Annelin pääministeriurasta - erotako vaiko eikö?

  • 32 234
  • 423

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Jouni Backman aliarvioi suomalaisia..

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Sotatoimiin Suomi ei osallistunut, vaan Irakin sotaan tukevaan koalitioon. Nämä käsitetteet saattavat olla sinulle kenties hieman hankalia.

Koalitioon kuulumista kukaan ei ole kiistänyt, paitsi Backman tänään (ja Lipponen ennen kuin todisteet lyötiin pöytään). Koalitioon kuulumisesta todistavat esim. Suomen kutsuminen jenkkivaraulkoministeri koalition strategiapalaveriin, Bushin viittaukset puheissaan, Helsingin Sanomissa julkisettu salainen asiakirja ja Lipposen saivartelu sanan "koalitio" merkityksestä (liitti Suomen kuulemma siihen toiseen koalitioon)

Niin just. Ja Paavo Lipponen kuuluu illminaattiin :D Buahhahhhaah! Oikeasti, vituttaako?
 

Aksu

Jäsen
Seurasin koko eduskuntakeskustelun ja siellä ykkösuutiseksi nousi Annelin väite, ettei hän ole pyytänyt mitään... ja aikaa kului. Manninen ei halunnut jäädä syytetyksi yksin vaan päätti avata sanaisen arkkunsa. Teletunnistetiedot sen paljastavat lopullisesti mikäli siihen asti mennään (jos poliisitutkinta tuon selvittää). Sinänsä tämä ryhmien halua vaihtaa Anneli hivenen yllätti minut. Päivällä jäi se käsitys, että osa halusi vielä odottaa lisätietoja, mutta ilmeisesti Annelin vähäsanainen esiintyminen tänään aiheutti hermojen palamisen. Ja mikä tärkeintä, demarien piirissä.

Oli miten oli, Anneli hölmöili niin totaalisesti, että suosittelisin häipymistä myös rivikansanedustajan tehtävästä kaupan päälle. On se toden puhuminen vaikeaa kun sitä pitää erikseen yrittää.

Jos ja kun nyt hallitusneuvottelut käydään uudestaan, pääministeriksi noussee Matti Vanhanen ja hallituspohja jatkanee entisellään. Ainakin demarit tuntuivat seisovan hallituksen ja hallitusohjelman takana tänään. Kritiikki kohdistui pelkästään pääministerin toimintaan. Ja jos uusi hallitus muodostetaan vanhalla pohjalla, mikään ei poliittisesti tule muuttumaan. Saatiinpa vaan pois yksi henkilö, joka hierti sekä puolueiden välejä että ihmisten luottamusta koko hallituksen toimintaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Maalituomari
Kyllä oli Lipposen Pate mairean näköinen, kun kamera näytti Jätemäen selonteon aikana vilaukselta puhemiestä...
Siltähän Paavo aina näyttää.
Viestin lähetti Maalituomari
mitähän mahtoi körmy ajatella...
Pilluhan se miehellä mielessä on, mutta puhetta pitäisi kuunnella.

Loppuu suomesta uskottavat puolueet. Vähän aikaa sitten uutisoitiin, että SDP on noussut suurimmaksi puolueeksi. Mitenhän tilanne mahtaa nyt olla kehittynyt?

Tässä vaiheessa on se hyvä puoli, että totuus löytynee. teletunniste-tiedot ovat hyvässä tallessa ja niitä ei saa sopivalla tavalla valehtelemaan.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Re: Re: Re: Re: Jouni Backman aliarvioi suomalaisia..

Viestin lähetti Gellner
Oikeasti, vituttaako?
Tavallaan, mutta ainoastaan demokratian kannalta. Mutta ehkä parempi näin. Jos Jäätteenmäki olisi jatkanut hallituksessa, SDP olisi voinut ulosmitata tuestaan valtaisia summia. Vittumaista tämä on Jäätteenmäelle, mutta politiikka on raakaa peliä ja sellainen joka ei osaa valehdella hyvin, ei siinä pärjää. Historia kertonee meille varmasti joskus miten asiat oikein olivat. Tuskinpa sinä, Gellner, niitä tutkimuksia siltikään luet siellä Jakomäessä. Ainoa lukemisesi lienee Kelan kaksi kertaa kuukaudessa tulevat kirjeet joihin sinä kirjoitat "työtön, työtön, työtön" . Niin ja tietysti työvoimapoliittiset lausunnot.

Gellner, luuletko sinä tosiaan noila sammakon aivoillasi, että kyse olisi ollut että olen mikään Anneli-fani tai siltarumpupuolueen vannoitunut kannattaja?

Tämä episodi on historiallinen Suomen historiassa ja sen perimmäinen opetus oli, että Paavo Lipposelle ei vittuilla.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Jouni Backman aliarvioi suomalaisia..

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Tavallaan, mutta ainoastaan demokratian kannalta. Mutta ehkä parempi näin. Jos Jäätteenmäki olisi jatkanut hallituksessa, SDP olisi voinut ulosmitata tuestaan valtaisia summia. Vittumaista tämä on Jäätteenmäelle, mutta politiikka on raakaa peliä ja sellainen joka ei osaa valehdella hyvin, ei siinä pärjää. Historia kertonee meille varmasti joskus miten asiat oikein olivat. Tuskinpa sinä, Gellner, niitä tutkimuksia siltikään luet siellä Jakomäessä. Ainoa lukemisesi lienee Kelan kaksi kertaa kuukaudessa tulevat kirjeet joihin sinä kirjoitat "työtön, työtön, työtön" . Niin ja tietysti työvoimapoliittiset lausunnot.

Gellner, luuletko sinä tosiaan noila sammakon aivoillasi, että kyse olisi ollut että olen mikään Anneli-fani tai siltarumpupuolueen vannoitunut kannattaja?

Tämä episodi on historiallinen Suomen historiassa ja sen perimmäinen opetus oli, että Paavo Lipposelle ei vittuilla.

Niin, demokratian kannalta oikeudenmukaisinta olisi järjestää uudet vaalit, koska nykyinen eduskunta on epärehellisin keinoin muodostettu.
Huomaa kyllä että vitutuksesi määrä on aikamoinen ja sekös täällä suunnalla naurattaa :D Provoa ihan rauhassa vaan pojuseni.

Sinulla tuntuu olevan jotain antipatioita Jakomäkeä ja työttömiä kohtaan. Oletko koskaan käynyt Jakomäessä? Onko ihminen jollain tapaa huonompi jos asuu Jakomäessa ja on työtön? Ikävää jos todella ajattelet noin.
Pakko kuitenkin korjata käsitystäsi minusta sen verran etten asu Jakomäessa vaan Munkkivuoressa, enkä suinkaan ole työtön. Ei se kyllä minusta millään lailla tee parempaa ihmistä kuin joku jakomäkeläinen työtön. Minulla sammakon aivot? Mitäs sitten vaikka olisikin? Minähän olisin silloin lääketieteellinen ihme :D Tärkeintä on etten pidä itseäni muita ihmisiä parempana tai viisaampana, kuten sinä tunnut tekevän omalta kohdaltasi.

Ja vastaus kysymykseesi: en. Minusta on vaan nautittavaa kun keskusta joutuu kantapään kautta kokemaan että asioiden hoito ei onnistu samalla tavalla pikkupitäjässä kuin ihan valtakunnan tasolla.
 
Viimeksi muokattu:

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Uuh Sergei, puhuuko Anneli vielä mielestäsi totta? Oletko koskaan miettinyt, että jos Anneli olisikin ollut GWB:n kanssa juttelemassa Lipposen sijaan, millainen sotku siitä olisi tullut? Jätesäkkihän puhuu huonompaa englantia kuin Paavo M. Petäjä, joten mitä muuta olisi voinut odottaa kuin väärinkäsityksiä tai yllätyksiä, miten vaan.

Ja sitten Anneli olisi kiistänyt keskustelleensa GWB:n kanssa ja sanonut, että tämä tuli minulle täytenä yllätyksenä, se oli varmaan minun kaksoisolentoni... :D
 
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Re: Re: Re: Re: Re: Jouni Backman aliarvioi suomalaisia..

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Tavallaan, mutta ainoastaan demokratian kannalta. Mutta ehkä parempi näin. Jos Jäätteenmäki olisi jatkanut hallituksessa, SDP olisi voinut ulosmitata tuestaan valtaisia summia. Vittumaista tämä on Jäätteenmäelle, mutta politiikka on raakaa peliä ja sellainen joka ei osaa valehdella hyvin, ei siinä pärjää. Historia kertonee meille varmasti joskus miten asiat oikein olivat. Tuskinpa sinä, Gellner, niitä tutkimuksia siltikään luet siellä Jakomäessä. Ainoa lukemisesi lienee Kelan kaksi kertaa kuukaudessa tulevat kirjeet joihin sinä kirjoitat "työtön, työtön, työtön" . Niin ja tietysti työvoimapoliittiset lausunnot.

Gellner, luuletko sinä tosiaan noila sammakon aivoillasi, että kyse olisi ollut että olen mikään Anneli-fani tai siltarumpupuolueen vannoitunut kannattaja?

Tämä episodi on historiallinen Suomen historiassa ja sen perimmäinen opetus oli, että Paavo Lipposelle ei vittuilla.

No ni! Nyt tulee jo fiksua ja asiallista tekstiä! Muistaakseni joku kitisi tuossa keskustelun alkupuolella siitä, ettei ole mitään mieltä jatkaa... hmm taisit käyttää niinkin hienoa sanaa kuin debaatti, ei siis ole mitään mieltä jatkaa tätä debaattia, kun muut keskustelijat ovat idiootteja ja pilkkaavat Annelia huonon englannintaidon vuoksi.

Tämän kaltaiset kirjoitukset varmasti nostavatkin keskustelun tasoa huimasti. Kiitos sinulle siitä. Sanot, että tuli todistetettua, että Paavolle ei vittuilla. Ei ilmeisesti parane vittuila sinullekaan, kuten olet tässä ketjussa maininnut. Jälleen asiallisen keskustelun kannalta kiitettävä lausunto.

Et viitsisi, aikuinen mies...
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti Gellner
Onko ihminen jollain tapaa huonompi jos asuu Jakomäessa ja on työtön? ...Mitäs sitten vaikka olisikin? Olisinko jollain tapaa huonompi ihminen?
Et olisi, mutta se kertoo riemustasi, että sosialistien valta säilyy. Nehän sinulle työttömälle paskalle rahaa sieltä sossusta työntävät.

Vitutukseni suurin syy kyllä tällä hetkellä juhannukseksi luvattu sää ja sinun "vituttaako-häh-vituttaako"-viestit joihin vastaan asiaan kuuluvalla tavalla (kts. edellinen kappale ja edellinen postaus). Tässä ketjussa keskustelevat asiat, mutta jos persoonaani kohtaan suunnataan yhtään iskua, alennun heti samalla tasolle.

Tapio Rautalapio: sinun mielestäsi on korrektia heittää minulle "vittuttaako, häh" -viestejä? Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Ja ihan niinkuin sanoit: minulle ei vittuilla. Esittämiäni väitteitä voi koettaa kumota ja pilkata lähteitäni tai johtopäätöksiäni, mutta persoonaani kohdistuvia kommentteja en suvaitse.

Sergei (laadukkaan keskustelun ystävä)
 
Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Et olisi, mutta se kertoo riemustasi, että sosialistien valta säilyy. Nehän sinulle työttömälle paskalle rahaa sieltä sossusta työntävät.

Vitutukseni suurin syy kyllä tällä hetkellä juhannukseksi luvattu sää ja sinun "vituttaako-häh-vituttaako"-viestit joihin vastaan asiaan kuuluvalla tavalla (kts. edellinen kappale ja edellinen postaus). Tässä ketjussa keskustelevat asiat, mutta jos persoonaani kohtaan suunnataan yhtään iskua, alennun heti samalla tasolle.

Tapio Rautalapio: sinun mielestäsi on korrektia heittää minulle "vittuttaako, häh" -viestejä? Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Sergei (laadukkaan keskustelun ystävä)

Huooh, tietääkseni en ole sinua missään vaiheessa solvannut. Sinulla on ilmeisesti luetun ymmärtämisessä hieman hankaluuksia... Työtön paska? Suunnattomasti ihmettelen että mikä kirjoituksissani viittaisi työttömyyteen. Edelleen, en ole työtön sen pahemmin kuin paskakaan. Toisekseen, minä olen Kansallisen Kokoomuksen jäsen, joten en nyt oikein tiedä miksi minä iloitsisin "sosialistien vallan säilymisestä". No, ilmeisesti sinä tiedät minua paremmin mitä olen ja mitä en. Onnea valitsemallasi tiellä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mielenkiintoinen päivä takana poliittisella rintamalla, tuskin kukaan voi hyvällä tahdollakaan väittää tämän jälkeen politiikantekoa tylsäksi. Puheenaiheita ja paljastuksia riittää enemmän kuin tarpeeksi, tai vähintäänkin enemmän kuin eräs pääministerin-titteliä kantava kaipaa.

Viestin lähetti Maalituomari

Ja asiaan, kyllä menee demareilta viimeinenkin uskottavuus mikäli tämän farssin jälkeen luotto kepu-maalaisliittoon on niin suuri, että hallitusyhteistyötä jatkavat. Rintamaan vaan muun opposition kanssa ja uudet hallitusneuvottelut käyntiin - ilman Jätemäkeä ja koko kepua.

Johonkin demarileirissäkin varmasti vedetään se raja jonka jälkeen hallituksessa pysytteleminen keinolla millä hyvänsä alkaa vähentää puolueen uskottavuutta, vielä ei mielestäni olla aivan tällä tasolla. Jollei nyt sitten ole tullut lisää paljastuksia jotka eivät minun korviin/silmiin ole kantautunut. Tähän mennessä kuitenkin Keskustan piiristä toiminta näyttää henkilöityvän hyvin tiukasti yhteen ainoaan henkilöön eli Anneli Jäätteenmäkeen, puolue, kepu siis, on vielä mukana pelissä suhteellisen puhtain paperein ja näyttää hivenen siltä, että puolueen "äijä-kööri" osaa hoitaa hommansa siten ettei puolue tule liikaa vedetyksi soppaan mukaan. He ovat pysytelleet vaiti sen sijaan, että olisivat todella kiihkeästi puolustaneet puolueen puheenjohtajaa. Mauri Pekkarisen lyhytsanaista Mannisen epäilyä nyt en kovin kummoisena puolustamisena pitäisi. Joten demari-leirissä voidaan katsoa tilanteen olevan vielä sen, että puolueen uskottavuus ei joudu vaakalaudalle mikäli hallituksessa toistaiseksi jatketaan. Jos jotain konkreettista paljastuu lisää demareiden on helppoa vaihtaa leiriä. Kuten jokunen on jo todennut, demareilla on nyt melkoiset valtit käsissään. Mutta se on tietty varmaa etteivät hekään halua tulla vedetyksi suohon kepun perässä.

Tilanne on sikälikin herkullinen, että siinä missä Anneli uhkarohkealla tempauksellaan taisteli puolueelle eduskunnan suurimman puolueen aseman, häntä kiiteltiin ja kannustettiin omien taholta mutta nyt kun paljastuu se kuinka voitto saavutettiin ja mitä peliä sen saavuttamiseksi on käytetty, ollaan kovin vaitonaisia. Kuitenkin varmasti kaikki (monet) keskustankin piirissä ovat tietoisia siitä kuinka suuri merkitys tuon Irak-asiakirjan tiedoilla oli saavutettuun vaalivoittoon mutta tuolloin, kun tietoa käytettiin hyväksi vaaliaseena, ei soraääniä juurikaan kuulunut tai jos joku oli vastaan, vaiennettiin hänet harkiten. Eli onko tässä ollut tilanne jossa kepu on ollut valmis vaalien voittamiseen keinolla millä hyvänsä kunhan ei jäädä siitä kiinni mutta kun nyt jäätiin kiinni, vaastuullisia löytyy vain ja ainoastaan yksi, ts. nykyinen pääministeri. Meinaan, tuntuu jotenkin uskomattomalta, että Anneli olisi sooloillut koko homman ilman muiden puolueen johtohenkilöiden taustatukea.

Ajatuksia ties mistä kulissien tapaisesta pelistä pyörii päässä mutta lienee parempi niiden jäädä tuonne otsalohkon taa pyörimään, vielä luulette jostain laitoksesta minun karanneen mikäli ajatukseni tuon julki.

vlad#16.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Maikkarin uutisissa juuri Anneli kertoi pyytävänsä eroa pääministerin hommista.
68 päivää pääministerinä. Kolmanneksi lyhyin aika.

Voinemme myöntää Pena Trophyn Annelille?
 

Aksu

Jäsen
Onnea vaan Anneli. Olisit selvinnyt asiasta jos olisit avannut suusi muutama viikko sitten eikä pikkuhiljaa prosessin aikana paljastusten mukaan. Itse aiheutit ja siitä tämän hinnan maksat. Ei tule ikävä. Niin saatana huonosti tiedotuksen hoidit koko prosessin ajan.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Mediaa ja samalla eduskuntaa on kuohuttanut tämä nk. Irak-skandaali ja rouva pääministerin toimet (kuka tiesi, milloin miten ja missä laajuudessa).

Kuitenkin samaan aikaan IMF uutisoi, että Suomen menot olisi saatava kuriin. Lisäksi muita tärkeitä asioita ovat työttömyys, asunnottomuus, opiskelijoiden asiat jne. Luulisi SDP:n ja eduskunnan siirtyvän pikkuhiljaa päiväjärjestykseen hoitamaan tärkeitä asioita, eikä kuluttaa aikaansa jauhamalla jostain paperista, jonka merkitystä esimerkiksi eduskuntavaaleissa on vaikea todistaa. Asiat tärkeysjärjestykseen!

Mikäli vielä hallitus kaadetaan ja uutta yritetään saada kokoon, on lumet jo maassa ja työttömyysluvut taivaissa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti Gellner
Edelleen, en ole työtön sen pahemmin kuin paskakaan. Toisekseen, minä olen Kansallisen Kokoomuksen jäsen, joten en nyt oikein tiedä miksi minä iloitsisin "sosialistien vallan säilymisestä".
Niin just. Ja lehmät lentää :D Buahhahhhaah!Vituttaako olla työtön?!

Tulkitsit varmaan tuon kommentin asialliseksi keskusteluksi? Ei en kuvitellut sinun olevan yhtään mitään. Miksi Jäätteenmäen ero vittuisi minua? Miksi sinä olisit työtön?

Pidetään asiat asioina..
 

Aksu

Jäsen
Jäätteenmäen erityisavustaja väitti, että kyseessä oli Mannisen kosto. Manninen oli kuulemma sanonut, että koko soppa kaadetaan pääministerin päälle jos hänen nimensä tulee ilmi. Jäätteenmäki pysyy edelleen sanassaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näin kävi. Ainoa oikea ratkaisu Annelilta. Ei mahda mitään. Sinällään harmittaa, jos SDP nousee taas päähallituspuolueeksi. Jotenkin tuntuisi parhaalta meikäläisen ideologiaan, jos porvaripuolue vetäisi maan johtoa. Kokoomuksesta ei nykytilanteessa ole tähän. Vaihtoehdoksi jäisi siis vaan Keskusta, mutta se on nyt kussut punttinsa ja pahasti.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Näin!

Nyt on ihan samantekevää onko joku Hiden tai joku muu yliopiston proffa jotakin mieltä.

Tulee vaan mieleeni vanha sanonta:
Mä en tiedä mitään mä olen vaan täällä töissä!
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Onnea Anneli, sitä saa mitä tilaa!

Kepu pettää aina, kuten vanha sananlasku kertoo... Kepu otti vaalivoiton ja taas pääsi näyttämään mistä kana pissii...
 

Aksu

Jäsen
" Valtiosihteeri Risto Volanen kertoi tavanneensa Mannisen presidentinlinnassa juuri ennen Jäätteenmäen poliisikuulusteluja. Volasen mukaan Manninen uhkasi, että hän tulee syyttämään Jäätteenmäkeä yllytyksestä vuotoon, jos Jäätteenmäki kertoo Mannisen osuudesta vuotoon."

Tämä Hesarin uutisesta. Sehän ei muuta Annelin valehtelua mihinkään suuntaan jos yhteydenotot on ilmoitetun mukaisesti teletunnisteista havaittavissa. Eli Manninen tiesi tehneensä rikkeen eikä siitä yksin halunnut vastuuta kantaa, jonka taasen ymmärrän. Tämä siis olettamuksella, että nykytieto pitää paikkansa. Tämän selkkauksen kohdalla vaan valitettavasti täytyy todeta, ettei viimeistä sanaa ole takuulla sanottu.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Osmo valtaan!
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Niin just. Ja lehmät lentää :D Buahhahhhaah!Vituttaako olla työtön?!

Tulkitsit varmaan tuon kommentin asialliseksi keskusteluksi? Ei en kuvitellut sinun olevan yhtään mitään. Miksi Jäätteenmäen ero vittuisi minua? Miksi sinä olisit työtön?

Pidetään asiat asioina..

Kylläpäs siellä suunnalla käydään kuumana...Minua et saa tuohon leikkiisi mukaan, et vaikka kuinka provoaisit. Jos sinä saat jonkilaista tyydytystä minun nimittelystäni, niin hienoa! Mukavaa että voin olla avuksi. Kannattaa kuitenkin ehkä keksiä parempi "haukkumatermi" kuin tuo työtön. Oma työtilanteeni samoin kuin puoluekantani on niin kovin helposti kaikkien luettavissa jo ihan tuolla search-toiminnolla.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
They call me criminal

Mahdetaanko Anneli pistää leivättömän pöydän ääreen?

Vilauteltu on jo yllyttämistä virkavirheeseen, josta saattanee napsahtaa maksimissaan pari vuotta kakkua.

Entä sitten poliisikuulusteluissa valehtelu?

Muistaakseni Ansku painotti tänään eduskunnassa, että kertoili parhaillaan samaa läppää kuin mitä oli jutellut todistajana poliisikuulusteluissa. Ja paskaahan hän taisi puhua molemmissa tapauksissa.

Sinänsä lohdullista että tälläkin palstalla suhtaudutaan yhteisten asioiden hoitoon jopa yhtä suurella intohimolla kuin jääkiekkoon, joka on sentään vain jääkiekkoa. Kansanedustuslaitokselle valehteleva ja pressaa selkään puukottava pää(tön)ministeri on toki jo vakavampi tapaus.

Toisen, etenkin kauniimman sukupuolen edustajan, paskaksi haukkumista paheksun silti syvästi.
 

Aksu

Jäsen
Tämähän on mielenkiintoista. Salissa Jäätteenmäki mainitsi useampaan otteeseen, että samat asiat hän kertoi poliisikuulusteluissa. Nythän on selvinnyt, että mimmi on ollut yhteydessä Manniseen eli valehteliko hän eduskunnalle ja kertoi kaiken poliiseille vai kusettiko kumpaakin? Mikäli jälkimmäinen niin Jäätteenmäki pääsee kertomaan asian poliisille vielä uudestaan, jotta saadaan kuulustelupöytäkirja "niin totta kuin osaan"-kuntoon.
 

Aksu

Jäsen
Anneli lähtee huomenna muuten Thessalonikiin EU:n huippukokoukseen edustamaan Suomea yhdessä Halosen kanssa. Tämän uutisoi Hesari.

Taitaa olla lämmin reissu jutellessa Tarjan ja esikunnan kanssa. Tosin sehän on terapeuttisessa mielessä hyvä reissu kun ex-kollegat muista maista voivat taputella Annelia olkapäälle ja tsempata elämässä eteenpäin.
 

Aksu

Jäsen
Ei tullut ennätystä

Anneli Jäätteenmäen hallitus jää historiaan yhdeksi Suomen historian lyhytikäisimmistä hallituksista. Huhtikuun 17. päivänä nimitetty hallitus oli tänään ollut koossa 63 päivää. Se sijoittuu lyhytikäisyydessään jaetulle kolmannelle sijalle.

Suomessa on itsenäisyyden aikana ollut 67 hallitusta, ja niistä kolme on aiemmin hajonnut parissa kuukaudessa.

Lyhyysennätyksiä pitävät hallussaan kaksi jatkosodan lopulla nimitettyä hallitusta. Elokuussa 1944 aloittaneen kansallisen kokoomuspuolueen Antti Hackzellin enemmistöhallituksen iäksi tuli pääministerin sairastuttua 41 päivää. Sitä seurannut kokoomuslaisen U. J. Castrénin enemmistöhallitus pysyi pystyssä 58 päivää.

Kolmanneksi sijoittuu lokakuussa 1971 Urho Kekkosen nimittämä Teuvo Auran virkamieshallitus. Sen pituudeksi jäi 63 päivää. (STT)

Että näin. Onhan tämä surullista historiaa, mutta nyt tapahtui se minkä tuli tapahtua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös