Anarkia varmasti auttaisi paremmin. Kaikki lait, kiellot ja säädökset pois vaan.Kieltolistoja ja rajoituksia odotellessa. Kiellothan ovatkin tehonneet halki poikki ihmiskunnan historian...
Enempää yksilöimättä, jokainen tapaus on omanlaisensa. Paskempi juttu on, kuten poliisiylijohtaja äsken totesi, että tällaisten tapausten yleistyminen on ollut ennustettavissa. Tunnetut ampumistapaukset meillä ja muualla ovat omiaan ruokkimaan sekopäiden ja sellaiseksi kehittyvien mielessä ajatusta, että tällainenkin "vaihtoehto" omien ongelmien hoitamiseksi on olemassa. Niin hullua tekoa ei olekaan ettei copycatteja ilmantuisi, tai niitä jotka pyrkivät ylittämään aiempien tekijöiden raakuudet.Eri asia sitten jos yksilö on jo valmiiksi latvasta laho, mutta kyllä näiden ampumisten sun muiden syyt ja juuret ovat jossain aivan muualla.
Anarkia varmasti auttaisi paremmin. Kaikki lait, kiellot ja säädökset pois vaan.
Kuin suoraan mun näppikseltä!Sanoisin paremminkin että verovaroja ei käytetä "oikein". Tämä "oikein" on tietysti subjektiivinen ilmaisu, mutta aivan huoletta voidaan sanoa että pöhöytynyt ja epäammattimaisesti johdettu julkinen sektori haaskaa rahaa pahemmin kuin väljä kasikone bensaa jonkin painavan jenkkirassin uumenissa.
Vasemmistolle ja tukiaisjengille on tietysti itsestään selvää että "joku muu" saa maksaa lystin ja raha tulee seinästä. Kaikki pitää saada ilmaiseksi ja lusmuille kukkaterapiat päälle. Verojen korottamista on helppo vaatia, mutta näkisipä vielä sellaisenkin päivän kun sosialisti on aidosti kiinnostunut tuottavuuden parantamisesta.
No en voi. Kuitenkin ajattelen niin, että jos ihmiset eivät osaa käyttää yksilönvapauksiaan oikein ja vastuullisesti, niin niitä on rajoitettava. Ei vapaus saa olla mikään itseisarvo, vaan ansaittu palkinto.Älä viitsi. Ymmärsit tahallasi väärin. En hakenut mitään Lockelaista luonnonvalintaa tai Bakuninin tuhotkaa valtarakenteet heittoa. Voitko muuten luetella ne täyskiellot, jotka ovat täydellisesti toimineet?
Voin vain kuvitella kuinka vaikeata huippua lähestyvän nuoren ampumaurheilijan on hankkia sponsoreita, eikä tilanne ole mitenkään helpottumassa. Yhtä hankalaa on kuvitella että joku brand director tai markkinointijohtaja näkisi tällä hetkellä juuri ampumaurheilun oivana brändin rakentamisen ja näkyvyyden hankkimisen välineenä. Ellei kyseessä ole suoranaisesti ase- tai ammusfirma.Rautalangasta: tämänkin ampumatapahtuman jälkeen suurimmat sylliset ovat pienoiskivääri ja hirvikivääri. Helpoin tapa ratkaista tämäkin ampumatapaus on kiellot ja rajoitukset. Lisäksi puhutaan retorista paskaa, että nuorten pahoinvointiin pitäisi puuttua ja blabala. Dejavuuuta pukkaa...
Aina silloin tällöin tosiaan kuohahtaa, vaikka keskimäärin suomalaiset ovatkin lampaita jotka jurputtaa selän takana mutta alistuu kaikkeen. Lalli ja Henrik, Schauman ja Bobrikov, pienviljelijä Tauno Pasasen kahdeksan surmanluotia... Kyllä näitä on.Näin se tukahdutettu suomalainen patoutuneisuus sitten iskee pintaan, kun viimeisiäkin hyvinvointivaltion rippeitä ajetaan alas ja meininki on muutenkin mitä sattuu. Suomessahan on kautta vuosituhansien ollut sellainen synkkä ja väkivaltaan taipuvainen pohjavire
Suomessahan on kautta vuosituhansien ollut sellainen synkkä ja väkivaltaan taipuvainen pohjavire, joka nyt sitten näkyy yhä vain useammin vastauksena ympäristön ja elämän muuttumiseen.
Ei vapaus saa olla mikään itseisarvo, vaan ansaittu palkinto.
Näin se tukahdutettu suomalainen patoutuneisuus sitten iskee pintaan, kun viimeisiäkin hyvinvointivaltion rippeitä ajetaan alas ja meininki on muutenkin mitä sattuu...
Sieltähän se tuli tämä pöhköys oikein paatoksen kera ja porvaritkin oli oikein erikseen muistettu. Yhteiskunnan ja ennen kaikkea maksajien vika taas kerran kun jollakulla napsahtaa. Kattoonräkijöiltä laskut maksava porvari ei tietysti muutenkaan saa kuin vittuilut kiitokseksi.Näin se tukahdutettu suomalainen patoutuneisuus sitten iskee pintaan, kun viimeisiäkin hyvinvointivaltion rippeitä ajetaan alas ja meininki on muutenkin mitä sattuu. Suomessahan on kautta vuosituhansien ollut sellainen synkkä ja väkivaltaan taipuvainen pohjavire, joka nyt sitten näkyy yhä vain useammin vastauksena ympäristön ja elämän muuttumiseen. Ei mitään uutta auringon alla siis, vaikka tietysti nämä aina jaksavatkin puistattaa. Vituttaa tämä maa ja kansa välillä ihan huolella. Äänestäkää toki porvareita jatkossakin.
Puhdasta spekulaatiota sekundäärisillä argumenteilla.Vai onko nämä vaan olettamuksia.
Aina silloin tällöin tosiaan kuohahtaa, vaikka keskimäärin suomalaiset ovatkin lampaita jotka jurputtaa selän takana mutta alistuu kaikkeen. Lalli ja Henrik, Schauman ja Bobrikov, pienviljelijä Tauno Pasasen kahdeksan surmanluotia... Kyllä näitä on.
Silti, vaikka jokainen tämänkaltainen teko on tavallaan yhteiskunnallinen aktio, niin ei tämäkään välttämättä sellainen ole ainakaan tietoisesti. Ehkä jopa hyvin ohuesti; jos nyt nuori pojankossi ampuu tytön jolta ei ole saanut pillua ja samalla muutaman muun, voitaneen ajatella kyseessä olevan ennemmin eteläeurooppalaistyylinen crime of passion kuin joku kannanotto mielenterveyspalvelujen alasajoa vastaan.
Pystytkös etukäteen aukottomasti todistamaan, että sinä et ole se joka seuraavaksi pimahtaa? Niin se vaan yhteisöissä joskus menee, että muutaman mätämunan sähläämisestä kärsii muutkin.Ai jaa. Itse lähden siitä, että vapaus on minulle itseisarvo. Jos joku 18v. pojankloppi ampuu, niin miksi minun pitää kärsiä siitä? Miksi minun ns. vapauksia pitää rajoittaa?
Pystytkös etukäteen aukottomasti todistamaan, että sinä et ole se joka seuraavaksi pimahtaa? Niin se vaan yhteisöissä joskus menee, että muutaman mätämunan sähläämisestä kärsii muutkin.
Jos joku läheinen tai henkilö itse työskentelee esimerkiksi kuntasektorilla, niin yhtään fiksummat huomaavat tätä kautta nopeasti että läskiä on järjettömästi ja johtaminen on useimmiten ala-arvoista. Veroja osataan kerätä mutta niitä ei osata käyttää. Tai jos ollaan tarkkoja, niin käyttää todellakin osataan, siitä ei kahta sanaa. Varojen tehokas ja taloudellinen käyttäminen onkin paljon vieraampaa.Kyse on siitä mistä Pisin Kääpiö puhui, rahojen kohdentamisesta. Suomessa julkisensektorin byrokratian pöhötauti on se ongelma mihin pitäisi puuttua. Organisaatiosta löytyy päällikköjä päälliköiden jälkeen, suoritusporras heikoimmassa tilassa. Olen puhunut tästä paljon ja olen nähnyt sen hyvin läheltä.
Hyvinvointivaltion alasajohan on vain vaalitulokseen pettyneiden itkemistä jonka juuret juontavat siihen kun Kokoomus on vallassa.Klisee, hyvinvointivaltion rippeitä ajetaan alas, ihmetyttää minua.
Voidaan lyödäkin. Erittäin suurella todennäköisyydellä et niin tule tekemään. Silti, vaikkapa pieni aivosähköhäiriö voi saada kunnon ihmisen sekoamaan. Eli sataprosenttisen varma itsestäänkään ei voi koskaan olla.Pystyn! Tunnen käsittääkseni itseni sinua paremmin. Lyödäänkö vetoa, että en ammu huvikseni ihmisiä vaikkapa 40 vuoteen?