Yllättävän vähän hävetti tämä jakso ennakko-odotuksiin nähden. Kieltämättä hiukan häiritsi denamummon kameralle esiintyminen ja päin persettä tehty karjalanpaisti, mutta muuten ihan jees. Jaskan Grillistä heräsi itselläkin kysymys, että enpä ole moiseen sontaan missään törmännyt kuin mitä Bourdainille syötettiin. Siis ananasta lihiksessä ja kylmää juustoraastetta kylmien lisukkeiden päällä? Mitä vittua?
Jaskan Grillistä heräsi itselläkin kysymys, että enpä ole moiseen sontaan missään törmännyt kuin mitä Bourdainille syötettiin. Siis ananasta lihiksessä ja kylmää juustoraastetta kylmien lisukkeiden päällä? Mitä vittua?
Kerrotko muillekin että miten se karjalanpaisti oli tehty päin persettä? Osaa tehdä oikein sitten ensi kerralla. :)
... Tosin nuo lihat oli jotain onnetonta marketpaskaa niin sillä nyt ei olisi ollut suurta merkitystä...
Marketista saa hyvää lähilihaa, jos vaan osaa etsiä.
Saa, mutta meikäläisen silmään tuo ei kovin spesiaalilta läskiltä näyttänyt. Kuivaa ja vaaleaa, tod näk mautonta.
Eli väärin kehuttu Bourdainin taholta?
Miten voi olla sisälukutaito noin vaikeata? Sanoinko että se oli pahaa?...
Itse olen yleensä käyttänyt luista lihaa seassa makua tuomaan ja mielellään hirveä. Lisäksi haudutusaika on ollut yön yli eikä 3h. Tosin nuo lihat oli jotain onnetonta marketpaskaa niin sillä nyt ei olisi ollut suurta merkitystä. Meikäläisen resepti p-karjalalaisen mummoni. RIP.
Joskus nuorena poikana tuli oltua opiskeluiden lomassa yhdelle snagarilla hommissa. Ananasmurskaa ei käytetty, mutta kyllä ananas oli varsin yleinen lisuke porilaisen ja varsinkin hampurilaisen kanssa, mutta myös lihiksen välissä. Taitaa olla vaan nyky mäkkärikulttuurissa nuo jo unohtuneet.Mietin itse ihan tätä samaa, siis anannasta ja juustoraastetta lihikseen? Onko tämä joku helsinkiläinen tapa, vai voiko tähän kummallisuuteen törmätä muuallakin? Ihan vaan siltä varalta kyselen, että osaa sitten snägärillä varoa, koska ei tosiaan kiinnosta syödä lihistä ananaksen kanssa.
Itse jakso oli taas todella hyvä ja myötähäpeä kohtauksetkin jäivät vähiin.
Joskus nuorena poikana tuli oltua opiskeluiden lomassa yhdelle snagarilla hommissa. Ananasmurskaa ei käytetty, mutta kyllä ananas oli varsin yleinen lisuke porilaisen ja varsinkin hampurilaisen kanssa, mutta myös lihiksen välissä. Taitaa olla vaan nyky mäkkärikulttuurissa nuo jo unohtuneet.
Ihan vaan siltä varalta kyselen, että osaa sitten snägärillä varoa, koska ei tosiaan kiinnosta syödä lihistä ananaksen kanssa.
..ja näytti Bourdain tykkäävän ruuasta ja juomasta.
..mutta kyllä ananas oli varsin yleinen lisuke porilaisen ja varsinkin hampurilaisen kanssa..
Ananashampurilainen on kyllä todella hyvää. Itse söin aikanaan sen pääosin kylmällä ananaksella. Hampurilaisen vaan pitää olla kunnollisen sämpylän ja jauhelihapihvin kanssa, eikä tälläisellä nykyhöttösämpylällä.Olen aikanaan syönyt mielellään hampurilaisen ananaksella, mutta silloin ananas oli renkaana ja käynyt grillissä. Tuollainen jääkaappikylmä ananasmurska lihapiirakassa tuntuu aika erikoiselta.
Mietin itse ihan tätä samaa, siis anannasta ja juustoraastetta lihikseen? Onko tämä joku helsinkiläinen tapa, vai voiko tähän kummallisuuteen törmätä muuallakin? Ihan vaan siltä varalta kyselen, että osaa sitten snägärillä varoa, koska ei tosiaan kiinnosta syödä lihistä ananaksen kanssa.
Joo, lihis aina parilan kautta jos mahdollista. Ananasta en muista lihiksessä, mutta toki ananashampurilainen kuului kovin monen (ei minun) lemppareihin.Ananashampurilainen on kyllä todella hyvää. Itse söin aikanaan sen pääosin kylmällä ananaksella. Hampurilaisen vaan pitää olla kunnollisen sämpylän ja jauhelihapihvin kanssa, eikä tälläisellä nykyhöttösämpylällä.
Lihisvinkkinä noilta ajoilta tuli mieleen, kun jotkut pyysivät lihapiirakan grillattuna. Eli parilalla grillattiin kuori rapeaksi.... väliin melkein mitä vaan ja on muuten todella hyvää.... itse suosin balkanmakkaroita.. siis sellaisia pitkiä, ei lauantaimallisia.
Ananashampurilainen on kyllä todella hyvää.
Nimenomaan. Ihan hyvä klassikko on muna ja ananas hampurilaisen välissä.Ananas on kuulunut vanhaan grilliskeneen aina, vaikka nykysukupolven on sitä vaikea hahmottaa.
Lihapiirakan väliin ei ole koskaan ehdotettu ananasta niissä paikoissa joissa olen käynyt, toki Helsingin grillit on kokeilematta, mutta kyllä se sen verran oudolta tuntuu, että taitaisin jättää väliin.