Kuuntelin jakson ja hyvä jakso oli. Podcastin taso on noussut aivan mielettömästi kun Kimmo Timonen on alkanut seuraamaan lätkää enemmän ja selvästi valmistautunut lähetykseen. Hienoa että olivat saaneet kuuntelijat keräämään rahalahjoituksen lastenosastolle. Hyvä osoitus siitä, mitä hyvää kiekkolegenda voi saada ihmisissä aikaan ihan vain ”juttelemalla niitä näitä kerran viikossa”, kuten itse kuvannut.
Mäkiseltä pysyi pahimmat mäkistelyt poissa. Sitä ”pätemistä” puski kyllä läpi siellä ja täällä, yrittää aina jonkun ”ystävän” tai muun asian kautta kertoa miten on muka-ammattilainen (tässä: jalosen jukka kertoi mulle mitä muut ei tiedä, nhl:n tiedotteessa paljastettiin mulle enkä sais siitä kertoa mutta kerron kuitenkin, mun iskällä on sellainen kymmenien tuhansien palkintokello). Lisäksi sitten tämä perus että otetaan jostakin ottelusarjasta yksi pelaaja ja perustellaan pelkästään tilastoilla miten se hävisi sarjan. Raskasta negatiivisuutta ilman oikein muuta perustetta kuin että Mäkinen ei vaan tykkää henkilökohtaisesti jostakin pelaajasta. Sitten tietenkään samaa analyysiä häviämisestä ei kohdisteta suomalaisiin pelaajiin.
Itse asiassa tämä Mäkisen päteminen on jo niin suurta viihdearvoa tuova asia, että podia voisi alkaa taas kuuntelemaan. Harmi että podcast loppuu kuin seinään tällä kaudella, finaalien jäädessä podcastin ulkopuolelle.
Ps. Mitähän lisäarvoa se tuo katsojalle, että Mäkinen lähtee noita pelejä selostamaan paikan päälle Amerikkaan? Tiedä sitten onko tuo NHL:n kustantama reissu yhteistyökumppaneille. Mutta jos tuo kustannuseränä maksaa senttiäkään viaplayn tilaajille, ihmettelisin tilaajana mikä pointti kustantaa Mäkistä lentelemään rannikon puolelta toiselle. Myötähäpeää se nyt ainakin podcastia kuunnellessa tuottaa, kun Mäkinen valittaa miten joutuu lentelemään pitkiä lentoja, ikään kuin olisi osa sirkusta joka lähtee peleihin mukaan sen itse oikeutettuna osana.