Mä olen kyllä aika varma, ettei kyseessä ollut satunnainen ammuskelu, vaan ihan tarkoituksella suunniteltu murha näitä kahta uhria kohtaan.
Molemmat kuolleet olivat entisiä opiskelututtuja samasta oppilaitoksesta ja toinen facekaveri.
No siis en nyt menisi sanomaan, että olisivat varsinaisesti opiskelijatuttuja olleet sen mukaan mitä olen ymmärtänyt. Kaikki kolme opiskelivat kyllä Hyriassa, mutta eivät samassa yksikössä. Käsittääkseni kaikki Hyvinkää-Riihimäki alueen ammatillista koulutusta antavat yksiköt kuuluvat Hyriaan nykyään. Tuo ampuja opiskelija aikaisemmin luonnonvara-alaa, jonka opetus tapahtuu luultavasti Hyvinkään entisellä maatalousoppilaitoksella, koullut poika sähkömieheksi Hyvinkään ammattioppilaitoksella ja kuollut tyttö lähihoitajaksi Hyvinkään terveydenhuolto-oppilaitoksella.
Tietenkin ovat saattaneet tuntea toisensa kun olivat samaa ikäluokkaa (toisaalta Hyvinkään on jo sen verran suuri kaupunki, etteivät kaikki saman ikäluokan henkilöt tunne toisiaan, en minä ainakaan tuntenut tuon ikäisenä), mutta aika sattumanvaraiselta nuo uhrit vaikuttivat. Ampuja vaikutti olleen suhtkoht tukevassa humalassa kun ei lopulta niin moneen henkilöön osunut kun kuitenkin ampui lähes 30 laukausta.