Heheh, muutama asia ei tässä ketjussa muutu vaikka vuodet vierivät. Fowler on lapanen, Vatanen ei osaa puolustaa, Getzlaf vetää selkä suorana... Olen ihan samaa mieltä että Getzlaf on siinä mielessä raivostuttava pelaaja, että taidot riittäisivät 100 pisteen kausiin joka vuosi, mutta tahtoa ei löydy silloin kun sitä ei ole aivan pakko löytyä. Getzlaf on aina ollut playoffeissa parhaimmillaan, pitää kuitenkin muistaa että moni tähtipelaaja ja pistenikkari hiipuu aivan täysin, kun vastustajat alkavat oikeasti puolustaa kunnolla. Getzlafin kohdalla tätä ongelmaa ei ole ollut.
Getzlafilla on riittävät rahkeet olla mestarijoukkueen liidaava kapteeni, mutta hän ei toewsmaisesti ohjaudu itse tuohon tilaan. Tarvitaan ulkopuolinen sysäys ja vakuuttava sellainen.
Tämä voi olla hyvinkin totta. Boudreau kun on nimenomaan sellainen valmentaja, että saa pelaajat pelaamaan hyvin siksi, että he haluavat itse olla hyviä ja Boudreau on valmentaja, jolle on mukava pelata. Positiivisuus on Boudreaun lähestymistapa, mutta tämä vaatii omatoimisia asennepelaajia. Näihin Getzlaf ei tosiaankaan kuulu, ellei olla oikeasti selkä seinää vasten.
Ne harhasyötöt on se hinta mitä niistä huippusyötöistä joutuu maksamaan.
Getzlafilta tulee harhasyöttöjä nimenomaan sen takia että hän yrittää syöttöjä mitä ei suurin osa muista pelaajista edes näe. Yleensä Getzin yrittämä rohkea syöttö on yrittämisen arvoinen, harvoin hän yrittää mitä uhkarohkeata ellei puolustus ole valmiina. Välillä toki tulee virhearvioita ja joka pelissä kiekonmenetyksiä mutta ei ne suoraan maalipaikkaan johtuvat nyt ole ihan jokapäiväisiä.
Olen samaa mieltä kuin
@Ink että Getzlaf on johtaja ja pidän myös mahdollisena
@ZayWest väittämää että häneltä puuttuu se viimeinen raivo (vaikka en uskokaan että se piiskaamalla sieltä ulos tulisi). Anaheim on sama kuin Getzlaf ja hänen joukkueensa.
Boldauksesta 100 % samaa mieltä. Jokaista kummallista harhasyöttöä kohden löytyy aivan käsittämättömiä oivalluksia, joita NHL:ssä ei 99 % pelaajista ikinä keksisi edes yrittää. Eiköhän Youtubesta löydy näistä jotain highlightseja. Getzlaf on kenties liigan paras syöttelijä, vaikka tottakai välillä yliyrittämiseen sortuukin. Ja voisi todellakin käyttää sitä aivan jäätävää laukaustaan paljon enemmän.
Anaheim todellakin on sama kuin Getzlaf. Kapteenina hän on siksi, että joukkue on hänelle sen kunnian äänestämällä antanut. Olen samaa mieltä että hänellä on asenteessa reilusti parantamisen varaa, mutta luotan silti myös niiden ihmisten arvostelukykyyn, jotka pelaavat samassa joukkueessa.
Olisi pitänyt treidata aiemmin, niin Ducks olisi voinut pitää joukkueelle hyödyllisen Beleskeyn itsellään. Samoin Palmierin.
Plaah, jos Fowlerin olisi heivannut siinä vaiheessa kun täällä tiedettiin jo, ettei tuosta ole tuon kummempaa tulossa, mutta NHL-tasolla kuviteltiin Camin vielä nousevan johtavaksi tekijäksi, olisi saanut isoja asioita toiseen suuntaan. Jälkiviisastelua, mutta itse muistan puhuneeni samaa sellaiset kolme vuotta.
Muistetaan ne faktat. Ducks tarjosi Beleskeylle käytännössä samaa sopimusta, kuin minkä hän vapailta markkinoilta ja Bostonista sai, mutta Beleskey itse ei tähän halunnut tarttua, koska luuli saavansa paljon isomman sopimuksen. Loppujen lopuksi sopimus oli paljon pienempi kuin mitä hänen oli uutisoitu hakevan. Tuolloin Ducks oli jo siirtynyt eteenpäin. Joten Ducks kyllä halusi pitää Beleskeyn ja raha ei ollut ongelma, mutta Beleskeyllä agentteineen oli toiset suunnitelmat. Aika urpo kuva jäi tästä tyypistä loppujen lopuksi.
Fowlerista en minäkään enää usko tulevan uutta Niedermayeria, mutta siitä olen melko varma että kyllä hänellä on ihan hyvä vaihtoarvo edelleen. Täyttää huomenna 23 vuotta ja pelejä liigassa playoffit mukaanlukien jo yli 400. Aivan varmasti löytyy joku epätoivoinen GM, joka on valmis antamaan hänelle mahdollisuuden, koska potentiaalia on edelleen jos vain saisi peliin tasaisuutta. Ja potentiaalin tietäen olisi ollut aika hullua treidata hänet esim. kolme vuotta sitten, ellei vastine olisi ollut luokkaa Weber, ja kaikki varmaan tietävät kuinka usein Shea Weberin kaltaiset pelaajat ovat saatavilla.