Antero Mertaranta – sinivalkoinen ääni

  • 305 668
  • 1 461

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Lauri kirjoitti:
Niin, nähtiinhän ne Jalon taidot tunnelmanluojana kansainvälisissä peleissä jo World Cupissa. Tuskin korotti ääntään historiallisessa välieräottelussa USA:ta vastaan.

Mertaranta on ainoa oikea valinta maajoukkuepeleihin. Tapahtumat pystyy katsomaan, mutta tunnelmaa ei noin vain synny, Mertsi osaa sen louda parhaiten.
Minusta historiallisessa Suomen World Cupin ottelussa tunnelma syntyy ihan luomattakin.

Tai no, ehkä minä vaan pidän jääkiekosta enemmän kuin sinä.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
SergeiK kirjoitti:
Minusta historiallisessa Suomen World Cupin ottelussa tunnelma syntyy ihan luomattakin.

Tai no, ehkä minä vaan pidän jääkiekosta enemmän kuin sinä.

Vittu tässä mistään pitämisestä ole kysymys. Toiset vain jäävät naimaan pilkkua kun toiset eivät.

Kyllä siinä juu tunnelma tuli itestään mutta ei Jalo paljon tilannetta auttanut.

Turhaa provoilua. Over and out.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
snumi kirjoitti:
Jos kukaan muu ei uskalla tätä ääneen sanoa: maailma on todellakin pullollaan parempia selostajia.

Jos vaikka katsoo brittifutista, niin ihan jokaiseen matsiin löytyy hyvä selostaja, niitä on briteissä tusinoittain.

Ehkä Mertaranta luo tunnelmaa, koska suomalaisilla ei ole kokemusta paremmista selostajista?
Suomalaiset ovat niin harmaata kansaa, että täältä ei todellakaan löydy ketään muuta selostajaa, joka eläytyisi huutamaan niin kuin Mertaranta. Jos tykkää ennemmin tilastoista ja oikeasta kieliopista kuin huumorista ja eläytymisestä, kääntäköön äänen pois ja kaivakoon kaikki maailman tilastot netistä ja lukekoon niitä itse pelin aikana. Ja kuuleehan mertsiltä toki myös tilastoja. Muut selostajat saattavat tietää paremmin lajista, mutta suoltavat tasaista puuroa suustaan, jota ei jaksa kuunnella kukaan. Mertaranta on minun mielestäni tällä hetkellä ainoa selostaja, joka on oikeutettu arvokisoja selostamaan. Pro Antero!
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
mig24 kirjoitti:
Suomalaiset ovat niin harmaata kansaa, että täältä ei todellakaan löydy ketään muuta selostajaa, joka eläytyisi huutamaan niin kuin Mertaranta. Jos tykkää ennemmin tilastoista ja oikeasta kieliopista kuin huumorista ja eläytymisestä, kääntäköön äänen pois ja kaivakoon kaikki maailman tilastot netistä ja lukekoon niitä itse pelin aikana. Ja kuuleehan mertsiltä toki myös tilastoja. Muut selostajat saattavat tietää paremmin lajista, mutta suoltavat tasaista puuroa suustaan, jota ei jaksa kuunnella kukaan. Mertaranta on minun mielestäni tällä hetkellä ainoa selostaja, joka on oikeutettu arvokisoja selostamaan. Pro Antero!

Näin juuri. Kiitän ja kumarran, puit ajatukseni sanoiksi.

Antsaltakin tulee välillä hyvää nippelitietoa. Sopivasti eikä koko saakutin aikaa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Vieno pyyntö

Mulli kirjoitti:
Näin juuri. Kiitän ja kumarran, puit ajatukseni sanoiksi.
Kannattaisiko harjoitella tekstintuottamista sen verran, että voisi itse pukea omat ajatuksensa sanoiksi?

Saattaisi vähentyä tuo itkeminen muiden pilkunnussimisestakin...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
raisu kirjoitti:
Taas kuultiin Mertsiltä sitä kuuluisaa huumoria. "Hui hai sano entinen mattokauppias, kun asiasta kuuli".

Mä voin kertoa mitä hauskaa tuossa on, jos et itse älyä.

Eli siis mattokauppias oli nähnyt hain ja huomaa sana entinen. Tajusitko?
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
SergeiK kirjoitti:
Minusta historiallisessa Suomen World Cupin ottelussa tunnelma syntyy ihan luomattakin.

Tai no, ehkä minä vaan pidän jääkiekosta enemmän kuin sinä.
Tottakai tunnelma syntyy tuollaisessa pelissä lähes itsestään, mutta ennemmin olisin kuullut Mertarannan huutavan ja kiljuvan ja täristen onnesta soikeana, kun Koivu teki johtomaalin, kuin Jalon lähes tyly toteamus, "Ja Saku tekee maalin".

Kertoo aika paljon sinusta, että teet havaintosi jääkiekkotietämyksestä siitä, kuka tykkää kustakin selostajasta. Mutta elä sinä vain siinä maailmassa, että tiedät jääkiekosta paljon, sitä ei pois saa otettua.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ja kyllä nyt kuitenkin SM-liigan playoffeissa näkisin Jalon olleen hyvä selostaja. Vuosi vuodelta enemmän alkaa olla enemmän se tuntu Mertsiä kuunnellessa, että miehellä on sama rooli kuin yleisölläkin; tunnelman luonti. Siinä vielä jollain lailla tulee onnistumisiakin. Sisällöllinen anti köyhtyy ja heikkenee, koska kliseiden määrä löytyy jostain kaavasta

> EA SPORTS pelit > Timo&Juti
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Mulli kirjoitti:
Kyllä siinä juu tunnelma tuli itestään mutta ei Jalo paljon tilannetta auttanut.

Ei tarvinut.

Katselin eilen Suomi-Latvia matsia Itävallan tv:sta. Pääsin juuri siihen tunnelmaan, kun olisin päässyt Mertarannan mokeltamisenkin kanssa. Oikeastaan parempaan - tämä itävaltalainen kun ei häirinnyt pelin ja katsomon ääniä turhalla ölinällä.


Ehkä minäkin sitten pidän jääkiekosta enemmän.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
SergeiK kirjoitti:
Kannattaisiko harjoitella tekstintuottamista sen verran, että voisi itse pukea omat ajatuksensa sanoiksi?

Saattaisi vähentyä tuo itkeminen muiden pilkunnussimisestakin...

Älä nyt näin helposti ota hernettä nenään.

Mistäs tiedät vaikka olisin tässä kokoajan romaania kirjoittamassa tästä erittäin mielenkiintoisesta asiasta. Noh turhaa vääntämistä.

Mutta asiaan, Mertarannan paras matsi on kyllä tämä legendaarinen Suomi-Venäjä hekemonia matsi ja sitten tämä kotikisa matsi Suomi-Ruotsi jonka Suomi hävisi vankasta johdosta huolimatta.

Paikan päällä oli ikävä silloin olla. Mutta videolta tuo matsi on tullut katsottua pariin kertaan.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Mulli kirjoitti:
Näin juuri. Kiitän ja kumarran, puit ajatukseni sanoiksi.

Antsaltakin tulee välillä hyvää nippelitietoa. Sopivasti eikä koko saakutin aikaa.

Jos joku kehtaa väittää, että Suomesta löytyisi parempi lätkän arvokisaselostaja kuin Antsa niin vakavasti suosittelen yläpään tarkistamista. Eihän se mies mikään lätkän vankkumaton asiantuntija ole ja mies vielä julkisesti myöntää, että futis ja varsinkin Englannin valioliiga on hänen sydäntään lähinnä, mutta mieshän on verbaalisesti kovaa luokkaa ja sehän se on tärkeintä.

Antero on kunkku!
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Antsan asemaa suomalaisen jääkiekon tärkeimpien otteluiden itseoikeutettuna selostajana ei voi kukaan horjuttaa. Tämä on todettu monta kertaa.

Eilen olin kuulevinani Antsan selostuksessa pientä "vaarallisen" ja "kuuluisan" välttelyä, liekö tullut palautetta? Nummelin on edelleen se ykkönen ja huippu ja tiesmitämuuta, mutta ketä tämä haittaa jos siihen ei kiinnitä huomiota? Kaikilla lienee oma suosikkipelaajansa?

Olen tullut siihen tulokseen että Antsan dissauksessa ei loppujenlopuksi ole kyse kuin dissaajien itsetunnon kohottamisesta. Onhan se helvetin hienoa elvistellä ettei tuo meille kelpaa kun se sanoo parikymmentä kertaa matsin aikana sanan "vaarallinen" . Eihän se siis voi tietää kiekosta mitään, ei ainakaan yhtä paljon kuin minä, joka kuuntelen vain analyyttistä selostusta, tulipa se millä kielellä tahansa tai mistä tahansa (mitä harvinaisempi ja vähemmän kuunneltu lähde Suomessa sitä parempi). Lisäksi tiedän kertoa varmasti että Briteissä jalkapalloa selostavat henkilöt ovat asiantuntevampia kuin Suomessa jääkiekkoa selostavat. Enkä tietenkään voi käyttää pelin aikana HD-televisioni mute-ominaisuutta sillä haluan kuulla yläkatsomon takapenkin sedän sanovan "örr". Siitä nimittäin syntyy kuivan analyyttisyyden ja tilastojen ohella pelin tunnelma.

Jalokin on ihan hyvä selostaja, sitä en kiellä, mutta kyllä nämä maajoukkuehommat kuuluvat Antsalle. Se on se tunnelma.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Tulppu kirjoitti:
Se on se tunnelma.
Juuri näin. Mutta odotas vaan, kun sanot, että Antsa luo hyvän tunnelman, niin joku tulee ja sanoo, ettet ymmärrä jääkiekosta mitään ja väittää ymmärtävänsä paljon enemmän kuin sinä, koska ei kuuntele Mertarantaa ja osaa itse luoda täydellisen tunnelman.

Mutta ei, kukaan ei luo sitä samanlaista paloa Suomen peleihin kuin Antero.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielestäni Antsa on hyvä selostaja seuraavista syistä:

1. Puhe on selkeää
2. Puhe on riittävän nopeaa jääkiekon kuvailemiseen.
3. Hän painottaa äänenpainollaan "tiukempia" tilanteita.
- hän ei huuda koko ajan, kuten esimerkkinä Saukkonen
- Pelin kulukua voi seurata jääkaapilta näkemättä peliä menettämättä mitään
4. Hän luo ihan mukavan tunnelman suomalaismyötämielisellä selostuksella
5. Mertsi on opiskellut taustat kuntoon
- Hän tuntee omat ja vieraat pelaajat ja osaa antaa taustatietoa, kuinka moni esimerkkinä tietää Anze Kipitarin NHL-varaus numeron?
- Saukkonen esimerkkinä mokailee huomattavasti enemmän jo Kärppien pelaajissa
- Antsa sanoi esimerkkinä eilisessä pelissä suoraan, että kuvassa ei ole Rita vaan Viuhkola, kun kuvaaja kuvasi Viuhkolaa Ridan tehdessä maalin vaihtoepenkillä

Tuossa on mielestäni hirvittävän monta hyvää puolta selostajaksi. Selostajan ein tarvitse olla huippuasiantuntija lajissa hänen pitää suullisesti kertoa, mitä kentällä tapahtuu. Asiantuntemusta varten siellä kommentaattorit.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Lauri kirjoitti:
Juuri näin. Mutta odotas vaan, kun sanot, että Antsa luo hyvän tunnelman, niin joku tulee ja sanoo, ettet ymmärrä jääkiekosta mitään ja väittää ymmärtävänsä paljon enemmän kuin sinä, koska ei kuuntele Mertarantaa ja osaa itse luoda täydellisen tunnelman.
Aika halpa keskustelutaktiikka sulla.

esim. "Kyllä mä hyppään pituutta 12 metriä, mutta turha siitä on täällä puhua, kun heti kaikenmaailman tietäjät (jotka eivät ole itse koskaan hypänneet metriäkään) tulevat väittämään, että ei voi olla mahdollista kun jossain vitun Wikipediassa lukee, että maailmanennätyskin on pari metriä alle tuon. Täällä on ihan turha keskutella, jos on eriäviä mielipiteitä."

Mutta ei, kukaan ei luo sitä samanlaista paloa Suomen peleihin kuin Antero.
Antero Mertaranta on sokea idiootti. Ellei Mertaranta nää jotain väärin, niin sitten se sotkee todellisuuden omilla mielipiteillään.
 

raisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicäns
vilperi kirjoitti:
Mä voin kertoa mitä hauskaa tuossa on, jos et itse älyä.

Eli siis mattokauppias oli nähnyt hain ja huomaa sana entinen. Tajusitko?
No en todellakaan tajua?
Kuollut mattokaupustelija enää mitään asioita kuule.

Muistaa nyt se Petteri Nummelinin tärkeys tälle joukkueelle, kun Antsakin siitä vähintään kerran erässä jaksaa mainita.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
AnaMasa kirjoitti:
Aika halpa keskustelutaktiikka sulla.

esim. "Kyllä mä hyppään pituutta 12 metriä, mutta turha siitä on täällä puhua, kun heti kaikenmaailman tietäjät (jotka eivät ole itse koskaan hypänneet metriäkään) tulevat väittämään, että ei voi olla mahdollista kun jossain vitun Wikipediassa lukee, että maailmanennätyskin on pari metriä alle tuon. Täällä on ihan turha keskutella, jos on eriäviä mielipiteitä."
Mikä ihmeen taktiikka? Kun sanoin, että kuuntelen Mertarantaa mielelläni, koska osaa luoda hyvän tunnelman, niin jotkut tulivat kommentoimaan, että pitävät jääkiekosta enemmän kuin minä, koska kuuntelevat ennemmin jotain asiantuntevampaa selostajaa tyyliin Jalo.
Miten tuo esimerkkisi liittyy tähän aiheeseen?
AnaMasa kirjoitti:
Antero Mertaranta on sokea idiootti. Ellei Mertaranta nää jotain väärin, niin sitten se sotkee todellisuuden omilla mielipiteillään.
Sokea idiootti? Voisito hieman perustella tuota väitettäsi.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Aina kun täällä Mertsi topicissa keskustelu kiihtyy niin häntä rupeaa joku asiantunteva jäppikkä asiantuntevilla kommenteillaan haukkumaan sokeaksi idiootiksi.

Rauhotutaan nyt vaa perhana. Lapsellista vääntämistä.
 

Teltsuk1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Dallas Stars
Jos katsoo suomi venäjä 99 ottelun loppuhetket + vaikka torinon lätkäfinaalin Suomen maalit, Tai Tuomaisen tekemän maalin, jolla suomi meni loppuotteluun mikä vuosi se nyt olikaan , niin minusta Ei voi olla sitä mieltä että Antsa on huono selostaja.Antero on tunteella mukana ja on käsittämättömän hyvä selostaja.

En ole koskaan tavannut selostajaa, joka toisi peliin sellaista tunnetta kuin Mertaranta..Antero on myös verbaalisesti lahjakas.. Esimerkiksi kun on katsonut joitain vanhoja Selostuksia niin naurattaa kuinka nopeaa hän sanoo maalin tulon jälkeen kaikki ajat sun muut... Kyllä säälin sellaisia jotka kuuntelee jotain radioselostusta, vaikka ehdolla ois suomen paraski selostaja..Kaikki saavat tietysti tehdä niinku piittaa..
Mutta Mertarantaa parempaa selostajaa ei voi yksinkertasesti suomesta löytää ja piste.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Lauri kirjoitti:
Sokea idiootti? Voisito hieman perustella tuota väitettäsi.
Perusteluja on laitettu enemmän tähänkin ketjuun ajat sitten, varmaan viime vuoden puolella. Minä en ole sen kummempi asiantuntija kuin moni muukaan täällä, mutta joka tapauksessa näen vähintään kerran minuutissa jonkun tilanteen eri tavalla kuin Mertsi ja/tai olen eri mieltä hänen mielipiteistään. Miksi vitussa selostajan edes pitää laukoa mielipiteitään joka välissä? Tässä ja elämässä yleensäkin tulee käytettyä mm. termiä idiootti henkilöistä, jotka ovat päivänselvistäkin asioista kanssani toistuvasti eri mieltä.

Mertaranta on sokea idiootti.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tulppu kirjoitti:
Enkä tietenkään voi käyttää pelin aikana HD-televisioni mute-ominaisuutta sillä haluan kuulla yläkatsomon takapenkin sedän sanovan "örr". Siitä nimittäin syntyy kuivan analyyttisyyden ja tilastojen ohella pelin tunnelma.


No vihellysten kuuleminen nyt ainakin on ihan olennainen osa peliä. Sellaista mute-nappia voisinkin harkita, että vihellykset kuuluisivat, vaikka katsomo vaikenisi. Sellaista käyttäisin varmasti jolla pelkästään tuo selostajan irvikuva hiljenisi. Hän ei nimittäin kuvan ulkopuolelta osaa mitään sanoa, vaan arpoo viisi minuuttia jäähyn saajia, kuten kovaan ääneen eilen taivastellessa, että "Hahl:ko jäähylle löytyy, kun hänet itsensä kampattiin?" vaikka tuomari ei varmasti missään vaiheessa näin ollut näyttänyt. Tosiasiassahan tuomarin merkeistä näkee erittäin nopeasti kuka jäähylle on joutumassa. Mertsi toteaa "sieltä tulee rangaistus" ja odottelee puoli minuuttia, että näkee minkä värinen paita päällään pelaava pelaaja aitioon luistelee. Tai sitten rupeaa arvailemaan.



Välillä Mertaranta ei myöskään tajua maalin syntyneen ja silloin tuo maalin hehkutus-osuuskin jää tapahtuneen toteamiseen, koska juna on jo mennyt miehen huomatessa tuuletuksista tapahtuneen.



"5. Mertsi on opiskellut taustat kuntoon
- Hän tuntee omat ja vieraat pelaajat ja osaa antaa taustatietoa, kuinka moni esimerkkinä tietää Anze Kipitarin NHL-varaus numeron?
- Saukkonen esimerkkinä mokailee huomattavasti enemmän jo Kärppien pelaajissa
- Antsa sanoi esimerkkinä eilisessä pelissä suoraan, että kuvassa ei ole Rita vaan Viuhkola, kun kuvaaja kuvasi Viuhkolaa Ridan tehdessä maalin vaihtoepenkillä"

Omat pelaajat Antsa on tosiaan opiskellut kasvokuvista, mutta ei hän erota vaikkapa Latvian pelaajia kasvokuvista sen enempää kuin peruskatsoja. Ja peruskatsojakin pystyy naamakuvista suomalaispelaajat toisistaan erottamaan.

Veikkaisin jopa, ettei esimerkiksi liigasta tutut Sprukts ja Astashenko kaverilla erottuisi muista kuin pelinumerosta toisin kuin liigaa seuraavilla katsojilla.

Ihan vaan lisätiedoksi, että siinä on Antsalla iso kasa papereita sekä pääte edessä joista voi Kopitarin varausnumerot ja muut taustatiedot tarkistaa (eli pelaajan seura, mahdollinen varausnumero, kuluneen kauden ja kyseisen turnauksen tilastot). Tosin Kopitarin ollessa ainoa Slovenian tähti on tuo varausnumero helppo pala tallentaa muistin kätköihinkin ennen kisojen ainoaa Slovenia-matsin selostustaan.
 
Viimeksi muokattu:

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
AnaMasa kirjoitti:
Perusteluja on laitettu enemmän tähänkin ketjuun ajat sitten, varmaan viime vuoden puolella. Minä en ole sen kummempi asiantuntija kuin moni muukaan täällä, mutta joka tapauksessa näen vähintään kerran minuutissa jonkun tilanteen eri tavalla kuin Mertsi ja/tai olen eri mieltä hänen mielipiteistään. Miksi vitussa selostajan edes pitää laukoa mielipiteitään joka välissä? Tässä ja elämässä yleensäkin tulee käytettyä mm. termiä idiootti henkilöistä, jotka ovat päivänselvistäkin asioista kanssani eri mieltä.

Mertaranta on sokea idiootti.
Niin juuri. Mertaranta on idiootti, koska sinä olet eri mieltä hänen kanssaan, hieno asenne. Haluaisitko sitten ennemmin sellaisen tilastonikkarin, joka kertoo kaikki mahdolliset tilastot kustakin pelaajasta eikä kerkiä kommentoimaan peliä yms? Mertaranta on juuri sillä omalla tyylillään viihdyttävä. Tietämys jääkiekosta Antsan kohdalla kelpaa ihan passelisti Suomen peleihin. Välillä tulee sanottua vetoa viivalta ohjaukseksi tai kehuttua Numpan vetoa, mutta onko sillä nyt niin hirveästi väliä? En sitten tiedä tuleeko sinulle paha mieli siitä, jos Antero-setä sanoo jotain, mistä olet eri mieltä, mutta itseäni ei ainakaan haittaa mitkään pikkuvirheet, pääasia että kokonaisuus on kunnossa.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tepa kirjoitti:
Selostajan ein tarvitse olla huippuasiantuntija lajissa hänen pitää suullisesti kertoa, mitä kentällä tapahtuu. Asiantuntemusta varten siellä kommentaattorit.

Tässä on mainio kiteytys. Selostajan tehtävänä on selostaa eli kertoa mitä kentällä tapahtuu. Kommentaattorit puuttuvat näihin pelin hienouksiin, jotka eivät välttämättä tavalliselle kiekkojännärille heti aukea. Mertaranta näkee välillä omiaan ja kutsuu osaa laukauksista ohjauksiksi, mutta päällisin puolin selostus on järkevää ja sujuvaa.

Itse ymmärrän kiekosta mielestäni tarpeeksi. Tästä syystä selostajan ei tarvitse selittää, mistä pelissä on kysymys, vaan nimenomaan luoda tunnelmaa ja hehkuttaa, kun siihen on aihetta. Jos katson vieraampaa lajia, toivon ilman muuta, että selostaja hiukan valottaa taustoja ja kertoo muutakin, kuin mitä omilla silmilläni näen. Jääkiekko on kuitenkin suomalaisille niin tuttua, että Mertaranta + studiokommentattorit ovat toimiva kokonaisuus.

Ne "fanit", jotka heiluvat MM-kisojen aikaan ympäripäissään eivät luultavasti ymmärrä kiekkoa yhtä hyvin kuin keskivertojatkoaikalainen, mutta heitä tuskin kiinnostaakaan tietää, miksi joku pelaa lyhytsyöttöpeliä tai karvaa 1-2-2 systeemillä 1-1-3:n sijaan. Siinä vaiheessa, kun Jalonen ja Raipe liikuttelevat nappuloita studiossa, nämä tyypit ovat jo jääkaapilla ja baaritiskillä hakemassa seuraavaa olutta.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Borre kirjoitti:
Tässä on mainio kiteytys. Selostajan tehtävänä on selostaa eli kertoa mitä kentällä tapahtuu. Kommentaattorit puuttuvat näihin pelin hienouksiin, jotka eivät välttämättä tavalliselle kiekkojännärille heti aukea.
Suurin ongelmahan tässä on monesti täälläkin mainittu kommentaattorin puute. Jos vieressä olisi kunnon kommentaattori, niin Mertsi voisi itse keskittyä pelkkään pelinaikaiseen ulvomiseen ja antaa asiantuntijan kommentoida pelikatkojen ja hidastusten aikana. Mutta kun ei niin ei.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
AnaMasa kirjoitti:
Suurin ongelmahan tässä on monesti täälläkin mainittu kommentaattorin puute. Jos vieressä olisi kunnon kommentaattori, niin Mertsi voisi itse keskittyä pelkkään pelinaikaiseen ulvomiseen ja antaa asiantuntijan kommentoida pelikatkojen ja hidastusten aikana. Mutta kun ei niin ei.
Ja tämä kommentaattorin puute tekee Mertarannasta idiootin ja huonon selostajan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös