Ammattiyhdistysliikkeet – duunarin asialla?

  • 1 407 539
  • 15 514

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kun tämä joukkoirtisanoutuminen tapahtuu niin mihinkähän he ovat aikoneet työllistyä? Siis varmaan jonnekkin missä tienaa paremmin?
Keikkatyöläisiksi. Saa valita just ne vuorot kun huvittaa tulla töihin ja voi valita alueet minne menee. Ei vastuuasiakkaita ja mahis 5k kuukausitienesteihin jos tekee peräsuoli pitkänä hommia.

Näitä jobeja tarjoaa yksityiset ja kaupunkien liikelaitokset (TJEU Seure)
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Tuo uusi lakihan periaatteessa voi sakon uhalla velvoittaa töihin vaikka olisi irtisanoutunut.

Jos tuota ei pysty kiertämään niin sitten on jo ihan omaa tyhmyyttä. Sellaista lakia ei tule jossa velvoitetaan tietty ammattiryhmä olemaan 24/7/365 valmiudessa jos vaikka käsky käy.

Jos työnantaja peloittelee kuolemilla, niin ihan samalla tavalla liitot maalaavat kummituksia seinälle.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Keikkatyöläisiksi. Saa valita just ne vuorot kun huvittaa tulla töihin ja voi valita alueet minne menee. Ei vastuuasiakkaita ja mahis 5k kuukausitienesteihin jos tekee peräsuoli pitkänä hommia.

Näitä jobeja tarjoaa yksityiset ja kaupunkien liikelaitokset (TJEU Seure)

Miksi eivät siirry heti, jos se kerta on noin mahtavaa?
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Tuo uusi lakihan periaatteessa voi sakon uhalla velvoittaa töihin vaikka olisi irtisanoutunut.
Niin ja se koskee näitä joukkoirtisanoutumisia.

Jos tuota ei pysty kiertämään niin sitten on jo ihan omaa tyhmyyttä. Sellaista lakia ei tule jossa velvoitetaan tietty ammattiryhmä olemaan 24/7/365 valmiudessa jos vaikka käsky käy.

Jos työnantaja peloittelee kuolemilla, niin ihan samalla tavalla liitot maalaavat kummituksia seinälle.
Puhdasta tyhmyyttä jos palkataan itseltä irtisanoutunut henkilö vuokrafirman kautta samaan hommaan. Yksityisellä nämä hommat on lähes 100% kielletty molempiin suuntiin ilman korvausta eli jos haluat vuokrafirmasta kesken sopimuksen asiakkaan leipiin niin siitä pitää maksaa sakko. Toisinpäin vuokrafirma ei palkkaa asiakkaalta irtisanoutuneita ja ei myöskään huokuttele heitä töihin.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Tuleeko niitä edes sieltä? Miksi joku valitsi Suomen, eikä vaikka Norjaa?
Silloin pitää tehdä niitä valintoja mikä on hoidon taso yms.
Nykyisellä mallilla ei voida jatkaa kun ei ole tekijöitä ja se näkyy 10v päästä vielä selkeämmin.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Miksi eivät siirry heti, jos se kerta on noin mahtavaa?
Koska ovat olleet lojaaleja tietylle tiimille.

Siksi itse olisin varovainen sen vittuilun määrässä minkä hoitajille kohdistaisin.

Mutta minä en olekaan huippuhussi-johtaja-Linden.
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Silloin pitää tehdä niitä valintoja mikä on hoidon taso yms.
Nykyisellä mallilla ei voida jatkaa kun ei ole tekijöitä ja se näkyy 10v päästä vielä selkeämmin.
Kaikki Suomen puolueet ovat sen kannalla että nykyinen taso säilytetään. Myös heidän äänestäjänsä siis tukevat tätä. Silloin pitää löytää niitä houkuttimiakin eikä vain pakkolakeja.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Lisäkäsiä ei tule kuin ulkomailta, Suomen sisältä niitä ei vaan tule kun ikäluokat pientyvät kokoajan.
Varsinkin kun 2010 jälkeen syntyneet ikäluokat tulevat opiskelu ikään niin opiskelupaikkoja jää täyttämättä useilla paikkakunnilla.

Silloin on vaan tehtävä ne valinnat mitä ja miten hoidetaan kaikkia ei vaan voida hoitaa samalla tasolla kuin nyt kun hoitavaa porukkaa on vähemmän ja hoitoala kiinnostaa suhteessa yhtä paljon kuin ennenkin.
Ihan mistä tahansa. Senkään eteen ei ole tehty juuri mitään.

Kyllä työntekijöitä oli, jopa niin paljon, että heitä oli varaa roikuttaa määräämättömiä aikoja sijaisina ja kohdella miten kohdeltiin. Eivät he ole vielä ehtineet sukupuuttoon kuolla. Ikäpyramidi tulee aiheuttamaan suuria lisähaasteita. Muttei siitä tuhkasta löydy tämän sopan syy, eikä selitys.
 

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Olen tehnyt elokuun 1. päivän jälkeen kuuden viikon aikana kahdeksan 14 tunnin työpäivää, emäntä ei ole jaksanut sairauksiensa takia ihan yhtä montaa koko päivä työvuoroa. Varmasti ei löydy sellaista paikkaa meille, mistä yhtä paljon on rahaa irronut samalla syklillä ylitöineen, lisineen ja hälytysrahoilla. Kyllä, melkoisen paskaa on, vaikka työtäni arvostan. Niitä lisäkäsiä olisi mukava saada. On keinot sitten ihan mitkä tahansa. Jossain vaiheessa siihen herätään, viimeistään silloin kuin paska valuu lahkeista kenkiin. Housuissa se on jo.
Olen tehnyt viimeisen 10pvä:n aikana 8 yli 16h työpäivää. Olisi kiva jos olisi enemmän työntekijöitä mutta ei ole. Valitanko? En. Saan hyvät prosentti tunnit ja jos alkaa käymään liian raskaaksi vaihdan duunia. Nämä on ammatinvalinta kysymyksiä.
 
Kaikki Suomen puolueet ovat sen kannalla että nykyinen taso säilytetään. Myös heidän äänestäjänsä siis tukevat tätä. Silloin pitää löytää niitä houkuttimiakin eikä vain pakkolakeja.
Silti kukaan ei tee mitään asialle. Poliitikot ei uskalla tuosta puhua sillä kannatus menisi (joku muu kuitenkin väittäisi ettei niin tarvitse tehdä).
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Kaikki Suomen puolueet ovat sen kannalla että nykyinen taso säilytetään. Myös heidän äänestäjänsä siis tukevat tätä. Silloin pitää löytää niitä houkuttimiakin eikä vain pakkolakeja.
Silti Suomessa on tällä hetkellä enemmän sairaanhoitajia kuin koskaan.
Eli ne hommat resurssoidaan paskasti eli johtaminen on surkeaa ja siihen ei nykyisellä, eikä tulevalla toimintamallilla saada korjausta kun muutoksissa ei puututa rakenteisiin kuin lisäämällä niitä.

Koska osassa kaupungeissa estetään se sopimus suhmuroinnilla. Tästähän on oikeuskanslerille valitus menemässä jos hän välillä ehtisi ottaa kantaa hoitajienkin oikeuksiin eikä vaan työnantajien.
Kaikkien vuokrafirmojen kanssa tehdyissä sopimuksissa on pykälä, ettei toisen henkilöstöä rekrytoida. Täysin normaali pykälä molempiin suuntiin ja jos sitä rikkoo firma maksaa siitä sovitun korvauksen.
Työntekijä saa valita työnantajansa ihan vapaasti sen sijaan työnantajaa sitoo sopimukset heidän päämieheensä.

Lisäksi lähes kaikkialla yksityisellä on pykälä, ettet saa toimia kilpailevassa yrityksessä vastaavassa tehtävässä ja sitähän tuo nimenomaan olisi.
 
Viimeksi muokattu:

Niño

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voisiko tähän soppaan olla ratkaisu jonkinlainen koulutus ja työnkuvauudistus? Tyyliin kolme hoitajatasoa: lähihoitajat, sairaanhoitajat, ylihoitajat. Kaikkien työmäärää vähennetään vaikkapa neljään vuoroon/vrk ja vastuita sekä koulutuksen pituuksia muutetaan.

Lähihoitajakoulutus 2v josta 1v työharjoittelua, jota ylihoitaja ohjaa. Palkka 2000€/kk. Vastuuna perushoitajatyö, ei lääkkeitä tms. Työtä 6h/vrk.

Sairaanhoitajakoulutus 3v josta 1v työharjoittelua, jota ylihoitaja ohjaa. Palkka 2500/kk. Vastuuna lisäksi lääkkeet yms vastuullisempaa hommaa. Työtä 6h/vrk.

Ylihoitaja lisäkoulutus 6kk/1v johtamis/ohjaajakoulutus. Palkka 3500/kk. Vastuuna tiimin johtaminen/ tmv. Työtä 6-8h/vrk.

Tällainen vähän hatusta heitettynä onko mitään järkeä?
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Ihan mistä tahansa. Senkään eteen ei ole tehty juuri mitään.

Kyllä työntekijöitä oli, jopa niin paljon, että heitä oli varaa roikuttaa määräämättömiä aikoja sijaisina ja kohdella miten kohdeltiin. Eivät he ole vielä ehtineet sukupuuttoon kuolla. Ikäpyramidi tulee aiheuttamaan suuria lisähaasteita. Muttei siitä tuhkasta löydy tämän sopan syy, eikä selitys.
No ei niitä saa mistä tahansa vaan tuosta alasta kiinnostuu vaan se tietty määrä porukkaa on palkkataso mikä tahansa.

Se on taas julkisen puolen johtamisen yms. ongelma, siellä saa mm. virkavapaata käytännössä aina, asia jossa yksityisellä puolella pitää irtisanotua. Noilla on virka takataskussa ja siihen ei palkata uutta vakituista tilalle.
Yksyityisellä ei ole tuollaista ongelmaa vaan, joko ollaan töissä tai irtisanoudutaan.
Johtaminen ei korjaudu niin pitkään kun ei ole ammattijohtajia, jotka korjaavat asioita vaan Lindenin tapaisia sankareita asiat eivät muutu.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Voisiko tähän soppaan olla ratkaisu jonkinlainen koulutus ja työnkuvauudistus? Tyyliin kolme hoitajatasoa: lähihoitajat, sairaanhoitajat, ylihoitajat. Kaikkien työmäärää vähennetään vaikkapa neljään vuoroon/vrk ja vastuita sekä koulutuksen pituuksia muutetaan.

Lähihoitajakoulutus 2v josta 1v työharjoittelua, jota ylihoitaja ohjaa. Palkka 2000€/kk. Vastuuna perushoitajatyö, ei lääkkeitä tms. Työtä 6h/vrk.

Sairaanhoitajakoulutus 3v josta 1v työharjoittelua, jota ylihoitaja ohjaa. Palkka 2500/kk. Vastuuna lisäksi lääkkeet yms vastuullisempaa hommaa. Työtä 6h/vrk.

Ylihoitaja lisäkoulutus 6kk/1v johtamis/ohjaajakoulutus. Palkka 3500/kk. Vastuuna tiimin johtaminen/ tmv. Työtä 6-8h/vrk.

Tällainen vähän hatusta heitettynä onko mitään järkeä?
Alentaisit siis esim mun palkkaa lähärinä? Olen kuitenkin esim isossa osassa vuoroja yksin lääkevastuussa? Voin tarvittaessa pistää lihakseen ja olen myös vuoron hoitovastuussa sillon kun sh ei ole paikalla (illat, viikonloput).

Palvelutalot pyörivät pitkälti lähäreillä ja hoiva-avustajilla. Ja niissäkin on valtava pula työvoimasta.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Alentaisit siis esim mun palkkaa lähärinä? Olen kuitenkin esim isossa osassa vuoroja yksin lääkevastuussa? Voin tarvittaessa pistää lihakseen ja olen myös vuoron hoitovastuussa sillon kun sh ei ole paikalla (illat, viikonloput).

Palvelutalot pyörivät pitkälti lähäreillä ja hoiva-avustajilla. Ja niissäkin on valtava pula työvoimasta.

Luitko tuota viestiä ajatuksella ollenkaan? Siinähän nimenomaan puhuttiin työnkuvauudistuksesta, jonka jälkeen lähärillä ei tuota vastuuta olisi.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Luitko tuota viestiä ajatuksella ollenkaan? Siinähän nimenomaan puhuttiin työnkuvauudistuksesta, jonka jälkeen lähärillä ei tuota vastuuta olisi.
Niin, eli alentaisit palkkaani. Nyt on jo hoiva-avustajat jotka eivät hoida lääkehoitoa. Palvelutalot eivät pyörisi jos lähäreillä ei olisi lääkeoikeuksia, nyt jo haasteellista löytää joka vuoroon lääkeluvallinen.

Itselläni ei myöskään kiinnostaisi työ jossa minulla ei olisi mitään muuta kuin perushoitoa.
 

Niño

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Alentaisit siis esim mun palkkaa lähärinä? Olen kuitenkin esim isossa osassa vuoroja yksin lääkevastuussa? Voin tarvittaessa pistää lihakseen ja olen myös vuoron hoitovastuussa sillon kun sh ei ole paikalla (illat, viikonloput).

Palvelutalot pyörivät pitkälti lähäreillä ja hoiva-avustajilla. Ja niissäkin on valtava pula työvoimasta.
Vähentäisin palkkaa, vähentäisin työaikaa, vähentäisin vastuuta, lyhentäisin koulutusta ja sen vaatimuksia. Lisäisin ohjaus- ja palautekeskusteluja. Jos olisit lääkevastuussa saisit ylempää palkkaa. Nuo nimitykset olivat vähän hatusta heitettyjä kun ala on minulle vähän vieras. En tiedä ymmärsitkö pointtia viestissäni.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Vähentäisin palkkaa, vähentäisin työaikaa, vähentäisin vastuuta, lyhentäisin koulutusta ja sen vaatimuksia. Lisäisin ohjaus- ja palautekeskusteluja.
Mutta eikö minun koulutus ja osaaminen menisi silloin hukkaan? Tuollaisilla ehdotuksilla ei tule yhtään lisähoitajaa. Esim kotihoitoa pyörittää myös pääosin lähihoitajat.

Kuvaamasi koulutus ilman lääkevastuuta on hoiva-avustaja. Heitähän luvattiinkin jo kouluttaa lisää.

Tämä koko keskusteli lienee aika turhaa, koska "korjausehdotukset" on alentaa entisestään hoitajien palkkoja.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Vaikka hoitajien puolella tässä asiassa olenkin, niin tuo työnteon määrä nyt ei ole mitenkään poikkeava. Juuri tarkistin palkanlaskentaan omien alaisteni tunnit ja keskiarvo oli sadan "paremmalla" puolella, pahimmillaan 140. Palkkajakso on kaksi viikkoa...

Tehdään niitä töitä muillakin aloilla siksi, ettei tekijöitä ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös