Viime viikon jaksossa oli taas tavallaan paljon mielenkiintoisiakin juttuja, mutta jollain jeesuksen ihmeellä Mäkinen saa lähes jokaisen asian käännettyä jollakin tavalla itseensä ja omaan erinomaisuutensa. Mäkisen rasittava uhriutuminen koskien hänen saamaansa negatiivista palautetta Manthan arvostelusta Viasatin lähetyksessä, oli kyllä todella raskasta kuunneltavaa. Timonen siihen sitten puolustelemaan mistään mitään tietämättömänä, että kyllähän välillä pitää arvostellakin eikä kaikki vain voi aina olla pelkkää positiviista. WTF? Eihän siitä kai ole ollut missään vaiheessa edes kysymys, vaan siitä, että selostaja-Mäkinen on tuonut duuniinsa omat henkilökohtaiset näkemyksensä jostain pelaajasta ja se meni tv-katsojilla yli.
Selostaja-Mäkinen ja Kimanttia-Mäkinen ovat yksi ja sama henkilö fyysisesti, mutta heidän duuninsa ovat kaksi täysin eri asiaa. Kyllähän pelaajia sopii kritisoida lähetyksessäkin, jos on aihetta, mutta mun mielestäni selostajan tehtävä on ennen kaikkea selostaa niitä kenttätapahtumia juuri nyt, eikä vetää kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä omien mielipiteidensä tueksi. Ohjelma itsessään ei ole mikään selostajan henkilökohtaisten mieltymysten turinatunti. NHL-lähetyksiä katsotaan ymmärtääkseni juuri niiden pelien takia, ei sen selostajan, vaikka moni jostain selostajasta erityisesti pitäisikin. Itse en ainakaan tiedä yhtään ihmistä, joka katsoo keskellä yötä NHL-lähetyksiä Antti Mäkisen selostusten vuoksi, vaan kyllä he sen pelin vuoksi valvovat. Ehkä Viasat voisi lanseerata jonkun "Antti Mäkinen goes NHL"-tyyppisen ohjelman, missä ohjelman pääpaino on vain ja ainoastaan kuunnella Antti Mäkistä, ei niinkään ottelussa ja kenttätapahtumissa? Tällöin ihmiset tietävät etukäteen, mitä tuleman pitää ja ne joita ei Antti Mäkisen selostaminen kiinnosta, eivät tällöin ohjelmaa katsoisi/kuuntelisi.
Mä olen tykännyt kuunnella Kimanttia siksi, että se on ollut kevyttä kuunneltavaa. Nyt se vain on muuttunut todella raskaaksi. Aihepiirit sinänsä ovat ihan kiinnostavia, mutta Mäkisen yli-itsevarmat ja ehdottomina faktoina asioiden esittämiset häiritsevät mua suunnattoman paljon. Muutamalta viime viikolta löytyy pari esimerkkiä: "Laine ei tule missään nimessä siirtymään Columbukseen, tämä on faktaa" ja "Dallas ei missään nimessä tule hyötymään koronan vuoksi siirtyneestä startista ja alku tulee olemaan todella vaikea". Kumpikin "fakta" meni aivan päin helvettiä, mutta Mäkinen ei tyyliään muuta. Itse olisin jotenkin "ownannut" omat "faktani" lähetyksessä ja todennut, että ehkäpä pitäisi olla jatkossa vähän varovaisempi ja nauranut päälle. Mutta eihän tällaista Mäkiseltä tulla kuulemaan, koska pohjimmiltaan hän on tosikko. Hän suhtautuu itseensä oikeasti aivan liian vakavasti ja hän on epävarma itsestään, siitähän kielii ne kaikki name droppailutkin. Eihän hänen tarvitsisi sellaiseen sortua, sillä ihmiset ovat kuitenkin itse hänen ohjelmansa pariin etsiytyneet. Nyt hän omalla vastenmielisellä egoilullaan karkottaa osan potentiaalisista kuulijoista, jotka kuitenkin ovat aihepiiristä kiinnostuneita. Itse suosittelisin, että Mäkinen ottaisi nyt iisimmin mouhoamisensa kanssa ja oikeasti keskittyisi siihen palautteeseen, mitä hän kuulijoilta ja katsojilta saa ja hioisi kulmia. En usko, että hän menettäisi yhtään katsojaa tai kuulijaa, mutta uusia saattaisi hyvinkin tulla. Nyt tuntuu, että hän ottaa palautteet itseensä ja liian henkilökohtaisesti.
(Mua naurattaa vieläkin muuten se jonkun jakson EP Premium-hehkutus, että hänellä on vähän parempi EP kuin muilla, missä on laajemmin tietoa. Ja Timonen oli ihan, että "mieletöntä, mahtava homma", kun ei hän oikein mistään mitään tiedä. Ei helvetti. Jopa minulla on ollut EP Premium, koska sen saa jokainen tietyllä kk-maksulla. Ei tarvitse tuntea yhtään ketään, kunhan maksaa kympin kuussa)