Antti Mäkinen

  • 1 391 671
  • 4 505
Minäpä se kuuntelin. En tiedä menikö ohi, mutta mää en sitä roolia sitten hoksannut tuosta lähetyksestä? Pitkät puhelut oli kuulemma käyty Paten kanssa kun homma oli selvä ja siirto valmis.

Sanoi "mullakin oli itseasiassa siinä mielenkiintoinen saaga rooli siinä näinä päivinä kun tämä tapahtui"
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Johtuiskohan siitä, että Mäkisellä höystetyt lähetykset tulevat NHL-fanin kannalta parhaaseen katseluaikaan? Väitän niiden olevan suosittuja oli Mäkinen siellä tai ei.
Mä olen tästä vähän eri mieltä. Mäkinen selostamossa ja esimerkiksi Nieminen studiossa, niin nämä ainakin jonkin verran lisäävät katsojien määrää.

Perustelen tämän sillä, että monille katsojille kuitenkin viihtyminen lähetyksen äärellä on hyvin tärkeää. Se pelkkä peli ei kaikille riitä syyksi seurata kanavaa ottelun alusta loppuun asti, vaan siihen tarvitaan vähän ekstraa, että se kanava ei vaihdu tai ihminen rupea tekemään jotain muuta.

Mäkinen ja Nieminen tuovat useille ihmisille oman viihdearvonsa, joka saa heidät pysymään lähetyksen äärellä loppuun asti, näin uskallan väittää. Sitä tuotetta, jota Viasat tarjoaa on muukin, kuin pelkästään se ottelu. Ei näitä kasvoja turhaan mainosteta Viasatin NHL-mainosten yhteydessä.

Ja jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin en kainostele tunnustaa sitä, että jossain määrin kuulun itsekin tähän porukkaan. Illan ottelu Sabres - Devils kuulostaa heti vähemmän mielenkiintoiselta, kun tietää että siellä ei ole studiota ja näitä viihdyttäjiä lauteilla.
 

Nick Neim

Jäsen
Mä olen tästä vähän eri mieltä. Mäkinen selostamossa ja esimerkiksi Nieminen studiossa, niin nämä ainakin jonkin verran lisäävät katsojien määrää.

Perustelen tämän sillä, että monille katsojille kuitenkin viihtyminen lähetyksen äärellä on hyvin tärkeää. Se pelkkä peli ei kaikille riitä syyksi seurata kanavaa ottelun alusta loppuun asti, vaan siihen tarvitaan vähän ekstraa, että se kanava ei vaihdu tai ihminen rupea tekemään jotain muuta.
Täytyy kyllä olla eri mieltä. Ja puhutaan varmaan aika marginaalisesta porukasta, kuka noin tekee.

Ne ihmiset jotka maksavat jostain Viaplaystakin 35e / kk nähdäkseen sen yhden tai kaksi ottelua viikossa suotuisaan katseluaikaan NHL:ää, eivät todennäköisesti nakkaisi paskan vertaa siitä, onko siellä studiossa Ville Nieminen vai Ossi Väänänen, tai selostamossa Antti Mäkinen vai Nuutti Vihtilä. Se lauantain tai sunnuntain Ristolaisen ja Jokiharjun ottelu katsottaisiin silti, ja siitähän teillä tuossa oli puhe. Ottelu katsottaisiin lähetysajan takia Mäkisen puuttumisesta huolimattakin, kuten Takakolmio kirjoitti.

Aika pienessä on se porukka joka maksaa sen 35e / kk kuullakseen Mäkistä, ja jättääkin pelin katsomatta ja/tai kyllästyy ja vaihtaa kanavaa, koska selostamassa onkin Nuutti Vihtilä.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä olen tästä vähän eri mieltä. Mäkinen selostamossa ja esimerkiksi Nieminen studiossa, niin nämä ainakin jonkin verran lisäävät katsojien määrää.

Perustelen tämän sillä, että monille katsojille kuitenkin viihtyminen lähetyksen äärellä on hyvin tärkeää. Se pelkkä peli ei kaikille riitä syyksi seurata kanavaa ottelun alusta loppuun asti, vaan siihen tarvitaan vähän ekstraa, että se kanava ei vaihdu tai ihminen rupea tekemään jotain muuta.

Mäkinen ja Nieminen tuovat useille ihmisille oman viihdearvonsa, joka saa heidät pysymään lähetyksen äärellä loppuun asti, näin uskallan väittää. Sitä tuotetta, jota Viasat tarjoaa on muukin, kuin pelkästään se ottelu. Ei näitä kasvoja turhaan mainosteta Viasatin NHL-mainosten yhteydessä.

Ja jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin en kainostele tunnustaa sitä, että jossain määrin kuulun itsekin tähän porukkaan. Illan ottelu Sabres - Devils kuulostaa heti vähemmän mielenkiintoiselta, kun tietää että siellä ei ole studiota ja näitä viihdyttäjiä lauteilla.
Tuoko niitä katsojia lisää Mäkinen & Nieminen? Vai tuoko lisää katsojia se, että siellä on selostaja ja studiossa näitä viihdyttäjiä? Itse veikkaisin, että enemmän painoarvoa on sillä, että studio-osuuksia tehdään. Ei niinkään sillä, että sen pitäisi olla juuri joku Mäkinen tai Nieminen.

Vaikeahan sitä vertailua tehdä on, kun verrokkia ei Suomessa ole. Mutta kyllä minä uskaltaisin väittää, että Prime time NHL-pelit Suomessa yleisöä vetäisivät huolimatta siitä, mikä kokoonpano siellä studiossa on. Ainahan kiekkoyleisö edes jossain määrin pätevää studiota arvostaa. Päteviä selostajavaihtoehtoja olisi, päteviä vaihtoehtoja studioon olisi. Nyt tarjotaan kuitenkin vain yhtä vaihtoehtoa. Sanoisin kuitenkin, että prime time -lähetysten suosio ei ainakaan hyvä indikaattori Mäkisen suosiosta ole. Ei niitä vaihtoehtoja oikein ole Suomessa tarjolla. Niitä parhaan katseluajan pelejäkin on lopullisesti aika rajallisesti tarjolla tarunhohtoisesta.

Epäilemättä Mäkisen tyyli tuo joillekin katsojille lisäarvoa. Monille Mäkisen selostustyyli onkin syy vaientaa lähetyksen äänet. Sellaista se on. Suurta massaa ei hirveän vahvasti kiinnostane kumpaankaan suuntaan. Kunhan on joku pätevä, asiansa osaava selostaja. Kunhan on studioon joku hyvällä asenteella puhuva asiantuntija. Se itse kiekkopeli kuitenkin monille keskiössä lienee, muu on vain bonusta.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
@Kari Runk

Toki noinkin. Mutta tässä on otettava huomioon sellainenkin, että Viasat ei näytä pelkästään jääkiekkoa, vaan paljon muitakin lajeja. Ne jotka huolivat katsoa sen nimenomaan Mäkisellä höystetyn jääkiekkolähetyksen saattavat tilata kanavapakettia myös esimerkiksi Valioliigan ja/tai NFL:n takia.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Ainakin omaan katseluun Mäkinen vaikuttaa. Jos illalla tv:stä tulisi vaikkapa Rangers - Boston ottelu niin yleensä nuo joukkueet eivät älyttömästi kiinnosta.
Jos kuitenkin näen, että Mäkinen selostaa niin saattaa tämä olla syy miksi pelin laitan päälle. Jos siellä on taasen Zeska Kainulainen tai alkuperäisselostus niin menee korkeintaan taustalle.
Kiinnostavat ottelut sen sijaan katsotaan oli selostajana kuka tahansa.
 

Bianconeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Juventus
Tämän päivän prime time matsi ois kyllä ollut kovaa tykitystä Mäkiseltä, onhan kentällä "ei palkkansa väärtejä" nopealla laskulla 3kpl (Subban, Skinner ja Okposo) ja sitten bonarina Mäkisen suosikki Jack "surffaa pelin ulkopuolella" Hughes.

Muuten omasta mielestäni Mäkinen on ihan hyvä selostaja, jos vaan jättäisi nämä "silmätikut" selostuksesta pois. Viime viikonlopukin jatkuva itku Manthasta alkoi olla jo aina raskasta kuultavaa, tosin osa kyllä huvitti myös vahvasti.

Positiivisiä jos listailen, niin kyllä mä tykkään että selostaja selkeästi elää ja hengittää lätkää ja sitä kautta ymmärtää pelistä tavan tuularia hiukan enemmän (esim. jollain Saukkosella taitaa olla vielä säännöt pitkästä kiekosta lähtien hukassa). Lisäksi somen seuraaminen Mäkisellä on kovalla tasolla ja tykkäänkin näistä extroista selostuksissa kun kertoilee tarinoita/huhuja mitä on NHL insiderit viime aikoina twiittailu.

Joten täällä kyllä ainakin vielä kuunnellaan Mäkistä ihan mielellään ja ehkä ainoastaan nuo pelaaja x on huono / saa liikaa palkkaa jauhamiset ärsyttää itseäni. Ja tällä en tarkoita sitä että selostaja ei saisi ottaa mitään kantaa, vaan sitä että en jaksa jokaisen Subbanin vaihdon kohdalla kuunnella näitä Mäkisen perinteisiä "suorittaako tämä mies 9 miljoonan palkan arvoisesti" -kyselyjä. Kyllähän kaikki tietää että ei se ole 9 millin pelaaja ehkä enää koskaan, mutta ei se nyt NHL:n huonoinkaan pelaaja ole.

Mene kotiin huutelut sun muut jätän omaan arvoon, lähinnä se nauratti itseäni kun lauantai-iltana jossain autiossa tv-talossa Helsingissä selostaja huutaa pelaajalle Yhdysvaltoihin että mene kotiin. Mutta kyllähän Mäkisestä huokuu että haluaa tehdä itsestään brändin ja Suomen virallisen NHL insiderin joten vähän pelkään että nämä ärsyttävät maneerit tuskin ovat vähenemässä ja sitten voi olla jo oikeasti että pelejä katellaan nhl tv:n kautta.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
ämän päivän prime time matsi ois kyllä ollut kovaa tykitystä Mäkiseltä, onhan kentällä "ei palkkansa väärtejä" nopealla laskulla 3kpl (Subban, Skinner ja Okposo) ja sitten bonarina Mäkisen suosikki Jack "surffaa pelin ulkopuolella" Hughes.

No huomenna pääset nauttimaan tästä tykityksestä sitten. Samat tiimit, sama aika, sama paikka. Ja Antti Mäkinen.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sanoi "mullakin oli itseasiassa siinä mielenkiintoinen saaga rooli siinä näinä päivinä kun tämä tapahtui"

Joo tämä oli aika hämmentävä. Mikä se rooli siis lopulta oli, ei mikään?

Ihan kuuneltavia nämä tämän kauden Kimantit ovat tähän mennessä olleet. Mäkinen pistänyt merkille ja sanoikin sen pariin otteeseen, että on tullut ja tulee palautetta ja vähän ehkä jättänyt pahimpia maneerejaan pois.

Timosella olisi hyviä juttuja jos seuraisi tarkemmin NHL:ää. Nyt tulee turhan usein "ai en tiennytkään, tämä on ihan uus kaveri mulle" jne. tyylisiä kommentteja, mutta sitten tulee hyvää asiaa kun on seurannut peliä/pelaaja/tapausta ja heittää pari kommenttia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jyyd

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Timosella olisi hyviä juttuja jos seuraisi tarkemmin NHL:ää. Nyt tulee turhan usein "ai en tiennytkään, tämä on ihan uus kaveri mulle" jne. tyylisiä kommentteja, mutta sitten tulee hyvää asiaa kun on seurannut peliä/pelaaja/tapausta ja heittää pari kommenttia.
Juu siellä aika vaihtelevasti Kimellä tulee mielenkiintoista insightia, mutta välillä kyllä pahoja aukkoja ja vähintään kyseenalaisia kantoja.

Muistan joskus ennen Kimantin alkamista, eli noin 3-4v sitten , kun jossain Viasatin studiossa heitti Marc-Eduard Vlasicin täysin bussin alle, vapaa sitaatti tyyliä: "Mun mielestä toi Vlasikki on täysin yliarvostettu kaveri - en pidä sitä oikeen minään." No, jälkikäteen tarkasteluna oikeinhan se osui, aika pahasti on formi (muun joukkueen mukana) dipannut. Mutta Kime on myös todennut monesti, että ei aikaeron vuoksi jaksa seurata länsirannikon pelejä juuri lainkaan. Että en sitten tiedä, mihin tuo arvio Vlasicista oikein perustui 3-4v sitten. Tuohon aikaan kuitenkin puhuttiin yhdestä liigan parhaista puolustavasta pakista.
 

Lubeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Anaheim Ducks
Mutta Kime on myös todennut monesti, että ei aikaeron vuoksi jaksa seurata länsirannikon pelejä juuri lainkaan.

Tämän kyllä huomaa valitettavan usein, esimerkiksi kun John Gibsonista oli joskus puhetta niin eipä nimi sanonut Kimelle juuri mitään vaikka on ihan maalivahtien eliittiä. Sama efekti on havaittavissa kun puhutaan draftista tai KHL-ukoista, eipä ole Kimmolla hirveästi annettavaa keskusteluun. Toisaalta paikkaa riittävän hyvin noilla sisäpiirin tiedoillaan mitä lypsää Hartnellien, Kekäläisten ja muiden kautta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuuntelin vasta tänään ensimmäisen tämän kauden Kimanttia-jakson. Eipä tarvinnut liian pitkään odotella, että Mäkinen keksi jonkun omasta mielestään loistavan aasinsillan (aamupuuro marjoilla ja proteiinijauheella) keskusteluunsa PM Sanna Marinin kanssa. Meinasin heittäytyä myötähäpeästä vilkkaaseen risteykseen makaamaan, sen verran nololta koko väkisin mukaan revitty kuulosti.

Toinen oma suosikkini ko. jaksossa oli, kun spekuloitiin Pierre-Luc Duboisin siinä vaiheessa vielä mahdollista treidiä pois Columbuksesta. Kun tuli puhetta mahdollisesta vaihdosta Patrik Laineeseen, hämmästyin aidosti sitä, miten oman mielipiteen voi esittää faktana. "Ei missään nimessä tule tapahtumaan". Mitä hittoa? Vaikka oma mielipide olisikin hyvin perusteltu ja mahdollisesti jopa "oikea", mitä tulee asian "järkevyyteen", ethän sä nyt oikeasti ala väittämään, ettei joku ole missään tapauksessa mahdollista. Varsinkaan, kun henkilöllä itsellään ei ole yhtään mitään valtaa päättää tulevista tapahtumista. Näin jälkikäteen on helppo todeta, että se oli kuin olikin hyvin mahdollista ja itse asiassa jopa toteutui. En ole kuunnellut vielä ko. jakson jälkeisiä jaksoja, joten en tiedä, miten Mäkinen itse tätä treidiä kommentoi vai kommentoiko mitenkään, mutta kovin teinimäistä ehdottomuutta eikä todellakaan lisää "uskottavuutta". Pyydän, älkää spoilatko, mitä tuleman pitää tästä aiheesta, kiitos.

Kolmas vituttava asia oli lopussa mainittu ESPN:n Emily Kaplanin mahdollinen vierailu jaksossa: "Saadaan, ihan varmasti! Se ei ole minkäänlainen ongelma, "Emppu" tulee varmasti!" Kuka sanoo noin, varsinkaan, jos kutsua ei ole vielä edes esitetty? Ja jos on esitetty, voisi sanoa, että verkot on vesillä tjsp. Ikään kuin kaikki maailman ihmiset suorastaan odottaisivat kutsua hänen ohjelmaansa. Timosen nimellä vieraita voi sitten jo saadakin.

Mäkisellä ei ole lainkaan tilannetajua, mutta rajaton itseluottamus näyttää olevan. Joku yksittäinen heitto silloin tällöin ei minua haittaisi, mutta nämä ovat enemmän sääntö kuin poikkeus. Voisi kuvitella, että kun hän on nyt nimeä jo saanut, enää ei tarvitsisi harrastaa name droppingia ja asioiden suurentelua, mutta ei, hullummaksi tuntuu menevän. Sitä ei ole kiva kuunnella. Aikuinen mies. Lopeta jo.
 
Mitä viihdearvoa Ville Nieminen muka tuo noihin studio-osuuksiin? Eilenkin aivan helvetin raskasta kuunneltavaa.

Oma vaatimaton mielipiteeni on, että aina kun Nieminen avaa ison suunsa, niin viihdearvo on taattu. Pidän Niemisen aitoudesta, siitä pikkupoikamaisesta innostuneisuudesta kun puhuu jääkiekosta, ja erityisesti NHL:stä. Lisäksi hänellä on teräviä huomioita itse pelistä ja pelaajista. Nostaa usein hyvin esiin pelin pieniä nyansseja, jotka helposti jäisi itseltä kotisohvalla huomaamatta. Ja lisäksi tuntuu synkkaavan hyvin yhteen Hoffrenin kanssa studiossa. Mainio parivaljakko ja toistensa vastakohdat monella tapaa.

Ymmärrän kyllä, että Nieminen voi ärsyttää monia tuolla rehellisellä esiintymisellään. Itse kuitenkin sytyn.
 

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Oma vaatimaton mielipiteeni on, että aina kun Nieminen avaa ison suunsa, niin viihdearvo on taattu. Pidän Niemisen aitoudesta, siitä pikkupoikamaisesta innostuneisuudesta kun puhuu jääkiekosta, ja erityisesti NHL:stä. Lisäksi hänellä on teräviä huomioita itse pelistä ja pelaajista. Nostaa usein hyvin esiin pelin pieniä nyansseja, jotka helposti jäisi itseltä kotisohvalla huomaamatta. Ja lisäksi tuntuu synkkaavan hyvin yhteen Hoffrenin kanssa studiossa. Mainio parivaljakko ja toistensa vastakohdat monella tapaa.

Ymmärrän kyllä, että Nieminen voi ärsyttää monia tuolla rehellisellä esiintymisellään. Itse kuitenkin sytyn.
Juu, studiossa taitaa olla ihan pätevä ukko, mutta ne hetket kun olen vahingossa joutunut kuuntelemaan Mäkistä, vielä niin että Nieminen huutaa vieressä, ovat olleet erittäin raskaita.
Minä en kerta kaikkiaan jaksa tuota Antin tietämystä ja oikeassa olemista. Selosta peliä, älä nosta itseäsi esiin.
Ja sitten joku ajattelee että sehän on sen brändi.. mä kusen sen brändin päälle.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan tässä Mäkistä tullut jo vuosia kuunneltua. Muistan kun tuon Jokereiden KHL taipaleen alussa niitä NHL pelejä näkyi tietysti samasta paketista ja suorastaan odotin lauantai illan Mäkisen NHL pelin avausta ” Oiiiiii-kein hyvää lauantai iltaa ja tervetuloa maailman kovimman jääkiekko sarjan pariin...” Voi pojat... tuo iski kuin miljoona volttia!
Siihen aikaan tuntui ettei Mäkinen löytänyt Änäristä mitään negatiivista... kaikki oli pelkkää bling-blingiä.

Nykyisin kun noita selostuksia kuuntelee NHL:n suhteen niin itse olen miettinyt että onkohan Antti jo pikkuisen leipääntynyt hommaansa kun välillä nostaa jonkun pelaajan tikun nokkaan ja heittää kottikärryllisen kylmää jäätä pelaajan päälle...?
Ainakin hän on itsensä nostanut vähintään pelaajien tasolle ja on sieltä oikeutettu tuomitsemaan hyvät ja pahat.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Meikäläisen ongelma Mäkisen kanssa on sama kuin yhden ex-kollegan => tää tyyppi omasi meidän alalla järkyttävän laajan ”ystäväpiirin”, kaikki silmäätekevät olivat ”hyvä ystäväni se_ja_se”, aina väriteltiin yhteisistä tekemisistä joskus muutama vuosi sitten jne.

Mikäs siinä, kivahan se, mutta aika pahasti häiritsi kun tiesin ihan tarkkaan, että tää tyyppi oli aiemmin alan palveluntarjoajan / alihankkijan ”seremoniamestarin” roolissa ryyppäyttänyt / syöttänyt / reissuttanut ympäri Eurooppaa koko tuon ”ystäväpiirinsä” firman piikkiin ja yksikään hänen ystävistään ei olisi korvaansa hänen suuntaan lotkauttanut ellei kaveri olisi Visa ojossa ollut kuittaamassa tonnien laskuja...

Vähän sama tän Mäkisen kanssa; junnukiekkoilija / automyyjä, joka on suutaan soittamalla päässyt piireihin ja esiintyy niin kuin olisi saman tason tähti kuin nuo ”Jampet”, ”Kimet”, ”Rudit” ja muut hyvät ystävänsä.
 

Talonpoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado
Sekin on hauskaa, kun pitää selostaessaan itseään hyvinkin A-J Niemen veroisena puolustajana. Varaa tosiaan vittuilla Niemelle esim. kiekollisista taidoista, onhan itsellä huikea ura b-junnuna. Niemi rukka pelasi vain Liigassa, NHL:ssä, KHL:ssä jne. Joku vuosi sitten, Jalosen Jokerit aikana, paistoi kauas kuinka korkealle Jalonen rankkasi Mäkisen "kiekkotietämyksen". Odotin koko aika koska suoraan sanoo sen Mäkiselle. No, malttoi mielensä. Ehkä parempi niin.
 
Viimeksi muokattu:

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vähän sama tän Mäkisen kanssa; junnukiekkoilija / automyyjä, joka on suutaan soittamalla päässyt piireihin ja esiintyy niin kuin olisi saman tason tähti kuin nuo ”Jampet”, ”Kimet”, ”Rudit” ja muut hyvät ystävänsä.

Eikö Mäkinen joskus sanonut jollekin entiselle NHL- pelaajalle (ehkä Timonen, en muista), että me ollaan molemmat tehty aika pitkä NHL- ura, mutta vaan eri puolella pöytää. Sanoi tämän mielestäni ilman sarkasmin häivääkään.
 

Holik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Alkuun, en ole Mäkisen suurimpia faneja, mutta:
Täälläkin on "aivan turhasta" selostaja puhuttu jo 50 sivun verran. Verrattuna esimerkiksi Tapparan kausiketjun 16 sivuun on se melkoinen määrä.

Mäkinen herättää tunteita ja vetää yli, liioittelee ja synnyttää erilaisia mielipiteitä. Mutta miettikää miten paljon se on rikastuttanut meidän änäriskeneä. Mäkisen erottaa muista selostajista aito intohimo NHL:ää kohtaan omalla esimerkillään tuonut paljon lisää keskustelua ja sisältöä suomalaiseen keskusteluun. Värikynistä huolimatta onhan se mahtava kuunnella sisältöä mikä tuo itselle lisäarvoa lajista.
 

Glory Hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Club de hockey Canadien
Alkuun, en ole Mäkisen suurimpia faneja, mutta:
Täälläkin on "aivan turhasta" selostaja puhuttu jo 50 sivun verran. Verrattuna esimerkiksi Tapparan kausiketjun 16 sivuun on se melkoinen määrä.

Kyllä ja tämähän on oiva vertailukohta kun Tapparan kausiketju on luotu vuosi sitten helmikuussa ja tämä Mäkisen ketju vuonna 2015.

Täällä usein esillä ollut Kimanttia on jäänyt itseltä kuuntelematta yhtä jaksoa lukuunottamatta. Pakko myöntää että jakso Saku Koivun kanssa oli Mäkiseltä yllättävän hyvä ja antoi Koivun kertoa asiansa eikä öyhöttänyt päälle. Mutta tietysti Antti muisti Saikulle korostaa kuinka hän tietää mikä painekattila on olla Canadiensin kapteenina.
 

Janders

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Alkuun, en ole Mäkisen suurimpia faneja, mutta:
Täälläkin on "aivan turhasta" selostaja puhuttu jo 50 sivun verran. Verrattuna esimerkiksi Tapparan kausiketjun 16 sivuun on se melkoinen määrä.

Jaa. Miten tuo vertaus liittyy yhtään mihinkään? Kuten @Glory Hunter sanoinkin, tämä ketju on perustettu aikoja sitten. Sattumalta muuten tämä Mäkisen ketju nyt on tasoissa Tapparan tämän ja viime kauden kausiketjujen yhdistetyn sivumäärän kanssa. Eikä nuo kausiketjut varmaan ole ainoa paikka missä Tapparasta puhutaan. Lisäksi porkkanapöksyillä on oma foorumi, jossa Jatkoajan ohella vääntävät. Täysin hatusta vedetty vertaus siis.

Mäkinen herättää tunteita ja vetää yli, liioittelee ja synnyttää erilaisia mielipiteitä. Mutta miettikää miten paljon se on rikastuttanut meidän änäriskeneä. Mäkisen erottaa muista selostajista aito intohimo NHL:ää kohtaan omalla esimerkillään tuonut paljon lisää keskustelua ja sisältöä suomalaiseen keskusteluun. Värikynistä huolimatta onhan se mahtava kuunnella sisältöä mikä tuo itselle lisäarvoa lajista.

Mäkisen ansio on siis, että on tuonut lisää keskustelua suomalaiseen keskusteluun? No se varmasti on totta, kyllähän Mäkinen mielellään esiintyy julkisuudessa aina kun joku siihen hänelle antaa mahdollisuuden. Mutta onko Mäkinen sinänsä tuonut mitään uutta suomalaiseen änäriskeneen? Mielestäni hieman aiheetonta ylistystä. Kimanttia on varmastikin hyvä lisä ohjelmatarjontaan, siitä kyllä peukkua Mäkiselle.

Mäkinen on toisaalta mielestäni viime aikoina kehittynyt siinä, että muistaa mainita lähteensä aiempaa useammin. Muistelisin, että vielä muutamia vuosia(?) sitten oli vielä aika tavallista, että hän heitteli selvästi Twitteristä tai pohjoisamerikkalaisilta urheilusivustoilta poimittuja skuuppeja ominaan, tai "unohti" mainita mistä oli mistäkin asiasta kuullut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös