähä kuttaperkkaa...
Mut se et mistä se arvoste tulee nii Parkkila saa kertoa.
 

Learn2Play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Laitoin pelin pyörimään telkkarista, kerkesin reilun minuutin katsoa niin ekan kerran jo opetettiin Aaron Ekbladia pelaamaan jääkiekkoa

Edit: nyt opetetaan myös Tkachukia
 
Viimeksi muokattu:

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Laitoin pelin pyörimään telkkarista, kerkesin reilun minuutin katsoa niin ekan kerran jo opetettiin Aaron Ekbladia pelaamaan jääkiekkoa

Edit: nyt opetetaan myös Tkachukia
Kieltää ei voinut faktaa, että pantteriveljet jättivät maalinedustansa vapaaksi, kun Ekblad harhaili. Silti kyseisestä jääkiekon lyhyestä oppimäärästä eka ajatus meni jossain "montako ohjauspeliä olet laittanut kuntoon"-sektorilla.
 
Viimeksi muokattu:

Aivan sama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sirkus nimeltä JYP Jyväskylä Oy
Koska tulee seuraava jakso Kimanttia, että voin herätä heti aamusta kuuntelemaan ja saan haukuttua Mäkisen lyttyyn tunti julkaisun jälkeen?

Onhan Mäkinen kyseenalainen henkilö, mutta kyllähän tämä homma on lähtenyt käsistä :D
No voi nyyhky! Kyllä autokauppias tekee sen aivan itse.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Onhan Mäkinen kyseenalainen henkilö, mutta kyllähän tämä homma on lähtenyt käsistä :D
Se on kato kun sanat ja teot ei täsmää niin saattaa julkisuudesta egoaa pönkittävä kaveri saada faktantarkistajilta ja oikeilta asiantuntijoilta joskus vähän palautetta. Ja jos nyt luen aidosti ajatuksella noita viestejä niin ei täällä AMV saa valtaosin puoliakaan siitä ravasta mitä itse suolsi esim. Anthony Manthaa jne. kohtaan… Pelle mikä pelle, kävelevä Dunning-Kruger, mutta omalla tavallaan viihdyttävä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Laitoin pelin pyörimään telkkarista, kerkesin reilun minuutin katsoa niin ekan kerran jo opetettiin Aaron Ekbladia pelaamaan jääkiekkoa

Edit: nyt opetetaan myös Tkachukia

Itsellä ei ole varaa Viaplay ja lisäksi olin töissä tuohon aikaan, niin en ole tilanteita nähnyt.

Mutta muistuttaisin, että AMVM on junnujen ( tulevaisuuden tähtien ) valmentaja! Hän tietää mistä puhua. Epäilen, että Sinä et ole valmentaja. En minäkään, pl. katsomovalmentaja ja osittain AMVM palkanmaksaja koska minulla Kausikortti
 

Antsku

Jäsen
En ole Mäkistä enää jaksanut hetkeen seurata, mutta kai sillä on voimassaolevia vetoja päällä, joilla pääsisi taas itse hetkeksi valokeilaan? Tyyli näissä on: "Jos Crosby tekee vielä tällä kaudella kaksi maalia, niin konttaan Tesomasta keskustaan", eli hyvinkin mahdollisia toteutumaan ja todennäköisesti toivookin että toteutuu jotta saa huomiota. Ja sitten koitetaan Kime puhua mukaan haasteisiin, mutta Kime ei taida kaikkeen hullutteluun mukaan aina lähteä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei kai se NHL-fanien vika ole, ettei Viaplay tarjoa englanninkielistä selostusta?
Ei minulla ole hetkeen aikaan enää Viaplayta ollut, mutta ainakin vielä silloin kun se oli niin ääniraidan voi muuttaa englanninkieliseksi, jota itsekin käytin.

Tuskin se mahdollisuus on mihinkään poistunut.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei minulla ole hetkeen aikaan enää Viaplayta ollut, mutta ainakin vielä silloin kun se oli niin ääniraidan voi muuttaa englanninkieliseksi, jota itsekin käytin.

Tuskin se mahdollisuus on mihinkään poistunut.
Kyllähän se englanninkielinen ääniraita oli tarjolla ainakin vielä toissailtaisessa pelissä, Mäkisen selostuksen ohella.

Sen lisäksi, että Viaplay onneksi tarjoaa nykyään onneksi tuon mahdollisuuden vaihtoehtoiselle selostukselle, niin näkeehän sieltä kaikki muutkin pelit. En oikein jaksa uskoa, että kukaan juuri Mäkisen takia maksaisi Viaplaysta tai Spotifysta, että saisi katsoa juuri nimenomaan hänen selostamiaan pelejä tai tekemiään podcasteja. Sen sijaan varsinkin Viaplayn tilaajana nykyisillä hinnoilla on mielestäni oikeutettu arvioimaan lähetysten laatua, mihin ilmanmuuta selostus ja sen asiantuntemus - tai sen puute - olennaisesti kuuluvat.

Että nyt meni @Wire n kommentti ohi maalista, päätyplekseihin kolisten ja palaten keskikentälle. Täytyy hakea vauhtia taas omista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: hk65

DomBBa-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole Mäkistä enää jaksanut hetkeen seurata, mutta kai sillä on voimassaolevia vetoja päällä, joilla pääsisi taas itse hetkeksi valokeilaan? Tyyli näissä on: "Jos Crosby tekee vielä tällä kaudella kaksi maalia, niin konttaan Tesomasta keskustaan", eli hyvinkin mahdollisia toteutumaan ja todennäköisesti toivookin että toteutuu jotta saa huomiota. Ja sitten koitetaan Kime puhua mukaan haasteisiin, mutta Kime ei taida kaikkeen hullutteluun mukaan aina lähteä.
Onhan sillä. Jos Bedard tekee tällä kaudella yli 40maalia niin Mäkinen polkee sähköpyörällä Tampereelta Helsinkiin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei minulla ole hetkeen aikaan enää Viaplayta ollut, mutta ainakin vielä silloin kun se oli niin ääniraidan voi muuttaa englanninkieliseksi, jota itsekin käytin.

Tuskin se mahdollisuus on mihinkään poistunut.
Viaplaylla tosiaan pystyy, mutta jos katsoo perinteiseen malliin tv-kortilta kuten minä, niin V Sportin kanavalla ei voi vaihtaa selostajaa. Hyvässä lykyssä toki jollain rinnakkaiskanavalla voi tulla peli alkuperäisselostuksella, mutta tämäkään ei aina ole varmaa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei minulla ole hetkeen aikaan enää Viaplayta ollut, mutta ainakin vielä silloin kun se oli niin ääniraidan voi muuttaa englanninkieliseksi, jota itsekin käytin.

Tuskin se mahdollisuus on mihinkään poistunut.
Okei. Joskus oli niin ettei voinut, siitä olen varma. Siitä annettiin mielestäni enemmänkin silloin palautetta.

Mutta about vuoteen minulla ei ole Viaplayta ollut, joten tilanne on voinut muuttua. Tai no nyt on taas muutaman viikon ollut, kun sai sen jonkun tarjouksen.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mutta about vuoteen minulla ei ole Viaplayta ollut, joten tilanne on voinut muuttua. Tai no nyt on taas muutaman viikon ollut, kun sai sen jonkun tarjouksen.
Itse muistan niinkin pitkälle kuin vuoteen 2016 että on ollut valittavissa selostuskieli. Joka oli myös aikaa, jolloin itse olin tilaaja ja seurasin aktiivisesti NHL-kiekkoa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse muistan niinkin pitkälle kuin vuoteen 2016 että on ollut valittavissa selostuskieli. Joka oli myös aikaa, jolloin itse olin tilaaja ja seurasin aktiivisesti NHL-kiekkoa.
Jommalla kummalla meistä on nyt jonkin sortin Mandela-efekti, koska olen niin varma asiastani. Mutta voi olla että olen väärässä, en jaksa tutkia asiaa pidemmälle. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös