Tuo on todettu jo sinua asiantuntevampien ja vähemmän vauhkojen kansalaisten taholta moneen kertaan täysin mahdottomaksi ja ylikalliiksi vaihtoehdoksi. Käytännössä aseiden sullominen jonkinlaisiin keskusvarastoihin pitäisi sekin riskejä sisällään. Kun ei itse metsästä eikä kunnioita metsästämistä, niin elinkelvottomia ideoita on helppoa viljellä.
Vai olen minä asiaatuntemanton ja vauhko. Minusta olis kyllä perusteltua tässä vahkoudessani, että niitä aseita jotka jo miljoonissa kansalaisilla on, selvitettäisiin mitkä on jossain todellisessa käytössä, muille valtiolta tai vakuutuksesta korvaus ja romutukseen. Oikeanlainen keskitetty aseiden säilytys toisi toki harrastajilleen kustannuksia, mutta raha on kuin roskaa ja roska paskaa ihmishenkiin verrattuna. Myös pitää olla vaatimus, että ne joille ase kotisäilytyksessä on perusteltua, se säilytys on niin varma, ettei sieltä kukaan muu virkuukoukulla renkaten niitä käyttöönsä ota.
Minä en näe ainuttakaan syytä kunnioittaa metsästämistä, harrastuksena sen voin hyväksyä, ajanvietteenä en ikinä. Tiedä sitten siitä elinkelvottomuudesta, se on ainakin satavarmaa, että muutamassa vuodessa on on saatu rikkaa ristiin laittamatta hengiltä koko joukko ihmisiä aivan turhaan, lieneekö tässä sinusta sitten niitä elikelvollisia ideoita(tai ideamattomuuttahan tuo on)?
Metsässä voi tehdä paljon muutakin kuin tappaa sen asujaimistoa, eikä se urheiluksikaan muutu pelkällä nimeämisellä.
Monelaista asennetyötä näköjään vaatii, että näitä lahtaajia tämä yhteiskunta pääsee millään tasolla karsimaan, mutta mikäs tässä, vauhkoillessa, vaarallisempihan ilmeisesti minä olen, kun joku luupää kauppakeskuksen katolla räiskimässä luvallisella ja oikein säilytetyllä aseella ohikulkijoita hengiltä (huomaatko, että tuossa tosiasian toteamuksessa on jotain, mikä ei voi pitää paikkaansa).